April Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #2341 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg har bestilt svarte crocs til meg selv og de skal være i posten hvert øyeblikk Og så har jeg bestilt en del fra Disneystore som har kommet til Norge, så jeg tenkte jeg skulle ringe DHL og høre om de kunne levere det på jobben min. Gleder meg Det var deilig å være alene i Tønsberg, skulle gjerne vært lenger. Vi var ute å spiste på fredag og så Mars og Venus, morsom film. Ellers kosa vi oss masse.. Sist uke fikk vi lapp i hylle til Victoria i barnehagen, jeg hadde visste hentet henne litt sent dagen før. De stenger 16.15 og da skal vi være ute av barnehagen, ganske uhørt spør du meg Og jeg var kanskje ute 16.20. Sendte mail til styreren, men fikk bare et standard svar. Men de driver heldigvis å behandler endring i åpningstidene, så jeg håper det går igjennom snart. Mannen fikk i dag innkallelse til den jobben han søkte på i kommunen. Han har nok mer lyst på den enn hos søskenbarnet mitt. Tror han har blitt litt bortskjemt med all den friheten han har hatt nå. Han holder jo stortsett på alene. Så jeg håper virkelig at han kan få den jobben. Han har i allefall sagt opp jobben han har nå, så det blir spennende å se hva som skjer fremover. Sjefen min har blitt 100% sykemeldt, hun taklet ikke det å være daglig leder og alt som fulgte med det. Så nå blir det ganske mye ekstra på oss andre fremover. Ikke vet vi hvor lenge hun blir borte heller. Neste uke skal jeg på kurs i Oslo to dager. Mamma og jeg skal ligge over, så kan vi shoppe litt etter jeg er ferdig med kurset på tirsdag. Gleder meg til det! Men nå får jeg bade, men mannen gir Victoria kveldsmat og så skal jeg legge henne før jeg skal nyte tv-kvelden på TvNorge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #2342 Del Skrevet 9. mars 2007 MANNEN HAR FÅTT JOBB HURRA Han har fått den jobben her i kommunen! Det letter dagene våre veldig. Han går ned en del i lønn, men det er så mye annet som veier opp. Han får arb.tid fra 7.30-15 og det er jo ingenting sammenlignet med nå, eller arb.tiden er jo nesten den samme. Men det blir jo ikke noe reisetid i forhold til nå. Og jeg kjører forbi der på vei til jobb og det litt rett ved barnehagen. Nei, dette var virkelig moro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 9. mars 2007 #2343 Del Skrevet 9. mars 2007 Åh, så moro! Det er deilig når sånne biter faller på plass, da blir plutselig alt så mye lettere!! Grattis til Aprilmannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. mars 2007 #2344 Del Skrevet 9. mars 2007 Gratulerer med jobb, April-mannen! Og god helg til hele familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #2345 Del Skrevet 10. mars 2007 TUSEN TAKK! Vi feiret med pizza, øl og rødvin i går Mannen fikk blomster både av meg og mamma. Vi har vært på bytur i dag og da var vi en tur innom Byggmakker. Så på kjøkken, bad, gulv og vegger. Det er mange ting som begynner å falle på plass, men det er mye som gjenstår også. Vi vet stortsett hva vi vil hva her og der, men det er en del detaljer som mangler. Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hva man vil ha, før huset er klart og man kan begynne å legge gulv og sette opp vegger. Men vi har jo en viss peiling på hvordan vi vil ha det. Fikk også holdt av et Nikon D40 kamera, mamma eller mannen skal hente det på mandag. Håper det er et bra kamera. Jeg vurderte Canon EOS400, men hun i butikken mente at til mitt bruk var Nikon kamera like bra. Så jeg satser på at det holder! Crocsene mine har enda ikke kommet. Snart 14 dager siden de ble sendt nå. Men det kan jo ta 1-3 uker, så jeg håper det bare er postgangen som er treg og at den ikke har blitt stoppet i tollen. Nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre ferdig invitasjonene til Victoria sin bursdag. Vi skal feire den 7. april på kroa til stefaren min, med de samme gjestene som i fjor. Fadderene blir bedt. Victoria har jo 5 stykker og det er 4 av dem som ville bli bedt uansett, så da synes jeg like greit vi kunne be den siste også. Vi har jo plassen. I år blir det sikkelig prinsessebursdag med masse ballonger og prinsessekjole fra tremenningen min i USA. Gleder meg Ha en fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 #2346 Del Skrevet 14. mars 2007 Saa moro med bursdagsselskap, ny jobb til mannen og innkjoep til hus! Ser ut som dere har det bra for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #2347 Del Skrevet 15. mars 2007 Vi har det veldig fint, Holly I går kom crocsene mine! Fikk duplikatmelding og da hadde de ligget der siden 6/3. Men jeg