Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

I går kveld fant vi frem hustegningene og satt å kikka litt på de og så datt det plutselig noen endringer ned i hodet på oss. Fant ut at den løsningen ble mye bedre. Ikke at det var så store endringene, men smarte :sjarmor: Mulig det også blir noe flere. Stua blir på rundt 80kvm og det er i grunnen ganske stort :overrasket: Og jeg hadde ikke planer om å ha spisestue der, den ville jeg ha i stua i den gamle delen. Men jeg lurer nå jammen meg på hva i all verden jeg skal putte inn i den stua og, for at den ikke skal se helt tom ut.. Så vi får se litt, spørs om kanskje spisestua havner der alikevel!

Men nå skal jeg slappe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå orker jeg ikke mer :sur:

Jeg er så lei søvnmønsteret til Victoria at jeg aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet det er vi som har vært dumme og vent henne til dette. Men vi sitter altså med henne til hun sovner, tar alt fra 10min til halvannen time. Og når hun våkner på natta kommer hun inn til oss, men den siste uka har det tatt 2-3 timer før hun roer seg! Jeg klarer ikke mer, nå må jeg bare sette hardt mot hardt. Men det er så vanskelig når vi bor hos mamma. Vi sover oppe alle sammen og det er ganske lytt. Så hvis vi skal la henne gråte til hun sovner både på kvelden og natta, så holder vi de andre våkne også. Men det kan ikke fortsette sånn, dette er en uvane jeg ikke vil ha lenger. Mamma mener det er noe som plager henne, at det er derfor hun er sånn..

Vi var hjemme i går også, det var greit å få sendt Victoria i barnehagen og så slappe av noen timer. Mannen er visst dårligere enn jeg trodde. I går kveld etter jeg hadde lagt meg, hadde han kastet opp til han besvimte :tristbla: Han har nesten ikke spist noe siden søndag. Så han er IKKE bra. Jeg er på jobb nå, men tror ikke jeg orker være her i hele dag. Føler meg ikke helt i form..

Ble forresten autorisert regnskapsfører i går :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med autorisasjonen! :hoppe: Og god bedring til mannen! :troest:

Tusen takk for koselig email med soete bilder av Victoria - hun er en nydelig jente!

Oensker deg og dine en

:gullengel: Riktig God Jul! :gullengel:

:nissevink: fra Holly og Nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+’* . +* . * . * +’ * . * . *

* . Ønsker deg en riktig , . * + *’+ . +

.*’ * .’ god jul og ett godt nytt år, . * . ’

Jule klemmer fra meg til deg!*.’+

+. * . * + * . * . *’ . * . + * . *.+ .*+. ’ *

* + . * ’. + . * . * . *+* . * + . +* *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og det samme ønskes dere :nisse:

Ble så glad i går, for det er første gang på 12år mannen har sagt; i år gleder jeg meg virkelig til jul :hjerte: Det var så koselig for meg å høre, jeg elsker jo jula! Men i år mangler virkelig julestemningen. Det er første gang på så langt tilbake som jeg kan huske at vi ikke har hatt hvit jul og det er så kjedelig. Men vi får gjøre det beste ut av det.

Nissen var og tittet utenfor kjøkkenvinduet i stad, Victoria vinket til han og hun så litt skeptisk ut.. Får håpe det går greit i morgen. Vi har lagt alle pakkene under juletre og jeg synes ikke det var så mange jeg da.. :sjenert: Trodde det skulle blitt mye mer pga Victoria. Mangler pakker fra svigers og mannens brødre og besteforeldre, men jeg tror ikke det er så mange pakkene.. Ikke at det er så farlig heller, bare håper det er ting vi har brukt for!

Nå skal jeg gå å nyte resten av kvelden, Victoria sov i hele natt og sovnet nå klokka halv åtte, så det var deilig. Sånn har vi ikke hatt det på leeeeeenge! Det er mange jeg vil gi en julehilsen, så jeg satser på at dere ser i dagboka mi innimellom, for jeg orker ikke innom alle nå. Så;

:nisse:Riktig god jul og godt nytt år:nisse:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det :)

De gode soverutinene varte ikke så lenge.. :forvirret: Har funnet ut at hun ikke kan sove så lenge på dagtid. De to siste dagene sov hun ute fra ett til tre og hun har vært håpløs å få til å sovne om kvelden da. Så nå er det hardt mot hardt igjen. Prøver å få henne til å sovne nå og hun har vel snart vært sint en times tid. Hun vil jeg at jeg skal sitte der, men det får det bli slutt på nå.. Bare håper vi kan komme inn i gode rutiner igjen. Er jo vår feil at det har blitt sånn! Men de sier det blir en ond sirkel, for dårlig søvn fører til dårligere immunforsvar og til at de blir oftere syke. Og sånn er det jo med Victoria. Hun er jo syke nesten hele tiden syns jeg...

Juleaften gikk bra. Victoria var litt skeptisk til nissen, men synes også han var litt spennende! Vi fikk mye fint, ikke så mye unødvendig som jeg hadde trodd. Victoria fikk også mye fint, men mye plastikk... Hun fikk fire leketing fra pappa og de og alt var merket med 0-3 og rødt strek over. Sånt irriterer meg litt da :sur: Har funnet ut at ønskeliste er tingen, så jeg skal bli flinkere til å skrive det fremover! Svigermor fikk det og hun kjøpte mye av det som stod der :) Vi fikk også en del penger og det kommer jo veldig greit med fremover. Fikk også noen gavekort.

Jeg skal jobbe i morgen, ellers har vi ingen planer for resten av jula. Mannen skal vel jobbe igjen. Han er fremdeles ikke helt bra. Har en del hodepine. Skulle virkelig ønske vi hadde en flink doktor, ikke en sånn bare-spis-paracet-så-blir-du-bra doktor :sur: Sånne hater jeg! Og jeg hater fastlegeordningen. Før var det en sånn daglegevakt vi kunne gå til og det fungerte helt topp. Det må jo være noe galt når man har hatt vondt i hodet sammenhengende i snart to uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... takk for koselig jule-melding... det var veldig hyggelig å få!

Så kos at julen ble bra, til tross for lite jule-stemning ute... :frustrert: Jeg synes forresten at det ikke var så ille, for her var det i allefall frost, som ga rim på bakken og trærne, så det ble ganske pent ute!

Det er bra dere fikk mye dere kunne bruke, er så deilig å slippe å bytte ting.

Jeg ønsker deg og dine en deilig romjul, og et godt nytt år!

kos og klem :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, shy!

Jeg og Victoria var på bytur på torsdag og når vi kom hjem kastet hun opp :forvirret: Trodde kanskje det var noe hun hadde spist, for det gikk fort over. Men i natt våknet hun i tolvtiden og da kastet hun opp igjen, skjønner ikke hva det er.. Hun er hos svigermor i dag. Mannen og jeg har vært til Oslo. Jeg har vært på Louis Vuitton og kjøpt meg sko :sjarmor: Mannen ble veldig dårlig igjen, mega hodepine. Han var hos en naturterapeut i går, som han er hos innimellom og da viser det seg at han har bihulebetennelse! Og han dusten av en fastlege vi har, bare ba han spise paracet :frustrert: Tragisk!!!

I morgen har vi ingen planer, så vi blir hjemme med mamma og stefar, mormor er jo også der og så kommer kanskje den ene tanten min. Hun er i ferd med å flytte ut fra mannen sin gjennom 30år, så hun har det litt tøft for tiden. Samtidig har sorgen etter søskenbarnet mitt som døde i fjor vært sterkere i år, så hun har en del å slite med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for noen dager...

Natt til nyttårsaften holdt Victoria det gående fra ett til halv fem med diare. Mannen, mamma og stefar hadde også omgangssyken, så vi var på badet i tur og orden :sur: Jeg var sånn småuggen hele nyttårsaften, men har sluppet unna dette i mange år. Men rett etter jeg hadde laget ferdig maten, startet jeg også :grine: Så jeg la meg halv åtte på kvelden og var ganske sur for at hele nyttårsaften var ødelagt. Heldigvis sov Victoria til tre før hun ville inn til oss og da var jeg i noenlunde form. I går lå både mannen og jeg på sofaen og bare døsa. Heldigvis var Victoria en engel og styre mye selv. Jeg har vært hjemme fra jobb idag, skulle egentlig til Drammen. Men jeg har fått lav arbeidsmoral igjen. Gikk opp i lønn fra 1.1 pga autorisasjonen min, hele 5kr. Så nå har jeg svimlende 140kr timen! WOW det blir det penger av i en 60% stilling :forvirret::frustrert:

I morgen begynner Victoria i ny barnehage. Det blir spennende og jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere også, Monja ;)

Onsdag var det barnehagestart og det gikk veldig bra. Mamma og jeg var der en time og så var Victoria der resten av dagen alene og det gikk kjempe bra. På torsdag leverte jeg henne på morgenen som vanlig og hun holdt ut hele dagen. Så den tilvenningen gikk kjempe fort og greit :hoppe: Barnehagen er veldig ny og det var så fint der atte. Eneste jeg synes er kjedelig er at vi må ha med vogna hver dag. Har ikke lyst til å ha OTH vogna der, så i dag har mannen og jeg vært på handletur. Hadde egentlig tenkt vi skulle kjøpe brukt, men nå ble det ikke sånn.. (Huff, vi er litt for rause med penger om dagen :sjenert: ) Kjøpte Simo sportstrille, for den hadde størst plass i den prisklassen vi skulle ha. Ser sånn ut.. Vi kjøpte også vinterpose med fleece og lammeskinninnlegg i. Så da er hun rustet for vinteren i barnehagen. Kjøpte også et par bukser til Victoria i går, som er greie å ha i barnehagen. Mørkeblå og millitærgrønn, er lei av alle disse flekkene som jeg aldri får av på de rosa klærne hennes! Men jeg tror kanskje vi burde bli flinkere med ull. Hun har bare en strømpebukse og to bodyer og hun burde kanskje hatt litt mer å bruke i barnehagen..

I dag er det juletrefest kl.15, så det blir jo moro. Victoria hadde litt løs mage i går også, men det har ikke vært noe mer nå. Orker ikke mer sykdom på leeeenge!!

Nå sover Victoria ute i den nye vogna si og jeg skal lage et lite album som hun skal ha med seg i barnehagen :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke Victoria blir syk igjen, synes dere har fått deres dose nå.

Ellers ønsker jeg dere et godt nyttår, håper dere får alt dere ønsker dere i det nye året! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Victoria er fremdeles plaget med rar mage. Skal til legen på fredag. Ringte legevakta i går og de begynte å prate om melk-eller matallergi.. :forvirret: Håper virkelig ikke at det er det! Men legen jeg prata med i dag virket mer positiv, så vi satser på at det ikke er noe sånt.

Victoria koser seg i barnehagen. Virker som det går veldig bra. Hun har til og med sovet på dagtid uten smokk :overrasket: Jeg er overlykkelig! Men jeg har ikke planer om å slutte enda da, men det er jo fint å vite at hun ikke er sååå avhengig av den lenger. Hun sovner fint om kveldene fortsatt. Leser eventyr for henne og da blir hun så rolig, jeg er glad for at vi har begynt med det. Ting som jeg synes var slitsomt med henne før, er egentlig ikke det lenger. Jeg bare koser meg mer og mer med Victoria. Hun er mitt lille menneske og hun er såå rar og snål om dagen. Jeg elsker å se hvordan hun utvikler seg og alt hun har lært den siste tiden. Go`jenta mi :hjerte:

Jeg håper 2007 blir et fint år. Gleder meg til husbyggingen starter. Vi er i prosessen av å finne ut hva vi skal ha her og der. Har begynt å se på kjøkken og finne ut hva vi skal prioritere. Hvis vi skal inn til jul, må vi kanskje ta først påbygget og kjøkkenet og så kan vi pusse opp resten sånn litt etter litt. Og jeg er glad for at vi ikke har begynt å bygge før, for vi har kommet på flere endringer som har gjort at det blir myyye bedre :) Og så skal vi jo begynne prøvingen etterhvert i år :sjarmor: Blir ikke før etter sommeren tror jeg, men vi får se litt.

Nå får jeg ordne Victoria til kvelds :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos legen på fredag og det var ingen tegn til allergi :hoppe: Men hun har fremdeles litt bløt bæsj(sorry detaljer..). Hun har begrenset kost om dagen, men jeg skal ringe legen igjen i morgen og høre hvor lenge vi skal ha henne på den. Har lyst til å prøve vanlig mat igjen, er så kjedelig å holde på sånn. Jeg er hvertfall glad for at ingenting tyder på allergi.

Vi reiste til Tønsberg på fredag og var der til lørdag. Det er så koselig å være der synes jeg, selv om været var helt elendig på fredag. Håper vi skal dit snart igjen. Jeg fikk shoppa litt :sjarmor: Har jo blitt så mye bra butikker på Farmandsredet :hoppe:

Jeg har egentlig blitt tilbudt 100% stilling :overrasket: Med litt mindre på høsten. Jeg kan hvertfall jobbe så mye jeg vil fremover. Eneste som er kjedelig er at jeg må satse på mamma og svigermor som barnevakt. Men vi kommer til å søke om 100% barnehageplass til høsten. Om jeg skulle jobbe 80% en periode, kan jeg alikevel jobbe hver dag og heller kortere dager, ellers kan det jo være greit å ha henne i barnehagen så jeg får ordnet andre ting. Da begynner hun jo også å bli litt større. Jeg får jo litt dårlig samvittighet i forhold til at vi kanskje skal ha en til etterhvert og jeg pratet litt med sjefen min om det. Og hun sa at jeg måtte ikke tenke på det, jeg har en jobb når jeg kommer tilbake uansett. Det har jeg jo krav på. Hun har bare et barn selv, og det var vel mer eller mindre pga jobb. Så passet det ikke da, og heller ikke da og vips så ble det bare sånn. Og jeg vil ha en til for Victoria sin del. Så jeg tror vi heller for en liten baby rundt neste sommer en gang, hvis vi kan få fler selvsagt og jeg blir like fort gravid som sist. Tørr ikke begynne å prøve enda! Vil ikke ha en baby til, så lenge vi bor hos mamma.

Men nå skal jeg reise fra jobb. Victoria har sovet hos svigermor i natt og hun har hatt henne i dag. Mannen hentet henne i stad, så nå vil jeg hjem å kose :kose: Victoria har forresten sovet hele natta flere netter nå :overrasket: Hun sovner greit om kvelden også, det er veldig deilig å ha det sånn og jeg skal nyte det så lenge det varer... :sjenert:

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa spennende med proeving til sommeren! :hoppe: Haaper det klaffer like fort som sist!

Godt aa hoere at Victoria sover bedre. Leser en bok om rutiner for barn, er ganske interessant...den heter The Contented Little Baby Book av Gina Ford, den er kjempepopulaer her borte. Skal proeve aa foelge raadene hennes, for jeg har veldig lyst paa et barn som sover godt om nettene. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...