Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsner, shy og imli :kose:

Ja, Christian ligner nok en del på Victoria. Spesielt den alderen han er nå.

I dag har Christian fått vaksine. Han skrek før hun stakk, så det ble litt hyling gitt. Men han gav seg med en gang jeg tok han opp etterpå. Nå veier han 7520gr, er 65,5cm lang og ho var 44. Han legger bra på seg og helsesøstra mente det holdt med mm til vi hadde vært i Syden, så da satser vi på det.

Ellers har vi hatt barseltreff i dag. De andre er født i slutten av mai, begynnelsen av juni og slutten av juni, så det er ganske stor forskjell på dem og Christian. Men, men.. Vi skal treffes igjen neste uke, jeg synes kanskje det er litt fort igjen men jeg vet ikke hvordan praksisen er andre steder? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kjøpt møbler til stua vår :hoppe: To tresetere, en toseter og to reclinere :sjarmor: Godt vi kom oss avgårde nå for det måtte bestilles og da får vi det i førsten av november forhåpentligvis. Men skjenken, vitrineskapet og spisestuebordet som jeg trodde skulle bli levert nå, kommer ikke før i desember.. Jeg trodde jeg hadde bestilt det, så det skulle bli levert i september/oktober, men han som skal lage det hadde misforstått meg :sint: Så da står vi snart klare til å flytte uten så mye som en eneste møbel :dåne:

Var på Sandvika senteret i går. Shoppa ikke så veldig mye, bare noen få ting som jeg skulle ha.. Men det jo så mye fint på Benetton!! På Toys`r us var det kjempe tilbud på Babyborn og Baby Annabell ting.. Kjøpte et par ting jeg tenkte Victoria kunne få til jul. Angrer på at jeg ikke kjøpte litt mer, hadde vært greit å ha når Victoria skal i bursdag til barnehagevenninnene..

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste nettene har Christian sovet tre-fire timer i slengen og det har vært deilig. Jeg har kunnet lagt han våken tilbake i vugga og han sovner etterhvert. Håper det fortsetter sånn, det hjelper hvertfall mye!!

I morgen kommer endelig noen av jentene fra jobben i visit.. På tide ;) Ellers er det flere som jeg venter besøk fra, men som glimrer med sitt fravær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har nettene vært håpløse igjen. 1 1/2-2 timer i slengen bare. Fryktelig kjedelig. Christian hoster litt, det gjør Victoria og. Hun er i barnehagen i dag og så hadde jeg tenkt å holde henne hjemme resten av uka, sånn at hun forhåpentligvis er bra til vi reiser.

Jeg går og venter på mensen. Var fornøyd når jeg fikk den rundt 1. august for da var jeg ferdig med når vi skulle til Syden. Men neida, den har ikke dukket opp og vi drar om 5 dager. Jeg skal ta en test i dag for sikkerhetsskyld. Mamma skal kjøpe med for meg. Håper virkelig den er negativ. Kan egentlig ikke skjønne noe annet for vi har hatt sex en eller to ganger den siste måneden tror jeg.. :sjenert: Men nå vil mannen sterilisere seg, han syns det holder med to og det syns jo jeg og. Samtidig er jeg redd vi kan angre om noen år. Mannen er jo ikke mer enn 32 år og jeg syns kanskje det er litt tidlig å bestemme seg helt.

Skulle vært på barsel treff i dag, men med en blanding av at jeg ikke gidder eller orker, så blir jeg hjemme. IV og Jenny kommer en tur i stedet. Kosligere det!

Var en kjapp tur til Sandvika i går og fikk handlet litt mer på Toys`r us. Kjøpte julegave fra mamma og stefar til Victoria; Babyborn dukke med ponny og stall.. Så handla jeg litt dukkeklær og et dukketeppe..

Nei, får spise litt frokost nå tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det lenge siden jeg har vært og lest.. Slitsomt med en liten en som sover så urolig da. Helena var også sånn, leenge, så leenge at man ikke tror det går over noen gang. men tilslutt gjorde det det.. Nå er hun 18 mnd og har vel sovet hele natten siden i sommer en gang. Fantastisk! ;-)

- nå håper jeg din lille venn får bedre netter før det altså...

Høres slitsomt ut å være så mye alene, kjenner meg igjen der og.. men da var det med et barn bare.. har du bilder fra huset dere bygger da? hadde vært moro å se..!

Foresten så jeg bilder av barna dine i en lokal avis like etter minste ble født.. Morsomt!

Skal dere ut å reise? God bedring med snørr og hoste, håper alle er friske og at mensen bare tok en laang pause ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig se deg igjen, kipa :hoppe:

Ja, vi reiser til Gran Canaria på mandag, så det er jo typisk at det blir forkjølelse her nå. Christian er pottetett, snørra renner og han hoster og nyser. Victoria hoster litt bare, så satser på at det ikke blir noe mer der.. Jeg verker i hele kroppen og har vondt i hodet i dag. Mannen har kommet hjem nå, så jeg skal prøve å få sove litt.

Kan sende deg linken til bloggen min, kipa, kommer bilder fra huset der etterhvert bare vi kommer litt mer i orden ;)

Har tatt test og den var negativ, så da satser jeg på at mensen holder seg borte til vi har vært i Syden. Evt. får jeg ta en ny test når jeg kommer derfra, hvis går enda lenger før det skjer noe. Men tviler veldig sterkt på at jeg er gravid altså..

Det har vært veldig slitsomt til tider å være så mye alene. Vi bor jo hos mamma, så hun hjelper meg jo noe. Men ikke alltid når jeg trenger det mest :sjenert: Uansett så går det frot til vi flytter nå, regner med i løpet av en måneds tid! Gleder meg :hoppe:

Så morsomt at du så bilde da, kipa. Har prøvd å få inn fra fotografen også, men jeg tror ikke det har dukket opp. Enda det ble sendt før sommeren, men ikke sikkert de tar det med heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til syden, høres fantastisk deilig ut med en sydentur nå..... skulle gjerne ha tatt en selv, men får vel heller bli hjemme og føde! (o;

Jeg vil og se bilder av huset.... (o:

Ønsker dere en knall ferie, også håper jeg dere får slappet av og kost dere masse alle fire, og at alle holder seg friske og raske!

Stor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner!

Nå er vi pakket og klare :hoppe: Reiser snart inn til Gardermoen og så er det avreise i morgen 9.20. Veldig spent på hvordan det blir med to småtroll..

Vi sees :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for det, kipa! Flere bilder der nå ;)

Da er vi tilbake etter en deilig uke på Anfi Del Mar. Vi har hatt det kjempe fint alle sammen. Snille stefar betalte all maten og vi fikk 450 euro i lommepenger av han, så det har vært rene luksusen. Victoria lekte i vannet eller i sanden storsett hele dagen. Vi badet også noe i bassenget. Christian plasket og storkoste seg. Neste gang blir vi to uker, en uke går så altfor fort. Brunfargen forsvinner jo bare man kommer av flyet, det er litt kjedelig. Det var skikkelig nedtur å komme hjem, men det hjelper jo litt at været er så fint som nå. Flyturen frem og tilbake gikk kjempe fint med de små. Christian sov en del og på vei hjem ble Victoria bestis med datteren til Jenny Jensen :lol: Så det å reise med småbarn gikk lekende lett. Mens jeg surret i tax-free`n da vi kom hjem oppdaget mannen at han hadde glemt igjen rumpetaska med bilnøkler, mobil og bankkort på flyet. Og for et styr for å få det igjen. Egentlig var flyet nattstengt og ingen skulle ombord før på morgenen. Vi møtte arrogante og lite serviceminded personell fra SAS i ankomsthallen, vi ble sendt hit og dit, men ingen kunne hjelpe. Tilslutt var det noen som viste litt ekstra service og trakk i de riktige trådene og tre kvarter senere fikk vi telefon om at tasken var levert hos hittegods og vi kunne reise hjem! Deilig...

Ellers fikk Christian smake på grøt i går og i dag. Han syns det ikke er så veldig interessant. Får prøve litt til, så får jeg eventuelt prøve en annen smak. Nå har jeg HIPP sin med eple og pære.

