AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Jeg skal ha en del venninner på besøk og ønsker å servere dem tapas. Problemet er at jeg er helt tom for ideer. Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med noen gode tips til ulike tapas retter? Og er det noe essensielt som mangler på listen min? Alle forslag mottas med takk Dette står allerede på listen: Foccacia Spanske kjøttboller Alioli kyllingklubber Hvitløks marinerte scapi soltørkede tomater Gode oliven Dadler surret i bacon En frisk salat .... Og der gikk jeg tom for ideerAnonymous poster hash: 6cc23...dbe
~umulia~ Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Asparges med parmesan og seranoskinke, tannpirkere med mellon, rucola og fetaost, små saltbakte poteter, minipaier, kyllingspyd med peanuttsaus, noen gode oster, friterte grønnsakschips
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Salsa av hakkede tomater blandet med hakket hvitløk og litt olje (samt ønsket krydder) Manchego (evt lignende ost) Serrano eller Pata Negra skinke (evt annen spekeskinke) Chorizo Friterte Calamares (a la romana) Patatas bravas (kan fint ovnsteke vanlige poteter i biter vendt i olivenolje) Fylt tomat eller paprika Anonymous poster hash: 88a5f...b26
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Jeg ville droppet scampi (av miljøhensyn) og gått for dampede blåskjell i stedet (med feks hvitvin, hvitløk, chili og bladpersille + sitronbåter). Veldig godt, billig og mye mer kortreist. Og like autentisk på et tapasbord. Og jeg synes semitørkede tomater er bedre enn soltørkede. Disse lager du enkelt selv, gjerne en dag eller to i forveien (og oppbevarer i kjøleskap i mellomtiden): http://www.bbcgoodfood.com/recipes/semi-dried-tomatoes Dessuten er jo serranoskinke både veldg godt og arbeidsbesparende. Anonymous poster hash: 90051...707 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 PS: Et enkelt tips til: Saltkokte amandines. Jeg pleier å bruke Bent Stiansen oppskrift med 1 kg amandines (med skall), 300 g grovt salt og vann til det akkurat dekker. Kok til potetene er møre, hell av vannet og la dampe med lokket av på restvarmen på platen til potetene har fått tørr og lettsaltet overflate. Kan nytes varme eller romtempererte, og er veldig gode å dyppe i aïoli. Anonymous poster hash: 90051...707
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Spansk tortilla: http://oppskrift.klikk.no/tortilla-espa%C3%B1ola---spansk-potetomelett/2785/ Anonymous poster hash: 5d5ed...cea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå