Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent styrke i 4-5 mnd. I det siste har jeg merket at lårene er større, og buksene er trangere. Håper jo at dette er muskler og ikke fett. Ønsker absolutt ikke større lår! Trodde at det ble mindre fett etterhvert som det blir mer muskler. Det må jo tydeligvis være noe jeg gjør feil? Vil ikke slutte å trene styrke i beina heller. What to do?

Anonymous poster hash: 7ff93...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du?

Skrevet

Hva spiser du?

Kylling, fisk, grønnsaker, pasta, ris, brød, knekkebrød, frukt og melk. Snop og brus iblant. Merker jeg har mer appetit for tiden, så mulig det ødelegger litt for meg :/ Men vil ikke gå sulten ofte heller.

Gjest Runforit
Skrevet

Har trent styrke i 4-5 mnd. I det siste har jeg merket at lårene er større, og buksene er trangere. Håper jo at dette er muskler og ikke fett. Ønsker absolutt ikke større lår! Trodde at det ble mindre fett etterhvert som det blir mer muskler. Det må jo tydeligvis være noe jeg gjør feil? Vil ikke slutte å trene styrke i beina heller. What to do?Anonymous poster hash: 7ff93...b21

Høyde, alder, vekt og cm ved start og vekt og cm nå?

Hvor mange kcal inntar du per dag?

Hvordan er treningsprogrammet?

Har du noe kardio også?

Skrevet

Har trent styrke i 4-5 mnd. I det siste har jeg merket at lårene er større, og buksene er trangere. Håper jo at dette er muskler og ikke fett. Ønsker absolutt ikke større lår! Trodde at det ble mindre fett etterhvert som det blir mer muskler. Det må jo tydeligvis være noe jeg gjør feil? Vil ikke slutte å trene styrke i beina heller. What to do?

Du ser og kjenner om det er muskler og/ eller fett.

Musklene blir naturligvis større av å trene styrke.

Stretching bruker noen etter styrketrening for å få slanke muskler.

Noen sier at mange repetisjoner med lettere vekter, gir slankere muskler enn få repetisjoner med tyngre vekter.

Mange joggere er slanke.

Snakk gjerne medtreningsinstruktør om det du ønsker å oppnå med treningen din, og spør om hjelp tiøl å sette opp et treningsprogram til å nå dine mål

Anonymous poster hash: 2fb1e...673

Skrevet

Høyde, alder, vekt og cm ved start og vekt og cm nå?

Hvor mange kcal inntar du per dag?

Hvordan er treningsprogrammet?

Har du noe kardio også?

175cm, 25år, 95kg. Lenge siden jeg målte sist, men da var jeg 79cm på det tykkeste på lårene.

Teller ikke kalorier lenger, men tipper jeg ligger på mellom 1500-2500, det varierer.

Øvelsene er knebøy, markløft, benkpress, utfall, franskpress, framside+bakside lår i treningsapparat, nedtrekk bak, abroller, bicepscurl med kabel og sittende roing. Dette gjør jeg ca 3 ganger i uka.

Sykler 15min etter hver styrkeøkt, og går ellers litt turer.

Skrevet

Du ser og kjenner om det er muskler og/ eller fett.

Musklene blir naturligvis større av å trene styrke.

Stretching bruker noen etter styrketrening for å få slanke muskler.

Noen sier at mange repetisjoner med lettere vekter, gir slankere muskler enn få repetisjoner med tyngre vekter.

Mange joggere er slanke.

Snakk gjerne medtreningsinstruktør om det du ønsker å oppnå med treningen din, og spør om hjelp tiøl å sette opp et treningsprogram til å nå dine mål

Anonymous poster hash: 2fb1e...673

Jeg kjenner at lårene har blitt fastere, så det er nok mer muskler. Men fettet vil liksom ikke bort, så da blir det dobbelt opp :P

Skrevet

Ikke noe å være redd for, dette er nok rene muskler! Muskler får jo lår og armer til å bli større, så det er jo bare positivt!

Skrevet

Om lårene skal bli mindre så må du jo ha kaloriunderskudd. Har du kalorioverskudd, nok proteiner og styrketrening så vil du jo få musklene i tillegg til fettet du har og eventuelt øke mengden fett.

Anonymous poster hash: b5421...8e5

Gjest Runforit
Skrevet

175cm, 25år, 95kg. Lenge siden jeg målte sist, men da var jeg 79cm på det tykkeste på lårene.

Teller ikke kalorier lenger, men tipper jeg ligger på mellom 1500-2500, det varierer.

Øvelsene er knebøy, markløft, benkpress, utfall, franskpress, framside+bakside lår i treningsapparat, nedtrekk bak, abroller, bicepscurl med kabel og sittende roing. Dette gjør jeg ca 3 ganger i uka.

Sykler 15min etter hver styrkeøkt, og går ellers litt turer.Anonymous poster hash: 7ff93...b21

Du har nok økt i muskelmasse, men ikke mistet noe særlig med fett. Det er veldig vanskelig å gå ned i fettprosent samtidig som du skal bygge opp muskelmasse, spesielt for jenter.

Om målet er å bli mindre med lavere fettprosent så kan det være lettere å satse på mer kardio og jevnt kcal underskudd frem til ønsket fettprosent er oppnådd for å så starter med tung styrke og mer mat for å bygge opp muskelmassen.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det bli det? Muskler er muskler og fett er fett, det ene kan ikke bli til det andre. Du kan få større muskler, men skal du gå ned i fettvolum må du trene utholdenhet og ha en viss kontroll på maten.

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe å være redd for, dette er nok rene muskler! Muskler får jo lår og armer til å bli større, så det er jo bare positivt!

Ja, mer muskler er bra. Men det som skjer nå, er at overkroppen blir mindre og fastere, mens lårene er like/større. Det ønsker jeg ikke.

Skrevet

Om lårene skal bli mindre så må du jo ha kaloriunderskudd. Har du kalorioverskudd, nok proteiner og styrketrening så vil du jo få musklene i tillegg til fettet du har og eventuelt øke mengden fett.

Må nok skjerpe meg på kaloriene, ja. Men synes det er vanskelig, da jeg går sulten om jeg spiser mindre.

Skrevet

Du har nok økt i muskelmasse, men ikke mistet noe særlig med fett. Det er veldig vanskelig å gå ned i fettprosent samtidig som du skal bygge opp muskelmasse, spesielt for jenter.

Om målet er å bli mindre med lavere fettprosent så kan det være lettere å satse på mer kardio og jevnt kcal underskudd frem til ønsket fettprosent er oppnådd for å så starter med tung styrke og mer mat for å bygge opp muskelmassen.

Det stemmer nok, ja. Men jeg føler jeg har blitt så mye sterkere på disse mnd, at jeg har ikke lyst å kutte for mye ned på styrketreningen. Men kanskje det hjelper å legge inn mer kardio i tillegg til det jeg allerede gjør? Jeg mister vel ikke så mye muskler pga det?

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det bli det? Muskler er muskler og fett er fett, det ene kan ikke bli til det andre. Du kan få større muskler, men skal du gå ned i fettvolum må du trene utholdenhet og ha en viss kontroll på maten.

Ja, jeg vet at muskler og fett er to forskjellige ting. Men jeg har lest og hørt flere steder at dess mer muskler man har, dess mer forbrenner man. Er jeg helt feilinformert? Vil helst ikke gå over fra styrke til utholdenhet, men jeg bør nok trene mer utholdenhet enn jeg gjør nå.

Skrevet

Fortsett å tren styrke, du. Man forbrenner fett når man trener styrke også, men bygger muskler i tillegg. Win-win!

Anonymous poster hash: acfc6...02b
Skrevet

Fortsett å tren styrke, du. Man forbrenner fett når man trener styrke også, men bygger muskler i tillegg. Win-win!

Det var det jeg også trodde. Vil jeg merke endring etterhvert tror du, at jeg må gi det mer tid?

Skrevet

Nei, man trenger kaloriunderskudd for å forbrenne fett.

Det var det jeg også trodde. Vil jeg merke endring etterhvert tror du, at jeg må gi det mer tid?

Du må spise færre kalorier eller forbrenne fler.

Må nok skjerpe meg på kaloriene, ja. Men synes det er vanskelig, da jeg går sulten om jeg spiser mindre.

Men hadde det vært lett så hadde vel ikke folk slitt med slankingen. Men etter en stund så venner jo kroppen til seg den nye matmengden og man slipper sultfølelsen.

Skrevet

Nope, du forbrenner faktisk fett hele dagen. Ellers hadde du måttet spise veldig ofte. Du forbrenner til og med fett med kalorioverskudd. Mellom måltidene vel og merke. Men har du overskudd så vil man jo lagre mer fett enn man forbrenner. Og tror du musklene bare bygget av ingenting? De blir til av energi de også.

Skrevet

Du må spise færre kalorier eller forbrenne fler.

Men hadde det vært lett så hadde vel ikke folk slitt med slankingen. Men etter en stund så venner jo kroppen til seg den nye matmengden og man slipper sultfølelsen.

Ja, den gjør nok det. Så var det å finne balansen, da. Vil jo ikke miste de musklene jeg allerede har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...