Masse småplukk som gjenstår i huset, mannen har hatt fri i går og i dag. Men i morgen begynner elgjakta så da blir det vel lite som skjer i huset tenker jeg. Trappa ble montert i går og den er såå fin :hoppe: På søndag kommer det en dame og vasker andre etasje, bare vannet er klart i løpet av uka. Det er ikke så mye som gjenstår før det skal være på plass. Doen og blandebatterier er montert. Mannen holder på å liste nå. Jeg har gått løs på DEN haugen med klesvask. Tror og jeg skal prøve å pakke sammen litt ting fra mamma som vi ikke skal bruke og kan sette opp i huset. Greit med alt som er gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jaktmann, men han er hjemme om nettene heldigvis. Er han tidlig ferdig om dagen, holder han på oppi huset. Nærmer seg virkelig nå altså

Christian er ikke så fryktelig glad i grøt, har prøvd tre slag til nå og alle er like uinteressante. Nettene er helt horrible, jeg er så trøtt for tiden at jeg er omtrent i koma. Christian er fryktelig suttrete på dagtid og, det er ikke mye han kan ligge alene før det er hyl og skrik. Rullingen har han ikke noe særlig teken på, han legger seg over på sida men gidder ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk forresten aldri mensen skikkelig mens vi var i syden. Det var bare bittebittelitt de første dagene. Får bare tro at jeg ikke er gravid.. :sjenert:

I dag spiste Christian litt mer grøt, dvs nå gapte han når skjeen kom. Så han fikk i seg litt. På onsdag skal vi på kontroll igjen, spent på hvor stor han er nå. Tenk da er han 6mnd. allerede. Huff, syns tiden flyr så altfor fort!

Hadde med meg svigermor på salg på Hadeland Glassverk på torsdag. Da nevnte hun at de hadde tenkt å hente mannens bestemor og vise frem huset, siden trappa var kommet opp. Men jo mer jeg tenkte på det etterpå, jo mer irritert ble jeg. Hvorfor i all verden skal de vise frem vårt hus til henne? Vi må da få lov til å bli helt ferdig nå, før det dras inn folk der. Nå er det ingen byggplass lenger, men huset VÅRT. Det er veldig lite igjen og nå syns jeg folk kan vente til alt er klart altså. Andre etasje blir vasket i dag og det er mulig vi flytter noe av tingene som skal dit til uka. Spørs litt hvor godt tid mannen har etter han er ferdig med jakt om dagen. Sendte sms til svigermor i går og fortalte at vi syns de kunne vente og at vi ikke ville ha folk inn og ut der. Fikk bare til svar at det var jo bare bestemor.. Men det hjelper ikke, vi kan da vel vise det frem til henne selv når vi er klare!!

Når det gjelder jula, så er jo det alltid veldig viktig for meg. Og nesten hvert år har vi vært hos svigers 1. dag jul. Men det har jeg ikke tenkt til i år. Hvert eneste år blir det servert julemiddag da også, og en eller annen kjøpedessert. Uff, jeg vet jeg er fryktelig vrang altså. Men for meg er faktisk familien viktig hele året og ikke bare til jul, sånn som det er for dem. Mannens ene bror bor 45min unna og han er kun hjemme til jul og bursdag, det syns jeg blir for dumt. Veldig synd og, at mannen har så lite kontakt med brødrene sine. Den yngste blir 25år og bor fortsatt hjemme, altså rett i nærheten av oss, men de har veldig, veldig sjelden kontakt. Håper virkelig ikke det blir sånn mellom mine barn, da blir jeg veldig lei meg. Men svigermor har jo en mor som ikke er helt bra i hodet sitt og hun har ikke så veldig god kontakt med den eneste søstra si heller, altså mannens tante. Hun hilste jo ikke på meg når vi var i bursdag til svigermor sist. Alikevel er de livredde for å kommunisere og si noe galt til hverandre. Nei, gud så glad jeg er for at familien min ikke er sånn. Vi kan heldigvis snakke åpen om det meste. Sånn vil jeg bli med mine barn også. Og det verste er at svigermor ikke ser at hun er negativ, hun ser ikke hvor gammeldags hun er, hun ser ikke hvor fordomsfull hun er. For nei selvfølgelig, er jo ikke hun sånn eller sånn.. Heldigvis er mannen som oftest på min side, men han mener at jeg henger meg opp i mye unødvendige bagateller og. Mulig det, men jeg blir en smule frustrert enkelte ganger. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av en skrikende Victoria kl.0.30 i natt, da hadde hun kastet opp i senga. Jeg får jo helt dilla og har mest lyst til å emigrere når sånt skjer. Mannen la seg inn sammen med henne og ikke så lenge etterpå kastet hun opp igjen. Men det har ikke vært mer etterpå. Hun har klaget litt over vondt i ørene og hun hadde feber i 38,3 i dag tidlig så hun har fått paracet. Ellers har hun virket i form egentlig. Mannen har vært hjemme fra jakt i dag, han har drevet litt på huset i ettermiddag. Vi var med opp dit, så Victoria tok en tur opp til bestemor etterhvert. Hun var trøtt og litt slapp når vi kom hjem igjen, målte henne nå før hun la seg og da var det 38,4 og hun sa hun hadde vondt i halsen. Håper dette går fort over. Syns det er fryktelig slitsomt med små unger som er syke. Mange bekymringer i tillegg. I morgen skal vel mannen på jakt igjen, hvis natta går som normalt. Mamma og stefar dro til Tønsberg i kveld, så ingen hjelp der. De kommer ikke igjen før onsdag. Jeg regner med Victoria må være hjemme noen dager nå. Hun har spist litt i dag og ingenting har kommet opp igjen, så vi får tro det er greit. Regner med at feberen også kommer pga ørene, håper vi får knekt det med paracet og nesespray. Gjorde ikke det i sommer men, da måtte det antibiotika til..

Hengte opp gardinene på rommet til Victoria i dag, ble så fint atte. Gleder meg til vi kan begynne å fylle inn litt mer der. Men vi kan så smått begynne å flytte litt. Skal jo kjøpe ny seng til Victoria, men har ikke gjorde det enda. Men så fikk jeg se nå at senga vi skulle ha fra Skeidar, har gått opp 700kr :dåne: Og alt annet i serien har også gjort det. Moro!! Så vi venter til salget etter jul og satser da på at prisen er litt lavere hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag er altså Christian blitt 6 måneder!! Jeg kan bare ikke fatte hvor tiden blir av. Jeg syns det går mye fortere nå, enn med Victoria. Vi har vært på helsestasjon i dag og dagens tallrekke var: 7.820gr, 66,5cm og HO 44,5cm. Når går stortsett grøtspisingen greit, han får i allefall i seg litt. Har ikke prøvd noe spesielt mer med frukt, men kunne sikkert trappet opp litt mer.

Victoria var innom legen i dag og hun hadde en crp på 71, hun var litt hoven i halsen og rød i ørene. Men i dag hadde hun heldigvis ikke feber og det virker ikke som hun har vondt noe sted. Hun får nesedråper for ørene og så får vi tro at det jager det vekk. Jeg holder henne vel hjemme resten av uka tenker jeg. Skal tilbake til legen på fredag og ta ny crp da, så får vi bare håpe det går rette veien.

Hun som vasket hos oss i helga, ville vaske kjøkkenet og stua også. Vi skulle få det i julegave, så det var jo kjempe flott!! Så deilig å slippe og vaske det selv. Veldig glad for alt sånt. Og nå klør det såå etter å flytte, jo mer det nærmer seg jo mer utålmodig blir jeg. Men jeg tenker med grøss på alt vi må handle inn av sånn dilldall, vi må ha alt fra søplebøtter til dorullholder o.l. Tror nok vi skal ta en dag på IKEA, får vel tak i ganske mye der tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Victoria sin crp var på 20 i dag, så da er hun på bedringens vei heldigvis. Har hatt litt feber igjen. Jeg har også hatt feber og ikke vært i form, svetta og frysi om hverandre. Fikk time hos legen i dag, når vi skulle ta crp på Victoria. Tok på meg også og den var 36. Og jeg har halsbetennelse og går på antibiotika. Er ikke så veldig glad for det når jeg ammer, men det skal vel ikke være farlig da. Mannen kom hjem fra jakt i dag, for å hjelpe meg. Jeg har ikke vært mye i form. Christian har vært veldig ofte våken de siste nettene, alt fra hver halvtime til to timer i mellom hver mating og det tar på. Syns det er kjedelig at mannen ikke får vært på jakt, det er jo hans store lidenskap og ellers burde han jo vært i huset. Skal jo vaskes nede til neste helg. Sendte sms til svigermor om at jeg hadde halsbetennelse og skulle ha mye hvile, liksom sånn hint-hint. Men det hintet ble hvertfall ikke tatt opp. Fikk bare til svar-god bedring hvertfall. Takk for den, tenkte jeg da. Syns det er fryktelig dårlig at hun ikke kan hjelpe til litt. Hun gjør helt sikkert det hvis jeg spør, men jeg er jo en smule vrang jeg også da :sjenert: Men det er vel fordi jeg syns hun kunne vist litt større interesse for barnebarna sine. Hun skal ha noe ferie fremover nå, så de neste fem ukene jobber hun bare 3 dager tilsammen siden hun bare har en dag den ene arbeidsuka. Men alikevel-null spørsmål om hjelp!! :kjefte:

Nå går det egentlig greit med Christian og grøt, det er verre med fruktmosen. Den liker han ikke. Kjøpte en ny en i stad, HIPP sin med banan og eple, men da fikk han grøsninger når han spiste den. Så jeg tror ikke den falt helt i smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er litt bedre i dag, men kjenner hver gang jeg svelger. :forkjola:

Meeeen i stad fikk jeg sms fra svigermor og hun lurte på om Victoria kunne sove der i natt!! Hun ville ringe og spørre henne, men ville sjekke med meg først. Så jeg spurte om hun kunne ha henne litt utover dagen i morgen for å avlaste meg litt og det var ikke noe problem.. Eneste som er litt dumt er at pappa kommer med jentene nå, og de vil jo så klart se Victoria. Men hvis det passer tar vi en tur til dem i morgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, kipa!

Formen er bedre nå. Er bare litt tørr i halsen innimellom. Men merker jeg er ganske sliten. Lunta er ikke så veldig lang for tiden. De to siste nettene har Christian sovet litt lenger mellom hver gang, men jeg tenker så mye på huset og hvordan vi skal innrede der at det tar evigheter før jeg sovner om kvelden. Og Christian er gjerne lysvåken klokka 6-7, men jeg gidder ikke stå opp. Så vi ligger i senga til han sovner igjen etter en time-halvannen. Tror Christian kommer til å få pupp til han bli skolegutt jeg.. Han er ikke så veldig interessert i annet enn pupp. Har prøvd forskjellig grøt og fruktmos. Men han rynker litt på nesa, fruktmosen fikk han jo grøsninger av så. Lurer litt på om jeg kanskje skulle prøvd litt middagsmat. Husker Victoria var jo aldri noe problem å få i grøt, eller mat generelt.

Jeg er så vanvittig usikker på hvordan vi skal innrede i huset. Dvs mye er jo klart, men nå holder jeg på med yttergangen. Der er det hvitlasert panel. Jeg har veldig lyst til å ha hvitt eller brunt der. Har funnet et hvitt garderobeskap jeg kunne tenkt meg, men da vil jeg ha andre hvite ting der og så tenker jeg at kanskje hvitt er litt upraktisk med to små unger og en fryktelig møkkete mann? Herregud, hvem skulle tro det å innrede et hus skulle være så veldig vanskelig da?? Jeg ante ikke det hvertfall.. Og så koster jo alt så mye. Jeg har ingenting i mot å handle ting som er billig, bare de ikke ser sånn ut. Det verste jeg vet jeg ting som ser billig ut! Har helt angst for det. Svigermor har mye av sånt i huset sitt. Sånn blir det ikke hos oss. Jeg liker at ting ser skikkelig og tja, litt eksklusivt ut :sjenert: Og det trenger ikke koste all verden for det, det er bare å vite hvor man skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...