Gå til innhold

min deprimerte dagbok


tooloonly

Anbefalte innlegg

Endelig et sted jeg kan skrive og samle mitt verkende hjerte.. Rydde opp og samle styrke... Finne lykken med meg selv.. Se hverdagen med nye øyne... Og få mot til å tråkke nye spor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne 46 år som har brukt 40 år av mitt liv til å finne venner og venninner... Samhørighet og sosialt nettverk. 40 år med sprudlende utvendt het, Impulsivitet, prøvd å skape glede, gi omsorg og være din gode nære venner som alltid stiller opp. Den som ringer, sender oppmuntrende sms når det trengs, tilstedeværende for andres behov, støttende, byggende, raus med klem og kjærlighet...

Etter 40 år med frykt for å ikke få venner eller være ønsket som venn må jeg bare innse at uansett hvor mange sms, hvor mange Impulsive invitasjoner, telefonsamtaler, trøstende ord når det trengs, tilgivelse for andres manglende empati... Må jeg bare erkjenne at jeg har mislyktes... Må bare erkjenne at det er ikke meg de vil ha som nær venninne, ikke meg de vil shoppe med, gå på kino, reise på tur med, gå fjelltur, synke ned i sofaen med te en våt og kald høstkveld.. Eneste positive er at jeg sjelden får nei når jeg tar initiativ... Men det er ikke meg de tar initiativ til å være sammen med... Jeg er ikke den først de ringer til ei ikke den siste... 3-4 uker er gått nå uten at jeg har tatt initiativ til noen eller noe.. Og tlf er taus, er ikke savnet...

Tårer er grått, mørke dystre, triste tanker har tatt over mitt glade optimistiske sinn... Håpet om at ting ordner seg, endrer seg er forsvunnet... Erkjennelse om at slik er det, slik er livet mitt... Nå må jeg gi slipp, slutte å jakte, slutte å prøve... Heller fokusere på meg selv, bruke tid og energi på meg, min familie, hus, hage... Finne lykken i være alene kvinne i den sosiale verden...

Endret av tooloonly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist?? Tja... Men deilig befriende også... Nå skal jeg ut i solen, spise sushi, ta et glass hvitvin... Nyte at tankene om hvorfor,hva, hvordan å få venner, invitasjoner etc ikke er det som kverner i min hjerne... Nå skal jeg tenke på hva JEG skal gjøre, alle de der ute er utenfor mine tanker.. Fb logget av, snapchat også... Hva mine bekjente gjør på,skal gjøre osv er meg revnende likegyldig... Min egen mindfullness mmmmm fortjener det etter 40 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i hagen, med et glass hvitvin.. Nyter de siste solstrålene mmmm lest litt i andres dagbøker og er glad mitt liv er som det er... Mine problem er mine problem og til å leve med... Har en Go mann som prøver å forstå, vise kjærlighet og elsker meg nok på sitt mannfolk vis... To unger som er greie og så normale som det går Ann å bli..

Har jobb, hus og hage og hytte.. Blir ikke arbeidsløs med det første... Så da er det bare å leve mmmm... Kjenner faktisk en frihetsfølelse i det å ikke tenke, bry seg eller måtte interessere seg i mine såkalte venninner... deilig å slippe det indre jaget på at nå må jeg sende sms, være hyggelig og holde kontakten oppe... Redd for å miste de... Miste det jeg aldri hadde men trodde/håpet jeg hadde... Skal bruke kvelden til å kose med mann og barn, planlegge resten av helgen... Finne hyggelige mål som jeg skal nå... Høres finner ut med måloppnåelse enn oppgaveutførelse.... Tihiii Goooo klem til meg selv mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag over... Ble ikke like Go som ønsket... Bør bli flinkere til å gjøre det jeg tenker... Svigermor på middag.. 91 år og har kun fam igjen... Noe å tenke på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag... Søndag... Sol sensommer... Bake boller og vafler... Prøve å svelge unna siste skuffelse... Hva er vitsen med å legge innlegg på mannens fb på bryllupsdagen når du vet han setter liker uten å ha åpnet det? Neste år så dropper du det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi... Hadde den gode samtalen med ham og endelig virker det som at ting skjer, lov å håpe?? At jeg ikke drar alt alene men at vi er et team med samme mål.og ønske?? Krysser fingre og ber en stille bønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humper og går... Er ikke så sår og vemodig som sist uke... Deilig å oppleve at mannen engasjerer seg etter alle disse årene... Er med på å gi meg energi også og ikke minst optimisme og tro at ting faktisk kan bli bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du ikke har de(n) nære vennen(e) du ønsker! Det blir helt feil av meg å dømme førti år med sosial samferdsel, men jeg får nesten litt inntrykk av at du kanskje er litt intens?
Jeg vil gjerne følge med deg, jeg håper du får en bedre hverdag, at du og mannen drar lasset i samme retning. :)

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) ser det kan miforstås.. Men er absolutt ikke intens... normal vil jeg si... Men er nok ikke den som folk tror trenger noe omsorg... Har mange bekjente men få som er nær, Øh ingen faktisk.. Skal på lunch fredag med to jeg trodde var nære og som jeg har gitt omsorg og omtanke til når de har trengte det.. Men som ikke gir tilbake når jeg trenger det... Feks bursdag så har jeg noen ganger tatt initiativet til å dra igang at vi går ut og feirer dagen hvor vi spanderer på bursdagsbarnet... (ikke på selve dagen men en dag i nærheten pga fam selskap etc ;)) det har de syntes har vært kjekt og ingen sier nei.. Alle vært enige om at dette var kos og bra at jeg tok initiativet... 4-5 ganger med ulike "venninner" så kommer min dag... Ingen tar initiativet... Får bare høre at vi skulle jo ha gått ut å feiret... Ente med en lunch på 30 min... Klart slikt kjennes sårt... mange slike små ting... jeg er bare ikke den de kommer på å spørre når de skal noe... Den de glemmer ?? Min mann har aldri helt skjønt det og sier jeg ikke gjør noe galt, altså ikke intens, koko eller jojo humørmessig, ei sær utseendemessig heller... Ja ja... Jeg er faktisk ikke så deppa lenger, hjalp å skrive det ut ;) og plassere noen bokser på plass.. Ang hjemmefronten så er mannen i huset ikke av den som tar initiativ eller setter igang med ting og tang heller så når jeg må lade mine kreative batterier så er det ingen som hjelper til å lade de ;) kjenner jeg er sliten av å være igangsetter både hjemme og ute, samt med to tenåringer som også må dyttes så ble det for mye ;)

Kjekt du vil følge meg... Har du også dagbok??

Endret av tooloonly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hei. Det er noen dager siden sist du oppdaterte nå. Hvordan går det?

Det er svært lenge siden mine venninner tok initiativet for å finne på ting med meg også. Jeg er stort sett den som spør når vi først snakker sammen på Facebook eller lignende. Så jeg skjønner hva du mener.

Er det lenge til du har bursdag igjen? Kanskje du skal ta initiativet til å invitere disse beskjentskapene du har til bursdagsfeiring hos deg? Jeg gjorde det sist jeg hadde bursdag, og alle kom selv om vi er på ulike stadier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er noen dager siden sist du oppdaterte nå. Hvordan går det?

Det er svært lenge siden mine venninner tok initiativet for å finne på ting med meg også. Jeg er stort sett den som spør når vi først snakker sammen på Facebook eller lignende. Så jeg skjønner hva du mener.

Er det lenge til du har bursdag igjen? Kanskje du skal ta initiativet til å invitere disse beskjentskapene du har til bursdagsfeiring hos deg? Jeg gjorde det sist jeg hadde bursdag, og alle kom selv om vi er på ulike stadier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er noen dager siden sist du oppdaterte nå. Hvordan går det?

Det er svært lenge siden mine venninner tok initiativet for å finne på ting med meg også. Jeg er stort sett den som spør når vi først snakker sammen på Facebook eller lignende. Så jeg skjønner hva du mener.

Er det lenge til du har bursdag igjen? Kanskje du skal ta initiativet til å invitere disse beskjentskapene du har til bursdagsfeiring hos deg? Jeg gjorde det sist jeg hadde bursdag, og alle kom selv om vi er på ulike stadier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei spirrevirrevipp ;) bursdag i mai og inviterte alle de jeg kjente og mange kom selv på kort varsel... Samme dag pga fantastisk flott vær ;) og dom med deg så vil de møtes når jeg tar initiativet men de tar sjelden initiativ tilbake... Greit nok at vi har det travelt, må legge til at vi alle er ferdige med småbarn og ingen er blitt bestemødre så vi har,egentlig bare oss selv å organisere... Men i min alder merkes det at ting er mer ork... Sliten, skal på jobb i morra osv osv.. Alle synes det er positivt med folk som engasjerer seg setter igang med et nytt de færreste gjør det tilbake.. Synd de fleste av mine bekjente er slik.. Men som sagt så er humøret mitt bedre og det er deilig å ha plassert frustrasjonen, samt fokusere på annet, deilig å ha godtatt at slik er det og jeg trenger faktisk ikke jobbe mer for å skape/holde kontakt, jeg har gjort mitt ;)... Stikker nok innom deg og din dagbok.. Er fortsatt litt amatør her inne men kjekt å ble kjent med andre og dele tanker og erfaringer ;) takk for at,du delte dine tanker... Og ja det er kjedelig å være deg initiativrike personen hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme og endelig klar for en ny runde i hagen... En hage som har fått stelle seg selv i sommer og ugresset har levd et godt liv ;)... Men nå har overskuddet og energien vært oppadgående... Bretter opp armene og tenker dette er fin trim, terapi og ikke minst så vakkert det blir når jeg er ferdig ;)... Tjohooo

.. Øh vel jeg tar ikke helt av altså ;)... Luke er å blir kjeeedelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hei spirrevirrevipp ;) bursdag i mai og inviterte alle de jeg kjente og mange kom selv på kort varsel... Samme dag pga fantastisk flott vær ;) og dom med deg så vil de møtes når jeg tar initiativet men de tar sjelden initiativ tilbake... Greit nok at vi har det travelt, må legge til at vi alle er ferdige med småbarn og ingen er blitt bestemødre så vi har,egentlig bare oss selv å organisere... Men i min alder merkes det at ting er mer ork... Sliten, skal på jobb i morra osv osv.. Alle synes det er positivt med folk som engasjerer seg setter igang med et nytt de færreste gjør det tilbake.. Synd de fleste av mine bekjente er slik.. Men som sagt så er humøret mitt bedre og det er deilig å ha plassert frustrasjonen, samt fokusere på annet, deilig å ha godtatt at slik er det og jeg trenger faktisk ikke jobbe mer for å skape/holde kontakt, jeg har gjort mitt ;)... Stikker nok innom deg og din dagbok.. Er fortsatt litt amatør her inne men kjekt å ble kjent med andre og dele tanker og erfaringer ;) takk for at,du delte dine tanker... Og ja det er kjedelig å være deg initiativrike personen hele tiden ;)

Men spør du om de har noe ledig tid på lørdager, da? Jeg forstår godt om de blir slitne etter en arbeidsdag. Lørdager er jo fridagen over alle fridager. Da er det jo som regel ingen jobb dagen etter heller (kommer selvsagt an på hvilke yrker man har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Hei spirrevirrevipp ;) bursdag i mai og inviterte alle de jeg kjente og mange kom selv på kort varsel... Samme dag pga fantastisk flott vær ;) og dom med deg så vil de møtes når jeg tar initiativet men de tar sjelden initiativ tilbake... Greit nok at vi har det travelt, må legge til at vi alle er ferdige med småbarn og ingen er blitt bestemødre så vi har,egentlig bare oss selv å organisere... Men i min alder merkes det at ting er mer ork... Sliten, skal på jobb i morra osv osv.. Alle synes det er positivt med folk som engasjerer seg setter igang med et nytt de færreste gjør det tilbake.. Synd de fleste av mine bekjente er slik.. Men som sagt så er humøret mitt bedre og det er deilig å ha plassert frustrasjonen, samt fokusere på annet, deilig å ha godtatt at slik er det og jeg trenger faktisk ikke jobbe mer for å skape/holde kontakt, jeg har gjort mitt ;)... Stikker nok innom deg og din dagbok.. Er fortsatt litt amatør her inne men kjekt å ble kjent med andre og dele tanker og erfaringer ;) takk for at,du delte dine tanker... Og ja det er kjedelig å være deg initiativrike personen hele tiden ;)

Kan det være en mulighet for at du legger for mye i det? At du analyserer det for mye, altså? Det er ikke sikkert at det er bevisst fra deres side selv om de samtidig kan sette pris på å være med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Saken er at de ikke er slitne når jeg inviterer men de virker slitne når det er de som skal ta initiativ... Hører ofte, skulle ha ringt, skulle ha invitert deg, vi skulle ha gjort ditt og datt men er så sliten... har ingen slike Tjohooo venner som sier kom igjen da la oss finne på noe, la oss gå ut og ta et glass vin sånn på sparket... Savner et slikt menneske når mine kom igjen batterier er utladet.. Og jo ja jeg har analysert og tenkt mye i mange år.. Og har bestemt meg for p ikke tenke mer på det, ikke analysere mer men bare la ting suse... Jeg har faktisk vært en gla jente, utadvent og gitt mange en god kveld, et hyggelig treff... Men tar nå en pause ;)... Jeg trenger ikke stresse mer med dette og det er deilig ;)... I morgen blir det tur til nabobyen.. Min mann skal på møte og jeg rusle rundt og bare nyte egen tid i butikker... Lenge siden jeg har gjort det ;) og Jepp jeg skal ha et deilig glass hvitvin til lunch ;) fortjener det etter 4 timer med luking i hagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag med shopping alene... Og glemte helt av hvitvins glasset ;)... Ikke ble det for dyrt heller... Kjøpte ting som kan sprite opp det jeg alt har i skapet.... Vet jeg har tre slike lange strikke jakker som er sååå inn.. Mangler bare en fin mørkeblå smal bukse... Kjøpte noen rå tøffe blåe støveletter nettopp... kan ikke bare ha sorte og kom plutselig på at jeg har noen stilige i plommefarget også... Med de tøffe hælene... Så nå fikk jeg lyst til å rydde i garderoben skapet og finne gamle skatter ;)...

Fredag i morgen og faktisk invitert til et par på middag... Gleder meg, kjekke koselige og vi har begge alltid et prosjekt på gang som ingen andre helt skjønner at vi gidder... Med meg er det en stor hage... Alltid en ny kose krok som kan lages, alltid en blomst som kan plantes... Og nei jeg er ikke setter kun i gang nye prosjekt når gubben er villig til å bli med ;) og i sommer har jeg vært dørgende lat... Ugresset har fått lov å flytte inn... Jeg finner det tidsnok ;) men deilig å treffe folk som tørr å prøve, tørret å mislykkes uten at det er krise... Har også.for første gang på leeeeenge laget en liten jobb plan for helga ;) håper alt blir gjort.. Det hadde vært så deilig... Hake ut noe og ta tak i neste ting... Har som sagt vært lat litt for lenge ;) men lov med slike pusterom... Lov å la ting ligge... For hva er viktigst i livet utenom mat, tak over hode og varme? At man har helsa og at forholdet med ungene og (ok da ;D) min kjæææære fungerer og er bra ;)... resten finner vi igjen... Har enda ikke opplevd at mine hybelkaniner har flyttet ut... Desverre ;)... Go kveld til dere alle... Håper dere har det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...