Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Ja, det er sant, Siam! Ligner en komedie, skulle ikke tro det var mulig.. Det er nesten sånn at jeg har lyst til å reise og levere hele jæ... kommoden!

Det lurer jeg også på, hvor lenge hodet kan være festet! Legen mente det fint kunne være festet allerede og at jeg kunne gå til termin..Mener jeg leste for noen uker siden at Veronal`s baby hadde festet hodet og hun har jo ikke født ennå. Ikke finner jeg noe svar heller verken på nettet eller i de bøkene jeg har! Får spørre jordmor når jeg skal dit! Jeg har egentlig bestilt knøttet ut første helgen i april, men det gjenstår å se om hun har skjønt hvor utålmodig mora er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom og sjekker ståa...

Hodet kan dessverre være festet lenge, så det behøver ikke bety noe sånn sett.. Men det er jo lov å håpe litt ihvertfall :) Dessuten er det mange som blir bedre i bekkenet etter at hodet fester seg. Det ble jeg. Håper det er sånn for deg også.

Tenk så spennende da.. Uansett er det bare noen få uker før du sitter der med verdens beste knøtt.. Nyt de siste ukene og vips så er de over :)

Klem fra Meta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet kan feste seg så tidlig som i uke 34 sa min jordmor, og det gjorde vel det til meg tror jeg. Likevel gikk jeg til 37+5 før gutten kom, og hadde jeg gått helt til termin hadde det vært 3 uker mer, så det kan være festet lenge før fødsel ja.

Da hodet festet seg skikkelig ble jeg kvitt alle plagene med bekkenet og livet ble herlig.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

Tusen takk for gratulasjoner. En helt fantastisk følelse å bli mor. Jammen ikke lenge igjen for deg heller!!!

Håper du får en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

UL vår er dessverre ikke før på fredag, men jeg tror tiden går fort frem til da..... skal gi rapport, jeg lover!!!

Ja, jeg var glad pusen vår ikke var alvorlig syk, er rart hvor utrolig glad man blir i sånne dyr.... lurer veldig på hvordan det går når babyen kommer, om det blir sjalusi eller om det går fint....

Har du fått noen knotter i helgen da? Det får vi da inderlig håpe!!!

Ønsker deg en suuper duuper uke, uten for mye smerter i bekkenet!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, meta, heffalompen, Glossy og shy!

Hvis smertene i bekkenet går helt bort når hodet har festet seg, så har det nok ikke gjort det ordentlig. For jeg har litt vondt ennå!

Det har ikke kommet knotter i løpet av helgen, men jeg ringte igjen på lørdag og da fikk jeg snakket med han som skulle ha sendt de. Han sa de var sendt, men visst de ikke kom på mandag eller tirsdag, så skulle jeg ringe igjen, så skulle han sende meg noen nye! Så det var ikke verst da. Men nå håper jeg de dukker opp snart for barnerommet har stagnert litt ettersom jeg ikke får gjort noe mer før knottene kommer og får bort kommoden!

Hørte ikke noe mer fra brudekjole dama og jeg gidder heller ikke ringe! Så nå henger kjolen her og tar opp plass jeg egentlig ikke har..Irriterende :evil:

Æsj, jeg har fått ennå mer strekkmerker på magen. Hadde noen før jeg ble gravid og nå den siste uken har det plutselig kommet noen flere :-x Liker ikke de jeg!!

I går var vi på kroa til stefaren min og så kom søskenbarnet til mamma og hun hadde med seg klær til den lille fra tremenningen min (hun som bor i USA) :hoppe: Det var kjempe snilt synes jeg! Og så var det Ole Brumm på klærne :sjarmor: Søskenbarnet til mamma reiser til USA neste uke og skal være borte 3-4 uker, så jeg spurte henne om hun ville handle litt for meg og det skulle hun gjøre! Hurra..

Holdt på å ringe fødeavd. på lørdag, for jeg merket ikke noe liv hele dagen og da ble jeg ganske bekymret. Men så var jeg redd for å virke hysterisk også..Så jeg vente og vente og utpå kvelden kom det endelig noen dult og i går kjente jeg masse liv. Jeg merker jeg blir mer og mer redd for hver dag som går. Og så synes jeg det er litt skummelt å lese om Lillen som holder på å føde i uke 26 og Sirka og Glossy som hadde noen tøffe opplevelser! Men jeg skal vel klare det jeg også..

Nå får jeg spise litt frokost og vente på posten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet, både når det gjelder knotter og lille gullet, Veronal :ler: Men jeg fornøyd så lenge jeg kjenner liv, kjenner masse nå "as we speak" Tror nok ikke jeg skal være redd for å ringe føden, hvis det skjer sånn igjen. Heller en gang for mye, enn en for lite!

Nå sitter jeg og prøver å skrive søknad om utsettelse av bo-og driveplikten på gården, men det er søren meg ikke lett. Må jo prøve å formulerer meg sånn at de "faller" for søknaden og gir oss utsettelse!! Vi vil jo ikke flytte oppover riktig ennå..Ja,ja, får skrive videre!

Tenkte jeg skulle ringe føden etterpå å høre om vi kunne komme å få omvisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, April man skal IKKE tulle med de sparkene i magen.

jeg og var slik som ikke ville virke overnervøs, men gud er jeg glad for at jeg tok en eksta tur for å sjekke. Det var vel egentlig jordmor og Charmina som fikk meg til å tenke to ganger. Så hvis du er det miste bekymring så ta deg en tur!!!

Nå nærmer det seg virkelig for deg og!! Tenk så gøy det blir.....

artig med klær fra USA. Jeg har og hatt folk på reise så nå har jeg klær fra mange forskjellige land. veldig artig!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna nå, Glossy! Trodde mars skulle bli en lang måned, men dagene bare suser av sted..

Vi var på føden i går og det så fint ut der! Vi fikk se mottaket, fødestue, der de veier og undersøker baby`n, barselrom, spiserom og familierom. Man kunne søke om å få familierommet og var det ledig så var ikke det noe problem. Det hadde vært deilig å ha mannen som sov der, for jeg sover jo ikke så godt uten han. Men vi kunne også få en ekstra seng inn på et enerom. Mannen synes det var litt dumt at vi som bor 7 min unna sykehuset skulle oppta familierommet, kan jo være noe som trenger det mer enn oss! Nå var det veldig stille der, så det vil jo komme an på "trafikken"..Jordmora sa at april var en ofte en rolig måned hos dem, men man vet jo aldri!! Tar det som det kommer jeg, gidder ikke planlegge hvordan jeg skal gjøre ting nå. Men jeg fikk litt panikk når vi kom inn på fødestua..Uææ, gruer meg litt jeg! :-?

Ellers er formen ikke noe særlig om dagen, føler meg sliten og ryggen og bekkenet verker. Har nok vondt i ryggen fordi jeg ligger litt anspent om natten, får jo ikke sove på magen sånn som jeg liker best! Tror ikke jeg skal gjøre så mange krumspringene denne uka..

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. så spennende med omvisning på føden... Gleder meg selv til å oppleve det!

Så fint at det sparker og beveger seg der inne igjen... du må virkelig ikke ta lett på det hvis du blir bekymret igjen, det ofte mors instinkter er riktige, og det er bedre med en gang for mye, enn en for lite som du selv sier!

Så kuult med klær fra USA... vi har fortsatt minimalt med babytøy i hus, (bare to sparkedresser som svigers MÅTTE kjøpe til jul) men vi skal vel handle litt etterhver etter UL.... blir moro!

Håper du er flink til å slappe av, og hvile bekkenet ditt, det er ikke så lenge igjen til du får kroppen din "tilbake" for deg selv.... :wink: så HOLD UT!

ha en fin dag!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her, men grunnen er vel god nok.. :wink:

Nå er det ikke lenge til det er din tur. Du har mye å glede deg til. :hoppe:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du ikke er helt i form, da. Men som shy sier er det ikke lenge igjen nå.

Pass på deg selv, så går det nok så bra så.

Ha en fin onsdagskveld. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+0 i dag :danse:

Formen er elendig! Har begynt på forkjølelse eller influensa..Fryser og svetter, sår i halsen, tung i hodet og hele kroppen verker! Dette er ikke gøy :-? Håper det går over snart og at jeg ikke er i sånn form når jeg skal føde, lurer på hvor jeg skal få kreftene fra da!

Jeg skal ikke gjøre noe i helgen, bare ligge rett ut! Mannen skal på skyting i morgen og mest sannsynlig jobbe på søndag..Så jeg blir alene igjen!!

God helg, alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si tuusen takk for hilsner, shy, sirka og Siam! Koselig at dere titter innom :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var også på fødestuen igår. Mannen min og jeg var nemlig på svangerskapskurs på Ullevåll. Alt blir veldig virkelig nå syns jeg, og jeg kan ikke vente!

Største problemet mitt nå er hva jeg skal pakke av klær til babyen til når vi skal hjem fra sykehuset!!

Hva pakker dù?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener Jens og Siam!

Skulle innom å juble for at mannen ikke skal jobbe på søndag alikevel og endelig ankommende knotter, men det er så lite betydningsfullt når man leser om Lillen`s lille Pokus som døde :cry: Helt ufattelig at sånt skal skje!

Jens: alt er mye mer virkelig nå ja, synes det går skremmende fort! Men jeg gleder meg også ufattelig mye! Tror jeg skal ha med egne klær til baby`n på sykehuset, vet ikke om jeg kommer til å bruke det. Men jeg vil ta det med for det :-) Til hjemreisen kommer jeg til å ha med sparkebukse, body, lue og så har jeg en liten fleecedress. Tenkte kanksje det var kjekt, men spørs jo litt hvor varmt det er også! Tar sikkert med meg masse unødvendig, men bedre med for mye enn for lite tenker jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles syk..Var hos jordmor i dag og hvis jeg ikke var betraktelig bedre til torsdag, skulle jeg ringe legen og få time der. Hun ville at jeg evt skulle bli satt på antibiotika, for at jeg skal bli fort frisk. Det var ikke noe særlig at jeg var så dårlig når en fødsel var så nærtstående. Måtte være frisk og ha masse energi til den..

Vi reiser til mamma i ettermiddag og blir til i morgen. Mannen skal på Heimvernsøvelse og da ble de nok visstnok delt opp i tre grupper, en som slapp HV, en som måtte være i beredskap tilfelle krig og en som ble overflyttet til et annet distrikt! Mannen ender vel opp på den siste tenker jeg, men vi håper, håper han havner i den første!! :-)

Har pakket litt klær til den lille som jeg skal ha med på sykehuset. Ellers har vi fått vasket seng og kommode og lagt klær i den. Men noe annet har jeg ikke orket ennå. Så nå bare håper jeg at formen tar seg opp, begynner å bli lei av dette nå!!

Ha en fin tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei nå må du bli frisk, April!

Du må bli frisk og sterk til fødselen, nå.

God bedring og god tur til mamma.

Nå begynner det å nærme seg! Det blir spennende, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...