Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Da har Victoria og jeg vært ute. Jeg har måkt litt og gått en tur på snuppa på akebrett..

Nå må jeg vel lage middag, eller se på Tyra.. :sjenert:

Trening jo!! :klappe:

Er ikke mer en slike småting som skal til, så er du i gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner, Monja, La Traviata og IdaH! Og takk for oppmuntringen, Ida :)

Mannen har reist for å skyte nå. Når jeg stod opp så det ut som det var kjempe fint ut, så jeg tenkte jeg skulle ut å gå og ta en tur til by`n senere. Men neida, her er det altså -18 ute :overrasket: Så jeg har begynt å bake morsdagskake. Har aldri bakt den før. Fulgte med Hjemme eller Norsk ukeblad en gang. Heter Overdådig sjokoladekake. Tror det er sjokoladesukkerbrød og så på toppen skal det være hvit sjokolade blandet med Kesam vanilje.. Den høres i allefall god ut!!

Vi var og vasket litt klær i går og mannen fikk hentet den nye (gamle) bilen. I morgen skal vi oppover igjen, siden jeg skal jobbe. Bare håper formen holder, i går hadde jeg forferdelig vondt i hodet.. Men jeg er bra i dag!

Victoria sover sååå variert om nettene. Nå har vi heldigvis hatt to ganske bra netter, håper det blir sånn i natt også. For jeg trenger søvn til i morgen!! Men jeg ser de dagene hvor hun sitter mye i vogna og ikke får så mye oppmerksomhet, er hun mer urolig på nettene. Mens de to siste dagene har jeg bevist kost og klemt og gitt en del oppmerksomhet og de nettene har vært ganske bra! Vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg velger å tro det til det motsatte er bevist :)

Nå må jeg ta ut kaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaken het visst Sjokoladebunn med hvit sjokoladekrem.. :sjenert: Men det stod i teksten under at det var en overdådig sjokoladekake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladebunn med hvit sjokoladekrem

Sjokoladebunn:

2 egg

1 eggeplomme

1 dl sukker

1 dl hvetemel

3 ss kakao

Fyll:

300gr hvit sjokolade

2 beger kesam vanilije

Pynt:

1 plate mørk kokesjokolade

kakaodryss

frisk bær

sitronmelisse

Stekes ved 200 grader i ca.15min i springform 24cm på nederste rille.

1. bunn:

Visp eggedosis av egg, eggeplomme og sukker. Sikt sammen mel og kakao og vend det i eggedosisen. Fyll røren i godt smurt form og stek kaken som angitt til den er fast. Avkjøles i formen på rist. Ta ut kaken og vask formen.

2. fyll:

Smelt sjokoladen og avkjøl den til romtemperatur. Rør den i kesamen og avkjøl blandingen helt. Smak om den trenger ekstra sukker.

3.

Legg kakebunnen tilbake i formen og dekk den med sjokoladekrem. Glatt overflaten til og sett kaken i kjøleskapet til kremen stivner.

4. pynt:

Ta kaken forsiktig ut av formen og pynt den med sjokoladekrøller, sikt kakao over og legg på friske bær og sitronmelisse. (Sjokoladekrøller=smelt kokesjokoladen og smør den utover en helt ren plast fjel. Avkjøl sjokoladen, men ikke la den bli for klad. Høvle krøller med ostehøvel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide jo så klart først å brenne sjokoladen, så jeg måtte ut å ha mer. Og når jeg endelig fikk det til, så synes jeg kremen ble litt rar. Sjokoladen stivnet jo før jeg fikk rørt den skikkelig inn i kesamen.. Selv ikke en så enkel kake får jeg til en gang!!

Måtte handle litt mens jeg var i by`n :sjarmor: Victoria fikk ny body og strømpebukse. Tror jeg skal ta å legge bort litt klær i 68 snart. Det passer jo helt greit enda, men hun har brukt klærne så lenge og der er mer som venter på å bli brukt. Blir litt lei dem jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kaka høres utrolig god ut :sikle: Spørs om det ikke blir litt baking her en av de nærmeste dagene.. sjokoladekake er snadder :)

håper du får en kjempe koselig helg :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem. Kaken og pakkene var en suksess, så det var bra! Jeg skal få Timberland joggesko, som jeg har ønsket meg :)

I morgen skal jeg en tur til Fornebu å høre om hvordan det er med jobb for meg. Og på ettermiddagen skal vi på babysvømming. Jeg skal være med i vannet også, gleder meg til det. Jeg er så fryktelig, fryktelig lei all usikkerheten ang. de neste månedene.. Virker som alt jeg gjør blir feil. Kanskje vi bare må drøye noen år med nr.2 og så får jeg heller virkelig prøve å få meg jobb. Egentlig kunne jeg tenkt meg å byttet felt også, synes regnskapsfører fører med seg mye ansvar og at man må kunne masse. Noe jeg synes jeg ikke kan!

Dritt lei egentlig! :forvirret:

Nå skal jeg kose meg med tv, godtri, mann og barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med jobb til deg :) Ikke noe gøy med sånn usikkerhet, men det ordner seg som regel til slutt.

ønsker deg en fortsatt koselig søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, AnneBeth :)

Har vært på Fornebu i dag og jeg kan få jobbe der på frilansbasis. Dvs at jeg får betalt for det som de kan fakturere videre til kunder. Og nå har jeg bare to bitte, bitte små kunder og det er ikke akkurat noe å leve av. Har sendt mail til Sandefjord og spurt hva de har tenkt til og at jeg har mulighet til å jobbe der inne, men at jeg må ha mer å gjøre. Får håpe de kan stille opp for en gangs skyld!! Selvom jeg tviler på at de gjør det :forvirret:

Nå skal vi snart på babysvømming og mannen har kommet hjem. Jeg skal også være med å bade i dag, så jeg gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på svømming. Det var veldig koselig å bade sammen. Tror vi skal reise til et basseng en halvtime unna her en lørdag eller noe, vi tre. Victoria koser seg i vannet :)

Før vi reiste rakk jeg å søke på et regnskapsmedarbeiderstilling her i by`n, fant den på finn.no. Det er et vikariat bare, men det spiller ingen rolle. Hadde vært greit å ha noe her..

Nå må jeg ordne mat og rydde unna litt her!

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går i kaker her og ja. Virker som om det er en trend inne i de fleste dagbøker for tiden :ler:

Så herlig bilde av Victoria :hjerter:

Ser ut som hun riktig storkoser seg i vannet.

Og lykke til med jobbsøking.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad reiste Victoria seg opp ved bordet :klappe: Men så datt hun så bakhodet smalt i gulvet. Hun gråt seg bort, det er det jævligste jeg har vært med på. Kjente bare hun ble som en potetsekk, heldigvis "kom" hun tilbake. Men fysj, for en opplevelse :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er gøy!

Str. 68? Det har Oliver vokst ut av for lenge siden! :ler: Han er godt i gang med kolleksjon str. 74.

Håper du får en fin uke, og at jobbproblematikken løser seg. Jeg skjønner godt at det er frustrerende å ikke ha ting fastsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres så fælt ut når de gråter seg bort. Har heldigvis aldri opplevd det selv, men har lest om andre som har opplevd det. Håper du slipper å oppleve det igjen.

Så flink Victoria er som har begynt å reise seg :klappe:

Håper ikke fallet skremmer henne fra å prøve igjen. Det blir nok en del knall og fall framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa nydelig i baderingen! *sukk*

Haaper det loeser seg med jobben snart. Hva har du lyst til aa gjoere dersom du vil omskolere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper det loeser seg med jobben snart.  Hva har du lyst til aa gjoere dersom du vil omskolere deg?

Jeg vet ikke helt. Men jeg begynner nok ikke på noe ny utdannelse. Tenkte evt. på å jobbe i en klesbutikk, bli butikksjef der e.l Har jo noe erfaring fra det fra før. Bare for en periode liksom, men jeg vet ikke jeg.. Vi får se!

I dag er det Valentines Day og vi har alltid feiret det. Men i dag har jeg ikke tenkt til det, egentlig! Tviler på at mannen dukker opp med noe og. Kanskje jeg kjøper et kort, hvis jeg skal til by`n. Ellers blir det nok ikke noe!

Nå får vi spise litt frokost! Og tusen takk for hilsner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...