Gå til innhold

Married with children..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trist å lese at du ikke har det så godt. :klem:

Hva er det de har disse andre som du sammenlikner deg med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare innom en snartur for å svare Klips..

Jeg vet ikke helt, men jeg føler meg så mislykket både som mor og menneske når jeg leser om alle andre. Livet mitt høres forferdelig monotont ut. Leser om andre som har en superkjæreste de er sammen med, de finner på masse fint sammen(selvom de har vært lenge sammen), er romatiske, andre stråler som mor, blir slanke igjen og er flinke til å trille turer.. Selv-tja hva skal jeg si. Jeg gikk ned masse etter fødselen, alt er tilbake igjen og jeg merker at det er tyngre. Noe av klærne jeg kjøpte, er blitt for små allerede. Alikevel gjør jeg ikke noe med det. Sitter inne og spiser godtri. Selv om jeg vet at det er helt bak mål. Mannen og jeg er jo veldig glad i hverandre, men hva slags forhold har vi egentlig. Vi har ikke så mange felles interesser og jeg føler at vi nesten ikke kan finne på noe sammen. Og nå ser jeg at det er masse vi burde ha gjort før vi fikk barn. Men jeg vet det er for sent å angre nå. Vi har tatt et valg og får stå for det. Jeg angrer ikke for at vi fikk Victoria altså.. Og jeg vet at mye hadde løst seg, hvis jeg bare hadde tatt tak i vektproblemet mitt og endret litt på livsstilen min. Saken er bare det, at det å ta det steget er så sabla vanskelig. Og jeg er ekspert til å lage unnskyldninger.. Nå er det også det at jeg har lyst til å flytte, samtidig som jeg ikke har lyst. Jeg er så usikker.. Føler meg så dum som er tjukk, skikkelig dum faktisk..

Tusen takk for hilsner, det varmer! Koselig å se at dere bryr dere!

Endret av April
Skrevet
:klem: Håper ikke du blir borte så veldig lenge, da! Og at du finner ditt gode humør igjen snart. :klem:
Skrevet

Huff, så leit, April :troest:

Håper du finner igjen det gode humøret ditt snart.

Det skal du vite at du er en skikkelig go' jente.

:klem: :klem:

Skrevet

Nei, du er ikke mislykket april!! :klem:

Du skriver om livet slik det er,, og livet er jo ikke alltid en dans på roser.

At andre virker som "perfekte" i dagbøkene sine trenger jo ikke å stemme.. det kan jo hende at de utelater det som ikke er postivit.

Husk at vi er inne i en veldig mørk periode nå også da, men snart snur sola og det blir stadig lysere ute,,og da blir nok alt lettere,,

Skrevet

Hei vennen.. en stooor :klem: til deg. Du må prøve å ikke sammenlikne deg selv med alle andre.... er lett å bli deprimert av alle de "perfekte" livene man leser om.. men vi vet vel alle, at det ikke er sånn i virkeligheten, alle har opp og ned turer!

Det som er positivt er at det du synes du sliter mest med (vekten) kan du gjøre noe med.... det er ikke noe du ikke får ordnet opp i hvis du vil. Start i det små... ikke gjør STORE omvetninger med en gang.... prøv å bare spise godteri annehver dag f. eks. og gå for eksempel èn tur mer enn du har pleid i uken... dette kan hjelpe... jeg vet det er lett å si... men prøv.....

Drikk masse vann.... det hjelper på ALT!!!

Husk på alt det fine... lille prinsessen din, som bare er helt skjønn, den fine familien din, alle vennene dine både på KG og ellers... og ikke minst... at det straks er jul... hurra......!! Vel, håper dette hjalp litt...

Jeg håper å "se" deg her snart.... savner deg når du er borte...

kos :klem: shy :)

Skrevet

Skriver dette med illsinte babyhyl i øret, skal love deg at jeg føler meg som verdens mest mislykkede mamma akkurat nå.

Men måtte si: se på alle trøstehilsenene du har fått her inne, at vi bryr oss om deg viser jo hvor fin person du er!

Æsj, tenker ikke klart nå, og skriver med en hånd...

:klem:

Skrevet

Kom tilbake snart, da! :grine:

Det er kjedelig aa ikke vaere fornoeyd med vekten. Selv om jeg bare har et par kilo for mye synes jeg det er kjipt....Men du KAN gjoere noe med det, men jeg tror kanskje du trenger stoette underveis?

Du har ikke proevd Grete Roede, Fedon-kurs eller noe annet sammen med andre? Kanskje det hjelper aa moete andre som ogsaa vil ned i vekt? Saa kan dere motivere hverandre?

Trist aa lese at du ikke er helt happy for tiden. Det er ikke en hobby du kan ta opp igjen, eller noe helt nytt du kan laere? Gaa paa et kurs i haandarbeid, spraak, matlaging, noe trimrelatert (yoga, pilates el.), barselgruppe, babysvoemming, babysang?

Haaper du kommer tilbake til kg snart og at julestemningen dukker opp snart!

Skrevet (endret)

Skjønner at du synes det er vanskelig med vekten, men du bruker det ikke som en unnskyldning for å la være å gjøre ting, håper jeg?

Hvis vi ser bort fra vekten, er det ting du har lyst til å gjøre? København ;) Hva stopper deg? Er det noe du kan gjøre?

Hvis man gjør ting, selv små ting, blir man inspirert til å gjøre mer, vet du. Mens å sitte hjemme kan virke demotiverende på selv de mest optimistiske av oss.

Endret av Klips
Skrevet

Hei April!

Innom og hilser på. Trist å lese at du ikke har det bra om dagen. Men selv om det er tunge stunder innimellom, ordner seg alt til slutt ( iallefall for snille jenter ;) )

Husker ikke hvor jeg leste det men det var en som skrev at hun syns alle skrev kun det positive i dagbøkene sine, så det er kanskje ikke så rart at alle andres liv virker perfekt. Selv skriver jeg nesten bare positive ting i min dagbok for jeg vil huske det positive når jeg leser tilbake i dagboken, selv om jeg vet at innimellom innleggene har det skjedd triste og negative ting. Men man vil liksom huske det morsomme og fine. Så ikke tro på alt du leser, alle opplever til tider vanskelige perioder, som helst vil glemmes.

Løsningen er jo å ta tak i de, enten det er problemer med kjæresten, jobben eller vekten. Gå forbi godteri hyllen. Ta den lille herlige datteren din på trilletur.

Men i juletiden skal man kose seg!!

Mange klemmer fra meg.

Skrevet

Hei April. Jeg håper at kg-pausen din snart er over, og at du føler deg bedre!

Skrevet

Tusen takk for alle de flotte innleggene, jenter! Dere er fantastiske :kyss:

Jeg vet ikke om jeg har det så mye bedre eller om jeg kommer tilbake enda. Julestemningen uteblir og jeg har ikke fått forbredt julen sånn som jeg pleier. Vet ikke hva det er..

Victoria har snart vært syk en uke. Hun har vært tett i nesen siden sist tirsdag. Hun hadde feber en natt. :syk: Håper det går over snart. Siden sist så har hun begynt å vinke, klappe i hendene og snart er to tenner på plass :klappe:

På lørdag var vi i 50års lag til mamma og Victoria sjarmerte alle. De synes vi hadde en veldig rolig og snill unge. Og vi har vel egentlig skjønt at vi har det ;) Vi gikk å la oss kl.1.30. Da hadde Victoria sovet et par timer i vogna. Hun var like blid og strålte som en liten sol :icon_smile: Bursdagen ble veldig vellykket og alle storkoste seg.

Sist uke var kroa til stefaren min stengt noen dager i forbindelse med at kjøkkenet ble pusset opp. Mannen hjalpt til litt og det var et firma fra Sandefjord der som drev med noen lignende det mannen gjør. Så vi forhørte oss litt om jobb og det skulle visst ikke være så vanskelig å få det. De kunne skaffe han jobb. Så jeg må si det frister bare mer og mer å flytte.. Vi har ikke snakket så mye om det, men vi må bestemme oss i løpet av ikke så altfor lang tid!

