April Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #1841 Del Skrevet 28. februar 2006 Å diskutere dette med mannen er håpløst ARRRRGGGGHHHH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gamle Alex Skrevet 28. februar 2006 #1842 Del Skrevet 28. februar 2006 Å diskutere dette med mannen er håpløst ARRRRGGGGHHHH ← huff da- hva sier han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 28. februar 2006 #1843 Del Skrevet 28. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 28. februar 2006 #1844 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei vennen.... fatt mot! Det løser seg... det pleier mannen min å si... og som oftest så gjør det det altså... (litt irriterende innimellom, å høre sånnt når man bruker så mye hjernevirksomhet på ting, men du skal se at jeg får rett.. ) Pernille hadde også feber og diarè.. ikke moro, men det går over... bare å pleie, og gi næringsrik mat... ta tiden til hjelp.. de blir litt redusert av sånnt ser det ut som, men dette vet vel du som har mye lengere erfaring som mamma enn meg.. Håper dere får snakket skikkelig om ting, og at dere finner er passende løsning! stor trøste shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1845 Del Skrevet 1. mars 2006 Tusen takk for hilsner! Mannen er usaklig. Han mener det er så uøkonomisk å flytte. For hvis vi skal selge leiligheten må vi skatte av den, siden vi ikke har hatt den i 5 år. Hvis vi skal leie der nede, er det som å kaste penger ut av vinduet. Vi kommer til å måtte snu hver krone. Jeg sa vi evt kunne leie ut her, men da er det all mulige negative kommentarer til det. Han synes også jeg heller bør få arbeidsledighetstrygd, enn evt å ta ulønna permisjon. Tanta til svigermor bor der nede og hun er dagmamma, så jeg har snakket med henne og hun kunne holde av plass til oss fra august. Sånn sett er jo to ting i orden, jeg har jobb og Victoria et sted å være. Mannen skulle visst ringe for å høre om jobb i dag. Han sitter jo og sier at vi skal flytte, men i en sånn tone som gjør at jeg vet at han ikke mener det 100%. Og at vi det skulle gå rett vest, er det jeg som får skylda.. En ting jeg også tenker på med å flytte er at, vi ikke har noe sted å bo når vi kommer tilbake. Vi kan jo flytte til gården, men den må pusses opp. Meningen var jo at vi kanskje begynte med det om 2-3år og at det så var klart til vi skulle flytte oppover. Men jeg aner ikke hva som skjer nå. Hvis vi flytter blir det jo ikke så lett å få ordnet så mye selv og når man vil. Huff, jeg er så delt.. Victoria virker bedre. Etter hun fikk febernedsettende i går ettermiddag, har temp`n vært mellom 37,5 og 37,9. I dag tidlig var den også 37,9. Så da er hun vel bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 1. mars 2006 #1846 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvis dere har bodd i leiligheten i ett av de siste to årene må dere vel ikke skatte? Vi solgte en leilighet vi hadde eid og bodd i i 3 år, og da var det ikke nødvendig og skatte. Tror den femårsregelen kanskje er til for de som ikke har bodd i leiligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #1847 Del Skrevet 1. mars 2006 Skjønner at du har mye å tenke på om dagen - håper dere finner en løsning som er til det beste for dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1848 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvis dere har bodd i leiligheten i ett av de siste to årene må dere vel ikke skatte? Vi solgte en leilighet vi hadde eid og bodd i i 3 år, og da var det ikke nødvendig og skatte. Tror den femårsregelen kanskje er til for de som ikke har bodd i leiligheten... ← Vi har jo bodd her i 3 1/2 år! Må sjekke det ut.. Mamma sa nå at evt. kan jo jeg og Victoria flytte. Jeg har jo barnevakt til henne.. Blir trist å bo borte fra mannen, men må man så må man. Snakket med han nå og da hadde han ringt et firma i Larvik, men de tok ikke tlf. Så vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. mars 2006 #1849 Del Skrevet 1. mars 2006 Mente det var 2 år man måtte ha bodd jeg for å slippe å skatte ved et salg... Men kan ikke si det sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1850 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvis dere har bodd i leiligheten i ett av de siste to årene må dere vel ikke skatte? ← :hoppe: Snakket med likningskontoret nå og da stemmer dette!! Så da kan ikke mannen bruke det som argument lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1851 Del Skrevet 1. mars 2006 Tenker også litt på det å få nr.2.. Jeg hadde jo ikke tenkt at det skulle gå så lang tid, men hvis vi flytter blir Victoria hvertfall 3 år før det skjer noe og jeg synes det er litt lenge til. Aa, jeg er så usikker på alt! Er det noen som har noen tanker og idèer til meg? Jeg trenger litt hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1852 Del Skrevet 1. mars 2006 Har snakket med et firma i hjembygda som driver med regnskap og kanskje jeg kunne få jobbe noe hos dem. Jeg kunne ikke få full stilling, men kanskje i perioder til og begynne med når det var mye å gjøre! Skal sende dem en mail med cv og attester nå. Kanskje det blir en løsning alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. mars 2006 #1853 Del Skrevet 1. mars 2006 Det ordner seg alltid for snille piker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 1. mars 2006 #1854 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei snuppa!! Håper det ordner seg for dere snart. Er litt i samme situasjon jeg og. Finner liksom aldri ut av ting, for jeg er litt avhenging av andre. Men jeg håper det løser seg snart! Og ikke minst, spennende hvis dere snart skal prøve igjen. Da kan det jo hende vi blir prøvere sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1855 Del Skrevet 2. mars 2006 Tusen takk for hilsner Om vi blir prøvere igjen snart, avhenger av om jeg får jobb eller ikke og hva slags jobb jeg får. Men får jeg den i hjembygda, kan det nok hende at vi prøver på en til etterhvert.. Vi må se det an litt! SNØ, SNØ og atter SNØ Her har det kommet 10-15cm i natt og jeg regnet med at den skulle forsvinne snart, i stedet blir det bare mer Skal møte mamma og mormor i by`n. Jeg har litt småttri og ordne før vi skal dra. Må ha sandaler til Victoria bl.a. Tenkte jeg skulle innom helsestasjon og høre hva de sier. Victoria har vel ikke akkurat diarè nå, men det er "løs" bæsj enda. Det tar sikkert litt tid før magen stabiliserer seg. Men jeg tenkte jeg ville høre om det er uforsvarlig å dra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1856 Del Skrevet 2. mars 2006 Da har jeg fått ordnet litt saker og ting. Men begynner å bli nervøs for at det er uforsvarlig å dra. Magen hennes er ikke helt bra enda. Men hun er jo i fin form ellers og har ikke feber. Har ringt helsestasjon, fastlegen og legevakta, men ingen eksakte svar. Var ingen lege på legevakta enda( ), men de skulle få legen til å ringe meg når han kom. Føler meg som en dårlig mor som drar med meg ungen på tur. Men hun er jo egentlig frisk, er hun ikke det da?? :klø: Nå kommer snart IV og G, vi skal passe Oskar mens de er ute og spiser. G har bursdag i dag. Jeg får rydde bort etter handlingen i dag og lage middag snart! Sendte forreste mail der vi skal være og vi får kjøpt Nestle mat der, men ikke Libero bleier. Men de hadde Huggies, kanskje de er like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1857 Del Skrevet 2. mars 2006 Legen ringte nå og da var det bare å dra. Men det beste var bare å gi flytende, magen ble som regel fortere bra igjen da. Så da er det bare å amme for harde livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1858 Del Skrevet 2. mars 2006 Er forresten hit vi skal. Verandaen dere ser bilde av, er der jeg skal kose meg neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 2. mars 2006 #1859 Del Skrevet 2. mars 2006 heliggrisen! jeg vil også bort fra dette dumme været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 3. mars 2006 #1860 Del Skrevet 3. mars 2006 Åhhh for et herlig sted. Det kommer til å bli kjempe koselig sikkert. Masse deilig sol og varme. Ikke mye til den slags her i Bergen iallefall. Jeg var i syden med lillemor sommeren som var og erfarte at det var greit å ta med mat og bleier hjemmefra. Prisene der nede var HØYE! Blir jo litt ekstra vekt på bagasjen, men det er jo bare ned over. Ønsker dere en RIKTIG GOD TUR. Håper dere får kost dere masse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå