Belima Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Jeg har et barnebarn på 7 år som er elendig til å spise matepakka på skolen, så jeg vil bake matmuffins. Han er en litt kresen gutt også. Spiser bacon, pølser, skinke, (fisk, men ikke i muffins) ost, fetaost, mais, tomat, agurk, løk, vårløk, brokkoli, erter, blomkål og mais. Har prøvd en oppskrift som var helt ok, se under. Første var med poteter og pølse, da var potetene feil, i følge han. Smakte lite! Neste ble bakt med, pølsebiter fra to kjøttpølser, revet ost ca 2 dl, 1/3 paprika og 1vårløk, men jeg synes fremdeles at de er smakløse. Mangler noe smak i deigen kanskje, synes jeg. Røra er slik: 1 1/2 dl grov sammalt hvete 2 1/2 dl hvetemel 2 dl melk 2 egg 25 gr sm smør 3 ss olje Brukte en liten ts med salt og litt pepper. De blir saftige, men jeg er åpen for andre oppskrifter. Aner ikke hvor mye jeg kan ha i røra av gr.saker, ost og pølse. Er første gang jeg prøver meg på dette, så jeg er takknemlig for all hjelp.
Gjest Sprettballen Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Jeg brukte tomater (soltørkede på grunn av væskeinnhold) og oregano som smakstilsetninger. Det smakte veldig godt
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Jeg bruker denne oppskriften http://www.brodogkorn.no/oppskrifter/type-bakst/matmuffins/matmuffins-med-squash-og-cheddar/ men har ikke i squash. Pleier å fylle med ost, skinke og purre. Anonymous poster hash: 3017b...aa0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå