Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Strømmen storsenter var jo stort :o Jeg fikk dratt med meg mannen i noen butikker, men han var ikke så veldig ivrig! Fikk vært på Fru Lyng, der var det mye fint der..Kjøpte en liten rosa bobleaktig jakke på 70%. Var også innom H&M, kjøpte noe jeg tror kommer til å bli hentesettet! Både fru Lyng og H&M var så oversiktlige, de på Sandvika sentret er så trange og fulle. Spesielt H&M, der synes jeg det er tragisk. Kjempe fullt overalt!!

På lørdag var jeg på kroa til stefaren min hele dagen, mannen var i Hemsedal og skøyt! Når vi kom hjem reiste vi en tur til venninnen min som er gravid. Mennene tok seg en øl eller tre og vi jentene fikk snakket litt om barn og graviditet :-) Vi skulle egentlig til Åmål med de til helga, men jeg fikk melding av henne i dag og da ble det ikke noe av.

På søndag var mannen avgårde på skyting igjen og jeg sorterte og begynte å vaske noe barneklær!! Har visst en del klær gitt :oops: Når vi kom hjem på fredag oppdaget vi at det manglet knotter og skruer til kommoden, så jeg ringte dit på lørdag og da skulle de sende det i posten i dag. Vasker den etter det tenker jeg!

Ellers har jeg ganske vondt i bekkenet om dagen, men i morgen skal jeg til tante, så da håper jeg det blir bedre! Finner ingen kjempe gode liggestillinger om natten, så det blir litt sene morgener..Pytt, pytt! Siden det ikke blir noe vennetur til helga og ingen firmatur på oss, har jeg fått med meg mannen alikevel til å ta en tur med meg alene! Så vi reiser en tur til Tønsberg fra fredag til lørdag..Blir godt å kose seg litt alene!

Har funnet ut av jeg vil få sydd en dåpskjole, fant en i en bok jeg hadde hjemme her. I hardangersøm, synes det var veldig fin! Mulig svigermor syr den, men hun gir meg ikke noe konkret svar..Bare sånn røre svar, jeg blir litt sånn :evil: av det!! Men hun får tenke litt til, ellers får jeg noen andre til å gjøre det. Har lyst til å døpen baby`n når den er rundt tre måneder og da begrenser jo tiden seg litt!!

33+3 :danse: Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos tante og jeg ble noe bedre. Men merker det litt enda! Jeg har også vondt oppå foten, der hun drev på. Tåler visst ikke så mye jeg gitt :roll:

Ellers er jeg i gang med å vaske mer barneklær. Håper knottene til kommoden kommer med posten i dag! Da skal jeg vaske kommoden og legge nedi noen av klærne. Nå synes jeg tiden begynner å gå skummelt fort her..34 uker på fredag og maks 8 uker igjen :o UÆÆÆ..

Men jeg gleder meg masse. Fantaserer mye om hvordan det blir å få en liten en hjemme her! Det skal bli koselig, bare håper det ikke blir for mye slit. Men det vet man jo aldri og må bare ta det som det kommer! Uansett-jeg skal bli mamma :hoppe:

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei vennen.... er det mulig... 34 uker!! Hvor ble det av tiden??? Så moro... det er absolutt ikke lenge til du er mamma til en skjønn liten pike, og da er det ikke så lenge til jeg er mamma heller... pike eller gutt... vi får se.

Så fint at det hjelper hos tante.... det er viktig å ta godt vare på seg selv!!!

Så kuult at du driver å kommer i orden med alt til babyen... jeg har enda ikke kommet i gang, vet ikke helt når jeg skal begynne, vil så gjerne ha med mannen, men han jobber så mye for tiden, så jeg tror det drøyer en stund enda.

Jeg ønsker deg en suuuper duuper onsdag!!

Stoooor kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg ville bare ønske deg en god helg!

Håper knottene har kommet nå, så du får lagt nedi klærne snart.

Det må være deilig å ha ordnet så mye, jeg har heller ikke begynt enda, men så er det leeeeenge til også da.

Begynner vel etter påske, tenker jeg.

Vi har tenkt å gjøre noen omrokkeringer på møbler så vi får vel sette i gang, siden vi må få solgt sofaene for å komme i gang.

Vel, vel! Nok om meg, jeg skulle jo bare si god helg til deg, jeg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen knotter ennå! :evil: Ringte dit i går og han jeg pratet med da sa det var han som antageligvis skulle sendt det, men han hadde ikke hørt noe om det!!! Men han skulle få sendt det i går eller i dag, så da får vi jo bare se..Det er godt å få ordnet litt, merker jeg blir fort sliten så ting tar tid! Men da har jeg litt å pusle med når jeg går hjemme her..Det er ikke så mye som mangler nå, bare det å få organisert det og få det på plass!

