Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Du har da ikke sneket i køen, April. Synes det er kjempekoselig at du er gravid jeg. Tenker litt sånn som deg, i forhold til vekt og sånt (jeg har nok iallefall 30 kg for mye på kroppen), men ikke la det ødelegge gleden over svangerskapet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så artig å høre om Victoria som prater så fælt. Det kommer mye rart fra Brage for tida også :)

Så kjedelig å være så kvalm, håper det hjelper med aktiv sykmelding! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsatt sykemeldt pga kvalmen, men det har blitt mye bedre nå. Tror jeg skal prøve å få 20% i stedet for aktiv. Er på jobb nå, så jeg må skrive litt fort..

Var hos legen på tirsdag og da så jeg et lite bankende hjerte :hjerte: Så foreløpig ser alt bra ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg er jo ikke langt bak deg, April. Med termin mellom 20 - 25. april engang blir det jo til at vi går det meste av tiden sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :hoppe:

For en fantastisk nyhet!! Lenge siden jeg har vært her inne nå. Travelt med to barn i hus ;)

Blir en kjempe spennende tid fremover. Ikke tenk så mye på vekta, kos deg med at det vokser en liten inni deg ;)

Masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Glossy:)

Dagene går og jeg er ikke her så ofte lenger. Men jeg er 20% sykemeldt pga kvalmen. Den er betraktelig bedre, men jeg blir ganske fort sliten for tiden. Mannen holder på med huset etter jobb hver dag og er ikke hjemme før sent og hele helgene holder han på. Men det må jo bare til. Vil jo komme inn også..

Ellers har vi det stortsett bra. Har fått time til ultralyd 6. november. Gleder meg masse :hoppe: Det blir så spennende! Søskenbarnet mitt ble inseminert på tirsdag, så det blir kjempe spennende å se om det klaffer der. Det er velfortjent, de har venta en stund. Tror sjansen var 60 % på første forsøk! Så den 11. 9 får vi greie på det.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med time til UL alt. Synd tiden går så treigt. Jeg orker ikke å bestille meg legetime enda, for da går tiden bare treigere :ler:

Krysser fingre for at 11/9 blir en god dato ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

11/9 ble ikke god dato, mensen kom på mandag :( Så da må de vente til oktober på nytt forsøk. Blir så trist på deres vegne og jeg tror det var en skikkelig nedtur for dem også.

Victoria har luftveisinfeksjon og formen har ikke vært helt på topp de siste dagene. Men hun blir da bedre..

Jeg er også i bedre form, men fryktelig trøtt og sliten. Skal til legen den 26/9, håper jeg får innvendig UL da og.

Mannen har ferie denne uka og holder på med huset. Han har fått ordnet med kloakken, beiset alt det nye ett strøk og nå holder han på med takstein. Gleder meg til han kan begynne inne. Men snart er det elgjakt og da går det vel litt tid til det.

Victoria maser, så jeg får gå! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj så gøy med enda en gravid... skjønner jeg har vært fraværende på KG en stund!!

Masse gratulerer med en liten spire i magen !

Kjipt med kvalmen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med søskenbarnet ditt - håper de lykkes neste gang. :jepp:

Hvor mye gikk du opp i forrige svangerskap?

Jeg er jo også overvektig og burde gått ned minst 15-20 kg,

men da jeg gikk gravid så la jeg på meg totalt 9 kg i svangerskapet.

Og etter 4 uker så veide jeg det samme som før jeg ble gravid.

Jeg har inntrykk av at de som allerede er overvektige når de blir gravide ikke går opp så mye som de som er slanke.

Vi vet alt om å pusse opp hus og at det tar mye lenger tid og blir mye dyrere enn først antatt. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner :D

Jeg gikk først litt ned sist gang, før jeg totalt gikk opp rundt 3kg. Og i løpet av ukene etter fødselen gikk jeg ned ca. 13kg!! Men dum som jeg var klarte jeg å legge på meg 20 kg i løpet av et år igjen da, så det var veldig lurt. Nå veier jeg rundt 3kg mer enn hva jeg gjorde før jeg fødte. Har ikke gått opp noe hittil, heller gått ned et par kilo. Bare håper jeg er like heldig med vektøkningen denne gangen og.

Men jeg lurer på om jeg har mistet, eller om det bare er normalt å føle seg sånn jeg gjør det. Jeg har ikke blødd eller noe. Men kvalmen er putt borte, jeg må ikke sove om ettermiddagen lenger for å komme meg gjennom kvelden og jeg syns ikke det har blitt noe mer mage. Litt mage kom veldig fort, men nå har det stått stille en stund. Men dette er kanskje helt vanlig...? :sjenert:

Ellers har vi det bra. Victoria er mye bedre, men hun hoster litt fortsatt. Hun er ganske sliten etter en dag i barnehagen og humøret er ikke alltid på topp om ettermiddagen. Mannen driver på huset hver dag og nå er takstein lagt. Tror han kan begynne å isolerer inne nå og så tror jeg han skulle montere kassene som spottene skal sitte i. Så det går fremover og jeg er veldig glad for at han gjør så mye selv.

Nå må jeg vel jobbe litt, men det frister ikke... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det for meg tidligere i uka. Ikke kvalm, ikke ømme bryster, ikke trøtt, men jeg var til legen og fikk se et sterkt og fint foster og plutselig kom symptomene for fullt igjen. Nesten så jeg savner dagene uten dem. Krysser fingre for at alt er bra hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner :D

Jeg gikk først litt ned sist gang, før jeg totalt gikk opp rundt 3kg. Og i løpet av ukene etter fødselen gikk jeg ned ca. 13kg!! Men dum som jeg var klarte jeg å legge på meg 20 kg i løpet av et år igjen da, så det var veldig lurt. Nå veier jeg rundt 3kg mer enn hva jeg gjorde før jeg fødte. Har ikke gått opp noe hittil, heller gått ned et par kilo. Bare håper jeg er like heldig med vektøkningen denne gangen og.

Men jeg lurer på om jeg har mistet, eller om det bare er normalt å føle seg sånn jeg gjør det. Jeg har ikke blødd eller noe. Men kvalmen er putt borte, jeg må ikke sove om ettermiddagen lenger for å komme meg gjennom kvelden og jeg syns ikke det har blitt noe mer mage. Litt mage kom veldig fort, men nå har det stått stille en stund. Men dette er kanskje helt vanlig...? :sjenert:

Ellers har vi det bra. Victoria er mye bedre, men hun hoster litt fortsatt. Hun er ganske sliten etter en dag i barnehagen og humøret er ikke alltid på topp om ettermiddagen. Mannen driver på huset hver dag og nå er takstein lagt. Tror han kan begynne å isolerer inne nå og så tror jeg han skulle montere kassene som spottene skal sitte i. Så det går fremover og jeg er veldig glad for at han gjør så mye selv.

Nå må jeg vel jobbe litt, men det frister ikke... :nei:

Hei

Sånn har jeg det også. Er ikke kvalm lenger, og ikke så trøtt, men det er jo fordi vi nærmer oss 2. trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har sett en bitteliten baby som ville suge på totten sin i dag :hoppe:

Det gikk veldig bra hos legen. Han er sååå behagelig og har et så godt vesen. Jeg fortalte om disse hysteriske damene jeg gikk hos sist, som ba meg fokusere på kosthold og ikke graviditet osv. Og han syns ikke så veldig om det. Han mente det ble helt feil å fokusere på sånt når man var gravid. Og han mente at det var ikke noe vits å plapre mer om det, for jeg var jo klar over dette selv. Så det er en litt annen oppfølging nå kan man si. Altså til det positive. Jeg går jo mye sjeldnere nå enn sist, men så lenge alt er greit gjør jo ikke det noe. Han sjekket også etter nakkefolden på ul, men så ikke noe til den. Alt så fint ut, vi så to armer og to bein. Så nå er det bare å vente til 6. november og ordinær ul. Da skal vi vite kjønnet også :jepp:

Mannen er overlykkelig om dagen, for nå er det jo endelig elgjakt :ler: Så jeg tror han storkoser seg. Neste tirsdag reiser han på jobbtur i to dager og jeg gleder meg ikke til å sove alene. Men det må jo bare gå. To netter går jo fort.

Og sånn som jeg gleder meg til huset er ferdig, alt som skal innredes og kjøpes :hoppe: Det blir så moro!! Jeg har en viss formening om det meste nå og jeg tror vi prøver å kjøre litt bondestil. Huset ligger jo på en gård og den ene delen av huset er jo over 100år og vi vil prøve å bevare noe av det gamle der.

Ellers har jeg det veldig bra om dagen. Victoria er en smule slitsom, men det er så utrolig mye moro med henne og. Når vi sier noe til henne nå kommer det svar som " Ja vel" og "Okay" :fnise: Gleder meg til så mye.. Jul, nytt hus, ny baby. Sukk, akkurat nå er alt topp!

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at du har fått sett babyen. Er alltid gøy det - blir spennende å se hvilket kjønn du får denne gangen da. Kanskje du og får en gutt som nr 2 ;)

I tillegg kjekt å lese at verden smiler til deg for tiden. Det fortjener du masse!! Blir kjempe gøy med hus, baby og jul. Sånn hadde jo jeg det og. Jul i nytt hus og så kom lillegutt til sommeren igjen. Vi koser oss og. Babyer er sååå deilig!!

Ha en super uke og helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

16+1 og tiden flyr!!!!

Gleder meg så til ul, men jeg syns det er så langt unna enda. Det nærmer seg da.. To og en halv uke :jepp:

Ellers går ting sin gang. Det er mye igjen på huset, men jeg håper vi kan være klare til mars-april. Vi har fått kjøkkentegningen og den ble veldig bra. Snekkeren skal lage det etter jul. Har egentlig tenkt at han skal få lage noen skap og spisestue også, kanskje baderomsinnredningen og.

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med 4 måneder!Jeg er 16 uker idag, så vi har termin samme dag omtrent!!Det er jo litt gøy!Jeg skal på UL på tirsdag for å se kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Jens og i lige måde ;) Er spent på om du fikk vite kjønnet i dag :) Jeg fikk time hos fastlegen min i morgen, fant ut at han hadde UL apparat! Så da hadde jo ikke jeg tid til å vente lenger :ler:

Victoria er litt av en prøvelse om dagen. I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen, så jeg har hatt fri med henne. Tror hun har slått seg vrang 4-5 ganger i dag og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Hvor mye kan jeg straffe henne, hva kan jeg gjøre for at hun skal skjønne at det hun gjør er galt osv??

Hun ville ikke pusse tenna når hun skulle legge seg i dag og min tålmodighet er ikke lang om dagen. Da roper hun på pappa`n sin og sier hun vil til han, men han er jo oppi huset. Så sa jeg at hun fikk ringe å prate med han, men det ville hun ikke. Så jeg ringte og da knakk jo jeg sammen, tårene sitter ganske løst om dagen :sjenert: Victoria bare sto og helt stille og så jeg gråt og så gikk hun inn på soverommet sitt og så la jeg henne i senga og sa bare natta og gikk. Hørte ikke en lyd, annet enn natta!! Jeg pleier og lese og synge for henne. Hun spurte om jeg kunne synge, men da sa jeg nei og da sa hun ikke noe på det. Hun skjønte nok at jeg ble lei meg. Men hvor mye skal jeg kreve av en to og et halvt åringen også da, begynner å lure på om jeg egner meg som mor i det hele tatt...

Tror ikke ting ordner seg med pappa og stemor, håper ikke det i allefall. Pappa har det veldig mye bedre alene. I følge pappa kunne visst hun tenkt seg at han flyttet etter.. Ikke mye smart hun heller da, som flyttet for halvannen måned siden. Det er ikke så veldig gjennomtenkt da spør du meg. Men jeg råder pappa det motsatte og det mener han vel selv også foreløpig. Hun har et humør som ikke er menneskelig og det viser hun for han enda. Kjefter og blir sur for den minste lille ting og det er jo ikke akkurat noe sjakktrekk hvis hun så gjerne vil ha han tilbake.. Men hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen!!

Nå får jeg finne tv`n og sofaen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig innlegg! Nå ble jeg skikkelig glad når jeg leste det. Så godt at du får en lege som klarer å fokusere på at du faktisk har en baby i magen, og ikke på vekt. Så deilig. Nå kan du jo bare glede deg over den lille i magen og kose deg i svangerskapet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...