Glossy Skrevet 30. november 2007 #2461 Del Skrevet 30. november 2007 Så koselig med en liten Christian!! Kjekt å få bekreftet det flere ganger. Det gjorde jeg og. Da blir en liksom enda mer sikker. Helt sykt at det snart er jul. Synes jeg nettopp fødte ja Men gleder meg masse til førjulstid i nytt hus. Flytet jo inn dager før julaften i fjor så ble liksom ikke så mye kos. Ble mest flytting og stress. Så i år skal vi kose oss. I morgen er det pepperkakebaking med Marthe pluss noen andre små jenter - blir kjempe koselig! Vi valgte forresten navnet etter Christina på listen din til vår lille guttebaby Håper du blir ferdig med julegavene dine i morra da, selv mangler jeg bare 3. Veldig fornøyd med det! Ha en super helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 6. desember 2007 #2462 Del Skrevet 6. desember 2007 Så morsomt at du venter en gutt! ... dagbøker ramler visst ut av "mine innlegg" hvis man ikke skriver i dem på en stund, så da har jeg ikke fått fulgt med på deg på lenge. Men nå er jeg her igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #2463 Del Skrevet 7. desember 2007 Koselig at du følger med igjen, Lano Og takk for hilsner! Victoria har kastet opp siden i går kveld Siste gang var var for noen timer siden, så jeg håper hun er ferdig nå. Hun sover i senga sammen med pappa`n sin. Han har vært en liten tur på jobb, mens jeg har vært hjemme. Jeg burde absolutt ha vært på jobb, har så mye å gjøre. Men får prøve å gjøre litt hjemme i helga. Vi har ikke akkurat fått så mye søvn i natt, så jeg er ganske sliten. Og hvis det er omgangssyken hun har hatt, er det vel bare å vente på at den inntar oss andre også! Æsj, hater det er der altså. Det er noe av det verste jeg kan tenke meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. desember 2007 #2464 Del Skrevet 7. desember 2007 God bedring til Victoria Håper det bare er noe forbigående og ikke omgangssyken. Det er mange som sliter med omgang nå, men jeg håper virkelig at vi slipper unna det. Jeg hater omgang. Det sliter jo ut en stakkar. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. desember 2007 #2465 Del Skrevet 7. desember 2007 Huff, håper ikke dere får det også! Omgangssyke er noe av det verste som fins! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #2466 Del Skrevet 8. desember 2007 Tusen takk for hilsner! Victoria kastet opp et par ganger til i går, men det ble lengre og lengre mellom hver gang. Siste gang var i halv ti-tiden i går kveld, så da satser vi på at det er over. Hun har stortsett vært rolig i hele natt, så det har vært veldig deilig.. Håper vi er ferdig for denne gang og at vi andre har sluppet unna. Vet ikke om det går an og om vi er så heldige..Victoria er hvertfall en helt annet unge i dag. I løpet av de første 10 min. hun var våken i dag tidlig, sa hun mer enn hva hun sa i hele går tror jeg. Så det merkes godt at formen er bedre. Men jeg tror hun er trøtt og sliten, har ikke sovet noe spesielt i dag. Men hun har heldigvis fått i seg litt mat. I går spiste hun ingenting. Tenkte hun snart skulle få legge seg og så er det bare å håpe at det blir en rolig natt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #2467 Del Skrevet 16. desember 2007 Onsdag var det mannen sin tur. Men jeg har heldigvis ikke *bank-i-bordet* blitt smittet. Har vært uggen hele tiden mens Victoria og mannen hadde det, men ikke vært skikkelig dårlig. Hadde Victoria hjemme fra barnehagen på torsdag og fredag, hun hostet en del og siden de er ute når det er så kaldt som nå ville jeg heller at hun skulle være hjemme. Orker ikke at hun skal være syk i ukesvis. På onsdag døde mamma`n til stefaren min, så på tirsdag skal vi i begravelse. Har enda ikke fått skikkelig julefølelse. Gud vet når den skal komme.. Men, men. Jeg bare gleder meg til neste år og håper inderlig at vi da skal feire jul i eget hus. De fleste gavene er ferdig, har bare litt småting igjen. Har endelig fått sendt ut alle julekortene. Litt sent til å være meg men.. Ellers er det jo så flott vintervær. Selvom det er litt vel kaldt. Men egentlig bedre det, enn sånn hersens sølevær!! Søstrene mine er hos pappa denne helga, så vi var der en tur i går og så kommer de hit i dag. Pappa er så forelsket om dagen Han har truffet ei som er ganske mye yngre enn seg og jeg får egentlig bare helt fnatt av å høre om det.. Jeg synes ikke han trenger å haste seg inn i noe nytt, han har jo ikke akkurat vært så lenge alene!! Men uansett er ALT bedre enn det han har nå.. Hun er bare ikke god, sånt temperement og så lite omløp skulle man ikke tro gikk an. Hun har gått hjemme med barna i alle år, pappa har tjent alt av penger og hun bare bruker og bruker, og når hun så hva han hadde tjent under skatteoppgjøret syns hun at hun burde fått mer penger!! Er ikke mulig vettu Var forresten hos jordmor på onsdag. Hørte hjertelyden for første gang. Siden jeg har BMI over 28, må jeg ha glukosebelastning for å sjekke for svangerskapsdiabetes.. I skrivende stund er jeg 24+3!! Hm, tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #2468 Del Skrevet 24. desember 2007 Hadde skrevet et langt innlegg og så klarte jeg å få trykt på en knapp som gjorde at startsiden hoppet frem og da ble innlegget borte!! Juleaften er her og ingen julefølelse enda. Ser ut til at jeg må komme meg gjennom julen uten den i år. Får håpe det blir bedre til neste år, da vi forhåpentligvis feirer i eget hus, det gleder jeg meg til! I kveld skal vi være her, men vi skal en tur opp til svigers å åpne pakker. Bare det frustrer meg. De pleier vanligvis å komme hit, men i år hadde visst vi lovt å komme dit. Ikke at jeg kan huske det har blitt sagt. I går var vi oppe der en liten tur og leverte gave fra pappa, og hun nevnte ingenting om i dag. Men når hun kom på jobb at hun sagt til mamma når vi kunne komme, at stefar min hadde lovt å være nisse og så hadde hun lurt på om mannnen kunne komme opp med noen gaver på dagen i dag. Hvorfor kunne hun ikke sagt noe til oss? Men hun visste vel at hun kom til å få motstand, lettere å overkjøre mamma og de! Får helt sperre bare jeg går inn døra der. Jeg er så lei alle de tragiske og "besserwisser" kommentarene til den familien der. Og det irriterer meg at vi skal opp dit i kveld, bare det ødelegger julen for meg. Svigermor overkjører oss fullstendig når det gjelder Victoria, hun tar skikkelig styring. Jeg syns mannen kunne si noe, men han syns jo ikke hun sier noe galt!! Men en eller annen dag, smeller det fra meg. Og da tror jeg det smeller skikkelig!!! Uff, det var et negativt innlegg på juleaften, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon! Som en venninne sa til meg, du må bare gjøre det beste ut av det for Victoria sin del. Og det må jeg bare, kan ikke være så egoistisk.. Men jeg ønsker alle en riktig GOD JUL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. desember 2007 #2469 Del Skrevet 24. desember 2007 Innom for å ønske deg og dine en riktig GOD JUL!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2470 Del Skrevet 1. januar 2008 Ja, så var julen over for denne gangen. Det er egentlig deilig akkurat i år syns jeg, for jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på 2008. Det året her byr på så utrolig mye.. Julen har gått sin gang. Vi har vært friske og raske og det har vært så godt. Men jeg har gått med konstant angst for at vi skal bli syke, så ting har ikke vært helt topp likevel. (Tenk å bruke så mye energi unødvendig..) Victoria fikk mye fint til jul, ingen leker(!) bortsett fra dukke fra svigers. Vi fikk også helt greie gaver. Fikk 4000kr fra svigers, fikk helt sjokk jeg! De har aldri gitt så mye før. Men det er godt med bidrag, vi trenger en del av det i år. Å møblere et hus på 300 kvadrat er ikke akkurat gratis.. Fant ting til soverommet til Victoria i reklamekatalogen fra Bohus. Men for seng, garderobeskap og kommode ble det 8100,- Og så kan man liksom få noe lignende på Ikea til 2500,-. Jeg vurderer frem og tilbake, frem og tilbake. Aner ikke hva jeg skal velge.. Men jeg vet ikke om det er tidlig å begynne med vanlig seng til sommeren. Tror kanskje ikke det men.. Noen erfaringer? En ting som jeg syns er litt overraskende er hvor mange som har snudd bilstolen allerede. Jeg ser når jeg leverer Victoria i barnehagen, er det ikke så mange på hennes alder eller yngre som sitter bakovervendt. Merker at det begynner å bli litt trangt for Victoria, men det går greit enda. Tenkte kanskje vi skulle snu det når vi skal ha inn et barnesete til, for da flytter vi henne over til andre siden. Men da er hun jo 3 år. Ellers er jeg i shoppehumør! Har handla litt babyklær og nå venter jeg bare på at det skal bli salg, så jeg kan shoppe litt til.. Både til Victoria og baby`n Vi skal på Disney on Ice den 18. januar, gleder meg masse til det. Håper det blir bra. Men jeg tror vi har elendige plasser, sitter langt oppi huttiheita.. Torsdagen etter skal jeg og mannen på showet til Hege Schøyen og Øyvind Blunck, og vi skal sove over. Det blir godt med litt fri. Og litt shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #2471 Del Skrevet 5. januar 2008 Det snør og snør og snør Kan godt stoppe snart nå! Jeg var på kontroll i går og alt var bra. Ul viste at han vokser som han skal og er akkurat så stor han skal være nå. MEN han ligger i seteleie og jeg får helt angst! For hvis han ligger sånn på neste kontroll om 8 uker, så må jeg antageligvis ha keisersnitt og jeg vil ikke det :gråte: Har helt angst og tenker ikke på annet. Håper virkelig han snur seg, men jeg vet ikke hvor stor sjansen er for det... Victoria lå med hodet ned *sjekke papirer* fra uke 24!! ANGST-ANGST-ANGST Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. januar 2008 #2472 Del Skrevet 5. januar 2008 Du skal ikke tenke for mye på at han ligger i seteleie. Venninna mi sin nummer to lå i sete til uka før fødsel. Da snudde han seg i hodeleie, så han kan snu seg mange mange ganger før fødselen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #2473 Del Skrevet 5. januar 2008 Nå begynner møbelsnekkeren snart på kjøkkenet vårt Det gleder jeg meg til! Vi har også funnet litt forskjellig her som vi skal få han til å lage. Det blir vel under halv pris tror jeg. Skal ha sånn spisestue, sjenk og framskap. Gleder meg sååå til jeg skal møblere overalt!!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #2474 Del Skrevet 8. januar 2008 Takk for pm, shy! Det var utrolig fint Vi var og ordnet med kjøkkenet i går, gjorde noen endringer i forhold til det som ble tegnet. Men jeg tror det var smartere løsninger og i dag ringte han og gav oss pris. Det kommer på ca. 79.000,- og det tror jeg ikke er så verst for et heltre kjøkken og det er ganske stort også. Så da er det i gang!!! Jeg er mer bekymret for spisestuen og de andre møblene. Stolene kommer på 2000,-pr. stk og vi skal ha 14 stk. og bordet på 10000,-, så bare spisestuen kommer på 40000,-. Tror det blir litt for mye. Fikk reklame fra Bohus i dag og der var det en lignende spisestue+sjenk og framskap og det blir nesten halveprisen. Så vi får hvertfall ta en kikk på det. Men jeg syns det som blir laget er finere, men om det er verdt alle de pengene-det er jeg usikker på!! I morgen skal jeg på glukosebelastning. Gruer meg litt til det, men det går vel bra det også. Jeg går og bekymrer meg for det meste om dagen og stortsett blir det jo aldri noe av.. Jeg skal også ta å kikke litt etter vifte til kjøkkenet, mikroovn og innbygningsovn i morgen tenker jeg. Snekkeren vil vite div. mål på det. Det er mye som kan gjøres på huset nå, men mannnen holder jo på alene, så det begrenser seg hvor mye han får gjort. Det er fryktelig kjedelig. Men faren hans orker ikke så mye for tiden og pappa han er jo bare forelska. Mulig han kommer til å spørre en kamerat om litt hjelp etterhvert. Håper det, for jeg skulle virkelig ønske vi fikk flyttet inn til babyen kom. Men det er hvertfall urealistisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. januar 2008 #2475 Del Skrevet 10. januar 2008 Ang. seteleie, så tror jeg min har ligget sånn stort sett hele tida. Kjenner det på sparkene. Jeg er bare tre dager foran deg. De kan jo snu seg helt til termin? Og gjør de ikke det, kan man jo fortsatt føde naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #2476 Del Skrevet 12. januar 2008 Ja, jeg får prøve å ikke bekymre meg for mye og unødvendig, imli! Har hørt at de de kan snu seg lenge enda, så da håper vi de gjør det I dag skal vi på juletrefest. Mamma og svigers skal være med og. Håper det går greit og at jeg ikke irriterer meg altfor mye.. Ellers går dagene! Skulle så inderlig ønske at huset ble ferdig, men det gjør det jo ikke. Uansett er jeg hvertfall glad for at det går mot vår og lysere tider. Jeg har så lyst til å se over alt jeg har av babyklær og utstyr etter Victoria, men alt står stuet inne på boden her hos mamma. Så det får vente litt til. Men i begynnelsen av mars vil jeg hvertfall ha en oversikt. Vi kommer til å bruke opp igjen alt utstyr, for det kjøpte vi ganske nøytralt. Det er verre med klærne. Men for å si det sånn, så har jeg gått litt amok på salg i det siste, så jeg tror ikke akkurat han kommer til å mangle noe Men jeg gleder meg til å få en oversikt og jeg gleder meg til å ta i bruk bag`n til vogna. Den er sååå fin. Bilde av Victoria fra julen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 13. januar 2008 #2477 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei April, åååå så herlig Victoria er! Hvis du vil se oppdaterte bilder av snuppa vår, er det bare å gå inn på hjemmesiden vår... den har du sikkert fortsatt. (o; Ville bare fortelle... (du er i den eksklusive bittelille klubben som vet, for denne gangen skal ingen vite..) JEG ER GRAVID igjen... tenkt deg det!! Jeg er så glad! Ønsker deg en god uke, og håper nurket ditt snur seg snart! Kos shy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. januar 2008 #2478 Del Skrevet 14. januar 2008 Så herlig jenta di der Nå har du fått tilgang til bloggen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 15. januar 2008 #2479 Del Skrevet 15. januar 2008 Victoria er kjempe skjønn, og hun ser så stor ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #2480 Del Skrevet 15. januar 2008 Tusen takk for fine tilbakemeldinger Og for noen fantastiske nyheter, shy! Denne gangen skal det gå bra Jeg er hjemme fra jobb i dag, har hatt mageknip. Har heldigvis gitt seg nå. Men jeg får jo bare dårlig samvittighet ved å være borte fra jobb. Har tusen ting å gjøre og det hjelper ikke å være halvt sykemeldt, har fremdeles like mye å gjøre som da jeg jobbet fullt. Og vikaren min fungerer ikke, hun skjønner ikke så mye. Så de håper på å finne en annen løsning. Dette letter jo heller ikke meg så veldig. Så jeg går konstant og tenker jobb og alt jeg skulle hatt gjort. Dette er jo en veldig pressa tid for regnskapsførere og det er ikke noe moro å dytte jobben over på kollegaene mine. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, er redd jeg går på en smell snart. Tror jeg kommer til å bruke noe av permisjonstiden på og vurdere karrierebytte. Vet ikke hvor lenge jeg orker det maset og jaget og frister hele tiden. Ønsker meg en jobb hvor arbeidsdagen er ferdig når du går fra jobb. Mulig mageknipet er en reaksjon på alt maset og min irritasjon over svigermor. Hun sier så mye dumt. På juletrefesten på lørdag sutret hun over at hun måtte stå i kø for å få seg mat, var mye bedre før når alle hadde med seg mat selv. Og når barna sang stod mange av foreldrene og filmet og tok bilder, og det var såå dumt da for de som satt rundt så jo ingenting. For det gikk ikke an å lette på baken og komme frem å se selv? Og i går på jobb hadde mamma sagt til henne at de hadde bestilt tur til Syden 21. april og at hun kunne "passe" litt på oss. Svaret var at de klarer seg vel selv.. Hun hadde bare 15mnd mellom sine og klart seg selv. Det er farlig å stille opp som dere skjønner, vi skal ha det på akkurat samme måte som hun hadde det. Takk gud for mamma`n min sier jeg bare!!! Hun hadde også prestert å si at mannen min kunne jo ikke overnatte på sykehuset denne gangen, vi hadde jo Victoria og han måtte vel ha henne. Akkurat som om mamma ikke passer henne de få dagene det gjelder Blir helt lamslått jeg, at det går an å komme med så mye idoitiske utsagn? Jeg fatter det ikke.. Og dette menneske skal bli min nærmeste nabo! :dåne: I det siste har jeg fått helt sperre når det gjelder henne, jeg blir helt stiv. Klarer ikke å få sagt noen ting.. Egentlig så er det bare dumt å bruke så mye energi på et sånt menneske. Burde kommet meg til psykolog for å få bukt med hatet mitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå