Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner, Glossy, idahe og meta!

Jupp, hun har blitt stor jente nå, meta! :)

Det er mulig mannen tenker på sykedommer, men han kommenterte i går at han kjente ingen som var så tjukke som meg :overrasket: Hallo.. Jeg veier ikke såå mye, ikke ser jeg så sabla tjukk ut heller! IDIOT.. :frustrert: Han mener jeg burde være flau over å være den tjukkeste i vennegjengen! Ikke at det er noe unnskyldning, men flesteparten av de veier litt (eller mye) over normalen og jeg føler meg ikke akkurat så veldig unormal sammen med de.. Jeg bruker 42 til 46 i klær.. Jeg har nok ca.20kg for mye nå, men jeg fikk endel gratis kilo i svangerskapet. La bare på meg 2kg og veier vel nå 9kg mindre enn da jeg ble gravid. Synes ikke det er så ille jeg.. Men mannen mener at kostholdet mitt vil føre til at jeg går opp igjen alt det, minst :roll: Kostholdet mitt er ikke så ille altså! Spiser litt godtri, men på mannen så høres det jo ut som jeg stapper innpå hauger og lass!! Men nok om slanking nå, jeg vil gjøre det når det passer for meg og ikke mannen..

Nå har gullet den første duppen sin, så da får jeg prøve å spise frokost! I dag tok hun forresten flaske igjen, så da håper jeg hun fortsetter med det.. Prøvde også å gi henne litt "glass" mat i går, potetpurè med grønnsaker eller noe sånt. Men hun likte det ikke så veldig godt, så jeg tror jeg ikke stresser noe med det enda. Er jo veldig greit å amme. Tenkte pappa`n skulle få ta hele kveldstellet med mat og alt i kveld. Så får vi se hvordan det går. Håper hun tar flasken av han også.. Men nå-frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke spise før hun våknet jeg... Men det var bare og plassere henne i lekegrinda. Kjekk å ha den, selv om hun er så liten. Hun storkoser seg der :) Nå ligger hun der og prater med en bok :ler:

Når jeg var med mamma på shopping på lørdag, så kjøpte jeg et strechlaken til Victoria og oppdaget da jeg skulle vaske det at det var noen flekker på det. Og de gikk ikke av i vask, ringte til butikken nå og da skulle jeg bare ta med det og kvitteringen. Det er en times kjøretur, så jeg gidder ikke i dag.. Ringte mannen og spurte om vi kunne dra på lørdag og da svarte han med en gang at det kan vi vel :overrasket: Og han som pleier og sukke og uffe seg og klage over den hersens shoppingen!! Kanskje han har dårlig samvittighet for noe.. :sjarmor:

Lurer på om jeg skal ta meg en tur til by`n jeg! Rydde her kan jeg vel gjøre senere :sjenert:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:overrasket:

Fysøren, det er dårlig gjort å si sånne ting! Han får ikke lov å si sånne ting til deg!!! *forbannet*

Jeg har bare sett deg på bilde, men utfra det har han jo virkelig ingen grunn til å si sånne ting? Dust..... Unnskyld, jeg skal ikke rakke ned på mannen din i dagboka di, og det var "dust" med et sånt "han-er-en-ålreit-fyr-men-det-der-tolererer-vi-ikke"-tonefall! ;)

Synes du er flink jeg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, lmari :klem:

Jeg hadde rett, han angret for det han hadde sagt og ville være med meg og Victoria på tur på lørdag :sjarmor:

I stad lot jeg bare Victoria ligge og gråte når hun skulle sove.. Men etter en stund gikk jeg inn til henne og da gråt hun nesten desperat, sånn er-jeg-helt-alene-her-i-verden gråt. Fikk så dårlig samvittighet at jeg begynte å gråte selv :forvirret: :cry: Tror jeg kommer til å skjemme henne bort litt jeg :rodme::sjenert:

Måtte jo til by`n en tur og da ble det en ny kjole og body på Victoria, var halvpris av rød pris. Så jeg betalte vel 60 kr for det tilsammen.. Måtte jo nesten handle da :)

Nå har jeg fått lagt sammen en svær haug med klær, tenkte jeg skulle stryke litt og så rydde i kleskommode til Victoria. Se over litt mer hva hun trenger av klær. Tror ikke hun trenger så mye 68, men f.eks 74 og 80. Det kan jeg jo ønske litt av til jul også! Gleder meg til jeg kan handle til venninne IV, bare 9 uker igjen :danse: Jeg er sikker på det kommer en liten jente!

Har begynt å tenke på jula alt jeg da..Planlegger litt hva jeg skal kjøpe til diverse og så tror jeg juleaften blir hos mamma(der jeg helst vil være hvert år) :sjarmor: Hun sa at svigers evt kunne komme ned til kaffen og gaveåpning..

Men nå får jeg forte meg å rufse før hun våkner! Tuddelu :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Victoria har begynt å surre så om nettene. Hun våkner rundt 2-3 for å få mat og når jeg skal legge henne i hennes seng igjen, så våkner hun og bare ligger og prater og sutrer. Slitsomt.. Gud, så trøtt jeg er! :forvirret:

Håper det endrer seg snart! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre heller.. Men vi finner vel ut av det. Nå vil hun opp, så da får vi prøve å starte dagen ;):Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg April! :klem:

Godt at du og mannen ble venner igjen, synes det var temmelig ubetenksomt og teit de kommentarene han kom med! Ikke bry deg om det, etter svangerskap og fødsel er det helt naturlig at man har litt ekstra, og resten forsvinner kanskje med amming? Det har skjedd med meg i hvert fall, ikke med en gang, men etter 6-7 måneder begynte det å hjelpe. Så bare unn deg sjokolade innimellom, det har du fortjent! :)

Håper Victoria roer seg mer om nettene igjen. Det er ikke lett å bare la dem skrike, nei. Men de trenger nok å lære seg å roe seg ned selv, uten at mamma må være der hele tiden. Vet hvordan det er :klem:

Du får bare stå på! Hvis Victoria er mett, har tørr bleie, ikke har vondt i magen eller lider noen annen nød, så er det helt greit å la henne gråte litt. Selv om det skjærer i mammahjertet! :hjerte:

Ønsker dere en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, La Traviata :)

Ser at jeg skriver litt for fort innimellom og ikke får med meg alt jeg prøver å si... Ang. Victoria på natten, så sover hun fra mellom 20-21 og da sover hun gjerne 5-6 timer, men etter det så sover hun ikke mer enn 2 timer i slengen. Kanskje bare 45 min og da blir man litt smårar etterhvert! :Gjesp:

Og det med mannen, det er kommentarer han kommer med med jevne mellomrom, ganske irriterende! Men jeg gidder ikke bry om de lenger.. :forvirret:

I dag har vi vært på shopping.. Victoria har fått en del nytt (igjen :sjenert: ) Og mannen og jeg kjøpte oss litt og! Fikk gjort unna ett par julegaver også :sjarmor: Etterpå reiste vi på kroa til stefaren min og spiste middag. Der var det bryllup og bruden hadde så fin bukett.. Offwhite roser med en lilla orkidè i og litt heng! Nydelig.. Men nå hylskriker Victoria, så jeg får gå å ordne henne for kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Endelig nybadet, nymatet og i seng :)

Gruer meg så til dåpen jeg.. Tenk om hun hylskriker og ikke vil roe seg. Hva om det er varmt og da blir det helt grusomt i dåpskjole! Tror vi må gå i prosesjon og det tørr jeg ikke..Gruer meg jeg :forvirret: Men ellers er alt klart til dåpen.. Kjolen er kjempe flott!! Kjøpte en kjole i dag som hun kanskje kan bruke senere på dagen, hvis det skulle bli varmt. Gaven til Victoria er klar også, hun får barnebibel og 1000kr i gavesjekk. Og så skal pappa`n sette i gang ett mnd trekk fra kontoen sin på 100-200kr. Lurer på hva hun får i gaver jeg.. Vet flere skal gi penger og av mormor får hun sølvkopp, mamma har kjøpt sølv smykkeskrin og så skulle hun få penger+at de betaler for dåpen.

Nabo L kom hjem fra cruise i Karibien og tur i Florida i dag. Og han hadde vært på Baby Gap og handlet til Victoria, det var så nydelig og jeg elsker den butikken! Snille naboen min :klem1:

Jeg er virkelig shoppoholiker!! Det er sååå moro og gå i butikker, kjøpe nye ting og bruke penger.. Fikk barnetrygd for 3mnd i går, og det må jo brukes! Neida, Victoria har fått 1500kr også. Vi skal føre over 500kr til henne hver mnd. Synes det er en fin ting å gjøre, er greit å ha litt penger for hånd når man blir eldre. Det vet jeg alt om..

Men nå får jeg gå å være litt sosial kanskje, har jo besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeeeiii da du er ikke shoppinggal du nei :ler:

bare litt....

...men det er jo så moro å handle da!

når er det dåpen er igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Dåpen er neste søndag, idahe!

I dag har min lillesøster C bursdag, hun blir 9 år. Ringte henne i stad og hun var fornøyd med gavene og så fikk hun en alene fra Victoria og den stod det "til tante" på og det synes hun var så stas :)

Mannen har støvsugd og vasket her, og så prøver jeg og få ryddet litt. Ikke like lett når mannen har gått ut til hengerprosjektet sitt og en liten bestemt frøken krever oppmerksomhet..

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Victoria sovet mye :overrasket: Først sov hun vel en halvtime og så var hun så vidt opp i en halvtime og så våknet hun igjen i stad etter nesten to timer!! Kanskje hun har godt av at vi er litt hjemme også.. Har fått ryddet i ytterjakkene våres, noen jeg vil kvitte meg med ser jeg. Kjøpte meg en ny i går og har en del fra før :sjenert: Mens hun sov har jeg fått ryddet ut etter shopping i går og vasket klær.. Så da får jeg henge opp klærne og sette på en ny maskin tenker jeg!

Lurer på om jeg skal legge inn ett bilde av Victoria jeg.. Blir noen med den store bamsen, men det er så morsomt å se den sammen med henne! Blir mindre og mindre forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin Victoria er! Og så så stor hun har blitt. Det går jammen fort. (Bare de kommer ut....! :forvirret: )

Jeg ble helt :overrasket: da jeg leste kommentarene fra mannen din. Makan! Tror jeg hadde blitt rimelig lei meg hadde jeg hørt noe sånt. Jammen godt han har innsett sine feil og har dårlig samvittighet. Det burde han egentlig ha lenge.

Jeg synes du har blitt så fin etter fødselen, du var jo nesten ikke til å kjenne igjen siden helt i begynnelsen av svangerskapet. Så jeg synes ikke du fortjente den kommentaren, nei!

Lykke til med dåpen, det blir sikkert spennende. Jeg gleder meg til vi skal ha dåp selv. Jeg tror vi skal prøve å ha dåpen før det blir altfor kaldt slik at vi kan være litt ute i hagen. Men vi får se. Først får han vel se å pelle seg ut av magen min, vel!! :ler:

Ha en riktig så fin søndag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har blitt så fin etter fødselen, du var jo nesten ikke til å kjenne igjen siden helt i begynnelsen av svangerskapet.

:klem1: Åååå, det var fint sagt! Nå ble jeg glad.. :hoppe:

Nå har jeg bestilt pizza fra Peppes.no.. Og navnlapper til Victoria fra navnelapper.no. Uff, ikke billig og ha internett tilgang for en shoppoholiker :sjenert::ler:

Usj, mensen kom igjen i dag! Ja, ja da er den i allefall sånn noenlunde i rute. 4 uker siden sist..

Fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så nydelig prinsessa di er! :hjerter:

Større og større blir hun også, og for et vakkert smil! :)

Så spennende med dåp neste søndag! Kan tenke meg at Victoria blir fin i dåpskjole, du må legge ut bilder etterpå så vi får se!

Ønsker dere en fin søndagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

Skal legge ut bilder fra dåpen jeg! Bare håper hun holder seg ganske blid..

I kveld rullet hun fra mage til rygg for første gang :klappe: Litt stolt mamma da ja :hoppe:

Nå får jeg gå og se litt Sex og singelliv, har lånt de av venninne S, så det er greit å få sett de så fort man har muligheten! Synes det er morsomt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppis!!!

:klappe: for Victoria som ruller!!! heia heia.

Så koselig å lese hos deg.... Jammen får du ting unnagjort. Her i gården går det jo flere dager imellom hver økt. Men er helt enig med deg at nettshopping er FARLIG. Kan ta helt av her og :ler:

Men jeg må skjenne litt på han mannen din :sinnatagg: for det der var ikke noe fint å si om sin kone!!!! Fy fy! Herlighet at du finner deg i sånnt snakk. Hadde klikket for meg - og det er bare greit. Jeg er super imponert over at du har gått ned så mye etter fødselen jeg. Her har det bare kommet PÅ. Så jeg har en jobb å gjøre jeg og, men det skal iallefall ikke mannen min som skal fortelle meg. Han har helt andre oppgaver ;)

Godt å se at dere ble venner igjen. Men ikke finn deg i slik snakk!!

Vi er ikke reist på tur enda som du ser - reiser ikke før på lørdag. Og jeg STOR gleder meg virkelig!! Ha en fin søndag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Glossy :klem1:

Når det gjelder mannen og hans utsagn, så går det litt inn det ene øret og ut det andre. Har blitt vant til det.. Det hjelper ikke å si til han at jeg ikke finner meg i det, eller at han kan ha såpass respekt for meg. Jeg gjentok det i går og sa han kunne spare seg for sånn tullprat og at han heller kunne sitte å si det for seg selv når han satt på post i elgjakta, for jeg gidder ikke høre på det mer :forvirret:

Jeg har mange kilo igjen å gå ned, men det er da ikke så lenge siden jeg fødte og jeg er mye mindre nå enn da jeg ble gravid. Det ser jeg jo bare på klærne mine.. Men når det kommer til kropp og slanking, er min mann helt :sprettoy: Og han er ingen sylfide selv!!

Presten ringte i stad og da skal vi opp og prate med han på torsdag! Vi skal gå i prosisjon.. Vi først, så faddere og tilslutt presten. Og dåpen var heldigvis ganske tidlig i seremonien, så da får vi bare håpe at Victoria holder seg sånn noenlunde rolig.

Nå sover vesla, så jeg får prøve å rekke frokost i mens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...