Gå til innhold

Married with children..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, bunad er utrolig fint syns jeg!!

Da har jeg prøvd å finne noen bilder..

Victoria har Hallingstakk

Mannen har noe som kalles Fiskekylkje, følger vassdraget i området her.

Jeg har kryllingbunad, sånn som disse. Min er blå og på vesten har jeg sølvbånd og ikke gullbånd. Neste år SKAL jeg ha den!! Får se hvordan det blir med Christian, tror ikke det blir ordentlig bunad på han riktig enda..

Skrevet

I natt sov Christan fra 22.45 til 03.45 og så fra 04.15 til 7 :hoppe: Da kom selvfølgelig prinsessa, så da ble det null mer søvn på mor! Jeg har enda ikke fått spist frokost da, har bare surra siden jeg stod opp. Men nå må jeg spise! Tenkte kanskje jeg skulle bake boller med Victoria og så tar vi nok en tur opp i huset. Tror svigermor er der også, hun hjelper til med å ha på noe på panelen så den ikke skal gulne..

Skrevet

:sjokkert: I natt sov Christian fra kl.23-05.30, han var litt våken et par ganger hvor jeg bare ga han smokken og det var greit. Han sov videre!!! For en drøm! Innimellom med Victoria var jo klokka 5.30 før vi i det hele tatt sovna..

Meeeeen lurer på om mensen er tilbake :kjefte: Hadde blødd litt i natt. Fryktelig kjedelig i allefall. Sist holdt den seg borte i 3 mnd, så jeg hadde håpet kanskje enda lenger nå. Men det ser dårlig ut :gråte:

Skrevet

Søskenbarnet mitt og samboeren kom i går, så da ble det ikke noe bollebaking. Men jeg bakte en sånn langpannekake av ferdigmix før de kom. Tok de med opp i huset og de syns det var kjempe fint. Gleder meg virkelig til det blir ferdig og vi finner ut hva vi skal ha av møbler og sånn. Skal legge ut noen bilder etterhvert da..

Når det gjelder bilder skal jeg begynne å gjøre sånn Monja gjør, ellers blir det jo nesten ikke noe plass til bilder før man må begynne å slette noen.

Victoria fikk et sånt hoppeslott her om dagen og mannen blåste det opp i går. Det var stor stas og hun ble ikke så veldig blid når hun måtte inn å legge seg :lol: Hun får ikke trampoline, jeg syns det er litt for skummelt med tanke på ulykker som har skjedd. Søstra mi falt av og brakk armen i fjor bl.a. Dødsulykker har det vel også vært, uff skummelt!!

Skrevet

En natt med masse søvn igjen, deilig!! 22-05 :hoppe: Christian sover stortsett veldig bra om natta. Men natt til i går sov jeg så urolig selv, drømte masse teite ting og da blir dagen ødelagt. Ikke fikk jeg i meg så mye mat og drikke i går, så jeg la meg med den hodepinen. Tok en tablett i dag tidlig og føler meg ganske fresh i dag.

Søskenbarnet mitt, hun som var forlover, kommer en tur i dag. Det blir koselig. Vi er ikke så veldig flinke til å besøke hverandre og det er litt kjedelig, for vi har det så koselig når vi treffes og vi bor 20 minutter fra hverandre.. Tenkte jeg skulle ta meg en tur på butikken nå og så lage en salat til hun kommer. Må jo ikke servere kake til alle som kommer på besøk!! Greit å ha litt variasjon. Ikke at det er så mye besøk. Husker sist, så hadde vi veldig mye besøk den første tiden. Nå er vel dette fjerde besøket siden vi kom hjem. Men vet at det er noen som vil vente til vi har flyttet og det er jo greit. Selvom det er nå jeg har tid til besøk, regner med at det blir nok å henge fingrene i når vi flytter. MYE som skal ordens da..

I morgen blir det tur på Foreldre og barn messa :hoppe: Gleder meg!!

Skrevet

Vi var på messa i går. Jeg syns det var bedre der enn i fjor. Klarte hvertfall å svi av nesten 3000kr Kjøpte nytt sete til Victoria, Maxi Cosi Rodi XR og en del Lego, Timberland og Levi`s klær på 50%. Kjøpe kjole til Victoria som hun skal ha i dåpen.. Kunne handla ganske mye mer, var jo såå masse fint der. Mange av nettbutikken jeg pleier å besøke var der og der var greit å se klærne på ordentlig, var mye finere.

La meg før klokka ti i går, var helt utslitt. Christian sover veldig bra om nettene nå. Han har ligget i vugga si i over en uke nå og trives veldig bra der, sover så godt. På dagen ligger han stortsett i vogna si.

Victoria har hatt litt løs mage siden i går kveld. Men hun var ikke oppe i natt, men begynte igjen i dag tidlig. Håper bare inderlig at det ikke er omgangssyken, for da dør jeg.. Hater den over alt på jord, er det verste jeg vet om. Hun har fått kjeks og cola nå, så får vi se om det hjelper!

Skrevet

Victoria er hjemme i dag, hun er litt løs i magen enda. Mannen hadde fått beskjed om at det hadde gått noe mage greier i barnehagen sist uke, så da er det vel det Victoria har fått. Hun er i kjempe form, får bare litt mageknip og dotur etter hun har spist og så er det over. Kanskje hun blir hjemme i morgen også, vil at magen skal være helt bra før hun drar i barnehagen igjen.

I dag kommer baderomsinnredningen :hoppe: Gud, som jeg gleder meg til å se!!

Bildene fra fotografen var ferdig i løpet av uka, gleder meg virkelig til å se de også! Vi har bestilt 5 ganske store bilder og de kommer på ca. 7100kr. Prisen er uten rammer da, men de slår hvertfall Fame i både pris og kvalitet syns jeg. Angrer ikke et sekund på at vi dro dit.

Skrevet

Christian er 8 uker i dag :hoppe: Gud, som tiden flyr!

Mannen kommer snart hjem med Victoria og så skal vi grille. Er jo så flott vær i dag. Har sitti litt ute og lest. Deilig!!

Kommer til å sende ut dåpsinvitasjonene i slutten av uke. Spent på hvor mange som kommer. Det ble en fadder til på Christian da. Hun som var forloveren min, hun er også søskenbarnet mitt. Så da blir det antagelig 6 stykker på han. Men men. Det er ikke sikkert hun venninna mi fra sør kan komme pga jobbing, så jeg vet ikke om hun vil være fadder da. Vi får se!

Der kom prinsessa!

Skrevet

:sjokkert: Christian sovna 22.45 og sov til 7.15 :danse: Fikk bare smokken noen ganger og så sover han videre.. Sjokkert jeg, er ikke vant med sånne netter!!

Snart er det måling og veiing :hoppe:

Skrevet

Da var vi hjemme igjen. Dagens magiske tall var; 5430 gram og 57,5 cm. Så han vokser veldig bra og det er jo supert. Får bare håpe dåpskjolen ikke blir for liten.. Merker forskjell på Christan i forhold til Victoria, men det kan være fordi jeg er mer bevisst på ting også. Han er veldig flink til å sovne av seg selv, der var jo Victoria helt håpløs. Vi vugget og bar til vi nesten ble gale. Christian sover jo veldig bra om natten og ting fungerer greit, Victoria sov jo ikke bra om natten før hun var ganske stor. Hvertfall 1 år tror jeg og da var det bare innimellom, stortsett våknet hun en gang eller to frem til hun var 2-2 1/2 år.

Helsesøster lurte på hvordan det gikk med parforholdet, om vi var flinke til å ta vare på det midt oppi baby og husbygging. Men jeg vet ikke jeg. Jeg er egentlig veldig bevisst på at vi skal prøve å være det, for jeg merker jo at det sliter litt. Samtidig har vi det egentlig veldig bra og det er ganske deilig. Eneste som kommer til å evt. skille oss en gang, er svigermor. Jeg blir sprø i blandt av den dama. Hun vil stortsett vårt beste, men hun kan være litt manipulerende noen ganger. Og mannen er ikke flink til å si i fra og da blir jeg rimlig frustrert!! Og denne damen skal bo 100m unna meg, ja ja..

Skrevet

Christian sover stortsett fra 21-22 til 7-8 tida. Han får litt mat når vi legger oss og så smokken noen ganger på morgensiden, ellers sover han. Det er jo en kjempe forandring og det er veldig deilig. Våkna litt over sju i dag og nå tror jeg han har sovna igjen. Burde vel legge meg igjen jeg og. Sover ikke sånn kjempe godt om natta siden det er så varmt og i kveld blir det seint siden det er sesongavslutning på Frustrerte fruer...

I går var IV og jeg på Ikea. Fikk handlet en del, men jeg skal ha ganske mye mer. Jeg og mannen skal ta en tur når huset begynner å bli mer innflytningsklart. Men tror det går 2-3 måneder til... Har sagt svigermor kan få bli med og-dum som jeg er :klaske: Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å være så snill mot ei som er sånn som henne.. Ja, ja!

Ingen planer i dag, bare slappe av hjemme. Merker Christian blir noe urolig av varmen. Men det er ikke så rart. Får se om jeg ikke tar frem vifta snart! Lufta står jo omtrent stille på soverommet..

Digger Boob ammetopper. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke brukte noe av det sist! Det er jo så praktisk. Veldig greit å slippe og sitte med magen på utstilling..

Skrevet (endret)
Åh, jeg er så glad om dagen :hoppe: Victoria sovner i vugga mellom ti og ellve og sover til mellom to og fire, da får hun litt mat i halvsøvne og sover vidre to-tre timer, så litt mat og så litt mer søvn.. Hun er kjempe snill, bare smiler og er fornøyd. Jeg elsker dette vesenet og jeg er så glad for at vi valgte å få barn! Et valg jeg aldri vil angre på..

Vi koser oss masse! Jeg nyter hver eneste dag. Når jeg legger henne på kvelden, gleder jeg meg til hun skal våkne igjen på morgenen. I går la vi henne kl.ni, sov til tre og så til halv sju igjen. Etter det tok hun noen små dubber etter hun har fått litt mat igjen, så vi trenger ikke stå opp så veldig tidlig :-) Akkurat nå er livet herlig :hjerter:

Hmmm, så var visst ikke Victoria så aller verst på nettene alikevel. Kan bare huske at hun var mye våken jeg. Men da husker jeg nok ikke så veldig godt..

Endret av April
Skrevet

Nå har dagsmokken gått i søpla, så da håper jeg det går greit. Hun har nesten ikke brukt den i det siste, så jeg fant ut det var like greit å bli ferdig med den..

Har rydda hele huset her de siste timene og rydda alle lekene til Victoria-litt av en jobb. Ellers har det vært huskestue deluxe.. Veldig moro! Lei av all kranglinga..

Men snart-Frustrerte fruer :hoppe:

Skrevet

Christian sovna vel rundt ti i går og sover enda :hoppe: Jeg pleier vanligvis å gi han litt mat når vi legger oss, men i går sov han så godt videre i vugga. Så jeg fant ut at jeg skulle se om han sov uten nattmat og det funka hvertfall i natt :hoppe: Blir deilig når det ikke er fullt så varmt på natta, så kanskje jeg kan få glede av all den søvnen også. Nå er jeg våken ørten ganger og i natt har jeg drømt så masse rart.

Nå har Victoria slått seg fullstendig vrang på morgenen når hun skal i barnehagen og når hun blir henta. Veldig festlig! Mannen blir kjempe sur og det går da utover meg. Så jeg vet ikke hva vi skal gjøre, må vel begynne å kjøre henne jeg. Men syns ikke det blir riktig heller.

I dag skal jeg ikke gjøre så veldig mye tror jeg. Bortsett fra den daglige klesvasken :roll: Tok meg en liten shoppingtur i går, men det var bortkastet. Nå når det er så varmt, så er Christian håpløs å ha med seg. Han er så urolig og sutrete. Så jeg fikk så vidt sett i to butikker og så var det bare å kjøre hjem.

Der våkner Christian..

Skrevet

Trøtt... Christian sover jo greit om natta, men jeg sover så urolig pga varmen og ikke klarer jeg å komme meg i seng før 23.30-24. Må legge meg tidlig i kveld tror jeg. Er helt ferdig i dag og syns jeg kjenner en forkjølelse også :sukk:

I går var jeg en tur til by`n og fikk handla litt. Christian var ganske urolig, men sovna tilslutt på armen min og da sov han en stund så jeg fikk gjort litt. Han er heldigvis veldig snill når vi kjører bil. Jeg handla bryllupsdagsgave til mannen, han får nye solbriller og så kjøpte jeg noen Timberland klær på halv pris til Christian. Lyst til å reise til Sandvika i dag, men det er egentlig bare tull for jeg skal ikke ha noe.. Kan heller komme meg litt ut i det fine været.

Merker det går tyngre med kiloene nå, så det er bare full skjerpings for jeg skal ikke bli tjukkere igjen!! Jeg er kjempe glad for alle de gratis kiloene jeg har gått ned. Jeg vil ned i vekt, men det er så kjedelig å slanke seg. Er vel heller en kostholdsendring som bør til..

Ellers surrer tankene mine som vanlig. Sånn hvis om atte, dersom atte.. Skulle ønske jeg hadde gjort mer ut av livet mitt, føler meg så satt. Ble jo sammen med mannen når jeg var 15år. *sletter resten av innlegget* Orker ikke skrive alt, ble bare sutring.. Livet blir hva vi gjør det til, er det ikke så det heter? Tror jeg heller må se på alt det positive, i stedet for å dyrke det negative. Jeg har to deilige barn, en mann som elsker meg og en stor familie rundt som er glad i meg. Jeg har få men gode venner, jeg har en bra jobb med snille kollegaer, jeg har (snart) et stort nytt hus og jeg er frisk. Tror kanskje ikke jeg har det så verst alikevel jeg. Men drømmene mine kan ingen ta fra meg ;)

Skrevet

Går veldig bra med Victoria uten smokk :hoppe: Nå er det bare den om natta igjen, men det får vi ta etterhvert. Victoria er en liten utfordring om dagen, vet ikke helt om det er varmen som gjør det. Men hun er litt sutrete og tester en del grenser. Er vel sånn det skal være kanskje...

Skrevet

Hei April, alle har lov å tenke litt negativt en gang i blandt, men som du selv sier, så virker det som du har det ganske flott allikevel. Å drømme er en super egenskap, som du aldri må slutte med!! (o:

Så flink Victoria er til å slutte med smokk! Pernille er også helt ferdig med smokken nå, vi tok en runde på det i vinter, og nå er smokken kastet, egenhendig av snuppa! Det gikk fin fint. Var noen netter med litt sutring, men ellers gikk det greit!

Christian høres jo ut som et vidunder barn, så fint for mor at han sover så godt da! Du trenger hvile du også, er ikke sååå lenge siden du fødte, og du har jo nok å styre med på dagen, så du får bare være flinkere til å legge deg tidlig, og få hvilt deg litt!!

Ønsker deg en flott helg..

Vakkert bilde i avataren din forresten!!

Stoor fredagskos fra shy

Skrevet

Tusen takk for hilsen, shy :hoppe: Så koselig å se deg :kose:

I går var IV og Oscar her. Alltid koselig med besøk av dem, selvom Victoria og Oscar har en tendens til å krangle en del.. 8 uker igjen for IV også, termin 1. august. Spennende! Jeg tror det er jente de får, men det trodde jeg jo sist også..

I dag har jeg vært på bytur og fått ordnet litt småting. Pappa har vært her og grillet. Nå har han med seg Victoria em tur opp til nabo`n og så skulle de gå litt oppover i skogen. Christian våknet så klart akkurat når jeg satte meg ned her, men har fått plassert han i vippestolen. I dag sov han helt til halv ni, fra rundt ti-halv elleve!! :hoppe:

Vi har da bråbestemt oss for å bli med mamma og stefar ned til Anfi 15. september :hoppe: Gud, som jeg gleder meg. Skal bestille flybillett nå!! Christian er da 5 1/2mnd, men det må vel gå greit det. Vi får eget leilighet, så det blir deilig. Blir godt å få litt tid sammen, nå som mannen har holdt på i huset sååå lenge!!

Skrevet (endret)

Var forresten på forsinket 6 ukers kontroll i dag. Skulle ringe å endre time når jeg var på vei til by`n og da hadde de plutselig fått en avbestilling så de hadde ledig time 10.30, men legen var litt forsinket så jeg skulle bare komme når jeg kom. Og det gikk veldig greit, måtte vente litt. Han tok full sjekk og det var jo greit. Alt så fint ut og hvis jeg ikke hørte noe innen 2-3 uker, så var kreftprøvene i orden også.

Nå ligger begge barna i hver sin seng og sover! Deilig!! Dette er luksus. Har begynt å legge Christian i vugga når han skal legge seg for kvelden og det funker kjempe fint.

Var på Panduro i dag og kjøpte bokstaver som jeg skal ha på barnerommene i det nye huset. Skal male dem i lyserosa og lyseblå. Tror det kan bli veldig fint! Gleder meg!

Endret av April
Skrevet

:hjerte: I dag har jeg og mannen vært sammen i 14 år :hjerte:

Christian er 10 uker i dag!! :hoppe: Tiden flyr så altfor fort.. Han sov ikke så lenge i vugga si, men fant ut han skulle være våken to timer. Så han la seg med oss rundt 23 og er våken igjen nå. Vet ikke om vi skal sove litt, eller om vi like greit skal dra på kroa til stefaren min. Var noen småting jeg skulle hjelpe han med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...