Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Tusen takk for koselig hilsner! :klem:

Victoria holder på å sovne, så jeg må prøve å skrive stille.. Ikke så veldig lett!

Nå har jeg prøvd å bake to sukkerbrød i Cacas sin bokform, men ikke pokker om det går.. Nå er mannen ute og kjøper atter en rasjon med egg, men jeg skal prøve en annen form nå. Gud, så irriterende det er å ikke få det til :sur: Skal ha til party på onsdag. Går det ikke nå, får jeg prøve en annen kake. Men jeg pleier jo å få den til i vanlig rund form..

Mamma er i sånn passe form, kommer seg sakte, men sikkert. Merker nok at hun har vært gjennom en omfattende operasjon ja!

Lurer på om jeg skal gå å lage ønskeliste til jul jeg :sjarmor: I morgen skal jeg på besøk til ei som fikk ei jente dagen etter meg. Morsomt å se forskjellen på henne og Victoria.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nam nam kake!!!!! åhh som jeg fikk lyst på det og. Først leste jeg om La Traviata sin grateng og nå kake. Og jeg som ikke skal spise den slags :sur: Noen ganger skulle jeg sårt ha kunnet trykke i meg alt mulig uten at det virket inn på kroppen ja :ler:

Håper du får til kake nummer 3! Da jeg gikk på bake lingja på folkehøyskolen hadde resultatet av sukkerbrød ALT å gjøre med romtempererte egg og massssssse visping av eggedosis. Det var liksom nøkkelen til en høy kake.

Lykke til vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper kakebakingen gikk greit! Lagde forresten en suffle som forble flat her om dagen....var god, men ikke helt ordentlig suffle da!

Kos deg i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heldigvis til kaken i den andre forma! Så nå har jeg fylt den med krem og valnøtter og så kommer mannen hjem med marsipan, den jeg hadde kjøpt var helt håpløs!! Neste gang baker jeg en myyye enklere kake.. :roll:

Var koselig å være på besøk i dag, er litt forskjell på Victoria og henne, men ikke så mye. De har akkurat bygd nytt hus, er ikke helt ferdig. Men fy søren så fint det er!! Tror jeg skal ta med meg noen tips derfra når vi skal ordne i stand på gården..

Vondt i hodet, sliten og irritabel i dag!! Tenkte jeg skulle gå å ordne middag snart, hjemmelagd pizza. Prøver en ny uke uten godtri, er ikke så lett akkurat nå. Jeg er så frustrert og irritert over hvordan jeg ser ut. Ikke bare at jeg er tjukk, men jeg synes jeg er forferdelig stygg, ser ut som en mann! Det som frister mest, er å sette seg i sofaen og stappe masse godtri.. Det hjelper jo ikke akkurat, men det føles sånn der og da..

Nei, på tide å fixe middag og rydde etter kakebaking! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal hjelpe hverandre med aa spise sunt, April? Jeg sliter nemlig med litt troestespising innimellom...hvis jeg er trett, sliten, lei meg eller kjeder meg...det er sikkert letter hvis man proever aa backe hverandre opp! Har ikke saa utrolig mange kilo aa gaa ned, men jeg merker det paa selvfolelsen at jeg har gaatt opp litt. Men det er ikke lett aa gaa ned, gitt....mannen min kan spise saa mye han vil, like mager er han!

Skal hvertfall proeve aa ikke spise godteri jeg ogsaa! Er jo andre, sunnere saker man kan lage om man har soetsug. Fruktsalat, yoghurt naturell med litt kakaopulver og kunstig soett, eple skaaret i biter med kunstig soett og kanel, bakt eple med noetter/mandler, kanel og litt fruktose...det var det jeg kom paa naa...

Takk for at du inspirerer meg! Og jeg synes absolutt IKKE at du ser ut som noen mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Popelka!

Har ordnet marsipankaken, så den er klar. Prøver å få Victoria til å sovne, men det er ikke så lett.. Mannen kommer om en times tid, så vi får vel være klare til da. Håper jeg får solgt noe i kveld, det er altfor få som kommer. Og de er ikke så veldig kjøpesterke.. Så jeg regner med det blir et dårlig party!! :forvirret: Kjedelig, når det egentlig kunne vært mange flere! Men så skal både den ene og den andre noe..

Victoria skriker, så jeg får gå å vise at jeg er her så det blir stille igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salget ble i overkant av 12500kr, så det er kjempe bra til at vi var så få og ikke mange som handlet så veldig.. Mamma handlet for over 3000kr og jeg 1500kr. Fikk jo ta 4 ting til halv pris og da måtte jeg handle litt mer nisser.. Er jo så glad i det. De største er på 56 og 60 cm, de kjøpte jeg! :) Gleder meg til å pynte til jul..

Får ikke skrevet så mye nå. Victoria sitter på fanget og skal helst hjelpe til :ler: Hun ble en prøvelse for pappa`n i går, for hun sov altfor lite på dagen og ble helt hysterisk når vi la henne. Hun sovnet så vidt i bilen oppover og etter det var det håpløst. Så mannen var ute å kjørte med henne og hun hylte. Han kjørte til nabobygda og tilbake, hun sovnet til slutt da. Men han blir irritert på meg, fordi jeg måtte ha party midt i leggetiden hennes.. :roll: Gikk jo greit til slutt og så fikk han prøvd seg litt også! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så gøy med Cacas-party da - og det var jo ikke så verst salg heller da syns nå jeg, selvom jeg ikke har så mye greie på sånt egentlig. Hvor mye bør det selges for at det skal være veldig vellykket da?

God torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo typisk mannfolk å bli irritert for at man finner på noe i leggetiden... Tror ikke de ville tatt fem øre for å finne på noe akkurat på den tiden selv! :ler: Det er nok bra at han får prøvd seg litt, ja.

Så bra at salget gikk bra.

Jeg gleder meg også til jul. Det er ekstra stas å pynte i det nye huset vårt. Og siden vi har mye større plass en før, så trenger jeg nok litt mer julepynt! :sjarmor: Gleder meg til å shoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Perfect Home party denne gangen, Kverula ;) I forhold til de som var der i går, er det et kjempe bra salg.. Men første gangene jeg hadde dette lå det på 24-25 000kr. Ellers har det vært mellom 12-17000kr, så det er jo også veldig bra!! Kan vel egentlig ikke klage :)

Jeg måtte jo kjøpe flere nisser til vi flytter til større hus, Siam ;) Da skal det være nisser overalt. Blir jo en stund til da, men de koster jo en del så det er like greit å kjøpe når man får de så billig.. Du er jo kjempe heldig som får muligheten allerede i år!! Skjønner godt du gleder deg til det.. :)

Victoria er håpløs å legge på dagtid for tiden, hylskriker! :roll: Skjønner ikke hva det er og hun er jo kjempe trøtt! Nå tok jeg henne med inn på vårt rom og la meg med henne og da tok det under 1min, så sov hun..

Var med søskenbarnet mitt i by`n tidligere i dag, hun skulle ha noe nye klær og måtte ha med meg som assistanse! Etterhvert møtte vi mamma og så dro hun og jeg til Hadeland, der møtte vi svigermor. Men hun var ferdig da vi kom og måtte reise for å rekke det hun skulle.. Ble ikke så mye handling på oss der. Jeg bør vel i grunn begrense meg litt :sjenert:

Ser ut til at mamma og stefar skal gifte seg 6. desember! :hoppe: Det blir morsomt, samtidig veldig rart.. Det blir bare oss+forlovere. De skal gifte seg i kirkestua ved kirken vår og så skal vi spise på et litt spesielt sted og deretter tar de med seg forlovere og drar til Geilo noen dager. Det er ingen andre enn oss 6 som vet! Og jeg greier faktisk å holde det hemmelig, ikke verst!!! Den 17. desember, skal mamma feire 50års dag, så desember blir en morsomt måned i år! Jul er det jo også :hoppe::sjarmor: Lurer på om jeg skal få sydd meg kjole til mamma`s bursdag. Har stoff liggende fra vi var i Hong Kong. Har forresten kanskje sagt det før? Men egentlig kunne jeg tenkt meg og gått ned litt først.. Da burde jeg kanskje ha satt i gang for lengst!? Uke nr.2 uten godtri går faktisk strålende. Mannen kjøpte godtri til meg når jeg var deppa her om dagen, men det ligger i skapet UÅPNET! :mrgreen:

Egentlig burde jeg begynt på middag, ryddet sammmen klær, støvsugd og vasket gulv.. Men jeg legger vekt på egentlig :sjarmor: Fint å endelig sitte her i fred også, uten en unge som sutrer eller en mann som sitter og sier " er`u på den helvetes kvinneguiden igjen nå a" :ler:

Nå får jeg ta en dagbokrunde!! Ha en fin torsdags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet mitt!!

Jeg har tatt bort bilde og linket til albummet. Bare supermedlemmer kan legge inn bilder i innlegg.

Her kan du lese om fordelene ved å være superbruker og hvordan du registrerer deg.

Trille (mod.)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, så nuddelig !

Virkelig til "å spise opp ", den godjenta di...

Gleder meg til jeg får en sånn... ;)

Så flink du er som ikke spiser godteri. Vet alt om hvor vanskelig det er...

Var kjempeflink før jeg ble gravid, men nå; i 8. måned og sykemeldt har det litt lettere for å gli ut ja :rodme:

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sto og fin Victoria har blitt! :hjerter_rundt:

Til å spise opp det gullet der!

Synes du er kjempeflink som holder deg unna godteriet. Keep up the good work! :klappe:

Høres veldig slitsomt ut at Victoria ikke vil sove på dagtid, legger du henne ute eller inne? Brage nekter å sove inne han... på dagtid vel å merke.

Så gøy med bryllup i familien da! :tommelsmil:

Håper du får ordnet deg kjole av det stoffet, blir nok kjempestilig!

Ha en fin kveld (eller natt) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter!! Synes bilde er utrolig fint av henne, skal forstørre det tror jeg! Har faktisk ingen sånne bilder av henne fremme, bare dåpsbilder..

I dag har vi vært på farten i hele dag, så Victoria har bare sovet i vogna si og det har gått som en drøm. Og nå er hun kjempe bild og grei! Nesten..

Nå skal vi lage taco til middag. Mannen kom akkurat hjem fra jakt. Har ikke fått noe i dag heller.. I morgen reiser jeg til bygda, skal i bursdag og kanskje vi ligger over der. Får se, er godt å være hjemme også!! Og så burde det blitt vaska her og.. Men det er vel ingen som gjør det mens jeg er borte!!

Lurer på om vi skal ta med tripptrapp stolen etter meg ned igjen i morgen. Hun satt litt i det når vi var på besøk på tirsdag og det gikk veldig fint. Vet ikke helt om hun kan sitte i det ennå men.. Hun sitter jo ikke av seg selv ennå. Uansett blir det jo bare mens vi og hun spiser, det er jo ikke så lenge av gangen! Hun er så fæl til å snu seg på magen når hun ligger et sted og så gidder hun ikke snu seg tilbake. Og så ligger hun og akker og uffer seg.. :roll: Enkelte ganger gidder hun og andre ganger ikke. Uansett er det veldig morsomt å se alle fremskrittene hun gjør. :) Hun er en liten skøyer! Lille gullet mitt :hjerter:

Nå må jeg lage mat!!! Og det er helg og godtri tid igjen :hoppe:

GOD HELG, ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Siam! Det går faktisk lettere enn jeg trodde.. :)

Sovemønstret til Victoria er helt håpløst!! Hun våkner som regel etter en time for å få mat og så sover hun kanskje 3 timer igjen og sånn holder hun på hele natta.. Bare mannen er ferdig med elgjakta nå, så tror jeg vi skal prøve å bare gi henne smokken eller litt vann(som hun egentlig ikke vil ha). Og da får mannen gå inn til henne, sånn at hun ikke kjenner lukta av meg. Håper vi greier å snu trenden, jeg begynner å bli sliten av det nå.. Jeg våkner jo automatisk ørten ganger på natta, selv om hun ikke er våken. Og det vil jeg ha slutt på!! Hun sovnet igjen rundt halv åtte i dag og da sov jeg bittelitt og så våknet jeg igjen. Så klokka åtte stod jeg opp, gadd ikke prøve å sove en gang for jeg visste at det uansett ikke var lenge til hun våknet. Det var godt å ha litt alenetid på morgenen, selv om jeg ikke akkurat gjorde så mye fornuftig..

Må bare skrive litt for min egen hukommelse.. Når Victoria var nyfødt hadde hun ørten bæsjebleier om dagen. Men etter en stund tok det opp til en uke mellom hver. Sånn er det egentlig ennå. Men plutselig denne uka har det gått bare 1-2 dager og det kan være flere om dagen. Aner ikke hvorfor det plutselig har blitt sånn.. Kanskje magen hennes har vendt seg til å få litt vanlig mat? Men den var jo sånn når hun bare fikk morsmelk også. Etter hun begynte å få fast føde, var jeg litt redd for at hun skulle få forstoppelse og at det derfor tok så lang tid mellom hver gang. Men nå fungerer det hvertfall kjempe fint, heldigvis!! Mannen skulle bytte på henne i går kveld og da hadde hun bæsj opp til nakken... :ler: Hm, rare ting man bryr seg om når man har blitt foreldre gitt!!

Ble bursdag i morgen i stedet for. Så da skulle mamma og mormor komme nedover en tur i dag, så får vi se hva vi finner på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig Victoria er :hjerte:

Så du driver og baker i Cacas former du og? Skal prøve meg på det jeg og, for mannen min er forhandler, så det er en del utstyr fra dem her i huset. Det er bare det at jeg ikke liker å bake - det er han som gjør det. Men det blir flotte kaker da - når man får dem til.

Har vært på Perfect Home party en gang, og hun som hadde det dro ikke inn så mye som du gjør nei. Syntes det hørtes skikkelig bra ut jeg. Kjøpte en vase jeg da - og en barneramme (lyseblå med tre rammer hengende under hverandre).

Håper du får en flott helg! Bøyer meg i støvet for at du klarer å holde deg unna godis. Skal prøve deg jeg og, men det er ikke alltid like enkelt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt en del party, så jeg tror kanskje jeg har 10-15 Cacas former jeg!! Men jeg har bakt mest ostekaken, den er så lettvinn.. De andre tar ganske mye tid, hvis man skal pynte sånn de viser. :)

I dag har jeg vært til by`n med mamma og mormor. Mamma kjøpte et skjørt til meg som jeg skal ha i bursdagen hennes. Det var svart glatt stoff, med tyll over og tyllen var besatt med blanke stener. Stilig skjørt! Og nå må jeg bare finne meg en topp, lurer på om jeg skal sy det.. Gidder ikke sy meg kjole nå hvertfall, så da sparer jeg stoffet enda litt til! Victoria fikk en kjole som var litt lik skjørtet mitt, bare at den var gammel rosa med tyll over og stener på tyllen. Så da blir vi fine i mamma`s bursdag :) Victoria fikk også svarte lakksko av mamma og en rosa ullkåpe av mormor. Den skulle hun få til jul, passer neste høst! Regner med Victoria kommer til å ha den kjolen i bryllupet også. Nå skal jeg bare få tak i en rød julekjole! Hun har egentlig flust av kjoler hun kan bruke, men det er jo fint med rødt til jul.. Hun får bruke de andre kjolen litt til hverdags også, det gjør jo ikke noe det!

Nå har jeg fått støvsugd her, så gjenstår det å vaske. Mannen kom akkurat hjem og skal vel skifte til vinterdekk. Og jeg bør vel komme meg ut herfra...

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør... :forvirret: Jeg vil ikke ha snø enda! Den kan komme 15. desember og blir borte igjen 2. januar...

Nå skal vi bare ordne oss og så drar vi oppover. Mannen er på jakt. Håper de får noe snart, ellers blir det dyrt i år. De har som regel gått med overskudd vært år. Men sånn det ligger an nå, er de 7000kr i minus PR. jeger :overrasket:

Vi skulle ikke være hos svigers før i fire-halv fem tiden. Synes det er litt sent med tanke på Victoria. Rundt den tiden sover hun den siste dubben sin. Og er ganske sutrete. Blir sikkert ikke noe bedre der oppe, som alle skal styre og stelle med henne. Det blir hun lei! Og så sovner hun ned igjen i bilen og da går det evigheter før vi får lagt henne.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...