Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Imli!

Glemte å si at Christian plyster også, han former munnen og så kommer lyden på innpust :lol: Ser ganske morsom ut.. Og så både klapper og vinker han. Skjer noe nytt nesten hver dag. I dag sa han nei-nei også..

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er :) T driver med sånne oooo-lyder, da ser han ganske rar ut :fnise: Noen tegn til de første skritta hos dere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nei, ikke noe gåing her enda. Men han reiser seg opp alle steder. Ikke er det noe særlig knall og fall heller. Her om dagen dukket tann nr. 3 opp, fortann oppe. Ser ut som den andre ved siden av kommer hvert øyeblikk også. Mannen har vært hjemme med Christian mens jeg var på jobb i dag og han syns det var en fryd å ha han. Fikk en sms om at han fikk en tåre i øyekroken når han satt og så på Christian, han syns vi hadde så nydelige barn :hjerte:

På mandag reiste mamma og stefar til Tønsberg og tirsdag morgen ringte stefar til meg, da hadde mamma havna på sykehuset med magesmerter. Hun hadde hatt så vondt i magen at hun bare gråt, så de hadde reist på legevakta og da ble hun innlagt. Tirsdag kveld med hun operert for utblåsninger på tarmen, hun har en kraftig betennelse på tykktarmen. Så det har vært noen tunge dager, selvom det går bra så gjør man seg opp noen tanker og da kommer tårene lett. Jeg dro til Tønsberg med Christian på onsdag, var på et par korte visitter hos mamma. Men hun orket nesten ikke prate, ville bare sove. Vi var til i går og da var hun litt bedre, og i dag har hun vært oppe og gått, så det går fremover. Hun ville egentlig at jeg skal komme nedover i helga, men i morgen er det 30års lag til bestevenninna mi og det har jeg lyst til å være med på. Det er ikke så mye jeg får gjort uansett når hun er på sykehuset, men klart det er jo et stykke unna oss. Men jeg kan heller reise på søndag. Vi får se litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kom hjem i går, så jeg trengte ikke komme på søndag. Hun virker piggere nå, men blir fort sliten. Tror kanskje hun skulle gå opp hit i dag, men hun trenger å slappe av litt og.

Vi var i 30års lag på lørdag. Vi la oss halv tre, men det var noen få som holdt på til kvart over seks!! Og vi skulle opp åtte, så det ble ikke mange timene med søvn. Mannen skulle på skyting, så det var bare å komme seg opp. Pappa var barnevakt og hadde ungene hjemme hos oss. Jeg var jo veldig spent på å ha han alene her med dem, men det hadde godt veldig bra. De våknet vel ganske tidlig. Men hadde sovet hele natta. Christian hadde spist tre brødskriver til kvelds og to + litt pizza til frokost :lol: Så det gikk veldig bra å ha bestefar som barnevakt!

I morgen fyller Christian 1år!!! Tenk på det. Hvor ble tiden av?? Nå er det rett før tann nr.4 bryter ut. Han spiser stortsett brødskive, frukt og middag og han er en skikkelig matmons! I dag prøvde jeg å sette tallerken foran han så han kunne spise selv, men det var ikke aktuelt. Han ble bare kjempe sur. Så prøvde jeg å sette en bit foran han og etterhvert tok han den opp og gav til meg så jeg måtte gi han.. :sjenert: Christian fikk siste puppeskvetten den natten vi var i Tønsberg og det har gått overraskende bra. Etter det har han vært våken en natt, ellers sover han. I går stod vi opp halv ti.. Han er nok våken en stund før det, men han surrer en stund rundt i senga si for seg selv før han vil opp. Og det var vel bare å nyte det så lenge det varer! I morgen er det kontroll og vaksiner. Victoria skal på 4års kontroll, så mannen skal også være med. Hun skal ha synstest bl.a. Håper det går bra!

Til helga er det barnehagebursdag og jeg planlegger og planlegger. I sånne situasjoner er det ikke lett å være perfeksjonist!! Mulig det blir en bytur i morgen, må ha litt blomster, brus og mat. Ellers håper jeg jo at jeg skal få til en Hello Kitty kake.. Hadde tenkt å prøvebake, men jeg tar en råsjans på at det går bra. Har kjøpt Hello Kitty ballonger, tallerker, glass, gaveposer, godtri og servietter.. Får håpe det blir bra og at det kommer noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, imli!!

Vi var på kontroll på onsdag og han fikk vaksine. Gikk greit, men skreik litt når helsesøstra stakk. Christian hadde gått ned litt i vekt, så vi skal sjekke igjen om en måneds tid. Mest sannsynlig så er det fordi han er blitt veldig mye mer aktiv, for han spiser og spiser.. Det gikk veldig fint med Victoria også, hun så veldig godt og klarte å svare og gjøre de tingene som var forventet på kontrollen.

I morgen er det jo egentlig den berømte Hello Kitty bursdagene, meeeen i natt våkna Victoria med 39 i feber og i dag tidlig klaget hun over vondt i magen. Så hun har kastet opp noen ganger på formiddagen i dag, kunne ikke annet enn å avlyse. Fryktelig kjedelig, sånn som jeg har styra. Men jeg var redd dette kunne skje. Vi satser på å ta feiringen den 19. i stedet for. Nå håper jeg påsken kan være sykdomsfri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

En stund siden sist gitt.. Men jeg gidder rett og slett ikke være her så mye lenger. Syns ikke det er like spennende som før!

Vi har fått feiret noen flere bursdager. Hello Kitty bursdagen ble gjennomført i går, meget vellykket tror jeg. Men Victoria hadde så klart litt feber.. Det ble 9 jenter til sammen og de lekte og koste seg veldig. Victoria fikk bare leker og det var jo for så vidt greit nok.

9. april feiret vi bursdagene til barna hjemme her, vi var vel totalt 23 stykker tror jeg. De fikk lite klær så da blir det mer for meg å handle, de fikk 2400kr hver seg. Det er jo kjempe bra.

Langfredag reiste vi for å besøke søstrene mine, pappa og kjæresten hans på hytta. Christian hadde litt feber på kvelden og var veldig sutrete egentlig. Han hadde noen blemmer i rompa, men jeg trodde det var fordi han var sår. Men så fikk han noen på henda, ved leppene og mange mellom tærne, så det viste seg at han hadde hånd, fot og munnsyke. Han taklet det veldig bra og var lite sutrete heldigvis.

Sist onsdag fylte jeg altså 30år og det ble feiret hos pappa i går. Mamma og pappa hadde ordnet i stand veldig koselig fest for meg. Det ble servert tapas og kaker, tapasen var helt fantastisk. Det var mamma og de som hadde ordnet den på kroa til stefaren min. Den var helt topp! Jeg fikk mange gavekort, armbånd fra Tiffanys, bollesett, film, kakebok, kjede, kakespade, blomster, sølvbolle og nesten 16 000kr.. Veldig, veldig fornøyd. Fra kollegaene mine fikk jeg 1500kr i spabehandling på et spahotell som akkurat har åpnet her og fra jobben fikk jeg 1000kr i gavekort på en gave-og blomsterbutikk. Så det var tipptopp gaver!!

I dag hadde jeg første dagen tilbake på jobb og det var forsåvidt greit. Bortsett fra arrogant rasshøl eier som kaller meg inn på kontoret for å fortelle om effektivitet og unødvendig prating. Det kunne gjøres i lunsjen, ellers skulle det jobbes. Dro inn krisetider og bla bla bla. Jeg blir så innmari forbanna og frustrert. Var det noe å komme med første dagen tilbake da?? Samtidig sier at at jeg er effektiv og de er veldig fornøyd med meg, pisspreik!! Mens jeg har vært borte har flere av mine kunder blitt borte, og det er ikke min feil. Jeg har så og si aldri hatt en misfornøyd kunde og heller ingen som har gått over til noen andre pga meg og alikevel kommer han med sånn smålige saker som det der. Nei, jeg skal ta det opp med hun som er sjefen min og si at jeg syns det virkelig går an å se ting i litt større perspektiv. Må vel være lov å prate litt med kollegaene sine. Hva med de som røyker?? De får jo noen flere pauser i løpet av dagen, enn oss andre.. Men jeg tror han eieren har fått et eller annet i mot meg, og nå finner han bare på sånn tragisk pisspreik :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag har mannen vært på ekstra kontroll med Christian. Og da han ble veid i dag, hadde han gått opp 700gram siden forrige kontroll!!! Så nå veier han 9940gram og er 75,5 cm lang.

Vi storkoser oss, jeg gleder meg masse til jeg kommer hjem å skal kose med han. Er inne i min tredje arbeidsuke, er ikke så veldig fornøyd med det. Skulle gjerne gått hjemme lengre. Men økonomien tillater ikke det.

Christian har den siste uken begynt å ta noen små skritt mellom meg og mannen, ellers står han innimellom alene hvis han glemmer seg bort. I dag stod han og holdt seg i en stol og så snudde han seg og gikk noen skritt til meg Men vi lar det bare komme av seg selv, orker ikke stresse med det sånn som vi gjorde med Victoria. Merker ting blir litt anderledes med nr. 2.

Christian legger seg stortsett rundt 19.30-20, bare legger han i senga og går. Hender han romsterer litt rundt, men er aldri noe skrik. Sover som oftest til 8-9, da kan han også underholde seg selv en stund før han vil opp. Så har han en lur fra ca.11 til 13.30-14.00, så blir han lagt igjen i16 tiden og kan sove til 18. Ellers går stortsett alt av mat ned på høykant. Han elsker å stå i kjøleskapet når det er åpnet og så sier han bare am-am. Brød, grøt, frukt og middag er snadder. Melk og vann er også veldig godt.

Kort oppsummert en utrolig enkel, blid og lettvinn unge!!!

Mannen holder på mye ute om dagen, det er MASSE som skal gjøres her og det er tusen ting inne også. Jeg hater jo å ha mange uferdige prosjekter, men det virker ikke som det er så lett å få til noe annet enn det for tiden..

I morgen skal jeg endelig få ha barseltreff her. Alle sammen kommer, vi er totalt fem da. Men det er akkurat passe syns jeg. Tenkte jeg skulle lage salat med hvitløksbrød. Også har jeg bare kjøpt litt sjokolade, gidder ikke styre så voldsomt heller. Har støvsugd litt her, men må ta litt til. Litt smårydding er det også. Må dekke på og gjøre noen sånne ting og. Ellers har vi fått oss vaskehjelp, det er såå deilig. Hun vasker foreløpig annenhver fredag!!

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hm, er var det lenge siden gitt.. Blir til at det er bloggen som bli oppdatert egentlig. Men syns samtidig denne dagboken er god å ha for å få ut litt frustrasjon, for ingen kjenner meg her inne..

Christian er nå 14mnd og han går og går og går med gåvogna si, i dag prøvde han den ute og han raste avgårde. Men han vil ikke slippe seg helt enda, det kommer etter hvert så jeg stresser ikke. Han er veldig stødig og han slipper seg litt innimellom. På tirsdag byttet vi sete, så nå har han Besafe izi combi etter Victoria. Syns han begynner å bli stor jeg.. Han er så snål, gjør så mye rart og en skikkelig go`gutt.

Victoria syns jeg også har forandret seg i det siste, hun er blitt mye større og trasser ikke så mye lenger. Det er veldig deilig!!

Ellers holder mannen på mye ute, vi har fått sådd noe av plenen. Men gjenstår en del plannering på resten, og så holder han på å støpe pilarer til verandaen.

Jeg tror jeg har fortalt dette om bestefaren til mannen før og det har enda ikke blitt bedre. Svigermor har vært å pratet med han, men hun har ikke sagt til mannen enda hva som ble sagt og det er vel en mnd siden hun har vært der. Tragisk!! Denne saken sliten oss noe voldsomt og det ødelegger oss nesten, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal få en slutt på den.. Bestefaren er helt blåst og han blitt sååå trangsynt og vrang at man vil nesten ikke tro det går an. Gleder meg til dette blir løst for det tar knekken på meg! Jeg har sliti en del psykisk den siste tiden, mye pga dette og litt jobb og litt den jævla vekta. Har vel gått opp igjen 10-12kg og det merkes godt!!! Og jo tjukkere jeg blir, jo mer deppa og sur blir jeg.. Så nå må jeg bare skjerpe meg eller akseptere det, men det orker jeg ikke. Jeg vil ikke være sånn jeg er nå og jeg har brukt omtrent hele 20åra på å slanke og det vil jeg ikke fortsette med. Derfor burde jeg ta et skikkelig oppgjør nå og bli ferdig med det. Orker ikke holde på sånn i lengden!!

Nå skal jeg kose meg med Bruder i krig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

7. juni slapp Christian seg og etter det har han gått og gått :fnise: Han er blitt veldig flink og stødig. Nye ord kommer det også stadig.. Tatooor-traktor og han durer og durer :lol: Mannen og svigerfar holder på ute her med graver og traktor og Christian elsker å se på dem fra vindu. Ellers sier han mamma, pappa, hadet, hei og litt andre ting som vi ikke helt forstår.

Det virker som han trives i barnehagen. Han gråter som oftest når jeg går, men det er over før jeg er ute av døra. Fra høsten av blir de fire-fem stykker bare på avdelingen hans og det er jo helt greit, de skal også være noe sammen med de som er 2 år i år.

Ellers sliter jeg en del med psyken. Mye pga vekta. Det plager meg noe enormt, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Jeg føler at det er så voldsomt til endring og det orker jeg egentlig ikke. Samtidig er det ikke holdbart å ha det sånn jeg har nå i lengden.. Aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg syns det er flaut å ut blandt folk og har mest lyst til å sykemelde meg og holde meg inne til jeg blir noen kilo lettere. Men så har jeg en samvittighet som gjør at jeg ikke kan være borte fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

I dag snør det her og jeg er ikke så glad for det!! Jeg skulle jo se Dalmore gifte seg i dag og jeg gledet meg sånn til det. Hadde ordnet med barnevakt siden mannen er på jakt. Men kom halvveis ned i veien og da holdt bilen på å skli ut av veien, så det var bare å snu og kjøre hjem.. Veldig kjedelig! Jeg er ikke klar for snø allerede nå altså.

Som vanlig på denne tiden er det sykdom i heimen, hosting og snør. Kommer og går hele tida. Christian har akkurat hatt igjen munn, hånd og fotsyke. Gikk greit denne gangen også. Litt småsutring bare, men tror ikke han var veldig plaget.

Christian er nå 18mnd og han svever nesten over gulvet når han går, dvs han løper stortsett :fnise: På kontrollen for et par uker siden veide han 11.2 kg og var 80,5 cm lang. Merker han har en del vilje og temperament for tiden.. Han prater og prater og sier masse ord og noen setninger. Han prøver å gjenta det vi sier og klarer det bra innimellom. Veldig god gutt! Victoria vokser og blir stor jente, hun har så mange tanker og morsomme ting hun sier. Skikkelig artig jente syns jeg. Men jeg merker at jeg er mye sur og negativ mot henne fordi jeg er sur på meg selv. Jeg er sliten og lei, sånn som jeg er i perioder og det går mye utover henne. Jeg er klart å legge på meg alt jeg gikk ned(17kg) og veier like mye som da jeg var høygravid. Det er ikke moro og jeg fatter ikke at jeg er så dum og lar kiloene renne på igjen. Når jeg nå hadde så flaks at de bare rant av etter fødselen. Ganske skuffa over meg selv!

Bilde av Victoria og Christian som ble tatt ute på plenen i dag :yvonne:

post-4204-1254569047_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei søte du!

Ikke vær lei deg for snøen, det var snø og ruskevær hele veien ned til kirken, så det hadde blitt en strabasiøs tur for deg. Setter bare enormt pris på at du hadde tenkt å komme, jeg! :klem:

Nå er vi i hvert fall godt gift, og med snø i sløret så bør vi vel bli ekstra lykkelige også?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Tusen takk for hilsner, jenter :kose:

Her går det greit. Jeg har vært sykemeldt siden midten av oktober pga psyken min. Sliter en del med den. Humøret og tankene går veldig, veldig opp og ned og der er lite som skal til å velte meg når jeg er på topp. Det er fryktelig slitsomt å ha det sånn. Jeg går til psykriatrisk sykepleier og det er godt å få luftet tankene, sånn at man skjønner at man egentlig er ganske normal likevel. Det er mye som sliter meg og jeg føler at jeg er lite fornøyd med ting, selvom jeg har all grunn til å være kjempe fornøyd. Jobb, svigers, mannen og ungene er blandt de tingene som er strevsomme å takle innimellom.

Dette har egentlig vært en stusselig jul syns jeg. Julefølelsen kom aldri og alle tankene som river og sliter i meg tar snart knekken på meg. Skjønner at jeg har mye å jobbe med!

Barna vokser og vokser. Christian er nå 21 mnd og han er en morsom liten kar. Temperamentet er på plass :kjefte::fnise: Victoria har begynt å synge i kor, det virker det som hun trives veldig med det. Jeg syns jo hun er veldig flink også. Tårene trillet litt første gangen jeg hørte henne opptre..

Skal prøve å komme innom litt oftere.. Føler jeg har en del som må ut og det er det best å skrive om her. Bloggene leses av de fleste i familien og det er ikke alltid like greit å være så personlig der som her..

Godt nytt år, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Fint å høyre frå deg igjen. Men trist å lese at du ikkje har det så bra for tida. Håpar ting ordnar seg for deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...