Gjest Lano Skrevet 1. juli 2008 #2641 Skrevet 1. juli 2008 Du finner ikke en lyseblå cardigan eller noe, da? Det er jo kjempelekkert med brunt og lyseblått sammen?
April Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #2642 Skrevet 1. juli 2008 Jo, kan hende det hadde vært lettere, Lano. Hun i butikken foreslo også det. Kjøpte kjolen der du er fra faktisk Butikken ligger bortenfor frisøren. Mye fint der. Fant faktisk mange fine steder og ting når jeg fikk litt tid til å kikke her og der. Ikke tenkt over det før..
Gjest Lano Skrevet 2. juli 2008 #2643 Skrevet 2. juli 2008 Hvilken frisør? Det bugner jo av dem der nede...
April Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #2644 Skrevet 2. juli 2008 Har bare sett den ene jeg.. L&L hvis det sier deg noe Mulig IV skal låne den kjolen i dåpen, hvis jeg finner noe annet. Har mest lyst på lyseblå. Er ikke helt sikker på om det blir fint med noe lyseblått over, for det er noen beige roser under puppene og et bånd som går rundt bak. Mamma er i Tønsberg nå, så kanskje hun finner noe til meg. Ellers får jeg se i Sandvika. Kan gjerne ha en skjørt og. Det beste hadde sikkert vært å hatt den brune, den skjuler hvertfall litt hvor feit jeg er..
April Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #2645 Skrevet 2. juli 2008 Sitter her i trusa enda jeg.. Har bakt verdens beste og lagd lasagne.. Tror kanskje jeg får kle på meg snart. Men det er så deilig å fly rundt i bare trusa Hm, kan vel ikke det når vi flytter opp i huset og med en nysgjerrig svigermor som nabo..
April Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #2646 Skrevet 2. juli 2008 Redd jeg kommer til å gå inn i en dyp depresjon snart, Jeg syns vi kommer til å sitte med altfor mye gjeld og at vi tjener for dårlig. Vi kommer til å betale på lån til vi er pensjonister minst og det er ikke aktuelt for min del. Jeg er ikke vant til å måtte snu og vende på hver krone, så sånn sett har jeg vel sikker godt av dette da. Men jeg mister egentlig alt mot og har mest lyst til å bare si ha det bra og takk for meg. Jeg blir frustrert og lei over at det er sånn livet skal være. Hva er meningen liksom??
Gjest Lano Skrevet 3. juli 2008 #2647 Skrevet 3. juli 2008 Men dere har vel ikke mer gjeld enn det banken tror dere kan betale på? Det kommer til å bli en overgangsfase der dere sikkert synes det er dritkjipt å ha mindre penger, og der dere kanskje kommer til å være rakablakke noen måneder. Sånn hadde i hvert fall jeg det, jeg var jo vant til å bruke penger uten å behøve å tenke meg om, og likevel var det masse penger igjen på slutten av måneden. Da vi gikk opp i boutgifter, tok det faktisk fire-fem måneder å få stabilisert forbruket sånn at det "gikk rundt" skikkelig. Jeg tror dere kommer til å klare det kjempefint jeg, men vet også at det ikke er noe morsomt å være bekymret for penger!
April Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #2648 Skrevet 3. juli 2008 Takk, Lano Vi får vel ca. 2,5 million i gjeld, mulig det blir litt mer, og vi tjener vel tilsammen 5-600 000kr (før skatt vel og merke)i året. Tror ikke banken gir oss mer enn vi kan betale på. Men jeg skulle gjerne vært gjeldsfri ser du. Nå er det vel ikke så veldig mange på vår alder som er det. Men jeg syns det er kjedelig at alle pengene skal gå til å bo og overleve. Jeg har lyst til å unne meg ting, reise og oppleve steder. Men jeg må nok prøve å gjøre litt om på ting, se hva som kan kuttes ut og hva som kan gjøres anderledes. Jeg er jo en kløpper til å handle klær til ungene og de har ganske bra med klær. De trenger overhodet ikke alt det de har. Gaver til jul og bursdag kan kuttes ut, trenger ikke gi til alle de vi gir til og de vi gir til kan få litt mindre. Forhåpentligvis går jeg opp en del i lønn, jeg har egentlig 80% stilling selvom jeg veldig sjelden jobber det. Så har jeg hvertfall muligheten til å jobbe mer og dermed tjene mer. Vi får se når den tid kommer.. Jeg er veldig glad i penger og de mulighetene de gir meg dessverre
April Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #2649 Skrevet 4. juli 2008 Inviterte meg selv på frokost hos svigermor i går og ble der mesteparten av dagen. Skjønner ikke helt hvorfor men, er jo ikke såå fan av henne.. Men jeg blir litt lei av å sitte her hele dagen. Jeg går og bekymrer meg så mye og jeg vet det er så unødvendig. Som oftest er det bedre og ta ting som de kommer. De fleste bekymringene blir jo aldri noe av. Victoria var jo ganske mye syk etter hun begynte i barnehage, men det var verst første året. Sjelden hun er borte fra barnehagen nå. Likevel går jeg konstant og tenker at nå blir hun sikkert syk igjen. Hater at det skal være sånn. Det er jo så mye unødvendig energi!! I helgen har vi leid pussemaskin, så da skal mannen slipe/pusse det ganggulvet i gamle delen og lakke det. Gleder meg, blir spennende å se. Ellers er mesteparten av gamle huset og inngangsparti ferdig kledd, ble kjempe fint med de nye vinduene. Vi får mange kommentarer på at huset vårt blir så fint og det er jo moro. Gleder meg til vi kan vise frem hele huset med alt fiks-ferdig.. Nei, nå tror jeg at jeg skal legge meg litt igjen. Christan var våken fra 4.30 til 6.30, så det skal bli godt med litt mer søvn..
April Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #2650 Skrevet 4. juli 2008 FAAAAAAAAAAAAAEN Når jeg gikk ut av BI fikk jeg ikke bestått på to eksamner, men orka ikke ta de opp igjen med en gang. Tok derfor de jeg trengte for å bli autorisert regnskapsfører. Har nå vurdert å ta opp igjen de andre, sånn at jeg evt. kan jobbe som statsautorisert revisor. Men nå har studiemodellen endret seg, sånn at jeg må ta 5 fag i stedetfor 2. ARGH!!!! Og det orker jeg virkelig ikke nå. Vet det er mange som gjør det, men jeg gidder egentlig ikke heller. Venter heller noen år..
April Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #2651 Skrevet 7. juli 2008 To stykk syke barn-forkjøla.. Victoria hadde litt feber i går, men ikke noe i dag. Hun hoster litt, men er i barnehagen. Christian hoster også og er tett i nesen. Han har sovet bra i natt, fra 20- ca.5.30, men var urolig etter det siden han er så tett. Har litt vanskelig for å sove nå på dagen også, hylskriker for nesa er tett. Men vi overlever dette og! Jeg lurer så på når huset blir ferdig. Det begynner virkelig å ta form, men det er så vanvittig mye småting igjen som tar tid. Har sagt 1. april, i løpet av sommeren, 1 august og nå i løpet av september, men jeg vet ikke om det holder heller jeg. Blir snart gal av å ikke ha noe eget. Jeg gleder meg sånn til å pakke ut av esker og sette ting på plass. Skulle ønske vi hadde penger nok til at snekkerene drev på til det er ferdig, men sånn er det dessverre ikke!! Litt smålei for tiden. Heldigvis begynner mannen ferie til uka, han vil ha litt fri sammen med oss og han ville at jeg og han skulle reise bort en natt alene og ha barnevakt for Victoria. Det hadde virkelig være bra. Vi skal hvertfall være noe i Tønsberg hvis været er bra og da må vi vel nesten gjøre litt annet enn å shoppe.. Er sikkert mange fine badestrender der vil jeg tro. Det blir deilig å ha mannen noe med seg også. I fjor holdt han på i huset mesteparten av ferien, hadde kanskje en halv uke sammen med oss. Men i år ville han hvertfall ha en uke fri, han begynner å bli så sliten og lei husbygging at han må bare ta litt vare på seg selv også. Det skal bli godt med litt familie- og kjærestetid
Chica Skrevet 7. juli 2008 #2652 Skrevet 7. juli 2008 Har dere to hus for tiden? Isåfall vil vel økonomien bli mye bedre når dere kan flytte inn i nyhuset?
April Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #2653 Skrevet 7. juli 2008 Hei Chica Nei, vi bor hos mamma mens vi ordner huset vårt. De ligger ikke så langt fra hverandre, så det er kort veien for mannen når han holder på. Æsj, Christian er pottetett, så dette blir nok en morsom natt...
shy Skrevet 8. juli 2008 #2655 Skrevet 8. juli 2008 Hei, håper Christian er bedre.. er så mange som er forkjølet for tiden , inkludert undertegnede.... )o: Det er ikke moro å måtte snu på krona, hvis man er vant til å bruke det man vil uten å måtte tenke for mye på det, men det høres ikke ut som dere har tatt dere vann over hodet... blir bare litt annerledes enn du er vant til! Vi har også mye gjeld, men har tilpasset oss, og har det fint nå føler jeg... Ønsker deg en fin uke April! stor kos shy
April Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #2656 Skrevet 9. juli 2008 Holdt Victoria hjemme i dag for hun hadde litt feber og det var jammen bra for nå kaster hun opp Fader altså, haaaaaater dette her!! Mannen har kommet hjem heldigvis! Bare håper vi andre slipper unna. Mulig jeg reiser til pappa og sover der. Han er ikke hjemme, så da er det jo greit.
April Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #2657 Skrevet 10. juli 2008 Går heldigvis bedre med Victoria. Hun kastet opp en gang til i går ettermiddag, men har ikke vært noe etter det. Så da anser jeg det som over for denne gang. Hun har spist og drukket en del i dag. Mannen lå på rommet sammen med henne i natt og hun hadde fått i seg en del vann uten at det kom opp igjen. Håper bare vi andre holder oss friske. Men Christian har hatt en bleie med bare flytende avføring og så kom det når vi byttet bleie og. Så jeg bare håper at det var alt! Orker ikke mer sykdom nå på en stund. Begge er forkjøla og. I morgen er siste dagen i barnehagen før ferien. Og Victoria sin siste dag på liten avdeling. Når hun begynner igjen om 3 uker, så skal hun på den store avdelingen. Gud, som tiden flyr. Snart er det vel skolestart og vips så er hun konfirmant. :gråte: *Snuser inn deilig babylukt og minner meg selv på å nyyyyyte hvert sekund* Victoria er med mamma en tur og møter noen slektninger. Christian og jeg tar en tur opp i huset til mannen tenker jeg. Så vi kan få snakket og diskutert litt i fred..
April Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #2658 Skrevet 11. juli 2008 :dåne: Nå er det høyere feber og ørevondt, så ingen siste dag i liten avdeling på Victoria i dag. Vi var en tur innom barnehahagen og ønsket god sommer til alle og da ville Victoria være igjen i barnehagen. Hun er litt slapp og vil ikke spise så mye, men drikker en del og det er jo viktigst. Godt det enda er en uke til dåpen, så kan vi jo satse på at alle er friske da. Svigermor er heller ikke i form. I morgen får vi egentlig besøk, noen som ikke har vært i visit enda. Får se hvordan natten blir. Orker ikke besøk hvis det skal være uro enda flere netter. I går var svarfristen for dåpen og det mangler svar fra tre kaffegjester. Deriblant søskenbarnet mitt som jeg har fortalt om før, som var fadder for Victoria og forventet nok å bli det nå også. Hun har ikke nevnt ET ord om dåpen. Men det må kunne gå an å svare for det. Prøverørsforsøket deres var forresten mislykket og faren hennes har hatt flere drypp, så hun har vel sitt å stri med..
monja Skrevet 11. juli 2008 #2659 Skrevet 11. juli 2008 God bedring til Victoria Håper hun blir fort frisk. Så kjipt å være syk på sommeren. Måtte natten bli god for henne sånn at hun - og dere - får sove godt.
April Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #2660 Skrevet 12. juli 2008 Takk for det, Monja! Natten har vært ganske bra, men jeg har vært veldig mye våken. Sjekket Victoria hver time en periode. Hun er bedre nå. Er ikke varm. Nå håper jeg vi kan få være friske en stund.. Nå får vi snart besøk, holder på å ordne i stand lunsj. Fikk et avslag til dåpen i dag, så da blir det ikke så mange ekstra til kaffen. Venter på noen svar til. Men jeg tror ikke vi gidder å ha så mange kaker. Skal ha kransekake, marsipankake, verdens beste, tropisk aroma og suksessterte. Det får holde..Tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå