Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for trøst.. I`m back :) Og i en blidere utgave!

Nå har akkurat pappa vært her med hele familien.. Man blir litt småør i hodet, men det går jo for en liten stund!! Fikk 500kr til Victoria så jeg heller kunne kjøpe noe selv :overrasket: Ikke verst at de ikke prøvde å prakke på meg noe gammelt fra dem!! Så da kan jeg bruke litt av pengene til å kjøpe høstklær til henne..

Kl.18 skal vi i bursdag til mannens bror. Jeg har bakt kake, nam nam. Gleder meg til å spise den, for den er såååå god :Nikke: Nå får jeg gå og ordne meg, mens snuppa sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forresten jeg skulle legge inn tallene fra kontrollene jeg har vært med Victoria:

Fødsel:

Vekt: 3000gr Lengde: 49cm Hodeomkr.: 33cm

3uker3dager:

Vekt: 3860gr

6uker6dager:

Vekt: 4686gr Lengde: 52,4cm Hodeomkr.: 37,6cm

13uker2dager:

Vekt: 5970gr Lengde: 60cm Hodeomkr.: 40

Blitt stor jente nå ja!! :klappe:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. det var fin utvikling på prinsessen din!!! Kaken høres digg ut... nam nam!

Har du hørt noe fra Siam? Det nærmer seg jo nå med stromskritt til hennes termin, i og med at det bare er 3 uker til min egen...... Håper alt er bra med henne i allefall.

Jeg har også hatt litt tilvennings-problmer med dette nye forumet, men tror det går bedre nå!! Vi må ikke bli borte vettu... blir så kjedelig da!!!

Ønsker deg en suuper søndag!!

kos kos... :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen er det ett år siden jeg ble gravid :sjarmor:

I dag fikk vi beskjed om at enda en ung gutt fra bygda var revet bort. Han ble bare 23 år.. Jeg vet godt hvem han er, var på hilse-stadiet. Han var kjempe koselig og blid bestandig. Hvorfor er det de snille og gode som blir tatt fra oss?? :cry:

Koselig med hilsen, Shy! Nå er det ikke lenge før lille nurket kommer og hilser på :hoppe: Har ikke hørt fra Siam på noen dager, men det har nok ikke skjedd noe ennå.

Nei, nå får jeg gå å få med meg One tree hill og Gilmore Girls..Tv-slave jeg? :sjenert:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no` Gilmore Girls jo :klø: Er det ferdig da? Skjønte ikke det sist jeg :forvirra: Ja, ja..Da får jeg vente på neste sesong da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Det var flott utvikling på Victoria. Stor og flott jente. Kanskje jeg skal legge ut tallene på Torstein i dagboka mi og.

Ble imponert da jeg leste at du hadde fått 500 kr til Victoria fra familien til faren din. Blir moro å kjøpe klær til høsten. Huff, enn at det snart er høst igjen. Og så vinter :sur:

Trist med gutten som ble revet bort. Var det han som omkom i en båtulykke det?

Håper du får en god uke!

:klem:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April!

Så stor og fin Victoria er blitt da! :)

Og fint at du føler deg litt bedre vennen :klem:

Det er så trist med unge mennesker som blir revet bort. Helt forferdelig :grine:

Håper du beholder dagboka di selv om du er litt lei, jeg liker så godt å lese her inne!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på shopping med mamma igjen :sjarmor: Fint å være med henne når jeg har dårlig råd! Fikk en lyse rosa linbukse av henne, kosta 900kr og så var det 30%. Men når damen skulle slå inn så tok hun 50% :) Gjorde ikke noe det nei..

Det var den båtulykken ja, Monja :forvirret: Triste greier..

Beholder nok dagboken, La Traviata. Har blitt borte noen sider under flyttingen, men det er vel ikke så farlig. Har kopiert den jeg.. Data`n står jo på her stortsett hele tiden, så jeg skal prøve å skrive litt oftere.

Synes Victoria vokser fint. Hun er akkurat passe stor. Og så er hun jo kjempe nydelig :hjerter: Men det synes vel alle om sine egne ;) Jeg stortrives hvertfall med å gå hjemme med henne og leker litt med tanken på en til.. Synes kanskje det er litt tidlig ennå, men da hadde jeg blitt ferdig med det også! Mannen vil vi skal vente og det gjør vi nok også. Men skjer det, så skjer det...

Fikk sms fra svigermor nå og da var hun borti by`n. Men jeg gidder ikke dra tilbake nå. Gullet har akkurat sovnet i sengen vår. Så svigermor får heller ta seg en tur hit når hun er ferdig..

Da er antallet klart til dåpen også. Vi blir 21 voksne og 3 barn til lunsj og så blir vi totalt 34 voksne og 8 eller 9 barn til kaffe. Alle kommer bortsett fra den ene tanten og onkelen min, de som mistet sønn sin. De orket ikke, ville heller komme innom oss her hjemme. Regner med det blir fart under kaffen, hvis det blir 9 barn så er det 8stk i alderen 1-5 år og 6 av de er gutter :overrasket: Ja, ja de er ikke mitt ansvar..

