Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det verdt å reise bort til Orlando med barn på 3 og 5 år?

Hvordan er disneyparkene for små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si det er verdt det. Jeg har vært i Orlando 3 ganger, og liker meg generelt ganske godt. Det med at barna er små gjør at dere bør passe på hvilken parker dere velger å prioritere. En drar ikke inn til universal med en 3 åring, med mindre dere MÅ. Parker som anbefales er feks. Animal kingdom, sea world (m. Vannparken), magic kingdom og liknende. Parolene har barnevogner som leies ut dersom dere trenger det.

Innpass til parkene er dyrt, så dere får selv vurdere, men jeg syntes det er verdt turen. Innpass kan lett bli opp til 10k for en familie til 3 Parker.

Skrevet

Parkene i Orlando er fantastiske for barn og voksne i alle aldre! Barna på 3 og 5 vil garantert kose seg der, men de er fremdeles for unge til å få fullt utbytte av parkene. Mange av attraksjonene passer best for tenåringer og voksne, og mange har høydekrav.

Inngangsbillettene koster mye penger, så når man først har betalt lønner det seg å være der hele dagen. Små barn vil ikke holde ut like lenge som eldre barn. Noen av tingene i Disney-parkene er mest myntet på små barn, som for eksempel de som går rundt utkledd som Disney-figurer og de roligste karusellene. Det er nok magisk for små barn, men forskjellen fra Hunderfossen og Tusenfryd er ikke stor nok til å forsvare prisforskjellen hvis det er barnas del dere reiser for. Disney-parkene og de andre parkene i Orlando er minst en million ganger bedre enn alt man kan finne i Skandinavia, men barna er rett og slett for små til å merke forskjellen godt nok.

Det er alldeles ikke bortkastet å ta dem med dit nå, men det vil være enda bedre senere. Da forstår de språket bedre, kan kjøre alle attraksjonene de ønsker, holder ut lenger og generelt vil de være bedre i stand til å sette pris på det hele.

Hvis det kan tenkes at dere drar dit igjen flere ganger må dere gjerne dra nå allerede, men hvis det er en "en gang i livet"-tur synes jeg dere bør vente noen år.

Skrevet

Var der med en åtteåring og en 2,5 åring + en 12 åring, kunne nok med hell ha ventet enda et par år, også fordi det er såpass dyrt, 90-100$ per pers (gratis opp til 3 tror jeg, så vi slapp med 2 barn), at det er kjekt om de husker noe i etterkant, ikke akkurat noe man gjentar hvert år. Amerikanske unger er nok mer vokst opp med drømmen om Disneyworld, norske barn går (vanligvis) ikke og vet hva det er fra de omtrent lærer å snakke.

Disney er ikke stedet å dra for karuseller/rides, alt for mye kø, de to eldste var litt misfornøyde med dette. Tar det på oss voksnes kappe at vi ikke gjorde god nok research og sa i fra til dem på forhånd om dette, alt for mye tid ble kastet bort på køer i stede for å se mer av parken. Ja det var magisk med slottet ol., men personlig syntes jeg ikke det var verdt pengene.

Vi var også på et lite tivoli (man kjøpte bånd i inngangen og kjørte så mye man ville), lite folk og lite kø, ungene hadde det minst like gøy der til 1/3 av prisen. Ikke de største berg og dalbanene, men de fikk kjørt maaange ganger. Het Fun Spot, finnes sikkert andre. Uansett er Florida verdt et besøk, flott sted, men ville heller dratt til kysten (Fort Lauderdale f.eks.) og badet til ungene blir større.

Anonymous poster hash: 5f89b...da1
Skrevet

Jeg synes turen var verdt det!(Mine var 4,5 og 6,5 år) Nå holdt vi oss til Magic Kingdom, Animal Kingdom og Sea World, de andre parkene får vi ta når barna er eldre. Vi visste det kom til å være mye kø, (og at barna ikke var høye nok til mye av det) så vi hadde ingen store forventninger om å få kjørt så mye karuseller, men noen ble det :)

Vi hadde det kjempegøy, ungene elska det!(midt i prinsessealderen, vøtt!) Paradene, slottet, fyrverkeriet, delfinshow osv osv!

Det er lurt å legge inn en hviledag mellom parkbesøkene. Det er mange inntrykk, det er helt vanvittig varmt og klamt, det er køer og det blir fort too much for småttiser(og foreldre!). Og husk at jetlagen kan sitte lenge i kroppen også, det er slitsomt, så ikke planlegg å dra i park dagen etter ankomst, ta et par dager på hotellet og kos dere i bassenget og sov ut!

Nå var vi der på sommeren, kan jo være dere er der på en litt mer behagelig årstid, da er det litt mer behagelig å surre rundt i parkene.

Anonymous poster hash: 02117...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...