I morgen kommer kanskje lillesøsteren min og blir et par dager. På fredag reiser vi til mamma og blir hvertfall til 2.dag. Juleaften blir vi hos mamma og det er mulig svigers kommer ned til pakkeåpning, siden det er Victoria`s første jul. 1. dag skal vi som vanlig til svigers..Mannen har fri i romjula, men må jobbe onsdag. Har egentlig lyst til å reise bort, enten til Tønsberg eller Køben. Men har også litt lyst til å kose meg hjemme med mann og barn og heller be folk på besøk.. Får høre litt hva mannen vil!

Nå sover Victoria, så jeg tror jeg kanskje skal prøve å gjøre litt.. Synes nesten jeg kjente litt julestemning komme sigende! :nisse: Tror jeg setter på julemusikken min jeg! ;)

Skrevet

Hei April, saa koselig aa se at du er tilbake! Haaper julestemningen kommer snart - for min del kommer den aldri foer julaften. :sjenert:

Saa bra at Victoria sjarmerer - ser fra bildene at hun er en ordentlig hjerteknuser! ;)

Skrevet

Hei kjære deg! :klem:

Enig med Popelka, julestemningen kommer ikke før jeg våkner julaften morgen! For da er det jo jul da!

Skjønner hva du mener med at alle andre har det så bra, det er jo det inntrykket man kan få av å lese i dagbøker noen ganger. Men det er nok sant at de fleste skriver mest om det positive, for det er det vi vil at andre skal vite om...

Så flink Victoria er som kan vinke og klappe! Utrolig hvor fort tiden går! Spennende dette her med Sandefjord, jeg håper dere finner ut av det og blir enige om noe!

Og du... ikke tenk så mye på den vekta. Du er jo slettes ikke dum fordi du synes det er vanskelig å legge om livsstilen! Men bare begynn i det små, og spis litt sunnere, vær litt mer i aktivitet, samme på hva slags måte. Kanskje melde deg på et kurs i et eller annet? Eller skaffe hund, så må man gå turer hver dag! :ler:

Jeg vet i hvert fall at uansett vekt og sånt, så er du en skikkelig godjente som jeg setter pris på :klem:

Ønsker deg en fin dag! :)

Skrevet

julestemningen kommer sjelden hit før julaften morgen den..

så du er ikke alene om å ikke ha julestemning

Skrevet

Tusen takk for hilser, jenter! :klem:

Nå har jeg fått pyntet litt mer til jul. Tror ikke jeg gjør noe mer her og juletre dropper vi i år..

Victoria elsker å gå når vi holder henne i hendene! Hvis hun ser noen hun kjenner foran seg, løper hun nesten av begeistring!! :ler: Det er så morsomt å se.. Og nå som hun er syk og når hun nyser, er det bare et stort, kjempe glis!!

Mannen var å hentet bunaden sin sist lørdag! Den er kjempe fin. Regner med vi skal ha bunad når vi skal være faddere, hvis jeg bare finner en som passer meg. Mamma har stakk, men jeg synes jeg blir enda større i den. Får prøve litt i romjulen..

Da han kjøpte seg bunad, kjøpte han også sølje, sko og litt annet tilbehør. Så han får heller få litt penger av meg til jul. Hvis jeg ikke bare overføre til kontoen hans da og så kan jeg pakke inn skoa f.eks. Jeg får se litt hvor mye jeg skal gi.. Skoa koster 1200kr.

Nå er det snart middagstid!

Skrevet

Heisann vennen!!!

Julestemning kommer ikke før på julaften her i heimen heller. Og jeg har ikke gjort noe til jul enda. Skal lage brente mandler og marengs i kveld, samt rydde litt. Gavene er ferdige innpakket, julekortene er skrevet og sendt, men det er en pen bunke igjen som vi skal putte i postkasser rundt omkring da. Så du er ikke alene om å ikke ha forberedt jula skikkelig. Men jula kommer likevel skal du se ;)

Håper du får en fin kveld. God bedring til Victoria (kan jo være tannfeber og da) :klem:

Skrevet

Siste dag for meg på KG og på jobb før jul, så stikker innom deg for å ønske deg og dine

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...