Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #2321 Del Skrevet 18. januar 2007 Deilig med små som sover om natta ja. Vi var heldige ei stund, men nå er vi visst igang igjen med litt urolige netter. Men det går seg til igjen. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #2322 Del Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for hilsner Jeg sitter på jobb enda.. Burde jo ikke være her inne da, kommer meg ikke akkurat fortere hjem Er vel ikke ferdig før seks tenker jeg. Har en del jeg skal ha gjort først. Men egentlig kunne jeg vel vært her til i morgen tenker jeg Victoria sov hele natta i natt også! Herlig.. Hun er stuptrøtt når jeg vekker henne om morgenen og vi skal dra. Godt det snart er helg, så vi kan kose litt. I morgen skal jeg jobbe noen timer, mens mamma har henne. Snakket med mannen nå og da hadde han lyst til å dra på noe jegergreier i morgen kveld. Lørdag skal han hjelpe til hele dagen på skytebanen og søndag skal jeg jobbe hos stefaren min. Så det var den helga! Men nå får jeg vel jobbe litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 19. januar 2007 #2323 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja, kamera ja! Jeg har et Nikon D70-kamera. Det er det proffeste av de enkle speilrefleksene som Nikon har. De har en D100 og D200 også, men da er vi over på de som avisfotografene bruker, og så proffe kameraer tror jeg ikke dere trenger! D70 er jeg veldig fornøyd med, det er godt å holde i hånden, har god batterikapasitet og tar veldig fine bilder. Jeg bruker mye Autofokus-funksjonen, fordi jeg ofte fotograferer i situasjoner hvor det skal gå litt kjapt, men jeg drømmer om å ha tid til å lære meg å bruke kameraet skikkelig. Øver meg litt innimellom, da. Men det er et kamera som er helt ok å bruke selv om man er nykommer. Nikon har også en modell som heter D50, det er litt billigere, men jeg synes faktisk det er nesten like bra! Litt færre innstillinger og sånn, men det er kanskje ikke det dere skal bruke mest likevel? En kollega av meg har D50, hun er glad i å fotografere og er veldig fornøyd med det. Den store "striden" i fotografmiljøene er jo mellom Nikon og Canon. Jeg er som sagt fornøyd med mitt Nikon-kamera, men jeg ser at Canon har flere modeller som er veldig gode. Blant annet har de en som heter 350 D som skal være veldig bra. DinSide testet 350D mot Nikon D50 i fjor, da vant D50 hårfint. Jeg tror jeg ville ha satset på et av disse to, de er veldig gode begge to og det er egentlig bare ørsmå forskjeller mellom dem, alt etter hva slags kamera du liker. Jeg ville nok anbefale dere å ta turen i en fotobutikk og kjenne på kameraene og la dem ligge i hånden også, det er veldig greit fordi alle har forskjellige hender osv. Ellers har Nikon en modell som heter D40, den kjenner jeg ikke til, men den vil jo da være litt mindre enn D50. Den koster 4995,- på Elkjøp med linse (det må dere jo ha). Der selger de 350D med linse til 5495,- Og så anbefaler jeg dere absolutt å kjøpe en ekstern blitz, som dere fester på toppen av kameraet. Den innebygde blitzen er ikke spesiell bra, den er veldig sterk og gjør at folk blir helt utbrente og hvite i ansiktet. Blitzen koster rundt 2000 kroner pluss minus, men er vel verdt pengene!!! Ble du noe klokere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #2324 Del Skrevet 21. januar 2007 TUSEN TAKK, LANO Så litt når jeg var til by`n i går, men jeg får undersøke litt mer før jeg bestemmer meg. Klokka tre i natt våknet vi av at Victoria nesten ikke fikk puste Fryktelig ubehagelig opplevelse. Vi fant ut at det var falsk krupp. Men tok en tur på legevakta, fikk noen piller og efedrin. La oss kvart over seks igjen og så skulle jeg opp på jobb på kroa til stefar klokka ni. Men jeg fikk heldigvis begynne elleve. Var ganske trøtt og sliten. Og man blir litt satt ut av sånt og ikke minst man føler seg så hjelpesløs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. januar 2007 #2325 Del Skrevet 21. januar 2007 Uff så skummelt, da! Bra at dere hørte det. Ha en fin søndagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #2326 Del Skrevet 24. januar 2007 Takk for det, Siam! Går bedre nå og Victoria har ikke hatt noe mer sånt nå. Men hun er ganske tett og har en stygg hoste HUn har vært i barnehagen og det har gått greit. Nå er i allefall vinteren her. Det er ca.40cm med snø og rundt 15 kuldegrader! Skulle ønske det heller var sånn 1. desember jeg. Men for all del, det er mye bedre med sånn vær, enn det hersens regnværet og glatte føret. Jeg får ikke så mye tid her inne som jeg vil og ønsker. Kunne tenkt meg å følge opp dagbøkene til dere andre mye mer, men jeg er ofte inne og leser, selvom jeg ikke skriver noen hilsen. Har forresten bestilt lyse rosa crocs til Victoria fra taylorshoes.com. Håper de er fine og at de ikke blir stoppet i tollen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #2327 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå har crocsene kommet og de ligger på posten, så jeg skal hente de i dag. Synes det gikk veldig fort og de ble heldivis ikke stoppet i tollen Er spent på hvordan de ser ut. Nå skal jeg sitte noen timer på sentralbordet. De andre er i begravelse etter en tidligere kollega, hun døde av kreft 31 år gammel sist uke. Hun er søskenbarnet til en nær venninne av meg, så jeg vet godt hvem hun er, men jeg kjente henne ikke så veldig sånn sett. Victoria begynner heldigvis å bli bedre. Hun har vært i barnehagen hele tiden, selvom hun har vært litt syk. Så lenge feberen har holdt seg borte og hun har synes det har vært greit å være der, så har jeg latt henne være der. Men jeg synes hun virket litt tettere igjen i dag, men jeg håper det er borte i løpet av dagen. Vi har heldigvis fått nettene(og senga) tilbake.. Jeg har også være litt små forkjøla, måtte reise fra jobb på tirsdag med vondt i magen og masse hosting. Men jeg er mye bedre nå. Ellers jobber jeg fullt nå frem til mai. Mamma og svigermor bytter på å ha Victoria mandager og fredager skal mannen ha fri innimellom. Vi kommer til å søke full barnehageplass til høsten og så tar vi henne heller ut den dagen jeg har fri. For jeg vet jo at fra januar til mai igjen så jobber jeg fullt og det er greit å ikke være såå avhengig av mamma eller svigermor. Og så kommer det vel til å gå en tid til huset også og da kan det være greit å ikke ha Victoria løpende rundt seg.. Nå er det tid for lunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #2328 Del Skrevet 2. februar 2007 De råååååsa crocsene har kommet og er bare kjempe tøffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. februar 2007 #2329 Del Skrevet 2. februar 2007 Grattis med rååååsa crocks!!! Jeg har nettopp kjøpt med Canon EOS 350D og det er knallbra. Håper dere får en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. februar 2007 #2330 Del Skrevet 2. februar 2007 God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #2331 Del Skrevet 4. februar 2007 God helg til dere og, Siam Jeg vurderer så fryktelig for og i mot speilreflekskamera. Jeg har veldig lyst på, men så synes jeg de virker så store og klumpete å få med seg. Det jeg har nå er bare å putte i veska og jeg merker liksom ikke at jeg har det med meg en gang. Er redd at hvis jeg bytter at jeg ikke kommer til å gidde og dra det med meg. Men det er kanskje noen som har litt erfaring med det også? Kom gjerne med råd. Spørsmålet er vel hva jeg ønsker meg. Og jeg ønsker meg veldig et kamera som tar bilder ganske kjapt og at det blir fine, klare bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 4. februar 2007 #2332 Del Skrevet 4. februar 2007 jeg kan anbefale et speilreflekskamera. Det er jo ikke like lett å ha med seg, men du kan jo bruke det gamle i tilegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 5. februar 2007 #2333 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har to kameraer, akkurat sånn som du vil få hvis du kjøper deg speilrefleks i tillegg til det du har. Bruker det lille når vi er ute og baser i snøen, på fest, på ferie og i andre situasjoner hvor jeg ikke gidder å dra med meg det store. Kamerabagen med speilrefleksen er kjekk å ha med når man skal være på et sted hele dagen, og vet at man ikke behøver å bære det med seg rundt. Sånn som i går, da var vi på formiddagsbesøk hos noen venner med barn, da er det helt ok å ha med bagen. Mens fredagen var jeg ute på byen med kolleger, da hadde jeg bare det lille. Det store blir likevel brukt MYE, og jeg har nå forsåvidt hatt det med meg både på skogtur og ut i snøen også, jeg... Poenget mitt er bare at det er kjekt å ha to: et lite og et stort, så kan du bytte på og slipper å ta med den "digre klumpen" overalt. Så jeg sier: kjøp!! Du kommer ikke til å angre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #2334 Del Skrevet 9. februar 2007 Blir nok til at jeg skal ha et, Lano Victoria har vært syk denne uken. Hun var i barnehagen på tirsdag og de sa der at hun hadde hostet ganske mye. Vi har hatt slitsomme netter siden søndag og vi begynner å bli ganske tomme for energi. Jeg har jobbet hele uka. Mannen tol fri i dag og var hjemme med Victoria. De har vært hos legen og hun har en form for bronkitt. Fikk også henvisning til Barne polyklinikken for å sjekke nærmere om hun har barneastma, siden hun nå hadde vært hos legen tre ganger på ganske kort tid med stygg hoste. Håper virkelig ikke det er noe alvorlig! Sist lørdag var vi på harrytur, fikk shoppa litt Tenkte jeg skulle avgårde i morgen også å handle morsdagsgave og Valentinesgave til mannen. Det var også halvpris på Reimadresser på Babyshop, så jeg har litt lyst til å kjøpe det til Victoria. Vi får se! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. februar 2007 #2335 Del Skrevet 11. februar 2007 Gratulerer med morsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #2336 Del Skrevet 12. februar 2007 Tusen takk for det, La Traviata og det samme til deg! Victoria begynner å bli bedre heldigvis, så jeg tror vi prøver barnehagen i morgen. Hun har vært med mamma i dag, sånn er det når man har 60% barnehageplass. Men vi er veldig heldig som har besteforeldre som stiller opp sånn.. Jammen meg synes jeg det er slitsomt å jobbe fullt og ha en liten unge, hvertfall en liten unge som er så mye syk. Men jeg tror det er mange som meg og jeg er nok ikke alene om og synes det. Jeg har faktisk begynt å glede meg litt til vi skal ha en til. Vi starter nok prøvingen i løpet av sommeren tenker jeg. Har flere navn klare(det har jeg vel egentlig hatt lenge.. ) Nå for tiden er jeg veldig glad i Clara og Amalie. Mannens oldemor het Klara, så det hadde jo vært moro å kalle opp etter henne. Guttenavn er det verre med.. Erik, Emil, Henrik bl.a men ingen storfavoritt. Men jeg har jo i grunn ganske god tid på meg!! Og så gleder jeg meg sånn til å begynne på huset! Går nok en stund til før vi får begynt, men det er så moro å finne alt det vi har lyst til å ha innvendig. Vi er ganske enig og det er så godt å slippe å krangle om hver minste lille ting! Eneste er alle kronene som bare kommer til å rulle på, men bare vi blir fornøyd til slutt,så er det det viktigste for meg. Det er vel flere enn oss som får gjeld på et par millioner.. Ha en fin kveld! Det skal jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #2337 Del Skrevet 20. februar 2007 Hurra, Siam er i gang Gud, som dagene flyr.. Victoria er heldigvis bra igjen og er sitt vanlig jeg. Jeg synes hun er så rar og sjarmerende om dagen. Hun kommer stadig med nye ting og lærer noe hele tiden. De siste kveldene har vi sett på videoen fra hun ble født og frem til i dag. Det er så moro å se alle forandringene. Og neste gang skal jeg prioritere anderledes etter fødselen!! Sist gang kom en venninne rett etterpå og vi sendte sms og ringte og fikk telefoner inn. Vi brukte liksom ikke de første timene på å kose oss med Victoria og sånn blir det ikke neste gang!!! Da får vi sende beskjed til de vi vil og skru av telefonen. Men jeg tenkte ikke sånn da. Og det angrer jeg litt på nå, men det er jo for sent egentlig. Får bare ta det til etteretning neste gang.. Nå må jeg jobbe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 20. februar 2007 #2338 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei April.... det er så spennende med Siam altså.. gleder meg litt vi skal i gang også! Kanskje du og jeg blir gravide på likt neste gang også?? (o: Jeg tener også sånn som deg, at neste gang skal vi ha mye mer ro rundt oss.... var veldig stas å vise frem, men jeg skulle ønske jeg koste meg litt mer og bare nøøt de første dagene med snuppa vår i ro og fred! Håper alt er bra med dere ellers... her er alt bra.. gidder ikke å skrive dagbok lenger, men titter innom deg og Siam støtt og stadig... (du kan jo forresten bare titte innom hjemmesiden vår, så blir du oppdatert på livet vårt. ) Ha en fin uke. stoooor shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 20. februar 2007 #2339 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei April. Må nesten oppdatere meg litt her også. Vi har et Nikon D 70 og har vært suuuuper fornøyde med det. Ja det er litt stort å ta med seg overalt, men har det oppi stellevesken, må jo ha den med uansett. Og bildene blir sååå mye finere hvis du lærer deg litt om de forskjellige finessene på kameraet. Anbefaler. Vi bruker bildene vi tar med det til å lage julekort, dåps og bursdagsinvitasjoner etc. Printen blir bare super! Er ikke de rååååsa crocsene kule? Storesnuppa har de i minste størrelse og jeg gleder meg til hun skal bruke de til sommeren. Jeg mine, bruker de hjemme hver dag! Nå får jeg se ferdig CSI så er det natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2340 Del Skrevet 22. februar 2007 Endelig kom veslejenta til Siam Merker det frister mer og mer med en liten en nå. Blir visst litt påvirket kan man si Tusen takk for hilsner, shy og cappocino Kan nok hende vi blir gravide likt neste gang også ja, shy Vi satser hvertfall på prøving om noen mnd, i sommer en gang tenker jeg. Gleder meg veldig! Jeg er heller ikke så mye innom her lenger og jeg er ikke flink til å legge igjen hilsen selvom jeg leser dagbøkene deres. Må nok få kjøpt et sånt kamera snart. Vil hvertfall ha det til Victoria`s bursdag og vi skal til Syden. Jeg elsker å ta bilder og lage alt mulig av kort og invitasjoner. De rosa crocsene er kule! Victoria har de i barnehagen. Lurer på om jeg ikke skal ha sånne selv også.. Trenger noen bedre sko når jeg jobber hos stefaren min og det er ei der som har sånne. I morgen drar mannen og jeg alene til Tønsberg Vi gleder oss sånn! Skal bli godt med litt alenetid!! Mannen har forresten fått jobbtilbud. Det er i byggevareforretningen til søskenbarnet mitt. Tror mannen har litt lyst til det, passer jo veldig fint nå som vi skal begynne å bygge Jeg har sagt at han kan jo i allefall prøve, liker han det ikke så kan han jo se etter andre jobber.. Han slipper hvertfall den lange reiseveien, jeg tror den sliter han veldig om dagen. Håper han velger å gå for det! Nei, nå burde jeg vel jobbe kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå