April Skrevet 20. august 2008 Forfatter #2701 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) lano har blitt fridd til Er så glad på hennes vegne!! Christian rulla fra rygg til mage går Spent på om det gjentar seg eller om det var et en gangs tilfelle.. Han gjorde de ikke flere ganger, men han legger seg over på siden begge veier. Så det skjer nok igjen etterhvert.. Var innom helsestasjon i går og siden Christian legger på seg så bra som han gjør mente helsesøstra at grøten kunne vente. Hun mente at mannen heller skulle prøve å gi han smokken eller trøste han. Jeg betydde mat og hun mente at han ikke trengte det så ofte. Så da får vi prøve noen netter å se hvordan det går.. Har ikke orket og gjort noe i natt. Men nå har han begynt å våkne igjen etter en time, har gjort det de siste to dagene. Vet ikke om det er noe som plager han. La seg sammen med oss og sovna 23.15, sov til ca.03.15 fikk pupp og så sov han vel til 6.45 og med litt mat igjen sov han til ca.8. Er jo greit nok det, men ikke at han skal våkne igjen om kvelden. I tillegg har Victoria kommet inn til oss sånn i 2 tida de siste tre nettene, så jeg sover ikke så veldig bra. I dag hadde jeg egentlig tenkt meg på bytur, men tror ikke jeg gidder. Har to fulle klesstativ som må leggges sammen og noe klær som skal vaskes og så skulle det vært ryddet i lekene til Victoria. Tror jeg utover det bare skal slappe av! Satt og leste i dagboken min fra høsten det året Victoria ble født og så alle de flotte julegavene vi kjøpte det året! Sånn blir det hvertfall ikke i år. Nå betaler vi 2500kr mer hver på lånet i mnd og det merkes. Jeg får jo ikke såå mye utbetalt. Eller jeg skal ikke klage, har litt i overkant av 16000kr og det er ikke så verst på 80% det. Men jeg angrer nå på at jeg ikke har spart mer penger i den tiden vi har bodd hos mamma, vi har jo nesten ikke utgifter når vi bor her. Burde heller gjort det enn å shoppe så mye unødvendig som jeg har gjort! Men for sent å angre nå, må heller bare være flinkere fremover... Endret 22. august 2008 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 21. august 2008 Forfatter #2702 Del Skrevet 21. august 2008 Natten i natt har faktisk ikke vært så verst.. Christian sovna før halv ni og sov til to, så til kvart over fem, så litt hyppigere. Men han våkna faktisk ikke skikkelig før kvart over ni. Så det var deilig!! Håper det fortsetter sånn, men det er ikke sikkert.. I går hjalp jeg å få svigermor på nett, skal opp å ordne med mailadresse til henne snart. Ellers så er det barseltreff i dag, har ikke så lyst til å gå egentlig. Men det er jo kanskje greit å se hvordan det er, jeg kjenner noen av de som er der. Får ta med en bytur i morgen, regndressen til Victoria var for kort på beina. Så da må hun ha ny. Gleder meg til vi skal på Ikea jeg og handle til huset. Vet ikke helt når det blir enda. Er ikke sikkert det blir før vi har vært i Syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 22. august 2008 #2703 Del Skrevet 22. august 2008 Hei Gøy å følge deg og dine barn, for jeg er i akkuratt samme sitvasjon som deg hele tiden!Igår rullet datteren min også rundt fra rygg til mage!Ellers har Maria også begynnt å våkne to ganger om natten, og storebror vil også inn til meg hver natt, så jeg skjønner hvordan du har det! maria veier nå 7,5 kilo allerede og er blitt en ordentlig liten søt plugg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. august 2008 Forfatter #2704 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Der var du, Jens! Så koselig. Har lurt på hvordan det går med dere Godt å se det er flere i min situasjon. Var på barseltreff i går og der sov alle de andre ungene hele natta Ja, ja vent noen mnd til tenkte jeg. Christian var eldst og det var 2 mnd til neste mann. Ja, var altså på barseltreff i går. Det var greit nok. Kjente alle fra før. Vi skal møtes igjen neste uke privat. Christian er 2-2 1/2mnd eldre enn de andre der. Men det får bare bli sånn. Christian våkna i går når vi la oss og var våken da i halvannen time. Moro Håper det blir bedre i natt.. Nå er det helg og to stykk barn igjen. Syns ukedagene går så altfor fort jeg. Før når man jobba gikk liksom helga altfor fort.. Jeg syns det er slitsomt å ha begge barna alene. Men nå nærmer det seg jo innflytning i huset og da får jeg jo litt mer hjelp av mannen, selvom han skal drive på litt alikevel. Da er vi hvertfall i samme hus. Endret 22. august 2008 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. august 2008 #2705 Del Skrevet 22. august 2008 Hah - hvis de ungene på barselgruppa er yngre enn Christian og sover hele natta så tror jeg minst halvparten ljuger Håper dere får en bedre natt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 22. august 2008 #2706 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg er også alene med barna denne helgen, så jeg har sendt storebror til mamma til i morgen...Ër slitsomt å måtte stå opp kl 0700 når man har vært våken to ganger om natten. Var noe annet med bare en...skjønner ikke hva jeg klaget over da, da kunne man jo bare sove så lenge babyen sov. Barna dine er ordentlig søte! Hva veier Christian? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 23. august 2008 Forfatter #2707 Del Skrevet 23. august 2008 Man kan hvertfall bli frustrert av å høre sånt, imli.. Og så nikker de liksom så forståelsesfullt. " Åå, han er våken om natta ja" Nei, jeg skjønner heller ikke at vi kunne klage da vi bare hadde en, Jens! Da kunne man jo hvertfall slappe av utover dagen. I natt våkna Christian kl.2 tror jeg det var og så sov han til rundt 6, så det var jo greit. Og så sovna han igjen rundt halv åtte og da gikk det 10 minutter og jeg rakk akkurat å sovne, da kom Victoria inn og hun vekte jo da så klart Christian Så da var det bare å stå opp! Christian veide 7280gr nå, så han er stor gutt. Tusen takk for skryt Skjønner ikke hvordan jeg skal få Victoria til å høre jeg. Trodde hun hadde hatt den verste perioden, men nå ser jeg jo at det bare blir verre og verre. Og hun maser sånn hele tida, får helt dilla jeg. Det er spesielt når mamma eller svigermor er i nærheten, er det bare oss så går det ganske greit.. Føler meg som han pappa`n i "De beste familier" Føler meg totalt ignorert og oversett! Har lagt inn juleservise mitt fra Perfect Home på finn.no og i går var det endelig noen som tok kontakt. Har ligget der et par uker og jammen ble det solgt! Da kan jeg kjøpe meg nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 23. august 2008 Forfatter #2708 Del Skrevet 23. august 2008 Lurer forresten på om vi skal gå over til sportsdelen nå på OTH vogna.. Christian går nesten helt ned i kanten på bag`n, så jeg tror kanskje det hadde vært greit å bytte snart. Men da er han jo plutselig blitt så stor :cry: Jeg vil ha baby`n min lenge.. Han smatter og sutter noe voldsomt på fingrene sine. Og så ruller han fra rygg til mage en gang om dagen har gjort de siste dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 26. august 2008 Forfatter #2709 Del Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg blitt blogger og Men nattergalen blir jeg lei. Nå har han endelig sovnet etter og ha vært våken i to timer. Han sov fra halv ni til ett, så til tre, deretter var han våken hver halvtime frem til halv fem og så våken til nå Han virker litt småtett, så da skal det nok bli morsomt fremover.. Bare håper det går fort over. Neste uke får jeg besøk fra jobben. Men de kommer klokka 18, syns egentlig det blir litt seint. Jeg begynner jo legginga med Victoria da og hun blir håpløs å få i seng til sju når vi har besøk. Får håpe de kan komme litt før, ellers er det jo egentlig best med besøk på dagen i helgene. Er jo ikke noe krise med besøk så seint en gang, men Victoria er som regel så trøtt og sur på ettermiddagen og Christian gjøres jo også klar for kvelden i sjutida.. Nei, nå får jeg sove. Mannen har vekket Victoria nå, så de ordner seg på badet nå. Så snart blir det stille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 26. august 2008 Forfatter #2710 Del Skrevet 26. august 2008 Her skravles det noe voldsomt med babygymmen nå. Ellers har han nesten oppdaget føttene sine. Han drar i buksebeina og innimellom tar han tak i foten. Men det er veldig gøy å legge seg over på siden, frem og tilbake, frem og tilbake.. Gud vet hva vi skal gjøre med nettene. Jeg orker egentlig ikke prøve så mye så lenge vi bor her. Men det er jo godt over en mnd til vi får eget hus. Mulig det hadde vært bedre for han med eget rom og sprinkelseng, men som sagt så går ikke det her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 29. august 2008 Forfatter #2711 Del Skrevet 29. august 2008 Min utrolig morsomme treåring klapper meg på magen og sier "du har tjukk mage, mamma" - "hvorfor det?" FESTLIG!!! Svigermor har nå kommet seg på nett og er egentlig blitt en racer, så jeg er livredd for at hun skal oppdaget denne dagboken her. Men håper ikke hun klarer det.. Christian var vel våken 5-6 ganger i natt tror jeg, dette er såå moro! Nå er det helg og da er jo Victoria hjemme og. Men i morgen skulle mannen ta henne med seg på morran, så da kan jeg heldigvis sove litt når Christian sovner igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 29. august 2008 Forfatter #2712 Del Skrevet 29. august 2008 Hm, jeg sliter litt for tiden. Jeg har angst. Går rundt og er redd for alt mulig rart. Drømmer mye om nettene. Selvom jeg er aldri så trøtt på kvelden, kverner tankene om igjen og om igjen. Redd for at det skal bli brann og at vi ikke skal komme oss ut. Redd for at unga skal bli syke. Redd for at det skal skje noe med dem. Er en del rundt oss som har mistet barna sine (når de er ungdommer) og jeg tenker hvorfor skal ikke det kunne hende oss, når det hender andre. Redd for å miste nær familie, snart er foreldrene våre den eldste generasjonen. Hvertfall på min side. Redd for å ikke klare meg økonomisk. Jeg går med en konstant frykt og redsel inni meg og det begynner å ta på. Vurderer virkelig å snakke med noen som kanskje kan hjelpe meg og få endret tankene mine. For jeg vet det er mulig, det er bare at jeg skjønner ikke helt hvordan enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. august 2008 #2713 Del Skrevet 30. august 2008 til deg! Sliter med sånne tanker jeg også til tider. Det er ikke moro. Kanskje det hadde hjulpet deg å snakke med noen utenforstående, ja. Hjelper å få satt ting i perspektiv noen ganger, og få hjelp til å endre tankesettet. Skulle gjerne ha snakket med psykolog e.el selv, men vet ikke om jeg tør... Mannen min albefaler det i alle fall veldig, han har snakka med psykolog på jobben (han har en litt psykisk belastende jobb), og sier det er helt utrolig hva de greier å grave frem - ting man ikke en gang visste om/tenkte over selv... Og håper virkelig nettene blir enklere snart! Her snudde det sånn helt plutselig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 30. august 2008 Forfatter #2714 Del Skrevet 30. august 2008 Tusen takk for hilsen og omtanke, imli Vi la oss altfor seint i går, halv ett og da hadde Christian vært våken en tur allerede og så våknet han rett etter vi la oss. I tillegg våknet han halv tre og holdt det gående til halv fire-fire, så våknet han halv sju og sovnet en halvtime igjen klokka halv åtte. Kjempe moro! Så det var ikke akkurat mye søvn å få for meg i natt og i dag. Men, men.. Får ta det igjen. Merker jeg er ganske ferdig nå. Har vært på bytur i dag og, med begge småtroll. Gikk egentlig greit da. Skulle ordne noe for stefar og så kjøpte jeg dåpsgave til Jenny. IV og G ringte i går og lurte på om mannen og jeg ville være faddere Det var veldig koselig, vi er også faddere for Oscar. Jeg kjøpte et kors i hvitt gull med diamanter på. Det kosta 2600,- og så var det halv pris. Var dyrt nok da, men det er jo en gave som varer lenge og så er vi jo begge faddere. Nå gleder jeg meg bare til leggetid, så jeg kan få litt alenetid. I går la begge seg ganske greit, men jeg satt og skavla med svigermor på msn i godt over halvannen time, så da ble det plutselig kvelden. Men i kveld er hun på jobb . Jeg har funnet frem alt jeg har drevet og handlet i sommer og jeg tror det er MYE!!! Har jo ikke helt oversikt og når jeg ser over så kommer jeg plutselig på at oj sann, har jeg handlet en sånn ja... :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 30. august 2008 Forfatter #2715 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hm, jeg er ikke shoppoholiker vel? Dette er stortsett bare klær i 74 og 80 til Christian. Herregud, skulle ikke tro det var mulig.. Og jeg undrer på hvorfor jeg er blakk støtt? Endret 30. august 2008 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 31. august 2008 #2716 Del Skrevet 31. august 2008 Gutten din har iallfall mer topper meg enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2717 Del Skrevet 1. september 2008 Meg og, Chica I dag er Christian 5 mnd!! Syns tida går altfor, altfor fort!! Det går mye fortere denne gangen enn sist syns jeg. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å gå hjemme lengre, men det har vi ikke råd til dessverre. Skulle gjerne vært hjemme til august. Men det blir nok ikke noe av. Snart kommer skattepengene, ca. 45000 tilsammen på meg og mannen Det kommer godt med, da blir det nye møbler i huset har vi tenkt. Gleder meg!! Tenkt at det alt er 1. september! Helt utrolig! Ser at juleforumet er åpnet. Jeg syns det er veldig koselig med jul og jeg gleder meg tidlig hvert år. Men har ikke merket noe enda. Noe av grunn tror jeg er at jeg ikke har kontroll på noen julegaver. Aner ikke hva jeg skal gi til noen og det er ikke lik meg. Og så er det kjedelig at vi har mindre penger og rutte med og derfor ikke kan kjøpe så fine gaver som vi pleier. Tror nok det blir noen gavekort i år. Kjøpesenteret nærmest der vi bor, har utvidet med masse nye butikker og skal være klart nå i september og det er mye bra butikker som kommer, så jeg tror kanskje det blir noen gavekort der. Gleder meg til reåpning! Selvfølgelig er jeg i Syden akkurat da, men får ta turen straks jeg er tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #2718 Del Skrevet 1. september 2008 Gratulerer til Christian som er fem måneder! Tenk så fort tida går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2719 Del Skrevet 1. september 2008 Takk for det, imli Christian er 5mnd i dag og har fått smake banan for første gang. Virket som han syns det var godt. Ellers er han våken et par timer på nettene. Var det i natt også. Fryktelig kjedelig, men det går nok over. Gleder meg til vi får lagt han på eget rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 1. september 2008 #2720 Del Skrevet 1. september 2008 Hei April.. så nydelig han er... han ligner litt på storesøster synes jeg! (o: Ja, tiden går fort, og snart er det jul... jeg vil gjerne at tiden går fort frem til snuppa mi skal komme, men så kan godt tiden gå sakte etterpå.. (o; Ønsker deg en fin fin uke... Stooor kos fra shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå