Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Uff, elveblest hoeres ikke bra ut! Ta vare paa deg selv og god bedring!

Og tusen takk for koselig hilsen i pustehullet mitt. En ferie var nok akkurat det jeg og T trengte (om den var aldri saa kort)!

Natta - :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok stille fra meg noen dager til.. Vi er syke alle sammen :tristbla: Elveblesten kommer og går, men nå har jeg blitt forkjøla også. Mannen har vært det siden fredag og nå er jeg og Victoria i gang. Syke spedbarn er ikke gøy.

Var på Ikea og Sandvika sentret i går. Skulle egentlig til Sverige i dag eller i morgen, men blir nok utsatt enda lengre. Var på helsestasjon med Victoria i stad. Jeg er sikkert litt hysterisk, men jeg liker ikke å se at hun er syk og slapp. Hun har litt feber også. Vi endte med å sove hos mamma i går, men reiste ned igjen i natt da Victoria ble pottetett.. Så vi har nesten ikke sovet i natt og er rimelig slitene.

Nå får jeg ordne litt mat til oss!

Ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi heldigvis på bedringens vei! De siste to nettene har sovingen gått noenlunde greit. Vi var på legevakten med Victoria og da var det bare en vanlig forkjølelse.

Kommer sterkere tilbake, mannen skal sove litt mer så jeg får hente Victoria! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en liten bytur i går og spiste lunsj, godt å komme seg litt ut. Møtte mamma og mormor i by`n i dag også til lunsj. Victoria har ikke feber, så da synes jeg det er greit og få litt luft. Vi har også vært ute og trillet i det fine været!

Jeg tok ut bag`n av vogna, bare for å se om det var greit å ligge/sitte sånn og det var det! Hun sover så godt oppi der atte. Så da lar vi vogna være sånn så lenge. Men det spørs da, om det blir en One Tree Hill på oss etterhvert. Vi får se!

Nå kommer svigermor om ikke så lenge. Hun har ikke sett Victoria på en stund, så det klør vel litt i kosearmene tenker jeg :ler:

Når vi var på Ikea, fikk vi kjøpt middagsservise til mannens bror. Det var et sett bestående av seks middag, seks asjetter og seks skåler/dype tallerkner. Vi kjøpte to sett, så da har han litt, synes det var like greit. Bare håper han liker det da. Ser sånn ut:

15976_PE100235_S4.jpg

Jeg får gå og ordne middagen ferdig jeg nå! Elggryte med rosenkål og gulrøtter.. :sikle:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd jeg ikk ser dere denne gangen, men jeg setter pris på at du ikke vil smitte oss! Vi får ta det neste gang!

God bedring, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April!

Hjemme fra ferie, og på tide å oppdatere seg i dagbøkene! :)

Ser at dere har slitt med sykdom, men godt å høre at det går bedre nå! Syke barn er ikke gøy, og når man er syk selv er alt pyton... :tristbla:

Angående vogner, så har vi endt opp med tre stk. selv :rodme:

En kombivogn, en joggevogn/trehjuling og en paraplytrille til reiser. Brukte sportsvogndelen på kombivogna fra Brage var 5 mnd og fram til ca. 8 mnd tror jeg, etter hvert ble vi lei av å ha med den store vogna i bilen når vi hadde den mindre trehjulingen, og Brage trivdes bedre i den også. Trehjulingen er veldig god å trille, og praktisk på tur også.

Tror de fleste ender opp med flere vogner etter hvert, egentlig!

Ha det bra så lenge,

klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen... så trist å høre at det har "hanglet" litt hos dere, men nå høres det ut som at dere begynner å bli litt bedre, og det var jo fint!!

Kjempe kos at du tenker på oss midt oppi din egen travle hverdag ;)

Det høres ut som at du tar godt vare på Victoria, og det er jo tross alt bedre med en tur for mye enn en for lite til helse-stasjoen! Jeg hadde garantert gjort det samme selv!

Jeg ønsker deg og familien din en strålende helg!!

Ekstra stor fredags- :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner! :klem:

Formen begynner å bli ganske bra nå. Det er godt. Men Victoria sover så som så om natten og det er så slitsomt! Mens hun var syk, sov hun bra så klart :roll: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg.. Synes jeg har prøvd det meste!