Irriterer meg at jeg kjøpte brudekjole som jeg skulle slanke meg inn i, endte jo bare opp med at jeg kjøpte en til for jeg regnet ikke med at det skulle være noe problem å få solgt de. Men nå ser det ut til at jeg ikke får solgt noen av de! Har den ene inne på Finn.no, men har ikke fått noe respons på den. Kanskje jeg skal sette inn annonse i lokalavisen, tviler på at det hjelper. Men jeg kunne jo prøve! Den jeg hadde i bryllupet skulle jeg jo egentlig ikke selge, men nå ser jeg ingen grunn til å sitte med den. Og den var det faktisk ei som ville ha og dum som jeg var sa jeg at den ikke var til salgs for jeg skulle ha den :klaske: Lurer på om jeg skal legge inn den på Finn også, men jeg burde vel få renset den først! Er litt treg av meg, var jo liksom ikke så farlig siden jeg skulle ha den selv!

I dag reiser vi til Tønsberg, det blir koselig! Godt å komme seg bort litt og være alene..Har en liten handleliste, men jeg regner med mannen kan være litt tålmodig for en gangs skyld! Skal bl.a ha bilstol og madrass til senga. I går fikk jeg himmel, sengekant og sengesett av mamma og mormor, så nå begynner rommet å komme i orden. Tenkte kanskje jeg skulle ta et bilde etterhvert! Jeg er i allefall veldig fornøyd..Mamma og sambis`n hennes reiser til leiligheten på Arguineguin i morgen, jeg har så lyst til å være med at jeg er helt dårlig!! Det er så fint der..Men jeg får ikke kov til å fly! Ja,ja..

Skal til legen igjen på onsdag og jordmor om 14 dager, så skal jeg vel begynne hver uke. Men jeg tror jeg dropper legen da, er greit å slippe å kjøre så langt! I dag runder jeg også 34 uker :hjerter: Gleder meg! Kjenner mye liv, noen dager mer enn andre. Men det er kjempe koselig og jeg gleder meg sååå til å hilse på den lille som bor der inne!

Ha en fantastisk helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har nå fått tre forskjellige terminer, alt fra 20 april-4.mai!!Ergo kan jeg være 32 uker nå!!!Blir glad når jeg leser hva du skriver. JEg gleder meg også veldig til å hilse på den lille og kan nesten ikke vente nå!!barnerommet er ferdig, med ny lyseblå tapet med bamser på, nydelig seng med himmel, og masse koselige bamser overalt!!!

Går ut i permisjon om tre uker, og det skal bli deilig da jeg fortsatt er i 80% jobb!

Har meldt meg på svangerskapskurs med mannen nå, pluss modningsakkupunktur som gjør att man skal føde mindre smertefullt, og nærmere termin. Føler også jeg burde melde meg på ett førstehjelpskurs.

Rart og tenke på att vi faktisk kan føde når som helst, og barnet vil overleve!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en super helg April!! kos deg masse og ta vare på dere begge. Jeg går her hjemme å håper på at det skal skje noe, men ser ikke ut som det er tilfelle.

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Bare innom med en liten hilsen på lørdagskvelden. Morsomt å lese om alle forberedelsene til babyen kommer :)

Tiden har gått så sinnsykt fort, herregud 34 uker alt...

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, Jens, Glossy og cappo!

Så rart at termin spriker så mye, Jens! Mine tre terminer (min egen, legens og jormor) skiller bare 4 dager..Men jeg forholder meg til mens termin, håper jeg føder i begynnelsen av april! Det hadde passet best, men jeg regner med at den lille kommer akkurat når den vil uansett :ler: Så gøy at du også har ordnet mye med rommet! Synes det er litt uvirkelig jeg, men veldig koselig :-)

Turen til Tønsberg, ble så som så..Mannen var ganske forkjølet og slapp, så vi endte med å ta med oss pizza fra Peppe`s og se på Idol på hotellrommet. Natten ble et mareritt, i tillegg til mine nattlige doturer, våknet jeg vel 6-7 ganger pga at mannen snorket noe vanvittig! Så vi var ganske slitene i går begge to, men vi fikk kikket litt i butikker og handlet litt. På vei nedover på fredag var vi innom Buskerud Storsenter og kjøpte bilstol og madrass. Da er alt utsyr på plass, så vi er egentlig klare for å ta i mot den lille!! Selvom hun godt kan vente litt da..Oppdaget i dag at vi må ha glemt igjen en pose på sentret. Jeg fikk Oppdrag Nemo av mannen og så kjøpte jeg to bøker i bursdagsgave til søstrene mine og nå finner jeg det ikke igjen! Håper det er noen snille, ærlige mennesker der ute som har levert posen i en butikk. Tenkte jeg skulle ringe nedover i morgen, ble litt lei meg da jeg oppdaget det. Er jo sure penger når man mister noe sånn :cry:

Nå er mannen og skyter igjen..Tenkte jeg skulle få ryddet bort noe av babyklærne, men jeg får ikke puttet de i kommoden ennå! Så jeg få finne et annet lurt sted..Må få vasket litt vanlig klær også!! Nå har babyklærne hengt oppe en uke i påvent av diverse knotter og hjul, som altså ennå ikke har dukket opp :-? Svigermor har forresten sagt ja til å brodere dåpskjolen, bare jeg får noen andre til å montere den! :hoppe: Har glemt å skrive at jeg kjenner den lille hikker innimellom, det er en morsom følelse!

Fortsatt god søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. så kiipt at det ble litt stressende med den turen deres da, men uansett så fikk dere vel kost dere litt sammen også, borte hjemmefra?! Det er ofte deilig å bare være et sted hvor man ikke KAN ta oppvasken, eller sette på en maskin med klær, for da slapper man litt bedre av! :enig_animasjon:

Så morsomt at den lille hikker... det blir vel en stund til jeg kjenner det.. men jeg kjenner i allefall liv hver dag nå, og det er stor stas!!!

Ellers ønsker jeg deg en suuper uke, med mye avslapping, og fohåpentligvis med knotter på kommoden til lille nurket!! :wink:

Stor kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, shy! Det var godt å komme litt bort ja, men akkurat denne gangen var det veldig deilig å komme hjem også. Var helt utslitt begge to..Vi får ta det igjen senere :-)

Min frustrasjon over svigermor, ser ikke ut til å ha noen ende..Man må vel bare lære seg til å tålerere alle menneske typer, men jeg synes det virker som om "alle andre" har så snille og okay svigers! Jeg sende mld til svigermor i dag å spurte om hun tok seg en tur, svaret jeg fikk var " må vel få til det en tur snart, får se.." :-? De bor 45 min. unna oss og hun har fri en uke i slengen. Burde vel ikke være så vanskelig å komme på besøk da vel :klø: Men nå gidder jeg ikke spørre mer..Hadde mest lyst til å svare at da trengte hun ikke ta bryet med å komme nedover når vi får barn heller, men det ble vel litt for barnslig fant jeg ut!! Selvom jeg mener det 8)

Mannen skal jobbe overtid i dag, men jeg tenkte jeg skulle lage lasagne til han kom hjem og så lagde jeg sjokoladepudding i går som vi kan kose oss med også :sikle: :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:evil: :evil: :evil: :sur::sinnatagg::kjempesinna: Ingen knotter ennå nei, Veronal! Skulle ikke tro det var mulig. Han kan umulig ha sendt de på mandag, så langt er det ikke hit! De bør komme i morgen ellers skal jeg ringe og si hva jeg mener :sinna:

Ellers har jeg vært hos legen i dag. Urin, vekt og blodtrykk var bra. Den lille har snudd seg..Hun har ligget lenge med ryggen på min venstre side, men nå lå den på høyre siden. Og legen mente hodet var godt ned i bekkenet, at det var festet :hoppe: :hår: :danse::heiajente: Og ultralyden viste nå tydelig at det var jente, hun så den berømte "trekanten" veldig godt! Lurer på hvor lang tid før fødsel hodet kan feste seg jeg..Kanskje jeg slipper å vente i 5 uker til :-) og at hun har skjønt at mora er en smule utålmodig :lol:

Nå er det så møkkete her at det er flaut..Lurer på om jeg skal begynne å støvsuge, skal jo egentlig ikke gjøre det pga bekkenløsning. Men det er helt forferdelig her. Tror jeg gjør det, så kan heller mannen ta over!

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt i bekkenet i dag.. :-( Og så har det jo begynt salg på Hadeland Glassverk i dag, har så lyst til å reise dit!! Men det er så kaldt og siden bekkenet verker også, bør jeg vel holde meg hjemme!

Tror det kommer ei for å se på brudekjolen i morgen. Hun sa i allefall at hun skulle komme på fredag, men jeg har ikke hørt noe mer fra henne! Får prøve å få tak i henne i dag..Det hadde vært deilig å få solgt den!

Søskenbarnet mitt og sambisen hennes kjøpte seg hus i går :hoppe: Det var jammen meg på tide! :-) Jeg ble så glad for at de fikk huset, gleder meg til å reise å se! De skulle vel male og pusse opp litt tror jeg, men ingenting er så spennende som endelig å få noe som er sitt eget!

Mannen hadde med seg vognteppe fra svigers i går og FY som det luktet av det..En salig blanding av røyk og et eller annet!! Prøvde å vaske det for hånd, lå i to forskjellig Milovann, men det hjalp ikke, så jeg tok det i vaskemaskinen til slutt! Og nå lukter det bare rent :-)

Håper på knotter i dag, ellers :evil:

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.... håper virkelig at knottene har kommet nå!! :-)

Så fint at lille nurk :babyjente: har snudd seg, og lagt seg klar... det ser jo ut som alt går etter boken foreløpig!!!

Det blir spennende å se om du får solgt kjolen din i dag da... skjønner at det hadde vært deilig.. sånne kjoler tar jo egentlig bare opp plass, og det er jo ikke sånn at man har planer om å bruke den igjen... he he...

Det blir spennende å følge deg de siste ukene før fødselen nå.... du må få noen (Siam?) til å sladre for deg når fødselen er i gang, så vi andre får vite om det.... :enig_animasjon:

Ønsker deg en fin helg, uten for mye bekken-trøbbel!! :blomst:

(legen min sa at støvsuging IKKE var bra i det heletatt for bekken-trøbbel, så du får la mannen ta seg av den biten!!!!)

stor fredagskos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Nå er det alt for lenge siden jeg har vært her inne, men det blir liksom ikke så mye tid nå som før. Nå krever smurfen mye mer oppmerksomhet og det er slutt på 3 - 4 timers dupper på dagtid. Nå er det leking og kos for alle penga.

Tenk at du er kommet så langt alt da. Synes ikke det er lenge siden jeg gratulerte med "nysådd" spire jeg :o Men så har det siste halve året flydd og da. )Og på onsdag blir gutten min 6 mnd.)

Selv om jeg ikke er så flink til å skrive skal jeg begynne å følge med skikkelig nå når det nærmer seg termin. Kan jo hende jenta di kommer når som helst nå.

Lykke til videre i svangerskapet, men knotter og med salg av brudekjole.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, shy og heffalompen!

Ingen knotter i går nei, jeg ringte dit i går og da sa damen at hvis de sa det var sendt, så var det det!! Nå kom posten nå og det så ikke ut som om han puttet noe pakke opp i der.. *går og sjekker* Og det stemte! Ingenting i dag heller :evil:

Det ble ingen støvsuging på meg, mannen gjorde det :wink: Men jeg synes jo det er best å gjøre det selv da, er vel litt mer nøye enn han!

Sendte mld til kjoledama i går og da skulle hun komme i dag, men jeg har ennå ikke hørt fra henne. Så hun kommer vel ikke tenker jeg!

Jeg er såååå sippete for tiden, det er ingenting som skal til før jeg begynner å grine! I tillegg er det 4 og 5 år siden i disse tider at farfar og farmor døde..Savner de så veldig og jeg ville så gjerne hatt de som oldeforeldre! Jeg bare håper oldemora til mannen lever til den lille kommer, hun blir 90 år i år og formen har ikke vært helt super i det siste. Men jeg tror det skal gå bra jeg :-) Tenkte vi skulle reise å besøke henne ikke så lenge etter den lille kommer. Svigermor er nemlig første barnebarnet hennes, mannen min første oldebarn og så kommer vi nå med første tippoldebarn. Det er litt stas..

Må nok få meg en sladrevenn etterhvert ja, shy! Jeg drømmer om fødsel hver natt jeg nå! Men selvom hodet er festet kan det jo ta en stund før jeg føder alikevel..

I dag er jeg altså 35 uker!! Herregud, det er da ikke lenge siden jeg ble gravid... :klø:

GOD HELG, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen knotter enda? Dette begynner nesten å bli en komedie...

Håper de kommer snart da.

Så spennende at hodet har festet seg. Hvor lenge ligger det festet før fødsel? Kan det være så mange uker da? Det høres jo ikke så veldig behagelig ut å ligge med hodet festet nedi bekkenet... :-?

Ha en riktig så fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...