Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Vi ble litt fattigere i går etter å ha hatt visningstime hos Fame.. :sjenert: Men fy søren så fine bilder det ble. Mamma var med og hun kjøpte seg også bilder. Det var 3 for 2 kampanje, så mamma fikk to bilder på linduk og vi kjøpte et kollage bilde med 7 bilder i. Det tok litt lengre tid enn planlagt, så vi fant ut at Victoria kunne sove hos svigermor. Vi var ikke hos mamma før halv tolv, det var ganske greit å stupe rett i seng da! Sendte mld til svigermor i stad og da sov Victoria enda :overrasket: Så det er tydelig at hun koser seg der oppe..

I kveld er det foreldremøte, spent på å se hvordan det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bilde ble kjempe fine! Er såå fornøyd!

Foreldremøte gikk greit. De skal begynne med tannpuss i barnehagen fra mandag av, jeg ser ikke helt nødvendigheten i det. Men nå pusser jeg tenna på Victoria selv om morgenen og det er jo tydelig at ikke alle gjør det, siden dette er blitt forslått fra Tannhelsetjenesten..

I dag har jeg fri. Skal til legen med Victoria. Hun har en flekk i hodet, som jeg er litt bekymret for. Mulig vi reiser opp til mamma og blir til i morgen, vi får se. Spørs hva mannen skal, han tenkte litt på å få gjort unna litt på gården i dag, sånn at vi kunne ha helt fri i morgen når Victoria skal være hos svigermor..

Onkelen til mamma døde på onsdag kveld, så vi skal i begravelse på onsdag. Victoria har jo barnehagedag da, så jeg slipper å tenke på barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Glossy!

Mannen kjørte Victoria til svigermor alikevel, vi tok sjansen på at det bare var litt lett feber. Og det var det, hadde ikke feber i går kveld, eller ikke i dag tidlig. Så jeg er glad vi benyttet sjansen. Var på kino-My super ex-girlfriend, har vel sett bedre, og ut å spise etterpå.

Det blir litt krangling, har litt vi skulle løst opp i. For det går opp igjen og opp igjen i de samme diskusjonene hele tida..

Vi kommer til å akseptere det budet som ligger inne nå på 1 170 000. Det er samme person som la inn det første og han er den eneste som har gitt bud. Jeg synes ikke det er noen vits i å prøve å drøye det noe lenger. Leiligheten ligger nok litt for langt unna sentrum, selv om det bare er 2,5km. Naboen hadde visning i går og da kom det INGEN :overrasket: Det var den vi hadde tenkt å gamble litt på og, at folk kunne få se hos oss også hvis de var interessert. Men neida, ingen kom!! Og derfor tror jeg det er tullete å fortsette dette mer fremover. Det løper jo på en del megler-og annonsekostnader. Vi har hvertfall fått et bud og det er nok lurest å akseptere det, selv om det er en del under det vi vil ha..

Mannen sover enda, men jeg har vært opp siden litt over åtte. Veldig deilig å ha litt alenetid foran data`n uten at noen klager og så får mannen sovet en stund. Tenkte jeg kanskje skulle vekke han snart og høre om vi skulle reise på Hadeland Glassverk å spise frokost. Skal se etter noen servietter der, som svigermor kan bruke til helgen, da skal hun endelig få feire bursdagen sin. Hun ble jo innlagt på sykehus sist gang, så feiringen har blitt utsatt et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen, joda jeg er innom innimellom, har bare ikke så mye spennende å skrive om i dagboken, så jeg har mistet litt "piffen"!

Fint at dere har fått bud på leiligheten da i allefall. Bedre enn at det kom INGEN på visning i allefall! :klappe:

Vi skal til Fame på onsdag og ta familiebilde... gleder meg! Håper det blir fint.

Ønsker deg en knall fin søndag!

kos kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, shy! Spennende med bilder på onsdag da, håper du blir fornøyd. :)

Det har kommet så langt nå og jeg har mest lyst til å gå fra mannen, for jeg orker ikke finne meg i alt dette lenger. Men jeg lurer på om mannen er utbrent, at det er derfor ting har blitt sånn som det har blitt. For 6 mnd tilbake var det jo snakk om at vi kanskje skulle flytte til Sandefjord, det ville ikke han pga jobb osv. Men nå prater han ikke om annet enn å prøve å finne seg ny jobb, alt irriterer han med jobben han har nå, han er konstant trøtt og sliten, han er likegyldig ovenfor hjemmet her, meg og det begynner med Victoria også nå, han får ikke sove før langt på natt og klager da dagen etter over at han er så trøtt, han er ukonsentrert og forferdelig glemsk. Jeg tror han burde komme seg til lege og ta tak i det her nå. Tror han bør ta en pause fra jobben og fylle dagene med andre ting en stund fremover. Og jeg orker heller ikke ha en sånn hverdag lenger! Nok er nok for meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe:

LEILIGHETEN ER SOLGT :sjarmor:

Overdragelse blir 25. oktober! Det er ikke akkurat så fryktelig lenge til, med tanke på at mannen skal jakte elg neste uke og allle helgene i oktober :forvirret: Men vi har jo fått pakket unna en del, så det går nok. Vi har tenkt å høre om han som skal kjøpe er interessert i å kjøpe mikro, ovn, oppvaskmaskin og kjøleskap. Det passer fint inn her og er ubetydelig brukt. Ellers har jeg tenkt å selge seksjonen vi har. Nå kan jeg jo legge den ut for salg og, tv`n har vi lyst til å bli kvitt og. Så det blir forhåpentligvis ikke så mye store ting å flytte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å ta med litt etterhvert oppover til mamma tenker jeg. Tar med vaskemaskinen oppover i morgen. Vi skal jo være der frem til neste søndag tenker jeg. Jakta starter på mandag og det er en som gleder seg bittelitte grann kan man si...(Det er ikke meg altså :ler: ) Jeg skal jobbe fullt de neste to ukene regner med.

I dag åpnet Babyshop her, var så vidt innom en tur nå og det virket veldig bra. Har vært timelange køer der i dag.. Bra det da, så får vi bare håpe interessen holder seg oppe. Måtte shoppe litt, ble to pysjer og tre bodyer på tilbud. Og så får jeg innom Buskerud storsenter før i dag, siden jeg jobbet i Drammen i dag. Og da ble det en NameIt piratbukse til Victoria der :sjenert: Ja, ja!

I morgen skal vi ha kontraktsmøte. Håper han fyren vil kjøpe noe av det vi har, ellers er det bare å begynne og annonsere. Hadde vært greit å hatt med seg minst mulig!

Tenkte jeg skulle ha inn fotografbilde av Victoria i avisen, så jeg snakket med de i går. Og da skulle fotografen sende over noen av bildene til meg, siden vi alikevel kom til å få cd`n med visningsshowet og da kunne jeg velge ut et bilde selv og sende inn til avisen. Like greit det..

Nå burde jeg egentlig pakke og få betalt noen regniner. Vi blir jo borte en stund nå. Og så er det jo en del å huske på i forbindelse med flytting og. Må si opp tlf, ADSL, flytte adressen, endre e-postadresse og endre adresse på alle de ørten nyhetsbrevene jeg mottar og alle stedene jeg handler fra på nettet, osv osv.. Tror jeg bør sette meg ned med det en dag jeg er alene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du og mannen har problemer. Men det er sikkert noe i det du sier om jobben hans. Det kan formørke privatlivet gankske bra om man mistrives i jobben. Håper dere finner ut av det!! :klem:

Gratulerer med salg av leiligheten!! Deilig å få det ut av verden og begynne med flyttingen for alvor. Håper kjøperen er interessert i hvitevarene, greit å slippe å flytte de tunge, svære tingene.

Håper dere får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått nett via parabolen hos mamma og jeg er reddet :sjarmor: Eneste som er dumt er at jeg bruker telefonlinjen også, sånn at man verken får ringt inn eller ut..

Vi har vel mer eller mindre flyttet inn her. Jeg skal ned en tur i morgen og pakke med meg litt mer. Har avbestilt ADSL og telefonen, adressen er endret og jeg får beholde mailadressen min heldigvis.

Mannen har det litt bedre nå. Var greit for han å ha en uke med ferie til elgjakt nå tror jeg. Det går bedre med oss også.

Jeg merker at det kan bli litt tøft å bo hos mamma, mest fordi jeg er så hjemmekjær og liker å kunne reise til det som er "mitt" hjem. Klarer ikke helt å slå meg til ro her. Men vi har bare vært her en uke og vi blir her hvertfall et år, så det er tidlig å klage enda. Vi kommer jo til å spare en del penger, blir mindre utgifter og vi skal betale ned like mye på resten av lånet som det vi gjør nå. Så dette blir helt sikkert bra på mange måter :)

Victoria har vært litt forkjøla igjen, men det har gått overraskende greit alikevel! Jeg jobbet ekstra i dag og mandag. Når Victoria er hos svigermor, sover hun en tre timer lang dubb! Skjønner ikke det jeg altså, det gjør hun aldri når hun er hjemme med meg :klø: Men jeg er fornøyd så lenge hun er snill når hun er borte hos andre. Hun er litt snål, men hun er så god også. Men jammen meg har hun litt av en temperement til å være så liten!! Uansett så er det en herlig liten skapning vi har fått :hjerte:

Feiringen av 50 års laget til svigermor gikk veldig bra. Victoria var litt urolig, men dro hjem med mamma og stefar i nitiden. Svigermor ble veldig glad og rørt over sangen. Vi fikk også greie på at mannens bror(han er 1 år yngre enn mannen) har fått seg kjæreste :hoppe: Jeg ble så glad! På de 12 årene jeg og mannen har vært sammen, så er dette første gang vi har fått høre om en kjæreste!! Så det blir spennende å hilse på henne en eller annen gang..

Ellers har jeg gleder jeg meg masse til jul! Har ikke kjøpt så mye gaver enda, selvom jeg pleier å være godt i gang nå. Håper at neste jul kan feires i eget hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, LT. Men nå var jeg visst tilbake igjen der.. Gidder ikke skrive så mye her lenger.. Men jeg leser hos dere andre altså!

Har jobbet litt ekstra i det siste. Svigermor har passet Victoria, ellers har hun vært i barnehagen. Hun hoster og er litt snørrete, men hun er i grei form. Har fått de første jekslene nede og nå holder hun på med de to oppe også, i tillegg til de som foran de og. Hun har hatt litt høyere temperatur enn vanlig, men det er kanskje ikke så rart da.

Mannen jakter elg i helgene og i morgen reiser han til Skien for å jobbe. Han blir borte til torsdag. Fredag har vi fri begge to og da tenkte vi å pakke og flytte en del. Skal kjøpe oss tørketrommel og, for det er så enormt med klesvask her og lite plass å tørke på. Står på soverommet til mamma og det er jo ikke så veldig alright. Svigermor skal ha Victoria snart og til i morgen mens jeg er på jobb. Mannen og jeg drar ned for å pakke litt og ta en tur på kino. Han som har kjøpt leiligheten kommet også, for å se om det er noe av tingene våres han vil kjøpe. Håper vi kan bli kvitt noe. Mannens bror skal evt.kjøpe oppvaskmaskinen.

Ellers har jeg ikke så mye å fortelle om, har sikkert det. Men jeg gidder som sagt ikke skrive så mye her lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går litt tregt med meg ser jeg..

Nå har mannen vært borte på jobb siden mandag, han kommer igjen i dag. Det verste er vel at jeg egentlig ikke har savnet han i det hele tatt.. :forvirret: Men det blir sikkert greit å få han tilbake uansett da. I morgen skal vi prøve å få flytta de store tingene. Jeg har lagt inn mye av det på Finn.no, men ingen respons. Så må vel bare flytte de med oss.. Mamma og svigermor skal dele på å ha Victoria.

Mamma og stefar drar 14 dager til Arguineguin på lørdag. Jeg har bittelitt lyst til å være med.. :sjenert: Det hadde vært så utrolig deilig og kommet seg bort litt. Men nå er det under to uker til overtakelsen på leiligheten og det er en del som gjenstår. Vi må vaske ut også, mannen vil gjerne ha noen som gjør det for oss, sånn at han kan få jaktet elg. Jeg kan jo gjøre det alene, men da er jeg avhengig av barnevakt og jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal mase på svigermor...

Gleder meg så fælt til jul. Vi har igjen mange gaver enda. Siden vi skal til København før jul, så satser jeg på at vi kan handle litt der. Regner med vi blir hos mamma, jeg har ikke så veldig lyst til å være hos svigermor.. Jeg må finne ut litt flere gaver jeg skal gi, men jeg har da noen klare. Tenkte jeg skulle lage et scrappealbum til IV av Oscar. Vi har jo så mye, så da er det kanskje like koselig å få litt sånne ting. Og så vet jeg at hun likte veldig godt det jeg lagde til mamma og svigermor.

Jeg er på jobb, men har ikke fått gjort noe siden jeg kom. De driver og oppgraderer regnskapssystemet her, og det går visstnok ikke helt på skinner.. Skal jobbe på mandag også. Svigermor skal ha Victoria. Det går egentlig ganske bra her nå. Jeg jobber nesten 80% eller 100% hele tida og jeg har fått flere kunder. Så da vet jeg jo at jeg har jobb fremover hvertfall. Så det er jeg glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå skal jeg vel få pepper for at jeg har tatt hull i ørene på Victoria :frustrert: Kan ikke folk få gjøre som de vil da...? Jeg synes Victoria er fin med det og jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bestemt meg for å legge ned både meg og dagboken her, for jeg orker rett og slett nesten ikke å være her inne lenger. Jeg vet jeg ikke burde irritere meg over ting, men jeg gjør det alikevel. Synes det er så mye surt oppgulp rundt omkring her og man blir liksom sett på som rar hvis man ikke gjør sånn som absolutt alle andre. Jeg har aldri sett på meg selv som veldig unormal, men i det siste har jeg det, etter å ha lest diverse forum her.. Jeg har tatt hull i ørene på ungen min når hun bare var 15mnd, jeg har barevognskilt med navn og fødselsdato og jeg legger ut bilder av henne på nettet her. I følge enkelte her inne driver jeg da altså på med noe som grenser til barnemishandling :overrasket: Dette blir for dumt for meg! Som sagt, så vet jeg at jeg ikke burde la dette gå inn på meg, men det gjør det altså. Jeg synes det er så utrolig tåpelig å dømme noen nedom og hjem, bare fordi de gjør sånn eller sånn og det nødvendigvis da ikke akkurat er det samme som du ville gjort. Er det virkelig så mange perfekte mennesker her inne? Tydeligvis.. :sjenert:

Men jeg blir her litt til.. Ganske passiv, men jeg blir her og så får jeg heller bare holde meg til dagbøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble faktisk kvitt en del av tingene våres alikevel. Noe billigere enn vi hadde tenkt, men vi slapp i allefall å flytte det med oss. Det er bare litt småttri igjen i leiligheten nå, jeg tror kanskje jeg skal en tur nedover i morgen. Vi har fått noen til å vaske der på mandag, er jo greit å slippe å gjøre det selv. Jeg har fri i morgen og mandag og fredag til uken, men jeg måtte hatt barnevakt for å få vasket selv, så da er det jo greit å gjøre som vi har bestemt.

Mannens bror har bursdag på lørdag, men jeg vet ikke helt om vi skal feire enda. Tenkte vi skulle kjøpe gavekort til han på Jack&Jones, regner med at han kan finne seg noe der. Mannen har tatt seg fri i morgen og han skal jakte elg da og resten av helgen.

Ellers begynner vi å komme litt mer i orden hos mamma, men det gjenstår fremdeles litt rot. Vi får prøve å få unna mest mulig før de kommer igjen. Men det er enda en uke til, så vi rekker nok det. Jeg gleder meg virkelig til huset er klart. Tenkte vi skulle prøve å finne ut litt, i løpet av vinter, hva vi skal ha i de forskjellige rommene og forhøre oss litt om priser.

Victoria har blitt stor jente nå! Tenk halvannet år allerede.. Hun får bare mer og mer vilje og hun er vanvittig sta til tider! Neste barnet mitt skal i allefall ikke være en vær :forvirret: Hun snakker ikke så mye forståelig enda, men hun "prater" masse. Det er enkelte ting hun sier veldig klart, men andre ting skjønner vi ingenting av. Vi har nå greid å venne henne til å komme inn til oss om natta-kjempe smart :roll: Men det er lett å ta lettvinte løsninger når man er dritsliten. Vi må prøve å venne henne av med det, samtidig som det er veldig koselig å ha henne i senga og. Men det er vel best for alle parter om hun ligger inne hos seg selv.

Jeg lurer litt på om vi kanskje skal lage fotokalendere til besteforeldrene, kanskje fra fotoknudsen.. Lurer på om jeg skal lage julekort der også. Jeg gidder ikke gå til fotograf, tar jo ganske bra bilder selv. Hm, der kom jeg på noe. Vi har ikke fått bildene fra Fame enda, de burde vel komme snart.. Noen av de kan vi sikkert også bruke til kalenderen. Det er hvertfall en gave jeg vet det vil bli satt pris på! Tror jeg skal prøve å finne noen bilder jeg..

Ha en fin torsdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...