Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Sitter og leser i dagboken min fra jeg gikk hjemme med Victoria. Dagene da gikk storsett til shopping og klaging over vekta mi som økte i en rasende fart! Litt forskjell fra nå.. Er ikke så veldig ofte på shopping, trenger jo ikke noe spesielt. Annet enn litt til huset, men det får vi ta når det er enda mer ferdig. Ellers vekta kunne jo vist mindre. Men jeg har gått ned ca.15-16kg siden fødsel og holder meg der enda. Sist hadde jeg gått opp igjen nesten 10kg på denne tiden.. Så veldig fornøyd egentlig!

Ellers ser jeg at vi også slet med Victoria sin søvn, men hun la seg seinere enn hva Christian gjør. Christian legger seg stortsett mellom sju og åtte hver dag. I dag var det stille fra begge to halv åtte. Det er veldig deilig! Da har man igjen litt alenetid. Håper leggingen går like greit når vi flytter.

Nå ruller det snart inn ganske mye penger fra skatteoppgjøret, så da blir det en tur til Ikea tenker jeg :hoppe: Tror vi reiser neste uke, eller uka etter. Da må vi ha med oss handleliste, det er vanvittig mye vi skal ha! Svigermor skal være med da, hun har gleda seg lenge :lol: Mulig svigerfar skal være med også, han skal kjøre med henger. Egentlig burde vi vel hatt to hengere.. Tror den handlelista blir ganske laaaaaang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryktelig lite søvn i natt. Frem til fire var det bare oppvåkning så fort jeg hadde sovna. Christian er tett i nesa og det er sutring så fort han ikke får puste igjennom den. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre ang grøt, han er virkelig ikke interessert. I går lagde jeg grøten ganske tynn og gav han den på flaske, sånn at han kunne venne seg til smaken. Men det gikk ikke det så mye av det heller. Tror jeg får ringe helsesøster til uka og høre hva jeg skal gjøre. Har prøvd nå i to og ei halv uke.. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke har begynt før, ikke sikkert det hadde hjulpet men.

Nydelig vær i dag, kanskje vi tar en tur ut. Begge unga er forkjøla, men ingen feber. Men jeg har hatt litt feber igjen derimot. Trodde ikke man ble syk igjen når man gikk på antibiotika jeg, men ser sånn ut. I morgen blir stua, veslestua og kjøkkenet vasket :hoppe: Gleder meg!! Jeg har nå mesteparten av gardinene og i går ble skjenken og framskapet levert, rålekkert!!! Så til uka henger vi vel opp litt gardiner tenker jeg og så skal jeg begynne å vaske glass og servise og sette det inn i skapene. Pappa ringte her om kvelden og da kunne vi få den ene senga og skapet etter søstra mi, som står hos pappa. Han skulle kjøpe dobbelseng og ha der, så hadde han gjesterom. Så da slipper vi å kjøpe det til Victoria. Senga og skapet er veldig lite brukt, så det er jo kjempe bra :danse: Nå er det ikke lenge igjen og jeg gleder meg sååå fælt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Nå er vi oppe og klare for IKEA og Sandvika senteret :hoppe: Har den handlelista!! Men gleder meg virkelig. Det skal bli godt å få ting til huset som gjør at vi kan flytte enda mer saker og snart flytte for godt.. Det blir så deilig!!

Men nå får jeg betale noen regninger og ordne liten og stor! Skattepengene har kommet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, imli!

Det forsvant vel ca.8500kroner, så noe fikk vi da handla. Men skal inn igjen, må ha litt til.

Christian

Christian er en liten mammadalt. Spesielt når han er trøtt. Hvis det er noen andre som bærer han og han ser meg så kommer tårene trillene. Da er det såå synd på han. Neste lørdag er han 7 måneder og han er fremdeles veldig glad i pupp. Jeg fullammer vel så og si enda. Han har fått smake ørten forskjellig grøt, fruktmos og middagsglass uten særlig hell. Men brødskive virker som kan bli den store hitten her i gården. Så jeg tror vi får satse på det fremover. Håper nattesøvnen også kommer etterhvert. Fremdeles våkner han 4-5 ganger i løpet av natta. Lever i troen om at ting kanskje kan endre seg når vi flytter og han får eget rom og ny seng. Han er ikke så veldig glad i å rulle seg rundt, men det hender innimellom. Ellers får han flytta seg rundt alikevel. Men han er veldig glad i å hoppe. Og stå på fanget og hoppe og hoppe og hoppe, det er moro det! Uansett en herlig liten go`klump som jeg koser meg hjemme med om dagen.. Tiden flyr så altfor fort, så jeg prøver og nyte dagene, selvom det til tider er fryktelig slitsomt!

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her løsna det plutselig ift grøten. Nå vil han ha, men har ikke gitt så store porsjoner ennå, så fullammer vel nesten jeg og. Håper brødskiver går bedre da. Er jo ikke alle unger som liker grøt. Her ble hirsegrøt det store gjennombruddet, men de er jo så forskjellige alle sammen...

Høres ut som slitsomme netter. Får du roet ha fort når han våkner da, eller blir det mye våking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han roer seg med en gang han får pupp, imli. Sover videre etterpå. Men hender han er lysvåken mellom 5-7 en gang, men vi står ikke opp før han har hatt en dubb til. Så sjelden vi er oppe før 8-9. Det er deilig. Men jeg skulle ønske det gikk an å få en hel natt med søvn snart. Fikk time på helsestasjon til uka.

Jeg hoster og hoster :forkjola: Blir gal!!

Har holdt på litt i huset i dag, fått pakket ut noen esker til. Noe av tingene skal gis bort tror jeg. Fant ut at vi hadde mellom 25-30 lysestaker i en eller annen form!! :sukk: Skal på bytur i morgen og kjøpe litt plastbeholdere til å ha servietter og lys i. Må ha litt orden i skapene. Hadde enormt med servietter og lys også.. Skjønner ikke hva jeg skal med alt!!

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Christian har akkurat spist HIPP gulrøtter og mais med kalvekjøtt :hoppe: Han gapte og ville ha mer. Bittesmå babysteg, men får bare håpe det forsetter!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Christian har 38,9 i feber og han har vært sutrete i hele dag og noe i natt. Jeg er som vanlig i veldig manko på søvn og er ganske sliten. Mannen har vært på jakt i dag og skal i morgen også. På søndag skal vi i dåp. Får bare håpe alle er friske. Jeg hoster en del og det ødelegger nattesøvn det også. I morgen er jo Victoria hjemme også. Lurer på hvor jeg skal hente energi fra?

I tillegg er jeg ganske deppa over økonomien. Vi har tatt opp det vi kan i lån og det ser ikke ut til at det holder. Vi skal enda betale noen store regninger som ikke har kommet. MØKK!!

Ikke så positiv og gode tanker i aprilheimen for tida :kjefte:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, imli!

Christian har ikke feber lenger, men er full av bittesmå prikker. Sånn hadde han når han var en mnd gammel og. Victoria har hatt det et par ganger også.

I dag har det vært dåp. Det gikk kjempe fint egentlig. Victoria oppførte seg veldig fint i kirken og noenlunde greit etterpå. Christian våkna ganske tidlig i dag, så jeg hadde tenkt han skulle få sove i bilen på vei nedover. Det er ca.40min biltur, men han våkna så klart etter 10min og var stuptrøtt når vi skulle i kirka. Men han klarte seg så alikevel. Sovna tilslutt ved puppen under gudstjenesten. Dåpsjenta fikk et kors med diamanter på av oss. Både mannen og jeg var faddere, så det var veldig koselig. Selskapet etterpå var på kroa hos stefaren min, maten og alt var så bra atte. Gjestene skrøyt veldig og det er jo litt moro siden det nå var der det var.

Har fått time hos helsestasjon til uka pga spising og sovingen til Christian. Men nå spiser han noe HIPP middagsmat og Nestle fruktmos med banan og pasjonsfrukt og litt brødskive. Så heldigvis er vi i gang. Virker som nettene har vært bittelitt bedre også. Men er litt i koma for tiden, så tenker ikke helt over hvor mange ganger han faktisk er våken. Veldig ofte ammes han i søvn, men i dag var han lys våken og ganske propell selvom han var trøtt. Jeg var inne og gav han smokken en gang og så lå han og skravla, men nå er det jammen meg stille der inne :danse: Så da har han nok sovna av seg selv! I dag syns jeg at jeg så noe hvitt på gommen han foran, så da er det nok tenner i anmarsj også! Så da får vi se hvordan det går med ammingen. Husker Victoria beit sånn innimellom :sjenert:

Mulig vi flytter til helga :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Så var snøen her! Jeg liker ikke vinteren og skulle ønske jeg hadde penger til vingården min i Italia. Men den kan ei, har vel knapt nok penger til gården jeg har nå :sukk:

Har vært på kontroll i dag og dagens tallrekke er; 67,5cm, 8225gr og 46 hodeomkrets. Christian har lagt på seg 400gr på 4 uker og det var visst veldig bra, siden han ikke spiser all verden enda. Så da får han hvertfall i seg nok mat og helsesøstra mente han fint burde kunne sove om natten nå. Og vi skulle bare prøve å være harde et par netter, så mente hun det gikk seg til. Vi får prøve litt når vi får flyttet. Merker jeg er ganske trøtt for tiden. Syns det er en evig døs hele natta. Men tror det med tennene plager han litt nå og.

Ellers litt dårlig stemning for tiden. Bestefaren til mannen nekter å betale ut noen penger som vi mest sannsynlig har krav på og det er en betydelig sum, som ville hjulpet oss ganske mye nå. Mulig vi ender opp med å gå til advokat. Jeg syns det er litt drøyt siden det er så nært slektskap. Hadde pappa oppført seg sånn mot mine barn, hadde jeg i grunn sagt klart i fra hva jeg mente. Men nå er ikke kommunikasjon den sterkeste siden i mannens familie.. Dessverre!!

Skal prøve å ta julekortbilde jeg nå! Så får vi se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at alt står bra til med Christian da :tommelopp:

Har han fått tenner ennå eller?

Men kjedelig med krangling i familien. Enig i at det er drøy å gå til advokat når det er så nær slekt. Da kan man ende opp med enda mere krangling... Triste greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei imli :vinke:

Nei, har ikke kommet noen tenner enda. Men jeg ser den ene er i ferd med å bryte igjennom. Spennende!

Håper virkelig det løser seg med bestefaren, helt tragisk syns jeg. Men tror hans yngste datter trekker i noen tråder også. Hun hilser jo ikke på oss lenger, aner ikke hvorfor!!

Fikk tatt bilder til slutt, men jeg blir jo så sint. Er en smule perfektsjonist og ingen ville gjøre som jeg sa.. Tror det blir dette eller dette. Men jeg liker det første best egentlig. Får høre litt hva mannen syns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlige unger April!! Jeg stemmer også på det første bildet, hvis du vil ha min mening på det hele.. (o:

Høres kiipt ut med det med pengene og bestefaren.. ikke moro med sånne saker. Håper det løser seg for dere!

Blir det flytting til helgen eller? Ser nydelig ut i bloggen din! Lykke til med flytting hvis det blir sånn.

god helg!

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bildeskryt! Tror nok det blir det første bilde ja.. Jeg syns vel også egentlig det er best.

Blir egentlig flytting i dag, men mannen er foreløpig på jakt. Så klart har han fått elg også, så da går det en stund før han kommer. Men, men. Fikk sms av han i stad og da stod det at elgjakta var over for hans del i år, han hadde skyti fire elger og han gledet seg til å flytte sammen med de han var glad i :hjerte:

Så vi får se om vi får unna en del etterpå. Det beste hadde vært å flyttet senga og sånt i morgen, men mannen ville at Victoria skulle ha en natt i huset før hun skulle i barnehagen. Tilfelle det blir mye dilldall med legging og på natta. Jeg er veldig spent på om pus flytter med oss, det er jo ikke lange biten ned til mamma. Jeg vil jo veldig gjerne at han blir med, men vi får se. Venter litt før vi tar han opp tenker jeg.

Christian er 7mnd i dag :hoppe: Som sagt før, tiden flyr så altfor, altfor fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt første døgnet i nytt hus. Var noen tårer både hos meg og mamma i går. Er jo litt stusslig og syns jeg. Men, men..

Mamma hadde unga litt i går og mannen og stefar kjørte opp en del ting. I dag har svigermor passet de små og vi har fått ryddet på plass en del og hentet mer. Det er enda igjen noe. Men mye av det er greit å ta når man har fått litt mer oversikt. Mamma kom opp i dag tidlig med fire orkider, så da har jeg litt blomster her. Mulig hun og jeg tar en tur på Ikea i morgen, skulle hatt en del forskjellig. Men har ikke råd til all verden akkurat nå, men får ta det som er mest viktig.

En ting er kjekt da og det er at jeg får rydda opp i en del ting og jeg finner mye jeg ikke vil ha lenger. Heldigvis finnes det da noen andre som vil ha noe av det og i tillegg vil betale for det. Så det er jo kjempe fint å få inn litt penger i en fattigslig stund.

Nå skal jeg bade og legge ungene! Og så må jeg :hoppe: litt for at vi har fått til nettet allerede. Det var klart i dag tidlig!! Kjekt å flytte bare 500 meter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...