I går var vi til Sverige og fikk shoppet en del. Victoria var litt urolig, men jeg fikk da brukt noe penger for det :icon_lol: I morgen reiser vi til mamma og sover der til mandag. Mannen skal legge gulv på to soverom der. Og så skal vi i bursdag til søskenbarnet mitt.. På mandag reiser vi til Tønsberg i to dager, med mamma og stefar! :reise::hoppe: Gleder meg!!

Vi kommer nok til å kjøpe OTH vognen, La Traviata. Men jeg er litt usikker også. For hvis vi f.eks får en til når Victoria er 2 år, burde vi hatt tvillingvogn da? Så da tenker jeg liksom at, okay kanskje vi bare skal ha Simo vogna til Victoria og så heller bytte hvis vi får en til.. Men vi kan jo også bare selge Simo og OTH, hvis vi må ha tvillingvogn også da! Det skal ikke være så lett gitt :ler: Nå er det jo ikke så lenge før 2006 mod. av OTH vogna kommer heller, jeg er spent på om det er noen forandringer, hvilke farger som kommer, pris o.l

Tenkte på å ta fotografbilder av Victoria før jul, som vi kan bruke til julegaver. Har fått et par tilbud i posten, bl.a fra noen lokale. Men de vil jeg ikke bruke. De andre er fra Fame og Colour Art photo. Ingen av de holder til her i byen, men begge er i Tønsberg og jeg kan gjerne reise dit. Synes begge har morsomme type bilder og det er derfor jeg synes det er greit og kjøre så langt. Vi er jo der innimellom alikevel.. Var det ikke Michal Tomaszewicz som var så flink til å ta bilder? Mener det var snakk om det under bryllup en gang..! Svigermor mente at de sikkert tok like fine bilder her i by`n, men det tror ikke jeg og igjen så er jo hennes mening likegyldig for meg :sjarmor:

Nå får jeg begynne på middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!! Vi kan ikke ha deg liggende på side to nei. fy fy.

Ville bare komme innom med en liten kvelds :klem: Er tidlig opp for meg i morgen så det er vel på tide å finne sengen. Mannen har reist så det er ikke så mye fristende å legge seg i sengen aleine nei. Men vi overlever nok det og. Har jo lille mor i sengen ved siden av.

Natta begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Da er vi den stolte innehaver av en mørkeblå One tree hill Urban Jungle :hoppe: Kjøpte den i Tønsberg i dag. Mamma og stefar betalte mesteparten av den, de falt for den når de så den i butikken. Endte med å kjøpe nå. Understellet var 2006 modell og hun mente at fargene ikke kom til å endre seg noe spesielt. Kunne være at det kom noen spesial edition farger, men samtidig synes jeg det er greit og safe med fargen tilfelle man skal selge den en gang...

Vi har akkurat kommet hjem nå. Har vært hos mamma i ettermiddag, mannen har lagt ferdig gulv. Vesla er i seng, men sånn halvveis våken og jeg er en kleshaug større enn Mt.Evrest :husarbeid: Men nå skal jeg finne sofaen og bare slækken. Rydde kan jeg gjøre senere! Har dessuten fått de to siste sesongene av Sex og singelliv og de skal sees rimelig kjapt! :sjarmor:

Nattinatt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, IdaH!

Skulle spise lunsj med mamma og mormor i by`n, men når jeg parkerte der jeg pleier så ble Victoria ildsint! Hun hylskrek :roll: Folk på parkeringen glante og glante, jeg følte meg så dum! Hørtes jo ut som om hun ble mishandlet.. Parkerte et annet sted som det ikke var så mye folk, hun begynte å skrike der også(eller det vil si den fortsatte hele veien dit) Fikk henne i vogna og etterhvert så sovnet hun. Etter hun hadde dubbet og vært litt våken begynte hun igjen. Antakeligvis trøtt nå og. For jeg reiste hjem og hun sovnet i senga vår nå. Men hun blir så sint! Hvis hun har noe i hånda som hun biter på og jeg tar det fra henne begynner hun og gråte, innimellom gråter hun seg bort og det er nesten umulig og roe henne ned. Jeg skjønner ikke hva det er! Og det er ganske frustrerende!!! Kan jeg virkelig ha skjemt henne bort allerede, eller er hun bare en vrang baby med temperamentt?! Hun har vært litt sånn før, men i går kveld og i dag har det vært verst!

Jeg blir i allefall fortvilet og lei meg for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! :tristbla:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gamle Alex

Hun er nok en jente som vet hva hun vil

Min kan også bli sinna , men det er som regel kobinert med noe annent.

Tenner som klør eller sulten/trøtt. Noen dager er de rett og slett mere grinete en andre dager.

Har du prøvd og distraere henne med noe annent når hun blir så sinna, ikke trøste så mye men kanskje rasle i noen nøkkler , synge en sang kjempe høyt ( nøtteliten funker her, for man lager en sånn lyd med munnen) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April!

Grattis med ny vogn!!! :-D

Hvordan er den å bruke? Kan den vende begge veier? Trehjulinger er suverene, altså, det er den vogna vi er mest glad i her i gården.

Huff, ikke lett å vite hva man skal gjøre når de små hyler sånn. Hun har nok temperamentet i orden, og sier fra når ting ikke er som hun vil! Eller kanskje hun var trøtt, sulten eller klør i tennene..? Hun begynner jo å bli ganske stor, og selv om tennene ikke kommer helt ennå, kan det nok klø og være ubehagelig likevel. Prøve med sånn bitering til å legge i kjøleskapet kanskje?

Håper dere har det bra ellers da!

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner og råd, Gamle Alex og La Traviata!

Når jeg tenker meg om er det nok kombinert med at hun er trøtt og så spørs det om det ikke klør i tennene. Virker nesten sånn. Noen ganger hjelper det og avlede henne, andre ganger ikke. Det er en ganske kjedelig situasjon når man er ute blandt andre folk :forvirret:

Nettene sliter meg helt ut, merker at jeg er helt gåen når hun våkner nå. Det er gjerne annenhver time og så kan hun ligge og skravle og ynke seg i evigheter. Lurer på om jeg skal prøve å ha henne på eget rom, bare for å se.

Jeg er kjempe fornøyd med vogna. Hun kan bare sitte forovervendt og det synes jeg er litt rart, for jeg har ikke helt oversikten. Men det går greit. Jeg visste jo at den var sånn når jeg kjøpte den. Den er super lett og enkel å trille! Og det virker som Victoria trives godt der.

I dag er det siste dagen mannen har ferie og til uka begynner han 12t skift igjen i 14 dager. Han har unngått natta, men nå må han det :frustrert: Kjedelig! Første uka nå så jobber han dagen, dvs han er hjemme halv ni om kvelden og når han jobber natta, så sover han nesten til han drar om ettermiddagen! Hurra.. :sur:

Snakket med hun som har hjulpet meg en del på jobben og da er det vel muligheter for at jeg kanskje kan få begynne i det firmaet de har startet. Hun som tok over noe av kontorjobben min skal visst ut, fungerte ikke så bra alikevel :sjarmor: Var det jeg visste, hun var ufordragelig!! Så da kan det hende det løsner seg med jobb alikevel, blir jo noe pendling, men det får gå for en periode! Sa i fra til henne at jeg kunne begynne før, hvis det hjalp dem. Men mannen min sa at han orket ikke gå hjemme 2-3mnd :sinnatagg: DUST! Det skal vi bli to om..

Ellers er snuppa 5mnd i dag! :hoppe::bursdag:

Mannen skal jakte i helgen, men jeg blir hjemme. Har litt av hvert som skulle vært gjort! Og nå har vi vært en del på farten og da er det godt å slappe av litt!! Må få ryddet enda mer her og kvitte meg med ting. Men nå har jeg jo begynt og dra julegaver i hus, så da fylles det jo opp igjen!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, La Traviata! :klem1:

I dag er mannen på jakt. Victoria sover den første dubben sin, dvs. hun er våken nå hører jeg. Men jeg må bare skrive ferdig først :ler:

Usj, det er så rotete her igjen og så har vi trapp-og gangvask denne uka. Må vaskes her inne også! Ååå, som jeg ønsker meg vaskehjelp!!

Jeg har gått opp igjen 5 av de 13 kg jeg gikk ned etter fødselen :sur: Så nå er det skjerpings! Jeg nekter og veie så mye igjen.. :frustrert:

Sukk, hva er bedre enn å våkne til et stort, tannløst smil om morgenen :hjerter: Victoria er sååå blid.. Bare håper hun legger av seg den hylskrikingen hun har innimellom! Nå har hun begynt og hikste-le når vi blåser henne på magen og det smelter et mammahjerte :hjerte: Go`jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...