AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Jeg plages med iskalde tær og føtter. Det hjelper ikke med varmt fotbad. Føttene er fortsatt like kalde noen få minutter etter. Jeg har forsøkt med sokker i saueull og angora. Faktisk har jeg på meg to par sokker akkurat nå. Bomull innerst og raggsokker i ren ull utenpå. Men jeg har fortsatt iskalde tær og føtter. Noen som vet hva dette kan skyldes og som har noen råd? Anonymous poster hash: a0d97...0d0
Leini Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Dropp bomullsokker, kjøp heller tynne i ull. Fotbad med påfølgende massasje. Kalde føtter/tær er vel hovedsaklig sirkulasjonsrelatert.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Dropp bomullsokker, kjøp heller tynne i ull. Fotbad med påfølgende massasje. Kalde føtter/tær er vel hovedsaklig sirkulasjonsrelatert. Jeg går med sokker i ren ull til vanlig. Jeg har tykke og tynne. Men varm blir jeg ikke. Fotbad og massasje hjelper som sagt kun i noen minutter. Hva betyr det at det er sirkulasjonsrelatert? Hva kan jeg i tilfelle gjøre? Det er veldig plagsomt med sånne ispinner til tær som jeg har akkurat nå. Selv med to par sokker. Anonymous poster hash: a0d97...0d0
netpuppy Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Kalde føtter og hender er ofte forbundet med dårlig blodsirkulasjon. De ligger lengst unna hjertet og blir derfor lettere påvirket. Røyker du? Trener? Prøv en liten treningsøkt hver kveld med påfølgende fotmassasje og se om det hjelper. Om ikke hadde jeg nevnt det til legen neste gang jeg var der.
Leini Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Jeg går med sokker i ren ull til vanlig. Jeg har tykke og tynne. Men varm blir jeg ikke. Fotbad og massasje hjelper som sagt kun i noen minutter. Hva betyr det at det er sirkulasjonsrelatert? Hva kan jeg i tilfelle gjøre? Det er veldig plagsomt med sånne ispinner til tær som jeg har akkurat nå. Selv med to par sokker. Anonymous poster hash: a0d97...0d0 Har med blodomløpet ditt å gjøre. Kvinner har ofte kaldere ben enn menn. Jeg er IKKE en ekspert, bare så det er sagt. Men jeg har hatt mye kalde føtter selv. Prøv fotsoneterapi? Akupunktur? Men du sa du hadde bomull på deg i sta, så bare sier det igjen, bomull er det verste du har på kalde føtter
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Kalde føtter og hender er ofte forbundet med dårlig blodsirkulasjon. De ligger lengst unna hjertet og blir derfor lettere påvirket. Røyker du? Trener? Prøv en liten treningsøkt hver kveld med påfølgende fotmassasje og se om det hjelper. Om ikke hadde jeg nevnt det til legen neste gang jeg var der. Ja, jeg røyker, men veldig lite. To-tre sigaretter hver dag. Trening har jeg ikke forsøkt om kveldene. Men det er sant at føttene er varme under trening. Da trener jeg ikke med ullsokker, men med bomull og elasthan. Har med blodomløpet ditt å gjøre. Kvinner har ofte kaldere ben enn menn. Jeg er IKKE en ekspert, bare så det er sagt. Men jeg har hatt mye kalde føtter selv. Prøv fotsoneterapi? Akupunktur? Men du sa du hadde bomull på deg i sta, så bare sier det igjen, bomull er det verste du har på kalde føtter Joda, jeg har bomullsokker under ullsokkene. Det er så ullen ikke skal klø. Til vanlig har jeg sokker med ull og litt akryl eller polyamid. Jeg har noen i bare ren ull og et par av alpakkaull også. Men disse går det fort huller i. Jeg har strikket mange av sokkene selv, så jeg vet hva det er for slags garn. De som er gensergarn av ren ull tåler ikke bruk i sko. De går i stykker. Jeg har ikke prøvd fotsoneterapi. Er det noen steder som kan anbefales? (Bor i Oslo) Anonymous poster hash: a0d97...0d0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Unnskyld, det falt ut en opplysning over. Til vanlig har jeg bomull under sokker med ull og litt akryl og polyamid. Slik at ullen ikke skal klø. Dem i ren ull klør ikke. Da har jeg ikke bomull under. Men de tåler dårlig bruk i sko, altså. Anonymous poster hash: a0d97...0d0
netpuppy Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Ja, jeg røyker, men veldig lite. To-tre sigaretter hver dag. Trening har jeg ikke forsøkt om kveldene. Men det er sant at føttene er varme under trening. Da trener jeg ikke med ullsokker, men med bomull og elasthan.Anonymous poster hash: a0d97...0d0 Når du røyker (selv om det ikke er så mange om dagen), trekker blodårene seg sammen og du får dårligere blodsirkulasjon. Det fører igjen til at ekstremitetene føles kalde. Grunnen til at jeg nevnte trening og fotmassasje var for å stimulere til økt blodsirkulasjon i beina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå