Glossy Skrevet 20. oktober 2006 #2261 Skrevet 20. oktober 2006 Hei hei!! Lenge siden sist.... Skjønner at ting har skjedd når jeg har vært vekke. Ikke gøy... Dumt å folk her inne ser ned på andre. Man må jo få lov å gjøre som en vil, med sine egne barn!! Kjekt at dere kommer i orden hos din mor. Blir spennende med nytt hus!!
Siam Skrevet 20. oktober 2006 #2262 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg kjøpte fotokalendere fra Foto Knudsen i fjor, og det skal jeg definitivt gjøre i år også. For det var superpoppis gave til beste- og olde-foreldre. Det er jo tilbud ut oktober, og det har jeg tenkt å benytte meg av. Prøvde å ta julekort bilder i dag, men Oliver var redd for nissene, så jeg må drøye til han har vendt seg til dem... Håper du får en fin helg!
April Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #2263 Skrevet 21. oktober 2006 Tusen takk for hilsner, Glossy og Siam Fikk sms fra Fame i går og da var bilde klare, så vi kjørte ned og henta de i går ettermiddag. Jeg fikk nesten tårer i øynene når jeg så de, det ble så bra! Eneste jeg var litt skuffa over var bildene som vi fikk med på cd`n. Trodde det skulle være mulig å forstørre det opptil 14*18, men jeg får de ikke ut i 10*13 engang Har ringt å klagd i dag, og da skulle jeg ta med cd`n neste gang vi skulle nedover. Det ene bilde var også litt skjevt, så det skulle rette opp igjen det. Ja, det oktobertilbudet må vi benytte oss av også tror jeg, Siam! Jeg regner med det er en gave som vil bli satt veldig pris på. Vi har nesten akkurat kommet fra bursdag til svogeren min. Han fikk penger av oss, for jeg møtte han og svigermor i by`n i går og da handlet han seg en del klær og da sa jeg at han kunne få litt penger av oss til det. Jeg blir så irritert på tanta til mannen Hun er ikke noe glad i barn og skal aldri ha det selv. Victoria er jo selvfølgelig veldig aktiv og mye lyd til tider. Og da hadde hun sagt at sånn lyd var det verste hun visste, hun klarte ikke sånt! Da var det rett før svigerfar fortalte henne hvor døra var, for sånt gidder ikke han sitte å høre på.. Synd han ikke gjorde det! Nå er frøkna lagt og jeg skal bare slappe av på sofaen. Snart! Driver og overfører noen bilder til Fotoknudsen og det tar i grunn litt tid ser jeg.. Savner ADSL jeg..
Glossy Skrevet 21. oktober 2006 #2264 Skrevet 21. oktober 2006 Så bra at dere likte bildene da! Har hørt så mye negativt om Fame, så greit at noen veier det opp. De bildene jeg har sett som er tatt av Fame ser jo veldig bra ut.
monja Skrevet 22. oktober 2006 #2265 Skrevet 22. oktober 2006 Anbefaler virkelig kalender fra FotoKnudsen. Besteforeldrene fikk det til jul i fjor og det ble en veldig godt mottatt gave. Så leit at du synes det er blitt så ille her inne. Jeg er enig med deg, men det er bare å heve seg over det. Vi bestemmer alle hva som er best for våre unger, og hva andre synes er ikke å bry seg om. Håper du fortsatt blir her jeg da Håper søndagen blir fin.
April Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2266 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg må nok satse på en sånn gave skjønner jeg.. Men bør vel kanskje kjappe meg litt, hvis jeg skal få benyttet det tilbudet de har nå. Tenkte kanskje jeg skulle prøve å få tatt et bilde til julekort også. Tror jeg kommer til å bruke et vanlig bilde, ikke noen av fotografbildene. Vi får se hva jeg får til.. I dag er leiligheten overlevert.. Litt vemodig syns jeg. Første gang vi har solgt noe og som en venninne sa til meg, det er mens vi har bodd der de største endringene i livene våres har skjedd. Men det er vel sånn vi må regne med. Blir jo kjempe deilig å få eget stort hus. Det blir moro, jeg gleder meg veldig. Victoria er fremdeles håpløs om nettene, håper det gir seg snart. I natt dro mannen halv to og sov i bilen til han skulle på jobb.. Ikke noe moro! Nå skal vi prøve å få lagd litt taco og nyte stillheten...
April Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #2267 Skrevet 27. oktober 2006 I morgen kommer mamma og stefar hjem, så vi holder på å rydde og shine litt her. Er ikke så mye av vårt flytterot som gjenstår. Men vi må få vasket litt her og. Jeg har vært og kjøpt blomster i dag, som jeg har satt på kjøkkenbordet. Det pynter opp litt og er koselig å komme hjem til Nå er det siste helg med elgjakt(heldigvis..), så da kan det bli et vanlig familieliv her igjen. Greit å kunne finne på litt i helgene. På tirsdag er det overdragelse av leiligheta i Tønsberg, så da kan vi dra nedover dit i helgene også. Og om 5 uker drar vi til København Da får jeg sette i gang igjen...
April Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2268 Skrevet 31. oktober 2006 Hjemme i dag... Kunne fint vært på jobb og i barnehage, men Victoria er litt småforkjøla og jeg hadde ikke så veldig lyst til å ut. Det har kommet 12cm med snø siden i går kveld.. Dårlig unnskyldning, men det er godt å ha noen sånne dager. I ettermiddag skal vi på konferansetime i barnehagen, blir spennende å høre hva de har å si. På fredag er det Halloweenparty i barnehagen og jeg fikk tak i kostyme i går. Mamma og jeg var til Sandvika. Kjøpte harepusdrakt. Kanskje ikke det man forbinder mest med Halloween, men da kan vi bruke det senere også. Fikk kjøpt vintersko til Victoria i går også, ble noen rosa Ponny sko. Ellers får jeg prøve å drøye shoppingen litt, vil ha penger til vi skal til København. Må få lagd meg en julegaveliste også, men jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal kjøpe til de fleste. Må nesten bare kikke litt rundt omkring tror jeg..Og så blir det ikke så dyre gaver til enkelte. Det skal jeg bli flinkere til i år! Vi har kjøpt tre kalendere fra Fotoknudsen, så litt av gavene er hvertfall i boks.
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #2269 Skrevet 31. oktober 2006 Vi skal også kjøpe kalender hos Fotoknudsen - men da burde jeg vel få ut fingern så jeg får med meg tilbudet som går ut i dag...
April Skrevet 3. november 2006 Forfatter #2270 Skrevet 3. november 2006 Takk for hilsen, Kverula I går fikk vi brev fra kommunen om at Victoria har fått barnehageplass der jeg ønsket meg, fra nyttår Jeg kjører rett forbi på vei til jobb, så det blir jo kjempe praktisk! Men jeg er litt i tvil også.. For hun liker seg kjempe godt der hun er nå og jeg liker barnehagetantene veldig bra. Vet hvem noen av de er i den nye barnehagen og det er kanksje ikke mine favoritt mennesker.. Men jeg sparer 1,5 mil kjøring morgen og ettermiddag. Vi får vel kanskje prøve det og så kan vi sikkert få plass igjen der vi er nå, hvis det ikke skulle være noe bra.. I dag skal jeg klippe meg og farge håret mitt. Har tenk å gå for en litt bruntone. Jeg er lys fra før, men håret under bak i nakken er en del mørkere. Det er moro å prøve litt nytt også... Lurer litt på om vi drar til Tønsberg i morgen, greit å komme seg unna litt. Det er vel en del som gjenstår før alt er klart i leiligheten, men det er da bobart der. Fire uker til vi drar til København :hoppe:
Holly Hobbie Skrevet 3. november 2006 #2272 Skrevet 3. november 2006 Hei hei! Lykke til hos frisoeren! Spennende aa proeve noe nytt en gang i blant. Saa fint at Victoria har faatt plass i barnehage som ligger paa vei til jobben. 1,5 mil er jo ganske langt aa kjoere ekstra. Kos dere i helgen!
Siam Skrevet 5. november 2006 #2273 Skrevet 5. november 2006 Gratulerer med ny barnhageplass! Vi sliter som bare det med å få en plass etter jul, men vi har ikke gitt opp! Håper du har hatt en fin helg, og at du ble fin på håret.
April Skrevet 6. november 2006 Forfatter #2274 Skrevet 6. november 2006 Jepp, ble kjempe fornøyd med håret. Kom på 1400kr, men det var nesten billigere enn hva jeg hadde regna med.. Igjen har et ungt menneske vi har kjennskap til mistet livet. Fikk beskjed da vi var på vei ned til Tønsberg på lørdag. Ei som tidligere har jobbet på kroa til stefaren min og som vi har veldig god kontakt med, mistet den eldste sønn sin. Han lå å skrudde på en bil, og så falt bilen over han. Tragisk!! Hun mistet mann sin i kreft i fjor høst, og nå forsvinner sønnen. Hun har en sønn til, men alikevel. Det startet med søskenbarnet mitt i juli i fjor, så dør en i bygda her 14 dager etter i en båtulykke, i vinter dør sønn til en venninne av mamma i Tønsberg i en militærøvelseulykke, i mai i år kjører et annet søskenbarn av meg(han er sånn unnskyld-at-jeg-er-til-type) på en dame i et fotgjengerfelt og hun dør momentant(hun var i blindsonen hans) og nå altså sønn til ei venninne av mamma og oss. Helt tragisk og meningsløst. Samtidig er jo jeg av den oppfattelsen av at vi alle har tilmålt tid og at nå var det hans tur. Men det er helt klart ikke lett å skjønne det når man sitter midt oppi det. Victoria har feber og er forkjøla, hun har en stygg hoste, så jeg burde vel kanskje gått til lege med henne..Mamma skal ha henne i morgen, tror egentlig ikke hun burde dra i barnehagen hele uka. Men vi får se, hvordan det går i natt. Vi har hatt to helt grusomme netter nå, er helt utslått jeg!!
shy Skrevet 7. november 2006 #2275 Skrevet 7. november 2006 Hei vennen.. så kuult at du ble fornøyd med håret. Lenge siden sist.. jeg vet det men jeg leser innimellom.. er bare ikke så inspirert lenger til å skrive så ofte.. dessuten har prioriteringene forandret seg en del etter at jeg startet å jobbe... Så kiipt at snuppa er forkjølet.. det har Pernille vært også, hadde faktisk kikhoste, som jeg også fikk.. skikkelig dum sykdom . Håper snuppa di blir frisk snart da! Går det bra med hus-planene? Hvordan er det egentlig å bo hos mamman din? Går det greit for alle sammen? Nei, jeg må løpe.. "sees" senere. Kos shy
April Skrevet 10. november 2006 Forfatter #2276 Skrevet 10. november 2006 Koselig at du stakk innom, Shy Er ikke her så mye lenger jeg heller og er hvertfall ikke flink til å skrive i dagbøkene deres... Victoria drev akkurat med vannet i doen.. Sånn går det når jeg sitter på dataen. Bare håper hun ikke drakk det I dag er det begravelse og jeg burde egentlig vært der. Men jeg har fått legetime til Victoria, så jeg må nesten dra dit. Hun hoster og hoster, så hun nesten brekker seg hver gang og flere ganger har hun blir "borte". Uff, helt forferdelig. Hun spiser ikke noe særlig og har vært hjemme fra barnehagen denne uka. Vi har trippelseng om natten og det er ikke så mye søvn vi får. Jeg er helt ferdig! Etter jobb i går, var jeg med å smurte snitter til 200 personer og det er noe brødskiver!! Victoria hadde ikke sovna da jeg kom hjem, dvs hun hadde det, men pga hosten hadde hun våkna igjen. Mannen våkna nå kl.9 og skulle egentlig vært på Brobekk til kl.7.. Han er også forkjøla og det er tydelig at han er ganske sliten om dagen!! Har ingen planer for helga, bare å bli friske og kunne få sovet skikkelig om natta! Har kjøpt farsdagsgave, og jeg tror ikke jeg skal bake noen kake. Jeg får se hva jeg orker og gidder. Nei, nå får vi ordne oss og kommet oss avgårde!
April Skrevet 10. november 2006 Forfatter #2277 Skrevet 10. november 2006 Det går forresten veldig bra å bo hos mamma, shy! Vi får ikke gjort noe med huset før til våren og i det siste har vi ikke orket å tenke så mye på det. Men vi må jo finne ut hva vi skal ha hvor, hvordan bad vi skal ha, kjøkken, vegger og gulv o.s.v. En spennende prosess og jeg gleder meg masse! Har nå fått litt lyst til å rive det gamle huset og bygge helt nytt, men jeg tror det er litt for sent i planleggingen og vil koste altfor mye penger... Riktig god helg!
April Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2278 Skrevet 15. november 2006 ..Er på utleid jobb nå og må skrive i full fart!.. Har funnet kjempe fine julekort på kortshop.no! Fikk tips om det i det siste Mamma bladet. Vi kommer nok til å kjøpe derfra, likte de kjempe godt! Skriver mer senere!
April Skrevet 19. november 2006 Forfatter #2279 Skrevet 19. november 2006 Da har vi bestilt julekort på Kortshop. Tror de ble veldig fine, vi fikk tatt et kjempe fint bilde av Victoria. Skal prøve å legge det ut senere, er på kroa til stefar nå. Victoria har begynt å si masse nå; er ikke alt hun sier like tydelig, men vi skjønner hva hun prøver å si. Mamma og pappa og ja er helt tydelig. Men hun sier også Silje, flue, drue, skje, eple, bleie, mat, is.. Var de jeg kom på nå. Ellers går det greit å bo hos mamma. Vi har tilpasset oss. Mamma stiller masse opp som barnevakt, tar med Victoria i barnehagen om morgenen og henter henne igjen og har henne litt ellers hvis jeg skal ha gjort noe. Blir litt bortskjemt kan man si.. Victoria begynner å bli litt bedre nå, skal til legen igjen i morgen. Skal diskutere litt hvorvidt det kan være allergi. Men jeg vet ikke jeg. Alle sier jo at barna er veldig mye syke det første året i barnehagen. Så jeg satser på at det er det..
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #2280 Skrevet 19. november 2006 Å så kos at hun begynner å si ting nå... Godt hun er bedre! Venter spent på bilder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå