monja Skrevet 27. april 2008 #2581 Skrevet 27. april 2008 Ah, så smart å slå det sammen sånn. Det hadde jammen vært noe. Tror jeg må snakke med mannen om det der. Det frister ikke mye å ha huset fullt av folk dagene derpå om man ikke må
April Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2582 Skrevet 28. april 2008 (endret) Ja, jeg syns det var veldig greit å gjøre det sånn. Da var man liksom ferdig med det den dagen. Ble ikke så mye diskusjon i går. Christian var våken og mannen sa bare ja og ha. Så vi får ta det litt senere.. Jeg er trøtt Christian sov greit frem til halv tre, men etter det syns jeg det bare var surr. Men nå gidder jeg ikke ligge lenger. Skulle gjerne hatt en dusj, men det ligger noen og grynter på soverommet hører jeg. Lurer litt på om jeg skal ta en tur på jobben, men jeg vet ikke helt om jeg orker. Er trøtt og har småvondt i hodet. Og så er det overskya og grått og jeg blir ikke i bedre humør av det Jeg har gått ned 15kg Merker det har stoppet opp litt nå, men jeg skal hvertfall ikke legge på meg igjen. Har jo da fått 12-13 "gratis" kilo, så jeg har storfornøyd. Får mange komplimenter og det er jo veldig koselig. Skikkelig blødninger har jeg heller ikke hatt på et par uker. Kommer litt grums enda, men ikke mye. Lurer på om jeg skal bestille time til etterkontroll snart... Da fikk jeg tak i prestekontoret og dåpen blir den 20. juli Så da kan jeg ta fatt på invitasjonene snart. Må bare løse fadderproblemet først. Jeg har lyst å ha mannens forlover som fadder, men mannen mener det bare er tull. Han er null intererssert i unger og hater vel sånne tilstelninger. Så jeg lurer på om vi tar begge brødrene til mannen, IV og G og en annen god venninne S av meg. Tror vi tar 5 sånn som sist. Men er fremdeles litt usikker. Ellers kan vi jo ta IV og G, broren til mannen som ikke var fadder sist og venninne S. Sikker på at uansett så kommer søskenbarnet mitt til å bli furten fordi hun ikke blir fadder denne gangen også. Slitsomt med sånne folk! Da ber vi de evt. bare til kaffen og det blir vel galt det også.. Lurer på om vi skal ta kaffegjester likevel jeg. Kanskje mange har ferie da, så kommer de ikke uansett. Men da har hvertfall vi gjort det likt som sist gang. Tenk at noe så enkelt, skal skape så mange problemstillinger. Sukk... Sist gang hadde vi spekemat, men lurer på om vi kanskje tar koldtbord denne gangen. Tror det blir like greit.. NÅ får jeg prøve å dusje.. Endret 28. april 2008 av April
monja Skrevet 28. april 2008 #2583 Skrevet 28. april 2008 Så slitsomt med sånn natt. Håper du får hvilt litt i dag. Her hadde vi en grei natt, men jeg har satt av dagen til å hvile. Jeg er jo utslitt etter helga Så trist at noen blir furtne for at de ikke får være fadder begge ganger. Jeg har egentlig aldri hørt om to søsken som har de samme fadderne jeg. Her skal broren min være fadder (han er det på Smurfen og), men eller er det bare nye faddere. På nummer en valgte vi min og mannen sin forlover, lillebroren min og den daværende kjæresten hans. Denne gangen blir det lillebroren min, kusina mi, antakeligvis fetteren til mannen og barndomsvenninna mi (jeg er dog litt spent på henne da, for hun har termin 10. juni og dåpen er 22. juni). Vi skulle hatt søsteren til mannen og, men hun er medlem i humanetisk forbund og da fikk vi ikke av kirken. Dessuten er hun og svigermor i syden når vi skal ha dåp. De ble litt snurte for det, men vi velger en dag som passer best for oss. Lykke til med valget av faddere Og så mye du har gått ned i vekt. Herlig. Her har det gått av 13 kg så jeg er tilbake på startvekta, men jeg skal ned mer så nå skal jeg blir skikkelig streng på godteri og brus. Jeg har hatt et voldsomt søtsug den siste tiden.
April Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2584 Skrevet 28. april 2008 Ååå, det søtsuget har jeg hatt den siste tiden også. Vært helt desperat. Eneste som har vært godt har vært sjokolade. Brus smaker ikke noe særlig, heller ikke baconsnacks. Men det er jo bare flott Uff, ja disse fadderene. Jeg er også veldig spent på hvordan det blir med IV, hun har termin 1. august. Men hun gikk på overtid sist, så vi får satse på at baby`n ikke kommer så mye før denne gangen. Har sett flere har reagert når jeg sier at noen av fadderene er de samme som sist, men jeg har ikke helt skjønt hvorfor man ikke kan velge det jeg da :klø: Har tenkt veldig på faddere, mens jeg har dusjet ser du Lurer på om vi tar mine venninner IV og S, samme som sist og mannens yngste bror og IV`s samboer. Burde kanskje hatt en til, siden Victoria har 5. Men det er vel heller ikke så farlig. Hadde søstrene mine vært eldre kunne jeg jo tatt en av de. Men hun på 12år er vel for lita, ellers kunne jeg tatt henne. Snakket med kirkekontoret igjen og kirkevergen sa at det kunne hende presten sa ja for det. Han var veldig raus sånn og når det var fire voksne faddere i tillegg trodde han det skulle gå. Så nå må jeg bare vente på svar fra presten, han har fri i dag. *venter spent* Da hadde jo alt løst seg Kanskje på tide å få i seg frokost
April Skrevet 29. april 2008 Forfatter #2585 Skrevet 29. april 2008 Da har vi fått fotografbildene og de var nydelige Ble helt rørt jeg på visningstimen :cry: I natt har jeg sovet et par timer. Christian har sutra og sutra. Tror det var en kombinasjon av tett nese og litt magevondt. Så i dag har jeg vært rimelig sliten. Men i morgen har jeg ingen planer før 14.30, så da kan jeg slappe av litt på dagen. Skal på helsestasjon og ha foreldresamtale i barnehagen. I går av jeg innom jobb en tur, de syns Christian var såå søt. Men nå er det vel ingen som sier ungen din er stygg heller da.. Fikk svar fra presten og da var det ikke mulig å få dispensasjon for å være fadder når de var under 15år. Så da får vi se hva vi gjør..
bizzy Skrevet 29. april 2008 #2586 Skrevet 29. april 2008 Nydelige bilder av nydelige barn April!!!! Håper søvnen til Christian bedrer seg
April Skrevet 30. april 2008 Forfatter #2587 Skrevet 30. april 2008 Tusen takk, Bizzy! Natten i natt har vært noe bedre. Christian har sovet 1-3 timer, men har sovnet igjen med en gang. Så da har det gått greit. Nå skal vi snart på kontroll og samtale i barnehage. Spennende begge deler. Har hørt Victoria biter litt i barnehagen Ikke så veldig moro, men det er vel bare en fase hun er igjennom håper jeg. Nå holder jeg på med invitasjon til dåpen, tror det blir super bra!! Bruker bildene fra fotografen og jeg er kjempe fornøyd. Fadderproblemet mitt har løst seg også Jeg har ei venninne fra jeg bodde i Nord-Norge, som nå bor på Sørlandet og jeg er fadder til eldste sønn hennes. Vi har hatt jevnlig kontakt siden vi ble venner for 18 ( Følte meg plutselig fryktelig gammel)år siden og jeg fant ut at det hadde vært koselig om hun ville være fadder for Christian. Og det ville hun, men selvfølgelig jobbet hun den helga og hun trodde ikke hun fikk endret på det. Men uansett skal hun være fadder. Bare håper hun kommer oppover, det hadde vært veldig koselig. Har ikke sett henne på 2 år. Så har jeg spurt venninne S og hun ville også være, syns det var veldig koselig å bli spurt. Så da må vi bare høre med IV`s samboer og mannens bror. Men jeg regner med det skal gå i orden også. I dag kommer søstrene mine til pappa, eller han skulle vel møte dragen på halvveien... Og i morgen skal vi dit å feire bursdag til tvillingene. De ble 7 år sist fredag. Mamma skal også være med, hun skulle bake bløtkake og så skal jeg bake en sjokoladekake tenker jeg. Nei, tilbake til invitasjonene
monja Skrevet 30. april 2008 #2588 Skrevet 30. april 2008 Så nydelige bilder Og så flott at det har løst seg med faddere hos dere. Kjipt at man ikke fikk dispensasjon for å være fadder selv om hun er under 15 år, men kanskje hun kan få bære han til dåpen? Man trenger jo ikke å være fadder for å gjøre det. Kos deg med invitasjonene. Du er så flink som lager selv. Jeg gjorde det sist, men nå er det bare blitt til at jeg kjøpte dem.
April Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #2589 Skrevet 4. mai 2008 Takk for det, Monja Gleder meg til å få nattesøvnen tilbake jeg.. Jeg er såå trøtt for tiden. Christian sover ikke så lange øktene om gangen og så er det jo den nesa hans som tetner innimellom. Men vi får tro det bedrer seg etterhvert. Nå har jeg bare så lyst til å komme inn i eget hus, at det overskygger alt annet. Merker lunta er litt kortere nå. Har lyst til å kaste ut begge unga innimellom, lurer på hva i all verden jeg har gjort galt. Men storsett er de herlige og deilige unger som jeg forguder over alt på jord. Det er vel lov å være litt lei i blant?! Leste litt tilbake fra Victoria var på denne alderen og da ser det ut som hun sov litt lenger når hun ble noen uker eldre, så da er det jo lov å håpe at broren følger i de fotsporene, siden han er lik nå. Eller Victoria var nok enda mer våken.. Så også at det gikk nesten 8 uker før jeg og mannen lå sammen igjen. Vi har ikke gjort det enda, men tanken har vel vært der nesten siden før vi kom hjem fra sykehuset Nå må vi jo tenke på prevensjon og det er så kjedelig.. Men vil jo ikke bli gravid igjen heller da! Lurer på når vi skal sende invitasjonene til dåpen.. Dåpen er jo 20. juli og midt i ferien. Kanskje det ikke er så farlig om jeg sender de i løpet av en uke eller to? På lørdag har pappa`s kjæreste bursdag. Hun er hele 8 år eldre enn meg Tenkte jeg skulle hatt en liten bursdagsgave til henne, selvom de ikke har vært sammen så lenge. Jeg fikk jo av henne. Nå er det liksom lite bursdager fremover. Har et par i juni og juli, ellers er hovedtyngden i familien her i mars og april! Føler meg generelt litt lei om dagen. Har lyst til at huset skal bli ferdig, samtidig vil jeg ha mer tid med mannen. Men han må jo holde på i huset. Har lyst til å reise bort, har lyst til å shoppe, men det var disse hersens pengene.. Nå får jeg ordne prinsessa for kvelden!
April Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #2590 Skrevet 4. mai 2008 Samtalen i barnehagen gikk forresten kjempe flott. De hadde ikke hørt noe om biting. Og det var bare positive ting som ble sagt. Språkmessig oppfyller hun snart det de forventer av en fireåring. Hun var en solstråle og var flink til å få med seg de andre barna. Og så var hun veldig god med tegnspråket som de lærer. Masse skryt og det varmer jo så klart et mammahjerte
monja Skrevet 4. mai 2008 #2591 Skrevet 4. mai 2008 Så deilig med masse skryt i barnehagen. Det varmer virkelig et mammahjerte Vi skal på foreldresamtale i morgen og jeg er spent på hva som blir sagt. Plages din lille med tett nese og? Her har nesa vært tett et par dager nå og det er jo så ubehagelig for den lille. Vi bruker saltvannsdråper, men det fungerer bare en kort stund. Stakkars liten altså, vurderer å dra innom helsestasjonen i morgen for han har begynt å hoste litt og.
April Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #2592 Skrevet 5. mai 2008 Ja, han har vært tett en liten stund nå. Victoria har jo vært forkjøla. Virker som det er litt blanding av melk og snørr. Men han er ikke sånn veldig plaget heldigvis. I går ble det litt kos i sengehalmen Det var som før egentlig og det var ikke noe vondt. Men det blir litt amputert med ammebh og en baby som ligger og grynter ved siden av I dag har jeg vært på litt shopping, kjøpte sko og en søt kjole på Lindex. Skulle gjerne shoppa MASSE mer, men det var disse hersens penga Fant mye fint til mannen også, men får vente til det blir salg tror jeg. Tenkte jeg skulle passe på å kjøpe litt julegaver da også I natt sov Christian litt over fire timer i strekk og det er ny rekord Fint hvis han har tenkt å fortsette den trenden!!
April Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #2593 Skrevet 5. mai 2008 Må skryte litt mer av Victoria... Hun er kler stortsett av og på seg selv, hun klarer å ta opp glidlåsen i jakkene sine. Når hun kler av seg på kvelden, spør hun alltid om noe av det skal i vaskemaskinen (lurer på om det er kjønnet som gjør det , eller kanskje jeg kan lære Christian til det også) og når hun har spist setter hun inn i oppvaskmaskinen (hm, må også læres Christian ) Mulig mye av dette er vanlig i den alderen, men jeg er hvertfall veldig glad for at hun kan alle disse tingene. I morgen tenkte jeg å rydde litt i klesskapene her med jernhånd.. Skal få unna litt mannen kan ta med opp i huset og så tenkte jeg å kvitte meg med en del også. Men jeg tror noe av det burde vært gitt videre, men jeg aner ikke hvor man kan gi fra seg klær nå..
April Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2594 Skrevet 7. mai 2008 Sist uke fikk Victoria litt prikker på kroppen, de sa det gikk det og høy feber i barnehagen. Men Victoria fikk aldri noe feber. Nå har selvfølgelig Christian fått disse prikkene og han har masse av de. Er bare prikker uten noen forhøyning eller noe, ringte legen i går og da skulle vi se an. Men i dag har han flere prikker, han har ikke feber. Målte han til 37,6 i dag tidlig og spebarn har vel litt høyere temperatur enn oss uten at det er noe farlig av den grunn. Han er i fin form ellers og spiser og sover. Men jeg HATER prikker!! Føler meg som verdens dårligste mor for at jeg ikke har tatt han til doktoren i dag.. Skulle egentlig dratt til Tønsberg i dag og vært i leiligheten med mamma til i morgen, men så har jeg sovet så urolig i natt og hadde ikke noe lyst å kjøre så langt med han alene. Vi får ta det litt senere i sommer. Tenkte vi skulle ta en tur til Sandvika, men både mamma og jeg var så trøtte at jeg tror vi tar det i morgen i stedet. Hvis han prikkegutten er i form! I dag er det jo såå deilig vær. Jeg har vært ute en stund og så har jeg vært og gått meg en tur. Merker at formen er betraklig mye bedre enn for 15kg siden. Må prøve å få til en gåtur flere dager i uka, helst hver dag. Det er jo så deilig! Victoria hadde første dag i barnehagen uten strømpebukse i dag, tror det var på tide! Lurer på om vi ikke på sende med litt sommerklær også nå, for de er jo så mye ute og da blir det litt for varmt med vanlig klær. I morgen skal de se på lammeunger og det gleder hun seg masse til. Nei, prinsen kaller visst!
April Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #2595 Skrevet 9. mai 2008 Prikkene er så og si borte nå heldigvis. Så i går var vi til Sandvika og fikk handla litt. Det var jo så mye fint!! Kunne shoppa MYYYYE mer Christian var grei til å begynne med, men de siste 2-3 timene vi var der, var han lysvåken og krevde litt oppmerksomhet og bæring. Sovna 5min før vi skulle dra-typisk! Men fikk da gjort det jeg skulle, greit å ha med seg mamma.. Nå smiler og prater Christian både titt og ofte. Det er så moro Ser at han har vokst en del, nå er han liksom mer baby.. Sovinga på natta varierer noe, men på dagen er han egentlig bare mer og mer våken. Tenkte jeg skulle en tur på butikken snart og så være litt ute i det fine været. Må få rydda bort litt mer ting og tang her som kan opp i huset, men kan jo gjøre litt til uka og. Håper vi klarer å få flyttet i løpet av sommeren. Kameratsnekkeren holder på der nå og da skal han holde på der til han blir ferdig med det han skal gjøre og det er en del. Så når han er ferdig tror jeg vi ser en ende på det Mannen skal støpe trapp til uka og da skal de vel snart rive inngangsparti og sette opp nytt. Gleder meg!! Svigerfar har begynt å rive av kledningen på gamle huset, så da er det klart til å sette opp ny. Det skal bli så godt når alt er klart! Men det blir jammen meg rart å flytte fra mamma og!! Godt vi bare bor 500m unna hverandre
April Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #2596 Skrevet 13. mai 2008 Da holder jeg på å skrive ut invitasjoner til dåpen. Fant ut at jeg like greit kunne gjøre det. Skal egentlig lage middag, men dette fristet litt mer. Har vært på bytur i dag, fikk shoppet litt. Uff, det er ikke lett å være shoppoholiker. Men men.. Var mest praktiske ting. Har lyst til å handle ting til huset, men det er ingen vits enda. Tror jeg kommer til å få noen overraskelser når jeg skal pakke opp alt vi har. Husker jo ikke alt og så har jeg handlet litt de to årene vi har bodd hos mamma og. Vi tenkte vi skulle en tur på Ikea en dag. Må ha litt oppheng til walk-in-closete bl.a og noen kurver og oppbevaringsbokser. Jeg har tenkt at ting skal være sånn noenlunde ryddig og i orden når jeg får nytt hus. Men gud vet hvor lenge man klarer å bevare det da. Får prøve hvertfall! Uansett så skjer det mye oppe der om dagen og det går virkelig fremover, men det er alt smådille og som skal være klart. Ja, ja. I morgen skal Christian måles og veies. Spent på hvor stor han har blitt! Han har fått skikkelig bollekinn og er en ordentlig baby! IV kommer kanskje en tur og, hun har blitt fullt sykemeldt i dag. Jeg er såå spent på hva de får. Men det er jo enda en stund til 1. august! Jeg tror det blir jente, men det trodde jeg sist gang også..
April Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #2597 Skrevet 14. mai 2008 I går var Christian 6 uker Tiden flyr. Men jeg merker jeg koser meg mye mer enn sist.. Da har jeg fått bestilt time til 6 ukers-kontroll. Hadde ikke time før 16. juni, så det blir vel mer en 10 ukers kontroll. Ja, ja jeg visste jo at det tok tid å få time der. Men hun som tok telefonen spurte om jeg var i fin form og det er jeg jo og da sa hun at det ikke gjorde noe om det gikk så lang tid. Regner med jeg skal ha GU, han snakket om det i begynnelsen av svangerskapet hvertfall. Ville ta de vanlige prøvene og det er jo greit. I natt sov Christian fra 23.30 til 04 og så fra 04.30 til 07.30 Det var deilig det og det trengte jeg virkelig!! Han sover igjen nå, så jeg burde strengt tatt vært i senga jeg også. Men sitter og lurer på om jeg skal skrive ut resten av dåpsinvitasjonene og konvoluttene.. I dag kommer vaskedamen, så jeg har ryddet litt her. Hun er en nær bekjent og da jeg pratet med henne i går skulle jeg få litt penger i bursdagsgave til Victoria og barselgave til Christian, så jeg kunne kjøpe noe selv. Hun hadde en del utlegg nå, så hun lurte på om det var greit at bursdagsgave til mannen og meg var at hun vasket litt i huset før vi flyttet inn! Helt topp gave det altså Vi hadde jo kanskje tenkt å leie noen til å gjøre det. Men nå kan hun og svigermor dele på det I går forsvant inngangspartiet, så da er det klart til å sette opp nytt Tror snekkeren kanskje har begynt med veggene i stuen og så skulle vel mannen forsette med det i kveld. Kanskje snekkeren begynner med inngangspartiet i morgen! Nå syns jeg det skjer mye oppe der altså!! :hoppe: Mannen kom ikke ned igjen før halv tolv i går, så jeg tror han er passe sliten om dagen. Håper han kan ta seg litt fri og, men samtidig må han ha ting klart til snekkeren kommer. Ingen vits at han går der og ikke har noe å gjøre. Gleder meg til vi kan flytte inn og mannen kan ta noe fri, selvom det er en del som gjenstår. Det tar til tider veldig på forholdet. Og jeg syns det er veldig synd at han ikke får mer tid sammen med de små..
April Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #2598 Skrevet 16. mai 2008 (endret) I natt sov Christian fra 23.20 til 3.20 og så fra 3.45 til 7.45 Det er gutten sin det!! Håper det fortsetter sånn. Nå har han fått på seg ny bleie og klær, sitter og ammer nå. Skal snart på butikken, venter bare på bilen min. Mannen har kjørt Victoria i barnehagen. Han har avspassert i dag, så han kan holde på med huset. De skal mure trapp i dag! Endret 16. mai 2008 av April
April Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #2599 Skrevet 17. mai 2008 I dag snødde det her Det var skikkelig surt og kaldt ute når vi dro, tror det var 2 grader jeg. Nå skinner sola. Men det var surt å gå i tog, da regna det litt og. Tok på Victoria ullundertøy og kåpe i dag, så jeg håper det var bra nok til at hun ikke blir syk. Victoria og mannen hadde bunad, neste år håper jeg at jeg også får på meg min(må sys ut noe og) og Christian skal ha bunad har jeg tenkt. Vi var og gikk i tog og var litte grann der det var feiring, men det var så kaldt at vi dro på kroa til stefar og spiste. Så tok vi en tur til svigermor. Pappa var også med oss i dag. Det var veldig koselig, er vel 13-14 år siden sist. Men fint at han kunne prioritere meg og ikke kjæresten. Jentene i sør skal han til neste helg og helga etter, derfor dro han ikke nedover i dag. Men nå skal snart prinsessa i seng og mor skal slappe av på sofaen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå