Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den ble veldig bra, IdaH ;)

Nå har jeg ringt fastlegen og de skulle skrive ut resept på vaksine mot hjernehinnebetennelse. Men hun sa at den beskytter kun mot et tilfelle og det er sjelden noen rammes. Her i konnunen har det ikke vært noe. Lurer derfor på om jeg er litt småhysterisk. Men det er jo en billig livsforsikring.. Drømte forresten i natt at Victoria hadde fått hjernehinnebetennelse :tristbla: Det programmet som gikk på tvN i går kveld om Baby Charlotte, så noen det? Hadde hun mistet armer og bein pga hjernehinnebetennelse? Mulig jeg misforstod..Fikk ikke med meg begynnelsen!

I dag burde jeg fått vasket og støvsugd her, og ryddet over alt egentlig. Så vi hadde fått kvittet oss med alt det overflødige. Men hvor lett er det å sette i gang.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært til by`n og spist lunsj med en venninne som bor i bygda. Hun sa at der søkte de nesten etter barn i barnehagen.. Kanskje vi burde flytte oppover før?! Hvis jeg er så heldig å få jobbe et par mnd på Fornebu, sånn at jeg får litt vanlig lønn og så bli gravid. Det er lov å håpe, men jeg tviler på at det ordner seg. Da kunne jeg gått hjemme med Victoria og den nye baby`n og når sistemann skal begynne i barnehage, kunne vi flyttet oppover. Synes det høres ut som et ok plan jeg :) Men mannen må prate med bestefaren sin og høre om når han har tenkt å flytte. Det er jo egentlig vi som bestemmer det, men jeg synes det er litt ekkelt og kaste han ut også!! Det er unødvendig. Men jeg håper mannen kan prate med han, sånn at det i allefall går an å tenke litt fremover..

Nå kommer pappa snart og skal hente bursdagsgaven sin. Så må jeg ut igjen å hente resepten og levere aviser til IV. De får nemlig avisa vår etter vi har lest den.. Fikk bestilt pass til Victoria. Jeg synes passbilde er så søtt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det programmet jeg også.. veldig trist med den lille jenta.. men så klart.. alternativet hadde jo vært verre.

De måtte skjære vekk armene og benene på henne pga av hjernhinnebetenelsen.. de bare visnet og måtte derfor fjernes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det var så fælt å se på henne. Samtidig var hun jo veldig flink og god da!!

Tydelig at Victoria ikke ser pappa så ofte, hun hylskrek når han tok henne opp. Sikkert veldig moro for han.. NOT! Men sånn kan det gå når han lar dragen styre!!

Har tenkt litt på navn, hvis og når vi får en til. Jeg liker veldig godt Hannah hvis det blir jente. Madeleine også. Men da mangler vi vel bare en Carl Phiilip :roll::sjenert: Når det gjelder guttenavn snakket jeg jo tidligere om Eivind og var veldig bestemt på det. Men etter søskenbarnet mitt som hadde det som mellomnavn kjørte seg i hjel akkurat 30år etter bestefar Eivind kjørte seg i hjel, føler jeg at det navnet er litt skummelt å kalle opp etter!! Så min oldefar het Sigurd og mannens bestefar het Harald, det er navn jeg liker. Men min bestevenninne har Victoria som et av navnene sine og broren hennes heter Sigurd, så kanskje det blir litt teit å kalle ungen min det da. Selv om det er oppkalling etter min familie.. Ja, ja vi får se når tiden er inne! Må bli gravid først og det skal ikke skje riktig enda har jeg tenkt..

I morgen skal mannen på skyting igjen og jeg tror jeg skal ta en bytur, bare 6. dagen denne uka :rodme: Men det er ei jeg skal vise scrappealbumet til og Victoria sitt sjelebilde!!

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å tenke på navn - selv om man ikke er gravid. Jeg tenker og funderer hele tiden. Jeg har alternativene klare så det er bare å pøse på med barn :ler:

Håper helga blir bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Monja og La Traviata!

Akkurat nå er jeg helt skutt, drit sliten og trøtt. Null energi og humøret er virkelig på bånn :forvirret: Så vidt jeg orker å eksistere akkurat nå. Har mest lyst til å reise bort og bli borte noen dager, så kan mannen ta seg av Victoria. Tror vi må prøve å få slutt på nattevåken snart. Jeg holder på å bli gal..

Mulig vi skal oppover en tur etterpå, jeg vet ikke hva jeg orker. Egentlig kunne mannen tatt seg en tur alene med Victoria.

Så tenker jeg på bursdager og jul fremover. Vi har så mye og stortsett kjøper vi det vi trenger til Victoria selv. Men når disse dagene kommer, er det påfyll av masse som vi ikke trenger eller har brukt for. Og det fylles opp med enda mer dritt her. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få sagt i fra heller, enkelte blir jo snurt for ingerting!

ARGH.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.. håper helgen har vært fin! Det er vanskelig å vite når det er riktig å få nr2... vi tenker også mye på det, men det blir nok ikke riktig enda... er jo morsomt å tenke på navn uansett da... litt morsomt at du nevner Madeleine, for det har mannen her i huset sagt at han vil ha hvis vi får en jente til.. jeg liker jo Viktoria også jeg da...... er nydelig navn! Felix og Max er to fine guttenavn synes jeg.. men alt kan jo forandre seg før vi skal til pers igjen...

Ikke lett med gaver og sånnt nei... det er et litt følsomt tema. Vanskelig å be om penger istede for eksempel... hm.. har ingen gode råd på det.

Ønsker deg en glimrende uke!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, shy :kose:

Vi var en tur oppover på lørdag og det ble bestemt at jeg skulle jobbe noen timer i går. Men jeg våknet i 4-5 tiden og var veldig kvalm. Var det når jeg stod opp også, men ble litt bedre når jeg fikk spist. Jobbet noen timer og så var jeg kjempe kvalm og svimmel igjen. Holdt på å svime av. Vi reiste hjem og mannen hadde Victoria hele dagen. Jeg orker ingenting. Hadde feber på kvelden, tok noen paracet og det hjalp. Følte meg ganske pigg før jeg la meg. Men det ble en urolig natt, svettet og drømte masse. Og formen er ikke så veldig bra nå igjen. Kvalm og trøtt.. Skulle ønske mannen kunne komme hjem. I dag er det babysvømming også. Egentlig skulle jeg også vært til Fornebu i dag og fått ordnet de regnskapene. Men jeg orker ikke! Det har jo snødd kjempe mye og! Hater å være i dårlig form..

Mensen skulle kommet på fredag, men har ikke det. Jeg har tatt test, men den var negativ. Skjønner ikke helt hva denne kvalmen kommer av. Jeg pleier ikke å ha omgangssyken :forvirret:

Nå gidder jeg ikke skrive mer, annet hvert ord blir skrevet feil :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare håper det er noe som går fort over.. Fikk sovet litt i stad, da Victoria sov. Og formen er litt bedre nå. Men er litt i ulage enda! I ettermiddag er det babysvømming. Mannen ville ikke dra alene, han synes vel det er litt skummelt med alt som skal passes på osv. Så hvis formen er som nå, så får jeg bli med. Men bare som tilskuer. Tenkte jeg kunne filme litt og ta bilder kanskje..

Uansett hvor sliten og lei og dårlig form jeg er, så er jeg så vanvittig glad for at vi har Victoria. Hun er bare så deilig og sjarmerende! Jeg er så stolt av henne og utrolig glad i henne. Kunne ikke tenkt meg et liv uten henne. Alt i alt så koser jeg meg masse og mannen er også veldig engasjert og opptatt av Victoria! Egentlig er alt veldig bra, selvom ikke humøret mitt er på topp hele tiden..

Men nå lengter jeg virkelig etter våren! Det har kommet 25cm med snø, nå på kort tid. Og jeg orker ikke ut å måke, det er det ingen andre som gjør her heller :sur: Håper det blir gjort i løpet av ettermiddagen! Er en som brøyter rundt her med traktor, men han har heller ikke vært her i helga. DUST! Han brøyter sannsynligvis bare når han er på jobb. Men når han har tatt på seg en sånn jobb, burde han brøyte når det kommer snø spør du meg :frustrert:

Oj sann, det driver visst Victoria og rusler rundt i lekegrinda.. Hun satt da og lekte for litt siden :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi tilbake fra svømming. Så ut som Victoria likte seg veldig godt, så vi fortsetter nok med det. Mannen likte seg også, så vi satser på å være med begge to fremover. Er jo koselig å gjøre noe sammen!

Mannen hentet det nye sete hennes i stad. Monterer det i morgen tenker jeg. Ser litt mer avansert ut å sette inn en Maxi cosi`n.. Sånn ser det ut. Men det er en tanke mørkere i fargen!

Nå får jeg rydde litt her og lage middag, mens mannen måker snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din holder seg bra!

Babysvømming er kjempemorsomt! Brage er utrolig ivrig og har masse glede av det. Vi håper å fortsette med det lenge!

Grattis med nytt bilsete! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre. Det er utrolig slitsomt å være kvalm.

Babysvømming er kjempegøy, vi var der for første gang i går, og vi koste oss alle tre.

Snø! Tell me about it! :ler: Men det smelter sikkert bort i morgen... :forvirret: Litt dumt når man først har brukt masse energi på å måke det bort. Det er jo ganske pent med snø, uten blir det så mørkt.

Håper dere får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner, La Traviata og Siam!

Ser ikke ut til at snøen skal smelte med det første, Siam! -11 her nå :forvirret: Æsj, det kunne vært litt mildere da! Men det er som du sier det blir veldig lyst og fint ute :)

I dag skal jeg møte ei som jeg skal føre regnskap for. Det er ei venninne av søskenbarnet mitt. Hun fikk en sønn i august/september, så det blir jo spennende å se han.

Ellers er formen egentlig som før og det er deilig. Men jeg er sikker på at jeg er gravid, men testen er jo negativ. Grunnen til at jeg tror det er altså forsinket mens, over 14 dager siden jeg tror jeg hadde EL, kvalm og svimmel hvis jeg ikke spiser regelmessig, noe menssmerter uten mens.. Når jeg var gravid med Victoria fikk jeg jo positiv test en uke før forventa mens! Mest sannsynlig er jeg ikke gravid og jeg leter vel bare etter tegn, men da irriterer det meg at den hersens mensen skal være så frykelig ustabil!! Blir jo håpløst når vi skal sette i gang prøvingen igjen :sur: Ja, ja den dukker vel opp når den vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende April. Tenk om du er gravid da. Du kan jo vente noen dager og så teste på nytt i tilfelle hcg nivået i blodet ikke er så høyt enda. Men det kan jo hende den er sen fordi du tenker mye på det akkurat nå - selv med negativ test. Spennende er det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende er det absolutt!

Du høres jo ganske gravid ut egentlig! Gjør som monja foreslår, og vent noen dager til, kanskje du får et blått kryss?

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...