April Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #961 Del Skrevet 12. mai 2005 Tusen takk for omtanke! Hun virker veldig pigg, Alex. Ser ut som hun har det bra og ikke noe vondt. Har paracet i tilfelle. Måtte bytte bandasje i stad for da var det kommet en super bæsj, nesten opp til magen Jeg blir litt smådårlig, så mannen måtte ta seg av det! Nå sover hun og så håper jeg vi får en grei natt. Trenger litt søvn jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. mai 2005 #962 Del Skrevet 12. mai 2005 Åååh, stakkars lille Victoria og mamma´n og pappa´n hennes! :trøste: Dette var nok tøft å gå gjennom, godt å høre at det har gått bra, og at dere kan kose dere sammen alle tre noen dager! God bedring til Victoria! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mai 2005 #963 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei April, må ta mange hilsener i ett her: først en veeeldig forsinket gratulerer med dagen , så ville jeg si godt at alt går bra med Victoria og god bedring, og sist ville jeg ønske deg og familien en god helg og en flott først 17. mai sammen! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 15. mai 2005 #964 Del Skrevet 15. mai 2005 Så trist å lese at lille Victoria har vært syk. Ikke noe gøy!! Vet alt der om å se det lillu gullet ditt ligge der med veneflon og ledninger over alt. Slik hadde lille Marthe det i begynelsen og. Ble bare grining på meg da. Håper at du kommer seg fort etter operasjonen og at du får nok hvile. Det tar på slike ting! Her i gården går alt sin vante gang, men hun liter med å legge på seg. Vil liksom ikke ha så mye pupp lenger og vi jobber hardt for å få opp vekten. Ser ut som vi mer og mer må gå over på erstattning. Men vi har vært en del på kontroll og skal til lege neste uke for å sjekke så vi holder motet oppe enda!! Ha en super 17. mai feiring og god bedring til den lille!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 15. mai 2005 #965 Del Skrevet 15. mai 2005 Uff, du har vært igjennom en del den siste tiden, April. :trøste: Håper Victoria har det bra og at dere går en flott pinsehelg og 17 mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 17. mai 2005 #966 Del Skrevet 17. mai 2005 GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. mai 2005 #967 Del Skrevet 19. mai 2005 Håper du hadde en fin pinse og en fin 17.mai!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #968 Del Skrevet 20. mai 2005 Tusen takk for hilsner, alle sammen! Jeg er ofte her og leser, men logger meg sjelden på! Dagene går gjerne i ett og det skjer ikke så mye. Prøver å få litt rutiner på hverdagen, men det er ikke så lett. Victoria er fremdeles litt urolig på natten. Noen netter sover hun kjempe bra og andre netter sitter vi oppe halve natten Det har vært deilig å ha mannen hjemme. Sist uke jobbet han bare mandag pga Victoria og så var det jo pinse og 17. mai. Men jeg merker også at vi blir litt mer irriterte når vi går mye oppå hverandre. Får ikke så mye tid til hverandre lenger, Victoria krever jo sitt! Uansett så har det vært godt å ha han hjemme, får litt mer hjelp til alt. Nå begynner han med 12t skift der han er. Er en årlig stopp der. Heldigvis har han tatt dagskiftet, skulle egentlig jobbet natta. Det er bare snakk om noen dager, men alikevel! Man blir visst litt bortskjemt. Ser ut til at mannens bror kan være fadder alikevel. Han er ikke medlem av Statskirken, så vi ble litt usikre. Men så traff jeg presten 17. mai og han sa at halvparten av fadderene måtte være medlem og da går det jo bra. Vi har endt opp med 5 faddere vi da..To av dem er søskenbarnet mitt og sambis. Har mest tatt dem for å glede de. Hun hadde blitt så fryktelig sur og grinete hvis hun ikke hadde blitt valgt. Er ganske spesiell sånn kan man si!! Hun var sur for at jeg tok et annet søskenbarn som forlover..Irriterer meg over sånne mennesker! Jeg må da få lov til å gjøre som jeg vil? :-x Jeg er så utrolig lykkelig og glad for at Victoria kom inn i livet mitt! Hun er min lille skatt og jeg vil gjøre alt for henne..Når hun smiler, varmer det i hele meg. Det er merkelig hvor stor glede en så liten skapning kan gi Elsker henne over alt på jord! GOD HELG :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 20. mai 2005 #969 Del Skrevet 20. mai 2005 Har glemt å fortelle deg at jeg synes Victoria er et nydelig navn. Blir glad når jeg ser det. Drømmer meg litt tilbake til den aller første babytiden, deilig, stressende, skummel på samme tid. Unner dere ikke å måtte få babyen operert, høres tøft ut. Godt det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #970 Del Skrevet 22. mai 2005 Tusen takk for det, klips! Det måtte jo bli Victoria, synes det er et så flott og kraftig navn :-) Mannen jobber i helga. Hadde besøk av en venninne i går, det er ikke helt bra med henne og samboeren! Kjedelig..Håper det ordner seg. Er vel 7 års krisen de har møtt på tror jeg! Ellers irriterer jeg meg grønn over svigermor! Men jeg må vel snart slutte med det, ellers blir jeg gal! Hun driver og susser og klemmer og snuser i ansiktet på Victoria hele tiden og det liker ikke jeg :evil: Det er min baby Mannen mente det ikke gjorde noe, det var jo bare fordi hun var glad i henne..Men hjelper ikke for meg! Uff, synes ikke vi har noe rytme eller rutiner her jeg! Skal man ikke ha det da, etter 6 uker :klø: På natta sover hun 1-3 timer i strekk og det samme på dagen forresten. Victoria er noen ganger våken lenge og blir da overtrøtt og så er det håpløst å få henne til å sovne. Andre ganger er hun så vidt våken og får mat før hun sovner igjen! Ååå, jeg vil ha litt rutiner på hverdagen, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til.. God søndag! Klesvasken og Victoria kaller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. mai 2005 #971 Del Skrevet 22. mai 2005 Hm, det kan ikke være så lett å få til rutiner med en så liten baby... I alle fall ikke når hun ikke vil. Håper det ordner seg snart, det høres slitsomt ut. Ha en fin-fin søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #972 Del Skrevet 24. mai 2005 Oppe til tre i natt Men hun hadde en del vondt i magen, så hun fikk sukkervann til slutt. Og da sovnet hun! Jeg har så vondt i den venstre puppen. Prøver og masere og alle ting man skal gjøre, men jeg tror jeg må hoppe i dusjen og se om ikke det kan hjelpe! Burde kanskje flyttet dagboken min snart.. Men jeg liker meg så godt her!! Lurer på om jeg heller skal starte en ny dagbok? Hm.. Jeg må vel få bestilt time til 6 ukers kontroll snart..Har ikke så veldig lyst, men greit å få gjort det!! Kom noen små blødninger i går, så det er vel mensen som kommer igjen Håper inderlig ikke det!!! Nei, jeg får skynde meg å ta en dusj mens gullet sover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 24. mai 2005 #973 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei, April! Lenge siden jeg har vært innom her nå. Håper Victoria kommer inn i rutiner snart. Det tok litt tid med Sara også, så det er nok helt normalt. Somlet lenge med å komme meg ut av graviditetsdagboken jeg også... Laget like godt en ny en. En fresh start... (Ta gjerne en tur innom den også.. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 24. mai 2005 #974 Del Skrevet 24. mai 2005 Bare å flytte dagboken din ja, det har jo jeg gjort Kom kom over til meg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #975 Del Skrevet 25. mai 2005 Jepp, jeg skal flytte dagboken min snart. Må bare finne ut om jeg skal lage ny eller fortsette på denne! I natt var klokka nesten 4 før Victoria sovnet, bare noen små dubber innimellom fra 22.30. Hun sov ikke så lenge når hun sovna kl.4 heller. Men sovna igjen en stund etter hun fikk mat. Jeg er så trøtt, så trøtt. Svigermor og tanta til mannen ville komme en tur i kveld, frister ikke..Må vaske og rydde her først og det er ikke det jeg har lyst til nå. Har ikke spist frokost en gang ennå...Vil bare sove! Er litt deppa.. Føler meg så mislykka. Føler at jeg ikke greier å tilfredstille alle kravene jeg mener andre har til meg, fordi mannen hjelper meg så mye og jeg ikke "klarer" noe selv. Jeg har en baby som ikke vil sove på natta. Jeg er usosial fordi jeg er trøtt. Vil helst være alene også fordi jeg føler jeg er dårlig selskap. Hater å bo her, vil ha eget hus. Synes ikke jeg duger som mor, er så mange ting jeg ikke skjønner. Føler spesielt at svigermor kritiserer meg i det skjulte fordi jeg gjør tingene som jeg mener er riktig og ikke som henne. Vet jeg har utrolig mye å være glad for også, vil bare ikke se det akkurat nå. Vil bare deppe litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 25. mai 2005 #976 Del Skrevet 25. mai 2005 Går det ikke an å si at dere ikke har lyst på besøk idag da? Regner med de skjønner det? Ikke noe koselig med besøk hvis du er sliten og i tillegg føler du må stresse med vasking først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 25. mai 2005 #977 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei vennen.. huff og huff... du har all rett til å være litt "deppa", selvom du har mye å være glad for!!! Man er ikke vidundermennesker, bare vanlige deg.. og det er måte på hvor mye man orker hele tiden... å ha dårlig døgnrytme, med lite søvn og mye mas, skaper stress i kroppen din, og du blir sliten av det.. har ikke noe med at du ikke er taknemmelig for alt det vidunderlige som har skjedd i livet ditt så langt, bare at du er sliten, og trenger hvile. At mannen hjelper deg, er jo helt naturlig... er like mye hans lille prinsesse.... skulle bare mangle!! Hun svigermoren din skal du ikke bry deg om.... alle har meninger om ALT, og du skal ha dine egene meninger, og følge hjertet ditt!!! Hvis jeg var deg; hadde jeg avlyst besøk i dag... der er LOV å si at man er sliten på grunn av lite søvn og urolig prinsesse...... Det er best for barnet også når mor er rolig og avslappet... viktig å huske på!!! Ønsker deg en god dag, og en fin uke! stooooor kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #978 Del Skrevet 25. mai 2005 Endelig sovnet hun igjen..Var våken fra 13 til nesten 17.30. Vi får besøk, synes det var så dumt å avlyse. Men så viser det seg at det bare er svigermor som kommer og da kunne vi sagt vi ikke ville ha besøk..Har ikke fått sovet noe ennå, bare håper den lille sover noen timer. Svigermor skal alltid ta henne opp, men det er ikke aktuelt i dag. Hun skal sove så lenge hun vil!! Nå kom pappa en tur, så jeg får snakke med han. Skulle i middag kl.19, så da blir det ikke lange besøket!! Tusen takk for hilsner! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 25. mai 2005 #979 Del Skrevet 25. mai 2005 Et svigermorfilter er oversendt. Skal du ikke bytte navn på dagboken din snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. mai 2005 #980 Del Skrevet 26. mai 2005 Som shy sier; det er absolutt lov å være litt deppa. Jeg har tenkt litt på disse kravene... Jeg ser jo for meg barseltiden som en lykkelig og harmonisk periode, men det er nok lurt å vite at det ikke er det. Man har hormoner som raser, en helt ny situasjon, masse ansvar, søvnproblemer osv. osv. Jeg tror nok ikke du er alene om å ha litt problemer/tunge stunder etter fødselen. Men folk er vel kanskje ikke så flinke til å innrømme det! Det er faktisk veldig nyttig for meg å lese at det ikke bare er fryd og gammen å få barn. Det gjør meg litt mer forberedt! Så tusen takk for at du deler problemene med oss! Selv om det ikke er noen trøst for deg akkurat nå. :trøste: :trøste: :trøste: Ta den tiden du trenger du, vennen! Og pass på å sette grenser. Ikke la svigermor ta kontroll, selv om hun helt sikkert mener det godt. :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå