Gå til innhold

Hva er den verste opplevelsen med eksen din?


frk94

Anbefalte innlegg

Er ganske langt nede for tiden når det gjelder eksen, vil bare ta en real hjernevask å glemme han. Regner med det kommer seg med tiden, har jo bare gått 1 måned.

Har bare lyst å høre med dere andre, får meg til å føle meg "bedre" at det faktisk er folk som har hatt det verre enn meg. Så hva gjorde eksen deres mot dere som gjør at du missliker han/hun den dag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske langt nede for tiden når det gjelder eksen, vil bare ta en real hjernevask å glemme han. Regner med det kommer seg med tiden, har jo bare gått 1 måned.

Har bare lyst å høre med dere andre, får meg til å føle meg "bedre" at det faktisk er folk som har hatt det verre enn meg. Så hva gjorde eksen deres mot dere som gjør at du missliker han/hun den dag i dag?

Ved å grave frem negative ting med han vil du ikke hjernevaske deg selv, du vil bare huske mer av han og tenke mer på han. Hjernevask tar du hvis du analyserer forholdet på en god måte for deg selv. Se for deg hva som ikke fungerte og vær bevisst på at slike ting er ting du ikke vil ha i ditt neste forhold. Fokuser gjerne på følelser han vekket i deg som fikk deg til å føle ubehag og utrygghet f.eks.

Har du hatt et helt supert forhold med en fantastisk gutt som ikke ville være sammen med deg lenger, bør du tenke over hva du kan gjøre bedre neste gang du treffer en slik gutt, eller finne ut hva du gjode som tiltrakk han, slik at du kan tiltrekke deg samme typen gutter videre.

Det var ikke meningen at det skulle bli dere to, men det betyr ikke verdens undergang, det betyr bare at det er noe enda bedre for deg der ute, hvis du vil åpne døren til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det å skrive ned ALT negativt med exen i en bok. Alt fra irriterende vaner, stygge kommentarer, upraktiske ting, ting som stadig kræsjet osv osv, alt kjipt. Også skrive et avsnitt om "gleder meg til å møte en fyr som: .........." og fylle inn med alt positivt du ønsker i en kjæreste.

For å svare på spm. Min forrige ex gjorde aldri noe som kvalifiserer til verste opplevelse. Han før det derimot dumpet meg over telefon dagen før jeg skulle reise og besøke han (betalt flybilletter og alt). Han før det igjen hadde besøk av exen sin i smug (og hun ville ha han tilbake, så det var intet uskyldig vennskap) og ble sur da jeg konfronterte han med det. Han før det igjen nektet å gå ut med meg, fordi han mente jeg hadde for kort kjole og alle så på meg. Han ble veldig usikker fordi jeg var attraktiv og likte ta meg godt ut, han ville helst ha ei grå mus i joggedress som ingen kastet blikk etter.



Anonymous poster hash: 88e43...a62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det å skrive ned ALT negativt med exen i en bok. Alt fra irriterende vaner, stygge kommentarer, upraktiske ting, ting som stadig kræsjet osv osv, alt kjipt. Også skrive et avsnitt om "gleder meg til å møte en fyr som: .........." og fylle inn med alt positivt du ønsker i en kjæreste.

For å svare på spm. Min forrige ex gjorde aldri noe som kvalifiserer til verste opplevelse. Han før det derimot dumpet meg over telefon dagen før jeg skulle reise og besøke han (betalt flybilletter og alt). Han før det igjen hadde besøk av exen sin i smug (og hun ville ha han tilbake, så det var intet uskyldig vennskap) og ble sur da jeg konfronterte han med det. Han før det igjen nektet å gå ut med meg, fordi han mente jeg hadde for kort kjole og alle så på meg. Han ble veldig usikker fordi jeg var attraktiv og likte ta meg godt ut, han ville helst ha ei grå mus i joggedress som ingen kastet blikk etter.

Anonymous poster hash: 88e43...a62

Og av alle disse eksene og alle disse forholdene så lærte du noe om hva du vil ha og ønsker av en kjæreste ikke sant? Og din siste eks var en mye bedre kjæreste for deg enn de andre har vært?

For så lenge vi lærer av det vi opplever og setter grenser for hva vi ønsker oss, så blir det bare bedre og bedre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer ikke noe nag til noen av mine tidligere relasjoner. Alle sammen har på sitt vis bidratt til at jeg er den jeg er i dag, og de har vært en del av bevisstgjøringen rundt hva jeg faktisk vil ha.

Så kudos til dem, jeg sitter nå og føler jeg endelig har skutt gullfuglen dels takket være tidligere erfaringer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer ikke noe nag til noen av mine tidligere relasjoner. Alle sammen har på sitt vis bidratt til at jeg er den jeg er i dag, og de har vært en del av bevisstgjøringen rundt hva jeg faktisk vil ha.

Så kudos til dem, jeg sitter nå og føler jeg endelig har skutt gullfuglen dels takket være tidligere erfaringer :)

Nettopp! Og alle de som klarer det du og jeg har klart, har det mye bedre enn de som sitter å prøver å skape negative tanker om et menneske de en gang har vært forelsket i og glad i.

Min første samboer skamslo meg. Han rørte aldri sin neste kjæreste som han nå er gift med, har barn med og er lykkelig med. Hva et menneske gjør definerer ikke et menneske for evig og alltid. Vi er alle mennesker og vi har alle muligheten til å få frem det verste eller det beste i oss. Jeg fikk frem det verste i han, desverre, men er glad for det også, fordi vi absolutt ikke passet sammen på lang sikt uansett.

Det er en mening med alt, og selv om det høres fælt ut er jeg takknemlig for å ha vært i et slikt forhold også. Fordi det gjør at jeg kan sette meg inn i hvordan noen som har opplevd slikt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske langt nede for tiden når det gjelder eksen, vil bare ta en real hjernevask å glemme han. Regner med det kommer seg med tiden, har jo bare gått 1 måned.

Har bare lyst å høre med dere andre, får meg til å føle meg "bedre" at det faktisk er folk som har hatt det verre enn meg. Så hva gjorde eksen deres mot dere som gjør at du missliker han/hun den dag i dag?

Han var utro, ljugde masse og lot meg ikke ha venner av samme kjønn og var totalt kontrollfreak, fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr i dag så bryr jeg meg lite om det negative med noen av mine ekser. De var fine fyrer på sin måte alle sammen og jeg må ta min skjerv av skylden for at forholdet røk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...