Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Det betydde i allefall mye, Moonchild :klem2:

Venter på noen bestillinger jeg har gjort på nettet! Håper de kommer snart..Bamsehengekøyen har jeg fått! Den var litt større enn jeg regnet med, men sånn går det når man ikke leser målene nøye nok. Vi skal nok få brukt den alikevel!

Ellers er formen stortsett bra, må opp på do noen ganger om natten. Men jeg skal ikke klage..Skal til legen igjen i slutten av måneden og få ny sykemelding. Blir sykemeldt til jeg går ut i permisjon. Det er ca. 24. mars :o Ikke såå lenge til! Blodtrykket var fint når jeg var hos jordmor, men de vil ikke at jeg skal jobbe fordi det tydeligvis hjelper at jeg tar det med ro. Og de mener reiseveien er for lang. Legen vil ikke ta noen sjanser og det er jo bra!

I morgen MÅ jeg vaske her, det ser ikke ut! Og jeg hater rot!! Men det blir så fort rotete og støvete igjen :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

Må bare si at jeg er helt enig med Moonchild! Makan til frekkhet. Jeg leste tråden og ble bare sittende å måpe. At det går ann! :evil:

Nå er det jammen ikke lenge igjen! Har dere fått ordnet det meste?

Lykke til videre, det blir spennende fremover nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss: til min Siamvenn! Måpte en stund jeg også. Det kom liksom ut fra tomme luften og hadde ingenting med det jeg skrev å gjøre!!

Ja, nå går det kjempe fort! Det er flere som sier den siste tiden er den lengste, men jeg vet nå ikke. Synes dagene går fort jeg! Vi har mye i orden, men det gjenstår en del. Men jeg tror jeg har kontroll på alt, det er bare å kjøpe og bestille som gjenstår. Gleder meg!

Gleder meg til vi sees igjen, bare vi får avtalt en dag! Har stortsett ingen planer, så vi finner nok en dag!

Vi begynte å snakke om navn igjen i dag. For jeg nevnte at søskenbarnet mitt ikke likte Victoria og da spurte mannen om det var bestemt at hun skulle hete det :roll: Jeg trodde det, men mannen var nok ikke enig. Han finner jo ingen navn heller da, så han fikk en liste av meg. Jeg tror vi ender opp med Victoria, men han skulle tenke litt på den listen..Jeg vil ha et navn som kan sies på flere språk, som ikke er så lett å lage noe herme ord på og som ikke "alle" andre heter! Mannen var heldigvis enig i det. Men vi får se, det er jo god tid ennå. Samtidig synes jeg det er koselig å ha et navn klart..Men jeg gidder ikke presse mannen, han får finne ut av det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

Jeg går faktisk ut i permisjon samme dato som deg!!!Tar meg noen dager fri etter påske, så da går jeg ut 23. mars!

Så heldig du har som slipper å jobbe mer!sliter skikkelig på jobben, og kjører en time hver vei hver dag. HVorfor mente legen det ikke er bra å ha lang reise vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens!

Når har du termin? Nærmer seg fort nå. :-) Jeg tror legen mente at den lange reiseveien, i mitt tilfelle, kunne være en stressfaktor og at det igjen vil føre til høyt blodtrykk og da med tanke på svangerskapsforgiftning, så synes hun vel at det ikke var noen sjanse å ta. Uff, ikke noe særlig å bli så sliten av jobben og i tillegg måtte kjøre så langt! Du kan ikke få redusert arbeidstiden litt ved hjelp av sykemelding da? Du skal jo ikke slite deg ut heller :trøste:

Nå har jeg fått regning på toll og mva på den ene pakken jeg ventet på. Det ble 465kr :roll: Nesten den samme summen som jeg bestilte for, så jeg tror ikke jeg bestiller noe der igjen..

I dag skal jeg liksom vaske, men jeg vet ikke om jeg orker!! Drømmer så vanvittig om natten at jeg er helt utslitt når jeg våkner, ikke finner jeg noen gode sovestillinger heller..Jeg får spise litt frokost og se om arbeidslysten blir noe bedre :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk støpeneglene mine :cry: Fant ut at jeg ikke ville ha det når den lille kommer. Men jeg synes det er grusomt å være uten. Samtidig synes jeg det er litt mer hygenisk når man har en liten baby og ikke ha sånne negler. Kan jo hende de kommer på igjen etterhvert :-)

Bestilte meg også hudpleie neste tirsdag, det blir deilig! Har gavekort fra mamma som jeg fikk til jul+at jeg et fra mannen som jeg også kan bruke til sånt :-) Blir fint å pleie seg selv litt også!

I natt har jeg ikke sovet godt, 3-4 ganger på do og ikke liggestilling var behagelig..Håper det blir litt bedre i natt.

Jeg går og irriterer meg over alt dette arvegodset fra pappa og dem. Har ikke så lyst på gammelt tøy og utslitte leker. Men stemoren min er det håpløst å si noe til og pappa sier ingenting til henne! For da hadde jeg ikke fått det lasset vi fikk nå. Det er greit med brukte ting, så lenge det ser ganske fint ut og man får det man har brukt for. Jeg regner med at vi kommer til å få en del gaver når den lille blir født og da synes jeg det er kjedelig å ha så masse gammelt skrammel her også. Vi har også veldig begrenset med plass. Tror jeg må si i fra til stemoren min etterhvert pga plassmangel og at vi har og får så mye klær og ting. Hun kan heller gi det til noen som trenger det mer enn oss. Dessuten er dette mitt første barn og jeg er veldig glad i å handle selv og da synes jeg det er ekstra kjedelig å måtte ta i mot så masse stygge ting. Ikke vanskelig å skjønne at dette er et stort irritasjonsmoment for meg kanskje, men jeg går og grubler mye over dette og hvordan man skal få stoppet det..

Kjenner masse liv om dagen, det synes godt uten på også! Men når noen tar på magen, da er det brått slutt :roll: Ja,ja blir vel mindre sjenert etterhvert!!

Ha en fin onsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er litt frustrerende å få masse ting man ikke har bedt om, men kan du ikke bare ta det i mot. Plukke ut det som er fint (om det er noe), og gi resten til Fretex. Det høres ikke ut som om dere er så mye sammen med dem til vanlig, så kanskje hun ikke vil merke det en gang. Gjør som venninnen min gjorde med rare strikke sett hun fikk. Hun kledde på den lille og tok bilde av han i det, og sendte takke kort til vedkommende med bilde av gutten i antrekket. Så ble det pakket bort. Da hadde han i hvertfall "brukt" det en gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok det jeg kommer til å gjøre. Tar ut noe og så sette jeg vekk resten en stund. Er redd for at hun kommer til å spørre om å få det igjen..Men det kan jeg jo høre om etterhvert, om hun vil ha det igjen eller om jeg bare kan gi det bort. Pappa sa jeg bare kunne det, men nå er det vel ikke han som bestemmer der i huset! Problemet er bare at vi har så liten plass og vi har allerede lagret noe hos mamma, men jeg tror ikke hun er interessert i så mye mer. Stemmer at vi ikke ser dem så ofte eller pappa ser jeg jo innimellom for han jobber ikke så langt unna her. De bor 5 timers kjøretur unna og etter div. krangler i forbindelse med bl.a bryllupet, har vi ikke prioritert de så mye! Men det er veldig kjekt sånn sett ja, at vi ikke ser de så ofte!! Får ta noen bilder med antrekk fra dem, så blir hun nok fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på fredag runder jeg 30 uker :o Det er helt uvirkelig, hvor ble tiden egentlig av? Jeg gleder meg så ufattelig mye, det kribler inni meg!! :hoppe: Er litt utålmodig også..Merker så masse liv om dagen og det er så herlig :hjerte:

Fikk innkallingskort til tannlege 9. februar :-? Synes det er skummelt med tannlegen jeg..Ringte dit i dag og sa at jeg ville ha time litt senere på dagen og at jeg var gravid. Da mente hun at jeg like greit kunne vente til etter jeg hadde født, for de fikk ikke gjort så mye når jeg var gravid alikevel..Så jeg fikk ny time 2. mai, da har jeg forhåpentligvis født og det er sikkert bare en fryd å gå til tannlegen!!

Fikk ryddet litt her i helgen og det var deilig, men det gjenstår noe. Får ta det en annen dag!! På lørdag var vi i bursdag til sønn av et vennepar av oss. Han ble 2 år. Det var koselig! De har også en sønn på 6 mnd og han sovnet på brystet mitt :hjerter: Var litt stolt da! Han er så snill og rolig, kan sitte i evigheter på fanget. Mens han andre tror jeg har en mark eller ti i rompa :ler:

Nå skal jeg sette meg å lese Gravid..Synes ikke bladet er sånn kjempe bra, men greit med litt lesestoff!

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i hodet i går og i dag :-? AU!! Håper det går over snart..

På tirsdag hadde jeg hudpleie, det var deilig. Bestilte en time til mannen også, tenkte han kunne prøve det!! Og han ville ha den faktisk, ble litt overrasket jeg!

Nå synes jeg det går fort fremover, 30 uker i morgen!! Jeg vil snart ha sengen og kommoden i hus, så jeg kan få vasket litt ting og ryddet litt her. Men først må sengen bestilles..Tror jeg gjør det til uka!

I firma der mannen jobber, har de alltid en firmatur med fruene på denne tiden. I år er alternativene København :hoppe: og Sanderstølen. Jeg ville jo veldig gjerne til Køben før den lille kom, så det hadde vært perfekt. Samtidig er det lettere å slappe av på det andre stedet, når formen ikke alltid er på topp!! Der hadde de SPA også..Ja,ja vi får se! Gleder meg i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en tur, da!

Siden begge alternativer er bra for deg, så er det tydeligvis en vinn-vinn situasjon her. Ingenting er bedre enn det!

Gratulerer med snart 30 uker! Det har jammen gått fort. Nå er det ikke lenge igjen. Det blir veldig spennende.

Ha en fin uke, håper hodepinen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen... oi oi.. en firmatur, høres gøy ut!!!! Jeg tror jeg hadde stemt på København.... er visst nesten vår der allerede har jeg hørt!!

Så i morgen er du 30uker! Tenk det!!! Tiden har gått fort.. jeg husker godt da du testet positivt.... og det virker ikke så lenge siden....

Blir spennende å følge det de siste ukene...og ikke minst etter at nurket har kommet!!!

Du får skremme vekk den dumme hodepinen din, og få noen fine siste uker som gravid!!!!

Ha en fin dag!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vondt i hodet du, April. :-( Har selv hatt en del migrene (men ikke nå som jeg er gravid... :) ), så jeg vet at det er noe herk! :evil:

Håper du er i bedre form nå og får en flott helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner :-)

Hodepinen gikk over, så det har vært en fin helg! Vi har fått inn litt mer baderomsinnredning og det var deilig. Hadde trodd badet kom til å se enda mindre ut, men det ser faktisk større ut! Deilig..

I dag har jeg vært hos legen og fått vidre sykemelding. Den hun skrev ut i dag gjelder frem til jeg går ut i permisjon 24. mars. Blodtrykket var fint, ingen spor av noe i urin og ingen vektøkning. Jeg ringte legen sist uke fordi jeg var litt bekymret siden jeg ikke har gått opp noe, så før jeg kom i dag skulle hun ringe en spesialist på Rikshospitalet som hadde med gravide og overvekt å gjøre. Det at man ikke la på seg kunne være at morkaken ikke voks som den skulle og at barnet derfor ikke fikk nok næring og enkelte brukte en graviditet som slankekur. Så lenge barnet la på seg som det skulle var det ingen fare for meg, selvom jeg ikke gikk opp i vekt. Men jeg skulle ikke gå sulten, måtte være flink til å spise så fort jeg merket jeg var det! Hun tok en UL for å se hvordan det var med den lille og alt så helt perfekt ut, alle mål var sånn de skulle være i uke 30! Og jeg er så glad. Både mannen og jeg var litt bekymret før jeg ble gravid pga vekten min og at den kanskje kom til å øke masse, men det har den altså ikke gjort!

I dag bestilte jeg sengen! Gleder meg til jeg får den. Skal ringe å mase etter stellekommoden i morgen, vil at den skal komme snart jeg! Ellers er det ikke så veldig mye som mangler. Bilstolen kommer sammen med kommoden. Mangler tisselaken, vanlig laken og litt (mye?) smådill..

Tenkte jeg skulle rydde litt her i morgen. Til helga er det innsamling av bl.a klær (både barn og voksne), sko, gardiner, håndklær o.l til Norsk Barnehjelp, så jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen til å få ryddet opp litt her. Da kan jeg også kvitte meg med noen av tingene og klærne som stemoren min sendte oppover. Jeg har jo tatt ut det jeg skal ha. Og da slipper jeg å lagre alt mulig her!

Måtte trille litt rundt på vogna her om dagen :oops: Gleder meg sånn til å ta den i bruk.. Man må vel få glede seg til å få barn? For meg så er det kjempe stort og spennende..Men det er så mange som sier "Gud, jeg er glad jeg er ferdig med det der" :-? Synes det er litt dårlig gjort jeg!! Uansett- JEG (vi) gleder oss utrolig mye!! Og jeg synes det er kjempe stas at vi skal ha barn og jeg gleder meg til tiden vi skal ha sammen med den fremover! Absolutt ingen kan ta fra meg det :-)

30+3 :danse:

Ha en fin kveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stund siden jeg har vaert innom naa. Men endelig har vi pc hjemme, saa da kan jeg tillate meg litt mer kg!

Saa fint at alt gaar saa bra i svangerskapet. Man hoerer jo alltid om folk som faar bekkenlosning og ekstrem kvalme og slikt..virker som du takler alt veldig bra!

Kos dere paa firmatur, da!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har gått så mye opp i vekt! Og fint at babyen har det fint. Litt skummelt om ikke den får den næringen den trenger. Men så lenge den gjør det, er vel alt bare bra.

Jeg er også redd for hvordan vekta kommer til å utvikle seg. Jeg håper ikke jeg legger på meg altfor mye.

Hvordan har du klart det?

Jeg orker ikke å trene like mye som jeg gjorde før, men spiser minst like mye.

Så utrolig mye rart folk sier til deg!! Jeg blir helt sjokkert noen ganger, jeg.

Ikke bry deg noe om det, de tenker seg sikkert ikke om.

Ha en fin kveld, og en fin uke.

Klem til deg! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Popelka og Siam!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg har holdt vekten nede. Jeg spiser egentlig som før, men jeg hadde jo lite matlyst i begynnelsen. Spiste alikevel da! Skjønner det ikke helt selv, for jeg var sikker på jeg kom til å legge på meg mye! Foreløpig går det hvertfall bra :-)

I dag har mamma, mormor og jeg vært i by`n en tur. Mamma leverte katten til kasterering, så da hadde de noen timer å slå i hjel. Fikk parasoll til vogna og en rosa snekkerbukse i kord og en body av mormor. Mamma og jeg bestilte også gardiner til barnerommet. Lyserosa med små sommerfugler og blomster på. Så skal de sy på sånne hemper som gardinen henges opp i, de skal være rosa og hvit rutete. I samme stoff skal det også sys liftgardin som skal henge innenfor den andre gardinen. Tror det blir kjempe fint (og dyrt)!! Gleder meg til jeg får de..Jeg har også kjøpt laken, pute og tisselaken til vogn og vugge i dag! I går vasket jeg dyner. Har så lyst til å legge det på at jeg er helt syk!! Vi så også på sengekant og himmel på Skeidar. Har egentlig sett på et merke der som heter New Baby, enten i hvitt eller beige. Det kom på nesten 2000kr :o Men i dag så fant vi et som var helt nøytralt uten mønster o.l og de kostet 349,- pr.stk. Så jeg tror vi ender opp med å kjøpe det. Og da blir det i rosa, siden det var så mye billigere. Var også et rosa sengesett i samme serien og det var kjempe fint, med en stor bamse øverst..

Fant ut i går at stellekommoden er utsolgt i Sverige(der vår leverandør får den fra), men at de fikk den inn om ca.2 uker. Så da får jeg håpe de gjør det og at det ikke tar så kjempe lang tid før den kommer til Norge!

Når kan man egentlig begynne å vaske litt klær og gjøre i stand til baby`n kommer? Det er vel individuelt, men er jeg kjempe rar om jeg begynner nå? Jeg gleder meg såå fælt og er en smule utålmodig som dere sikkert skjønner! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vekten har holdt seg der helt av seg selv, da! Tenk om jeg kunne ha det sånn også... Men jeg tror nok ikke jeg er så heldig.

Jeg synes du kan begynne å fikse og ordne akkurat når du vil, jeg. Det kan hende at det blir slitsomt og tungt på slutten, og da er det jo greit med alt som er gjort.

Jeg har ikke kjøpt inn noen ting enda, men har lyst til å begynne å kikke litt i babybutikker. Det er jo lenge igjen, men det er greit å ha orientert meg litt. Så vet jeg hva jeg vil ha når vi har kommet så langt at vi skal kjøpe.

Klart vi kan møtes når jeg kommer hjem fra NY, det hadde vært kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...