har ikke fått noe lapp før Men nå kan jeg ha de på jobb på søndag, da skal jeg jobbe hos stefaren min. Mannen var hos søskenbarnet mitt her om dagen og bestilte masse til huset, mesteparten av det vi trenger til reisverket, noe materieler innvendig og isolasjon og det ble ikke mer enn 70000,-. Jeg hadde regna med masse mer! Regner vi kommer til å få en lokal møbelsnekker til å lage kjøkken. Han kan jo tilpasse etter vårt behov og det trenger ikke være noe standard mål og det kan jo være greit når man skal prøve å få det inn i et gammelt hus, som kanksje ikke er helt rett. Vi er inne i en morsom prosess nå, for flere og flere biter faller på plass. I går kveld hadde vi møte her på jobben med en potensiel ny sjef. Han har jobbet i en annen del av selskapet her før og er vi så heldig at han kommer hit og blir sjef for regnskapskontoret, er jeg overlykkelig. Han er rettferdig og tar tak i ting der og da og ikke minst så er han mann. Tror ikke det hadde nytta med enda en dame her nå. Jeg håper virkelig han begynner, for hun som er sjef nå her IKKE noe bra sjef. Hun har overhodet ikke lederegenskaper. Men hun har jo uansett sagt fra seg den stillingen heldigvis, så vi får bare håpe den som kommer er mer oppgående på personalansvar enn henne og det skal ikke så mye til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. mars 2007 #2348 Del Skrevet 15. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. mars 2007 #2349 Del Skrevet 15. mars 2007 innom for å se hvordan dere har det Gratulerer med jobben April mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #2350 Del Skrevet 20. mars 2007 Takk for det. Vi har det bare bra! Victoria fikk falsk krupp igjen natt til lørdag, men vi vet jo hva vi skal gjøre så det gikk greit. Men det er litt skremmende mens det står på alikevel. Hun har vært i barnehagen i dag og jeg tror det har gått greit. Hun hoster noe, men er i bra form ellers. Vi skal på sykehuset neste onsdag for utredning av barneastma. Håper virkelig ikke hun har det. Jeg jobber ekstra i dag, gjorde det i går også. I morgen har svigermor og mormor bursdag, skal feire svigermor. Mormor skal være med døtrene sine og møte mamma og stefar i leiligheten i Tønsberg. Hun synes det er veldig koselig å komme seg ut en tur, skulle gjerne vært med dem. På lørdag er det "skidag" med jobben, dvs utefest på fjellet med grilling og drikking Og på mandag har stemor bursdag, tirsdag blir søskenbarnet mitt 30år og vi skal på konferansetime. Puh, mye som skjer nå gitt. Et vennepar av oss er i Dublin nå og det er visst sååå mye fint å shoppe der. Masse merkeklær og jeg er jo ganske opptatt av det Så jeg burde absolutt komme meg dit en tur! Kanskje en plan for høsten? Kunne også tenkte meg til Nice. Men jeg skal jo ha huset ferdig fortest mulig og, så det blir vel snakk om prioriteringer dette året her... Nei, nå må jeg jobbe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 22. mars 2007 #2351 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei du!! Da er jeg endelig på nett igjen. Kjekt lese i dagboken din etter gammelt. Alt vel med meg og mitt. Stortrives i nytt hus :D Håper alt står bra til med lille Victoria nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. april 2007 Forfatter #2352 Del Skrevet 2. april 2007 Godt å se deg igjen, Glossy Håper alt står bra til med dere! Victoria har fått full barnehageplass fra høsten av!! Det var deilig! På lørdag skal vi feire bursdagen hennes. Vi skal ha det på kroa til stefaren min. Med besteforeldre, oldeforeldre, faddere, tanter og onkler blir vi 28stk smått og stort!!! Herregud, skulle ikke tro det var bursdag til en to-åring! Ja,ja.. Jeg gleder meg hvertfall. Jeg skal ta noen bilder å legge ut her. Det blir skikkelig prinsessebursdag. Hun har fått en nydelig kjole fra tremenningen min i USA. Jeg skal bake bamsekake, og mamma har lagt hjertesukkerbrød og iskake og så skal vi lage vaffel i mikke mus form. Styrer kanskje litt vel mye, men det er jo så moro!! Nå skal jeg jobbe en dag til og så er det påskeferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. april 2007 #2353 Del Skrevet 3. april 2007 Det er gøy å arrangere. Det synes jeg også. Og det aller morsomste er planleggingen. Håper dere får en fin bursdagsfeiring på lørdag. Gratulerer til Victoria på forskudd... Og god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. april 2007 Forfatter #2354 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Tusen takk for det, Siam og riktig god påske til dere og Victoria har nå begynt å si to ord om gangen.. Men det går veldig mye i mamma min, pappa min, meg og min Ja, ja det går vel over en gang det og. Ellers kommer det nye ord stortsett hver dag. Når vi spør hvor gammel hun blir sier hun tuu Hun bruker u veldig mye. Hun lager trutmunn og sier uuut og ua(med skikkelig trykk på u, betyr lue) Det er veldig mye moro med henne om dagen. Men hun har jammen meg litt av en vilje også! Jeg prøver så godt jeg kan å være standhaftig, men det er ikke alltid like lett. Hvis hun ikke hører, har jeg begynt å sette henne i trappen, sånn at hun skal skjønne at hun gjør noe galt. Jeg vet ikke om det er tidlig å begynne med sånn, men jeg tror kanskje ikke det skader heller.. Og så sier hun uscha=unnskyld når hun er ferdig med å sitte i trappen. Og da smelter jeg litt.. Men hva spiser egentlig to-åringer til middag? Jeg synes vi ikke er flinke nok til å varierer maten hennes, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tilby heller. Hun er ikke så veldig glad i spise vanlig kjøtt(altså sånn som krever litt tygging), men sånn som medisterkaker, kjøttkaker og pølser går ned på høykant. Jeg bakte bamsekaken til bursdagen i går kveld, så da er alle kakene klare. Bare pynting som gjenstår og det tar jo litt tid kan man si.. Men det er jo moro også da. Vi gjør vel klar mesteparten av pyntingen på fredag tenker jeg. Skal jo blåse opp en del ballonger og ordne til bord og dekke på. Og ting tar som regel tid.. Pappa og de komme oppover på fredag. Jeg har ikke sett søsterene mine siden august, så det gleder jeg meg veldig til. Tror de er veldig spente på Victoria og se hvor stor hun har blitt.. Huset krever ganske mye fremover.. Det er mye forberedelser merker jeg. Mannen holder på med noe hver kveld. Men når påsken er over har han bare 9 arbeidsdager igjen i den gamle jobben og så er han ferdig!!! Etter det blir det jo en helt annen hverdag. Tror han skulle ta fri de første dagene i mai og holde på med huset da. Og så begynner han i den nye jobben, blir spennende det. Håper han kommer til og trives der. Men når jeg tenker etter nå, så er det jammen meg litt under 3 uker til vi drar til Gran Canaria :hoppe: Det er så lenge siden vi bestilte billetten, så det turen har virket så fjern! Men nå er den jo rett rundt hjørne!! GOD PÅSKE!! Endret 3. april 2007 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. april 2007 #2355 Del Skrevet 3. april 2007 God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. april 2007 Forfatter #2356 Del Skrevet 9. april 2007 HURRA FOR VICTORIA SOM ER 2 ÅR I DAG Vi feiret på lørdag og det gikk kjempe bra, hun fikk mye fint og 2150kr+den ene onkelen hennes har begynt å spare i fond. Pappa og de var her og, de vurderer faktisk å flytte oppover De var å så på et hus på lørdagskvelden. Stemor har ikke opplevd den støtte og nærheten fra familien sin som hun hadde håpet på når hun flyttet nedover. Og pappa har jo de fleste kamerater her og det er lettere for han med jobben her oppe. Og så tror jeg Victoria er et ganske stort pluss for dem og det at pappa har sin familie her. Jeg håper på mange måter at de kommer oppover. Det som det står litt på, er vel hvordan det er tilrettelagt for psykisk utviklingshemmede barn her, siden søsteren min har Williams syndrom. Tenkte jeg skulle undersøke litt med kommunen i morgen. Mannen og jeg bestemte at prøvingen starter i juni Det var jo veldig greit å få på våren, sånn som vi gjorde med Victoria. Men vi vet jo ikke når det klaffer da.. Om to måneder er vi hvertfall i gang Blir spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. april 2007 #2357 Del Skrevet 9. april 2007 Gratulerer med dagen til snuppa! Spennende med prøvestart igjen snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. april 2007 #2358 Del Skrevet 9. april 2007 Gratulerer med dagen, Victoria!! Veldig spennende med prøving! Gleder meg til å følge med. Håper det går like fort og greit som forrige gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 15. april 2007 #2359 Del Skrevet 15. april 2007 Grattis med dagen snuppa!! Håper du har hatt en super dag. Spennende med prøving i juni. Kanskje du er gravid før jeg føder Blir kjempe spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2007 #2360 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Gratulerer masse med dagen, April!!! Gratulerer med 2 årsdagen til Victoria Gratulerer med ny jobb til mannen din. Gratulerer med full barnehageplass. Og lykke til med prøvingen. Kanskje får vi termin samtidig en gang i framtiden? Ja, jeg burde vært flinkere til å følge med *smekk på lanken* Håper du får en fin uke. Edit: trykkleif..... Endret 15. april 2007 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå