Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå ringte de og sa at sengen var kommet!! Bestilte den på mandag og så kom den allerede i dag :o Det var kjapt synes jeg..Vi henter den etterpå og så tror jeg vi får reise til svigers i morgen med sovesofaen! Det blir så trangt hvis vi skal ha begge deler her..

:hoppe:

Jeg synes også det er greit med ting som er gjort, Siam. Så jeg holder på litt i det små. Merker at det går litt tregere og da kan man jo tenke seg hvordan det kan bli om noen uker.. Har vasket sengeklær i dag, men jeg venter med å legge på. Jeg kikket og kjøpte ting lenge før jeg ble gravid jeg! Men jeg anbefaler ikke å kjøpe så mye, i allefall ikke før man planlegger å bli gravid!! Ser mange av de tingene jeg kjøpte for 2-3 år siden, faller ikke så godt i smak lenger! Så det ser ut som det blir litt nye ting også til den innsamlingen på lørsdag..Dessuten får man jo endel og det er jo gøy å handle nye ting også. Men, men..Man lærer så lenge man lever!! Siam er i allefall heldig som får mulighet til å shoppe i New York :hoppe:

Ang. firmaturen, så er jeg usikker! Det ble Sandestølen og jeg har veldig lyst til å dra. Samtidig merker jeg hvor sliten jeg er om kvelden, selvom jeg ikke har gjort så mye på dagen. Kan jo slappe av mye på turen, det er ikke det. Men jeg er veldig usikker på om jeg orker!! Får diskutere litt mer med mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei April!!! Takk for koselig hilsen i baby boka mi!!

Det er vel bare helt naturlig når man er så langt på vei som deg, at man handler, og ordner og fikser? Du er jo over 30 uker!! Man vet jo aldri.. kanskje du føder før tiden også? Og da er det jo deilig å ha alt i orden.. eller kanskje du blir veldig sliten på slutten, og ikke har så mye energi til å handle, vaske og gjøre klart.. nei, jeg synes ikke du skal føle deg dum som holder på nå!! :o

Selv er det litt tidlig for oss føler jeg.. men jeg skal nok komme i gang etterhvert. Hadde vært kuult å vite kjønnet først, og vi skal jo på ul tidlig i mars, så jeg venter til etter det i allefall.. men vi har alerede begynnt å diskutere hvordan vi skal innrede barnerommet osv... må jo bruke litt tid på det, så det blir fint! :enig_animasjon:

Ønsker deg ellers en suuper duuper helg!! :blomst:

stor kos :klem2: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

Håper du koser deg med å lage til ting og tang. Ikke tenk på at det er lenge igjen. Det viktigste er at DU kose deg med det. Jeg har holdt på lenge og det er så koselig. Sengen står klar. Venter bare på at det ska komme noe oppi den sengen :ler:

Vil ønske deg en kjempe god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til dere også, shy og Glossy! Godt å se det er flere som er enig med meg..Jeg gjør litt hver dag! Venter litt med å vaske klær til kommoden er på plass. Men i morgen forsvinner sovesofaen og da er det plass til senga, men kanskje vi venter litt med å sette den opp! Hm, vel who am I kidding :ler:

Jeg har sååå lyst til å kjøpe Endelig ikke-røyker til svigermor i bursdagsgave. Etter jeg slutta å røyke selv, har jeg blitt så antirøyk som det går an. Det irriterer meg at svigers røyker, de har ikke akkurat super helse og svigermor er ganske plaget med astma. Men det har jo ingenting med røyking å gjøre og blir heller ikke bedre om hun slutter, sier hun selv :roll::forvirra: Jeg vil ikke ha noe røyking i nærheten av ungen min. Har lest endel om passiv røyking og det er jo ikke akkurat bra!! Man skulle jo tro at et barnebarn skulle være motivasjon, i allefall til å prøve, å slutte! Får høre litt med mannen hva han sier..Ellers har jeg chattet med mannens bror på MSN nå og han er enig med meg!! :sjarmor:

I kveld kommer en veldig god venninne og samboeren hennes og vi skal ut å spise!! Gleder meg, det er alltid så supert å være sammen med de!!

Lurer på om jeg skal få mannen til å ta et magebilde etterpå jeg! :klø:

Ha en super helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har full kontroll på redebyggingen! :sjarmor:

Lykke til med anti-røykeprosjektet for svigers. :Hehe: Det høres ut som et fornuftig prosjekt, i hvertfall hvis de er en smule mottakelige.

Fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage du har, April!

Gleder meg til jeg har sånn også.

Lykke til med svigerforeldrenes røykeslutt.

Den boka er helt super.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Siam! Magen ser egentlig større ut på bildet, enn det den er i virkeligheten..Men, men!

Har i det siste hatt litt vondt i skambenet og nedover på innsiden av lårene, så jeg ringte legen min i stad og da bekreftet hun mistanken min; jeg har fått bekkenløsning :grine: Det er heldigvis ikke så lenge igjen, så jeg håper det ikke blir så ille..Det er ikke vondt hele tiden, men spesielt når jeg reiser meg og setter meg. Tante jobber jo litt som sånn helhetsterapaut, så jeg tror jeg må ta en tur til henne. Mamma skulle høre med henne etterpå..

Kontordamen på jobben til mannen ringte akkurat og lurte på om vi skulle være med på firmaturen..Men vi har jo egentlig ikke diskutert det så mye, ender alltid om med et usikkert svar. Men mens jeg pratet med henne ringte mannen, så jeg fikk snakket litt med han. Han visste ikke helt hva han ville, men han hadde ikke så kjempe lyst hørtes det ut som. Så han mente vi heller kunne være med til neste år. Jeg har litt lyst til å være med, for det høres jo ut som en veldig fin tur. Men avgjørelsen er tatt og han skulle ringe kontordamen..Da bør han i allefall kunne finne på noe koselig med meg den helga :Nikke:

Nå skal jeg spise frokost og rydde litt..Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så kiipt med bekkenløsning da!! Huff, det er mye man må tåle som gravid ja! Det er likssom nesten som kroppen er til utlån en stund... den er ikke bare din lenger..... men det stemmer jo ganske bra... det er jo en herlig liten der inne, som også vil ha litt oppmerksomhet......

Nå går tiden fort for deg April....februar er jo så kort... og i mars kommer påsken, og så vips... så er det termin for deg!! Jeg synes ikke det er så lenge siden i sommer at du testet positivt!!!

Jeg er jo selv 14+2 i dag... det har gått fort så langt det også... til tross for kvalme innimellom....

Trist at det ikke ble noen tur da, men da blir det sikkert noe annet koselig dere finner på!!!

Ha en fin onsdag!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ryddet noe..Men jeg blir jo så fort sliten :-x Kjøpte en stor oppbevaringsboks når vi var på Ikea, tenkte jeg skulle putte noe av litt tidlig innkjøpte bursdagsgaver der. Da får vi litt bedre plass i skapet på barnerommet. Men det er endel å rydde ennå, synes jeg aldri blir ferdig jeg..

Fikk brev om tømmeroppgjør i dag, så da står det 18000kr på kontoen snart :hoppe:! Det følger jo endel utgifter med å ta over en gård og da er det fint at bestefaren til mannen hogger, så det kommer inn litt penger. Tror ikke han skal ha noe for det, siden han bor gratis i huset på gården. Vi vurderer å bygge nytt hus når vi flytter opp dit, men det blir jo så sabla dyrt..Vi har allerede gitt 1 million for gården og skal vi bygge, så blir vel det en del også. Regner med at vi får igjen litt for leiligheten her, men vi har lån på den også! Så det er fint så lenge bestefar hogger, for da kommer det inn penger som vi betaler alle utgiftene der med og det gir også oss muligheten til å spare litt. Så kanskje vi kan få spart en del til vi skal flytte og muligheten for å ha råd til å bygge blir jo større :-)

Da får jeg fortsette å rydde litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var en hilsen fra shy!

Tiden har gått kjempe fort ja! Vi er jo snart halvveis i februar :sjokkert: Nærmer seg med stormskritt nå! Men jeg gleder meg masse! Det skal bli så koselig å hilse på den lille..

Får prøve å vaske barnerommet til uka, så vi kan sette opp senga og henge opp litt bilder o.l! Det blir stas :hoppe:

Håper formen din blir bedre, shy! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen jobbet hver kveld denne uka og i dag også.. :evil: Åh, det er så kjedelig!!

På tirsdag hadde jeg fotpleie, det var deilig. Skulle egentlig ha hudpleie, men det er ikke alltid like behagelig å ligge på ryggen. Så jeg byttet om og det var så godt med forpleie :-)

Er litt redd for å gi den boka til svigermor jeg.. :-? Tenk om hun blir sur..Tror ikke det, men jeg synes det er litt ekkelt!! Nå er den jo fra mannen, men hun skjønner vel at det er jeg som er bakmann!!

Tenkte jeg skulle bake kake til svigermor og mamma og reise til dem på søndag. Har så mye utstyr fra Cacas, så jeg må jo få prøvd litt når jeg har sjansen!! Skal prøve meg på noen roser, som skal sprøytes fra en vanlig kremsprut med en spesiell tip. Er spent på om jeg får det til..Tenkte jeg skulle prøve litt i dag, når jeg alikevel er alene!!

Ha en fin torsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei April, saa fint bilde du har lagt ut! Maa vaere spennnende aa vaere gravid!

Happer bekkenlosningen ikke plager deg for mye. Hos noen er det visst ikke saa ille, saa haaper du er heldig ogsaa!

Ha en fin helg - kos deg med mannen din. misunner deg litt den gaarden forresten...har alltid hatt en hemmelig drom om aa bli bondekone! :P

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hellu, Popelka og Veronal!

Svigermor fikk boken i går! Mannen skal på ølfestival i kveld, så vi fant ut det var like greit å feire morsdag i går. Da hadde mamma bedre tid også! Jeg var nervøs før mannen skulle gi henne gaven, men hun bare lo,dvs en skikkelig rå latter..Men det virket da som om hun ville lese den. Hun hadde også hørt om flere som hadde sluttet ved å lese den..Så da er alt vi kan gjøre, bare å håpe!!Verre å overbevise svigerfar tror jeg.. :-?

Jeg er alene nå (igjen)..Mannen er avgårde på skytestevne. Han er stortsett det lørdag eller søndag fra januar til april. Og i kveld skal han som sagt på Ølfestival. Kan hende jeg reiser ut en tur utpå kvelden, jeg får se hva jeg orker. Men jeg begynner å bli litt lei av å være alene. Hørtes ut som om det ble mye overtid til uka også..Men jeg vil ha litt tid sammen med mannen min NÅ før den lille kommer :sur::grine:

Merker ikke bekkenløsningen så mye heldigvis, så det er ikke så ille. Får håpe det holder seg sånn! Jeg har hatt vondt i hodet et par dager igjen, men det virker som det er over nå.. :-) Har hengt opp nye gardiner på soverommet vårt og prøvd å rydde litt etter kakebaksten i går. Gjenstår en del rydding ellers her også, men det er så lite jeg orker av gangen. Spørs om jeg ikke skal få med meg mannen i morgen, hvis han er i form til det. Tenkte kanskje vi kunne ha vasket barnerommet og muligens satt opp sengen. Får se, det er godt å slappe av litt også!! Selvom jeg ikke gjør så mye annet enn det :oops:

Det er koselig med gård, Popelka! Også er det kjempe fin natur rundt der. Det er nabogården til der jeg har vokst opp, så da blir det ikke så langt til mamma :-) Bare håper vi får råd til å bygge hus selv og ikke måtte pusse opp det som er der fra før. Men vi får se..

Samboeren til søskenbarnet mitt var her for et par uker siden og da snakket han om at han hadde lyst til å fri til henne :-) De har vært forlovet en del år, men det var ikke noe frieri innblandet da, bare det at de skulle være forlovet. Men nå har de vel lyst til å gifte seg og hun vil bli fridd til først. Og da er det jo fint at han i det minste tenker på det..Verre med min mann da gitt, jeg gadd aldri å vente på noe frieri(selvom vi også var forlovet) for han er så treg av seg. Så jeg sa bare at skal vi gifte oss den og den dato`n og sånn ble det..Jeg har jo egentlig mange ideer til han, men jeg er litt usikker på hva søskenbarnet mitt ville likt. Tror ikke det må være noe som tiltrekker for mye oppmerksomhet. Selvom sambissen hennes hadde lyst til å fri i en lokalavis..Vet ikke helt om hun hadde likt det :klø: Tja, jeg treffer han vel ute i kveld hvis jeg skal ut og da kan jeg jo høre litt med han om han har tenkt noe mer på det..Spennende synes jeg!! Håper jo at det snart er noen flere i vår omgangskrets som vil gifte seg.. :-)

Oj, dette ble langt..Sånn blir det når man er så mye alene og kun seg selv og katten å snakke med!! :ler:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage!! og den genseren har jeg også forresten!! :-)

Kjenner forresten igjen de bekkenløsningstendensene... Shopping må jeg snart kutte ut helt, for det er drepen for bekkenet mitt. :roll: Men som hos deg så går det ganske greit bare jeg prøver å unngå ting jeg vet gjør smertene verre. Enkelte dager kjenner jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... hvordan går det her da? Er alt bra?

Håper du får hvilt og kost deg med graviditeten, sånn som du har blitt anbefalt. Best å ta hensyn til kroppen sin vettu!!!

Ønsker deg en suuper duuper onsdag!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Tusen takk for hilsen, Engel og shy! :-)

Her er alt bra. Har litt vondt i bekkenet, men jeg tar det mye med ro om dagen..Synes dagene går veldig fort jeg. Tror ikke jeg skal få noe problem med å få de siste 7 ukene til å gå!

På mandag fikk jeg mld av mannen når han var på vei hjem fra jobb, om hans høyt elskede kone ville være med ut å spise! :hjerte: Så det var min valentines gave. Han fikk 6 Flax lodd av meg og der vant han 200kr..Det har jeg kjøpt nye lodd for og der vant han 75kr. Skal vel ha nye lodd for de også tenker jeg, så vi får satse på at storpremien ligger der :-)

I går var jeg hos jordmor og alt så veldig bra ut. Urin var fin, hun ligger fremdeles med hodet ned. Og vekten min var grei.

I dag har jeg hatt besøk av en venninne av meg som er 14 dager eldre enn meg og vi har kjent hverandre siden vi ble født. Hadde begge fedre i militæret og vi har vært på samme stedene samtidig. Nå har hun bodd i nærheten av meg i noen år, men vi har ikke vært sånn kjempe flinke til å ha kontakt. Men når vi treffes, er det som om vi aldri har vært fra hverandre!! Og i dag kunne hun fortelle meg at hun var gravid, 9 uker på vei!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Jeg ble så glad. Tenkt at vi skulle få barn samme år og det blir så koselig å følge henne gjennom svangerskapet. Vi har jo kjent hverandre så lenge!!! JIPPI.. :hoppe:

Ha en fin onsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+0 i dag :hoppe: :hår: :danse:

De ringte fra der vi har bestilt stellekommoden i dag og den var fremdeles utsolgt fra Sverige, så det kan ta ennå 3 uker før de får den..Men de hadde den samme på Rudo Helgesen i Oslo og på Strømmen, så da reiser vi dit. Dvs til Strømmen, det blir litt langt å kjøre. Men de hadde en igjen og kunne holde av den ut dagen og nå er jeg lei av å vente så da skal vi reise dit bare mannen kommer hjem :hoppe: Endelig kan jeg få begynt og vasket litt klær! Gleder meg..Mannen skal skyte på søndag, så da kan jeg vaske litt tenker jeg :sjarmor: I går vasket mannen barnerommet og jeg vinduet. Vi fikk hengt opp gardinene og noen bilder og montert senga.. Gardinene er rålekre, men de ble drit dyre også!! For to lengder, liftgardin, oppheng til liftgardin og søm kom de på nesten 2300kr :sjokkert: Men min lille prinsesse er verdt det og jeg ble dessuten kjempe fornøyd med de :-)

Tenkte vi skulle ta en tur innom Strømmen Storsenter også, det virket som det var mange interessante butikker der! Så jeg må prøve å lure med meg mannen..Synes vi bør ta en tur dit når vi først er den veien!!

Nå får jeg gå og ordne meg så jeg er klar til mannen kommer hjem!!

God helg, alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...