Gå til innhold

Married with children..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for hilsner alle sammen :klem:

På mandag var jeg hos legen og lillemann ligger i hodeleie :hoppe: Så da er det bare å håpe han holder seg sånn. Hodet var ikke festet enda, men legen sa det var vanskeligere å snu seg fra hode til sete enn sete til hode. Satser på at han holder seg sånn i 4 uker til(eller mindre :sjarmor: ) Ellers så alt bra ut. Han pratet litt om at jeg ikke har gått opp noe i vekt, men siden magen og lillemann vokser, så var han ikke bekymret. Dette var siste gangen jeg var hos han, før en evt. 6 ukers kontroll på meg selv. De siste kontrollene skal jeg ta hos jordmor. Skal dit den 17. og så mente legen at det ble en kontroll etter påske og så regna han med at jeg hadde født.. Victoria har jo bursdag 9., jeg 15. og mannen 23., så jeg håper lillemann kommer helt i begynnelsen av april, så vi får noen dager i mellom hver.. Legen trodde baby`n kom til å få bursdag først, så da satser vi på det :jepp:

I går satt jeg og leste noen av denne dagboken fra rundt denne tiden når jeg gikk med Victoria. Morsomt å lese! Så plutselig at jeg hadde fått litt klær fra tremenningen min i USA og da kom jeg jo på at jeg har en liten eske med gutteklær, noe av det som jeg kjøpte når vi var i USA og Canada. Så da hadde jeg visst enda mer klær.. Lurer på om jeg får brukt alt jeg, får vel litt i gave også!

Svigermor fikk bursdagsgaveønskeliste fra oss her om dagen. Egentlig kunne de bare gitt oss penger, det er så mye møbler vi må kjøpe atte fy.. Og sånne andre småting trenger vi jo egentlig ikke enda. Vi har ikke satt inn pengene Victoria fikk til jul, så vi kommer til bruke det til møbler på rommet hennes. Det er vel kanskje dumt å bruke pengene hun har fått, men jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet. Hun har jammen meg masse penger til å ikke være 3 år enda.. Stefaren min ville også kjøpe litt møbler til rommet hennes, så da får vi nok fyllt opp der. Har funnet en serie på Bohus som jeg syns er fin, men med skap, seng og kommode kommer det på nesten 9000kr. Samtidig er det vel solide ting som hun kan ha i mange år. Vurderte IKEA og, men jeg vet ikke. Synes ikke det er så lett å finne noe som ser bra ut og er solid, bortsett fra det jeg har funnet på Bohus da.. Vi får kikke litt mer etterhvert. Trenger det jo ikke enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vasker jeg søte små babyklær :hoppe: Egentlig syns jeg det er for tidlig enda, men samtidig får jeg helt panikk for at det snart skal skje noe.. Og jeg liker å ha ting i orden :sjenert: Gleder meg sånn jeg skal ta det i bruk!!

Skrevet (endret)

Jammen meg ikke lenge igjen nå April. Blir kjempe spennende!! :-D

Endret av Glossy
Skrevet

Hurra for at han har snudd seg!! Det var gode nyheter... så moro med vasking av små-klær.. gleder meg til jeg kan gjøre det.. men jeg bør vel få vite kjønn først... (o:

Har dere bestemt dere for navn nå eller?? spennende....

Ønsker deg og dine en fin uke. (o:

shy

Skrevet

Så godt at han ligger i hodeleie. Krysser fingre for at min lille mann snart skal legge seg den veien og.

Skrevet

Tusen takk for hilsner :hoppe:

Jeg er kjempe glad for at han har snudd seg, får tror han holder seg sånn nå. Jeg merker rumpa så fryktelig godt oppi ribbena, det svir skikkelig innimellom. Men nå er det neimen meg ikke lenge igjen :sjokkert: I morgen runder jeg 37 uker!!! HERREGUD...!

På fredag er det siste jobbedag! Det blir deilig. Gleder meg virkelig til det.

Victoria har vært hjemme denne uka, hun har hatt litt feber og klaget over vondt i ørene. I går var barnehagen stengt fordi de fikk ikke tak i nok vikarer. Mange som var hjemme med omgangssyken, så de vasket og desinfiserte hele barnehagen i går! Det irriterer meg grønn at enkelte foreldre måå sende barna for tidlig i barnehagen igjen. Ei av tantene sa det at omgangssyken hadde gått konstant siden november.. Jeg tror jeg kommer til å holde Victoria hjemme resten av uka og. Vi skal til legen i morgen, så får vi se om det er noe alvorlig. Men jeg tror ikke det. Hun har hatt bittelitte feber, men er stortsett i form ellers. Mulig hun får ta en tur i barnehagen på fredag, hvis formen er bra. De har lagd litt påskepynt og sånn, som hun sikkert har lyst til å ha med hjem. Men vi får se..

Har skikkelig lyst på en harrytur i påsken. Meeen det er strengt tatt ingenting jeg skal ha, er mest for turen sin del. Kommer jo alltids til å handle noe, men jeg vet ikke helt om det er så mye vits å dra. Mannen vil jo helst holde på i huset, for han regner vel med at det blir stopp om ikke så altfor lenge..

Denne gangen er det kun et fåtall som vet hva navnet antageligvis blir. Ingen i den nærmeste familien vet det og det er så morsomt.. Vi står mellom Erik og Christian. Jeg vil aller helst Christian, så jeg regner med det blir det :Hehe: Synes det navnet står finere til Victoria.

Jeg har funnet frem klær som jeg har tenkt å ha med til baby`n på sykehuset, ser visst ut som jeg har tenkt å være der i ukesvis.. Bør vel kanskje begrense det littegrann :sjenert: Ellers har jeg funnet frem litt til meg og mannen også. Sist gang hadde vi ikke med noe til han, vi bodde jo bare 5 min unna. Men han var jo hos meg hele tiden alikevel. Håper han blir det nå også. Det spørs bare så veldig når jeg føder. Noen må jo ha Victoria også. Vet jo at mamma eller svigermor har henne, men de jobber jo noe også. Mamma har det jo mer flexibelt, men i helgene er det ikke så lett for henne alltid og svigermor jobber annenhver helg..

Jeg er så spent på når han har tenkt å dukke opp :hoppe:

Skrevet

Endelig permisjon :hoppe: Fikk kake og påskeegg på jobben i går!

I dag fikk jeg en veldig morsom kommentar fra ei som jobber på kroa til stefaren min, nå skal det også sies at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen.. Hun sa nå er du jammen meg skikkelig gravid og jeg svarte ja, det er rart det der for noen syns jeg er liten til å skulle føde snart og andre syns jeg er stor. Ja, jeg syns du er enorm sa neket :kjefte: Jeg er da vel ikke unormalt stor! Har jo ikke lagt på meg noe og det er bare magen som stikker ut.. Dustekjerring!!

Vi har vært på bytur i dag, fint å ha med mannen uten mas. Vi fikk hentet vugga til baby`n og kjøptvårsko til Victoria. Fant mange flere jeg kunne tenkt meg, så det blir vel noen til i løpet av våren :sjenert: Skal ønske noen til bursdagen hennes og.

Ellers går det veldig bra med Victoria og dotreningen. Nå er det så og si aldri noen uhell! Og hun går på do alene. Nede har hun potte og oppe har hun dosete og det funker kjempe bra!

Nå gleder jeg meg såå til baby`n kommer :hoppe:

Skrevet

Så herlig med permisjonsstart. Her er det enda 3 uker igjen å vente, men jeg er jo sykmeldt så det er på en måte ikke den helt store forskjellen.

Kos deg masse i tiden før babyen kommer - og hev deg over sånne teite kommentarer. Noen er jo bare helt kokko med tanke på hva de sier.

Skrevet (endret)

Kjenner noe mensmurringer innimellom. Tror jeg må lese fra tiden jeg gikk med Victoria og lese om hvordan ukene før fødselen var da. Men jeg er veldig spent på når han har tenkt å dukke opp. Og jeg gleder meg så fælt, samtidig har det ikke gått opp for meg at det kommer en baby. Vi har jo Victoria og det er ganske rart at vi skal få en til.

Victoria har jo bursdag 9. april og jeg har lyst til å planlegge bursdagen hennes, samtidig er det jo ikke så veldig lett siden jeg ikke vet når lillemann kommer! Så vi får bare se når han kommer, og så planlegge etter det. Jeg vil at hun skal få en skikkelig bursdagsfeiring sånn som hun pleier! Pappa skulle ha jentene 5. april og 1. mai helga og jeg kunne godt tenkt meg at de var med. Så kanskje vi uansett satser på 1. mai helga. Vi får se litt!

I går var vi og hentet vuggen han skal sove i den første tiden. Den ble kjempe fin. I dag har jeg vasket dyna til senga og vogna. Og så har jeg pakket bag`n til meg og mann, og lillemann. Orket ikke vente lengre.. Men jeg må ha noe å finne på hver dag. Spørs om jeg ikke skal satse på å bake litt i påsken også. Victoria syns jo det er moro. Mannen skal jobbe i morgen og så skal han drive noe på huset også. På torsdag kommer søstrene mine, så da regner jeg med at vi skal være noe med dem. På fredag har svigermor bursdag, så jeg regner med vi skal dit. Selvom vi sikkert ikke hører noe om det før onsdag-torsdag. Og så har jeg veldig lyst på en liten harrytur, men da skal vi i såfall ha med oss Victoria og det er en ganske lang kjøretur, så vi får se om vi orker.

I morgen er det jordmor og jeg får noen timer for meg selv. Mamma skal ha Victoria. Etter jordmortimen skal jeg gjøre unna noen småærend hadde jeg tenkt..

Endret av April
Skrevet

Det gikk bra hos jordmor i går. Eneste hun ville jeg skulle drikke litt mer.. Alle tall var fine og blodtrykket var bra. Hodet var knapt festet som hun kalte det, men da ligger han i allefall med hode ned :hoppe: Vi snakket litt om fødsel og om forventningen rundt den. Og jeg har ny time 2. april, håper jeg slipper den..

I går våkna jeg med fryktelig mageknip som kom og gikk, men jeg har hatt sånn før så jeg visste vel egentlig at det ikke var rier. Men det hadde ikke gjort noe om det var det heller da. Uansett er de over nå, så da er det bare å vente.. Veldig spent på når han har tenkt å komme!!

Skrevet (endret)

I dag begynte jaggu meg svigermor og :kjefte: Syns og du er stor, tror nok ikke du går tida ut med den magen der :dåne: Er det mulig eller!? Jeg begynner å bli sååå lei alle de kommentarene der. Har virkelig magestørrelsen noe å si når man skal føde eller? De som er bittesmå kommer garantert til å gå over tiden de da eller??

ARGH... :kjefte:

Endret av April
Skrevet

:kose: Magekommentarer kan være utrolig sårende til tider! Og ja, alle sier at man ikke skal bry seg, men med alle graviditetshormonene herjende rundt i kroppen må jeg innrømme at for min del så er det lettere sagt enn gjort!!!

Spennende fremover nå, kan jo komme når som helst eller vente lenge den lille mannen ;)

Håper du og familien får en finfin påske!!

Skrevet

Takk for hilsen. Bizzy :klem:

Bråbestemte oss for en tur til Tønsberg i dag, skal være til i morgen. Men frøken fryd har enda ikke sovnet, så humøret mitt er ganske bra nå kan man si!! :kjefte: Det er nummmeret før jeg tilter fullstendig! Holdt på i 45 min med henne og hun sovnet nesten og da kom selvfølgelig mannen inn, for han trodde jeg hadde lurt på han. Det er nå en time siden og hun holder på enda!! Og jeg har endt opp på sofaen. Høygravid og fin, så er det jo klart jeg skal ligge her :gråte: Jeg har mest lyst til å bare kjøre hjem igjen. Det er liksom så fint med litt kvalitetstid sammen-kiss my ass!! Mamma og stefar er også er og som vanlig er det jeg som må få Victoria til å sovne og innen jeg har gjort det, har alle andre lagt seg.. Så moro å være på tur!!! Meningen var at Victoria skulle legges over i reisesenga når vi la oss, men det hjelper jo ikke akkurat når hun ikke vil sove og resten av gjengen her sover.

På fredag skal vi feire svigermor sin bursdag, så da er det vel å sitte og irritere seg grønn der oppe over alt det idiotiske som blir sagt. Godt man ikke er så veldig hormonell :sjenert:

Moro å ligge på sofaen gitt med den hersens halsbrann!! :sinna:

Skrevet

Sliten i dag..

Men innom for å :hoppe: litt for 38 uker!! :sjokkert:

På veien hjem fra Tønsberg hadde jeg skikkelig vondt i ryggen og tak i magen som kom og gikk, men det er over nå selvfølgelig..

Skrevet

38 uker allerede :hoppe:

Herregud, som tiden går. Nå blir det jammen meg spennende framover. Hvordan ble snuppa di født i forhold til termin?

Høres ut som om turen til Tønsberg ble skikkelig slitsom. Kan tenke meg det blir deilig å finne sin egen seng i natt :klemmer:

Skrevet

Fy fader for et møkkavær!!! Jeg hater snøen, det har kommet 30cm siden i går :sinna: Så nå er jeg på finn.no, for å se etter firehjulstrekk, tror nesten vi må ha oss det etterhvert..

Victoria kom dagen før min menstermin og 5 dager før ul-termin, Monja. Denne gangen er terminene dagene etter hverandre. Ul 5. og mens 6., så det blir spennende å se. Leste litt i dagbokene fra sist gang og da hadde jeg samme symptomer sist 3-4 dager før jeg fødte, så vi får se. Han kommer nå han kommer, men jeg tror jeg mer utålmodig denne gangen siden jeg vet hva jeg går til..

Hvordan får jeg lagt over dagboken min til min datamaskin, sånn som man kunne før? Noen som vet?

Skrevet (endret)

Jeg er så trist, så trist..

Pappa har hatt søstrene mine siden onsdag og i går introduserte han dem for den nye kjæresten sin. Det hadde gått kjempe bra, helt til mora fikk greie på det. Hun kjørte da 5timer for å komme hjem til pappa og hentet jentene!!! De skulle uansett hjem i dag og pappa skal jobbe nede der i morgen, så han må nedover alikevel. Jeg ringte pappa i stad og da hadde hun vært helt vill når hun kom og foran jentene. Hun hadde sparket og slått pappa, og knust en del ting, bl.a et minne han har etter farmor og som er uerstattelig. Hun hadde tatt med seg tvillingene og reist i går kveld. Hun eldste ville ikke bli med og det resulterte i at hun ikke får lov til å komme hjem. Stakkars, stakkars små. Tenk å bruke barna sine på den måten. Jeg syns det er helt horribelt. Hun hadde ringt pappa på vei nedover og da fikk han komme å hente tvillingene, da hadde hun satt dem igjen et sted. Hun er så dum og syk i hodet sitt, at hun burde vært meldt til barnevernet. Det hadde ikke kostet meg en kalori og gjøre det. Jeg syns det er forferdelig at søsknene mine skal vokse opp i et sånt hjem. Hun er så ustabil og innser ikke at hun trenger hjelp, det er det som er så ille. Jeg har sagt til søsteren min at hun kan komme å bo hos meg. Hun blir 12 år nå i sommer og det gjør meg ingenting om det hadde blitt noe av. Hun kunne jo ha bodd hos pappa, men han er jo så mye på farten. Jeg er glad på en måte for at hun på 11år ser hvor syk mora her, men på en annen måte syns jeg det er fryktelig vondt at hun og tvillingene skal bli den skadelidende delen her. Pappa og jeg gråt litt om hverandre..

Nei, en trist dag i dag..

I morgen er det barnehage igjen og jeg kan endelig nyte permisjonen min. Det gikk greit i bursdag hos svigers. Hun har en søster som bare er 4 år eldre enn mannen min og hun er ganske spesiell. Hun og svigermor har ikke den beste kontakten. Hun verken hilste eller snakket til meg mens vi var der oppe.. Så da får jo jeg svigers på min side og det er jo greit innimellom det og. Vi var der en tur i går og, ba oss selv på middag. Kjekt det :)

Endret av April
Skrevet

Klarer ikke helt å fatte at jeg snart er 39 uker på vei! Føles så uvirkelig at det liksom er såå nært!! Victoria sier ørten ganger om dagen at hun gleder seg til baby`n kommer snart :hjerte: Lurer på om hun blir sjalu? Veldig spent på det egentlig..

Skrevet

Nå nærmer det seg virkelig!! Blir kjempe spennende å følge med fremover. Må prøve å komme meg innom her hver dag ja ;)

Masse, masse lykke til iallefall, og jeg håper du slipper å gå over!!

:klem:

Skrevet

Hei vennen.. huff så trist med søstrene dine, hun høres virkelig helt gal ut.... håper det stabiliserer seg for barnas skyld! (o:

Gurimeg... tiden går jammen meg fort.... tenk at det er 10 dager til termin bare?! Jeg lover å følge med hver dag hvis jeg kan, for nå blir det spennende.... (bruk meg gjerne som "sladre-venn" dersom du ikke har noen andre...)

Lykke til... sier det nå i tilfelle noe skulle skje før tiden!

Stor kos fra shy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...