Nå får jeg gå å sette på en vaskemaskin og lese Foreldre og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg..

Fikk en mail i går av ei som ville kjøpe den andre brudekjolen og hun lurte på om jeg kunne sende den i posten..Det kan jeg vel sikkert hvis hun kjøper den. Og i dag spurte hun om jeg kunne gå ned litt i pris. Har satt den til 3000kr og den er aldri brukt. Men for å bli kvitt den kan jeg gå ned til 2500kr..Håper hun tar den!

Men har jeg noe ansvar for å ta den tilbake hvis hun ikke vil ha den? Hvis den ikke passer, eller hun ikke liker den? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg besøk fra venninne S(tror jeg skal begynne å bruke bokstaver jeg også, lettere og holde styr på). Hun kommer med bussen og jeg skal hente henne i by`n. Har lagd lasagne som vi skal ha til middag! Og så tar vi vel litt lunsj i by`n tenker jeg.. Hun og samboeren hennes har ferie nå. Men det går ikke så bra med dem, de er vel på tenkestadie tror jeg til hva som skal skje nå-om det er over eller de skal satse videre. Kjedelig når sånt skjer..De har vært sammen i over 7 år! S synes følelsene var borte og da er det jo ikke så mye å gjøre.. :(

Vi har en tendens til å ligge å beundre skatten vår om kvelden. Hun er bare sååå nydelig.. Og mannen sa i går, mens vi lå og tittet på henne at han angret ikke ett sekund på at han hadde blitt pappa. Ikke at det hadde vært noe returrett, men godt å vite at han også forguder dette lille vesenet :hjerte:

Nå får jeg gå å ordne meg, mens Victoria sover!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa koselig dere har det! Artig aa lese om livene deres!

Saa spennende med Den Store Barnedaapen! Skal du legge ut noen bilder fra dagen?

Apropos aa faa barn tett - noe jeg ikke egentlig har greie paa! - men en kollega av meg har en ettaaring og venter en til i august...og de er rimelig stresset (men saa har ettaaringen noen helseproblemer i tillegg da). Har ogsaa lest at det soskenet som blir fodt ca. 1 aar etter den forste ofte faar daarligere helse av en eller annen grunn. Samt at det visstnok er lurt aa hente seg inn etter en fodsel foer man blir gravid igjen...men det er helt sikkert fordeler ogsaa, som du sier - man blir ferdig med bleiestadiet litt raskere bl.a! Og barn paa nesten samme aldre faar sikkert mye glede av hverandre! Nei, naa skal jeg blande meg ut av den diskusjonen, det er selvsagt deres valg og jeg er ikke akkurat noen ekspert!!

Du faar ha en fortreffelig uke du ogsaa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.,... så koselig dere har det i den lille familien deres!! Gleder meg bare enda mer nå til å bli en familie her også når jeg leser om hvor fint dere har det!!

Vi har også snakket om å få "to tette", men vi er enige om å vente til etter neste sommer med å starte prøvingen igjen.... jeg må ha kroppen litt for meg selv kjenner jeg, og to til tre år i mellom søsken er jo en fin avstand.. (litt avhengig av når man får klaff). Akkurat nå er det litt vanskelig å fokusere på nr 2, når nr 1 er rett rundt hjørnet :ler: hvis du skjønner!!

VI SKAL OGSÅ HA LASAGNE I DAG!!! Står i ovnen nå, og godgjør seg..... nam nam.

Jeg håper du har en fin dag sammen med venninne S!!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner, Popelka og shy :klem1:

Har hatt det veldig koselig med venninne S. Det er alltid så fint å være sammen med henne. Vi går laaangt tilbake og har så mye moro å mimre om. Har vel mer eller mindre vært venninner siden førskolen!

Skal nok legge ut noen bilder, Popelka. Svigermor har jo brodert kjolen og den er kjempe flott, så jeg skal nok få vist frem gullet på den store dagen!

Vi venter nok litt med nr.2 tenker jeg! Vil gjerne gå ned først, men jeg vet ikke hvordan det skal gå. Er ikke så veldig motivert. Gidder liksom ikke mase og stresse med dette mer, føler at jeg har slanket meg siden jeg var 18 år...

Uff, synes det er så fælt med S.. Virker som det ikke er noe følelser igjen hos noen av de. Men samtidig synes de det er vanskelig å avslutte forholdet :forvirret: Håper det ordner seg jeg, men er ikke følelsene der så hjelper det jo lite :tristbla:

Får stadig noen sånne små input i hverdagen som irriterer meg over svigermor. Hun sier så mye dumt. Er av den typen synes jeg som mener at hvis ikke andre mener det samme som henne er de helt teite. Hun mener sikkert ikke det, men det er sånn det høres ut. Men nå har vi vel skjønt hvor usikkert livet er, at det er unødvendig å henge seg opp i dumme bagateller! Samtidig er svigermor et ganske stort irritasjonsmoment.... :sur:

Nå sover vesla i vugga si, pappa`n badet henne mens jeg kjørte S til bussen. Så nå skal jeg nyte litt alenetid og vente på Judging Amy..

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive det i går, var ei som ringte på brudekjolen. Men hun skulle på ferie og tok kontakt når hun var tilbake igjen, hvis det ble aktuelt. Hun som sendte meg mail har jeg ikke hørt mer fra.. :roll:

I dag er jeg i dårlig humør igjen.. Sikkert været som gjør det og så er jeg så vanvittig trøtt for tiden. Victoria surrer litt om nettene igjen nå. Helsesøstra sa jeg bare skulle se om hun roet seg igjen med smokk uten å få mat. Men etter jeg begynte med det, har hun bare blitt mer urolig.. man høre på alt disse helsesøstrene sier da? :klø:

Dette burde jeg gjøre i dag:

:) Henge opp klær

:) Legge sammen klær

:) Skifte på senga

:) Rydde alt papirrotet som er her

:) Rydde annet rot

:) Sjekke skuffer og skap om det er noe jeg kan kvitte meg med, det er jo overfylt her.. Både av ting og tang og klær :forvirret:

:) Støvsuge og vaske

Men først-spise frokost.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde jeg gjøre i dag:

:) Henge opp klær  :Nikke:

:) Legge sammen klær  :Nikke:

:) Skifte på senga :riste:

:) Rydde alt papirrotet som er her  :Nikke:

:) Rydde annet rot :riste:

:) Sjekke skuffer og skap om det er noe jeg kan kvitte meg med, det er jo overfylt her.. Både av ting og tang og klær  :riste: 

:) Støvsuge og vaske :riste:

Får prøve å gjøre noe av disse :riste: i dag.. Har vært i by`n med mamma nå og jeg fikk olabukse og t-skjorte av henne :sjenert:

Akkurat nå er jeg så sint og frustrert over svigermor at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre :frustrert: Går det ikke an å spørre hva foreldrene ønsker seg til dåpsbarnet? Eller er det helt på jordet å tenke sånn?! Via mamma har jeg fått greie på hve svigermor vil kjøpe og tja, det er vel ikke helt min smak. Jeg ønsker meg et gullarmebånd med elefant på til Victoria, men jeg kan jo ikke si det til henne. For da er jeg vel både frekk og frampå etc.. Men jeg gidder jo ikke ha huset fullt av masse dritt jeg ikke liker heller. Mamma hadde sagt til henne at det var ett eller annet jeg ikke likte og da hadde hun fått til svar at "det er vel ikke hun som skal like det".. Hvem er det som skal like det da? Nei, jeg orker ikke bruke mer energi på henne. Men det er en ting til og det er at hun kommer med sååå masse teite utsagn og kommetarer, men aldri direkte til meg. Jeg får alltid høre det via mamma. Og uansett-det svigermor mener, det er riktig!!! :eeeh: Jeg er så glad jeg har den mamma`n jeg har jeg, som jeg kan prate med om alt. Og si akkurat hva jeg mener uten at det blir galt..Snille mamma`n min :hjerte:

Nå har jeg bedt søskenbarnet mitt og samboeren til dåpen. Han som mistet broren sin.. De er så utrolig hyggelige og samboeren hans er så flink med Victoria. Det er så koselig å være sammen med de. Det blir helt sikkert galt for noen(les:svigermor) at de er bedt, men det er vi(dvs. stefaren min) som betaler dåpen. Og jeg er lei av å måtte tenke på hva andre mener hele tida. Nå har vi sett hvor fort livet kan snu og da orker ikke jeg hele tiden å måtte ta hensyn til alle andre når jeg tar mine valg. Er ikke egoistisk det vel?

Jeg høres sikkert snerpete ut som ikke er fornøyd med svigermor, vil bestemme dåpsgaver selv og ikke alltid tar hensyn til andre...Men det er nå sånn jeg er og jeg gidder ikke forandre meg for andre! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma møtte mamma`n til han som jeg har nevnt før her. Han som døde sist helg i båtulykke..Han var visst hjemme igjen fra USA pga orkanen. Og så på lørdag hadde han vært på vei et sted med motorsykkel, men snudd halvveis fordi det var så glatt etter det hadde regna og han hadde sagt til foreldra sine at han hade snudd fordi han visste jo at de var bekymra for han og så reiste han ut med båt i stedet og døde der... :tristbla: Huff, så fælt det er. Men det var vel hans tur da. Uansett er det tragisk og veldig vanskelig å forstå!!

Får ikke gjort noe på denne lista mi jeg.. Mannen må jobbe i dag :sur: og jeg vet ikke når han kommer hjem. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Rydde mer kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...