April Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #2081 Del Skrevet 22. mai 2006 Har blitt bedt på party til ei på jobb. Casa Interiør heter det, aldri hørt om det. Men det blir spennende det. Det er i kveld, og det passer litt dårlig siden det er BB finale. Men mannen tar med seg Victoria til en kamerat og slipper av meg på veien, så blir jeg bare en liten stund. Victoria må legge seg og så. Fant ut at jeg måtte prøve å være litt sosial også. Blir moro å se hvem sm vinner i dag. Spiller egentlig ingen rolle for meg. Men holder en knapp på Danne.. Nå får jeg ta meg av en utålmodig liten frøken. I morgen skal jeg til Drammen, Victoria må jeg levere i barnehagen kvart på sju. Gleder meg ikke til det. Skal bo hos mamma frem til onsdag nå og jeg har ikke kjørt den veien her dit jeg skal i morgen. Men jeg finner vel frem... Ha en fin BB-kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #2082 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Tankene surrer og surrer, selv om jeg nå burde bli flinkere til å ikke planlegge alt til den minste detalj.. Jeg tenker og tenker på det med å få en til. Kanskje dere som leser her gidder å hjelpe meg(igjen ) Grunnene til at jeg er litt i tvil om å få en til neste år, er at jeg ikke har jobbet så lenge i ny jobb.. Prøvetiden går ut i september. Neste sommer starter også byggingen av påbygget. Meningen er at mannen skal gjøre en del selv. Som gravid kan jeg ikke male og løfte all verden, men med en liten baby får jeg kanskje ikke gjort så mye alikevel. Så tenker jeg på aldersforskjellen. Synes to år er passe i mellom, men hvis vi venter til byggingen har tatt form, vil det bli tre år i mellom barna. Jeg vet at dette er et luksusproblem, men det er noe jeg tenker en del på alikvevel fordi jeg liker å ha en viss kontroll over livet mitt... Husker ikke om jeg har sagt det eller ikke jeg, men Victoria holder på å få to tenner til nede..Så da har hun snart fire nede og nesten fire oppe Jammen meg har de siste kommet fort. Hun hadde jo bare to stykker i en evighet!! I natt våknet hun halv fem og var våken en god time før hun sovnet rett før vekkeklokka ringte. Så jeg har vært stup trøtt i dag. I kveld er det Frustrerte fruer Gleder meg til det! Victoria sover en liten dubb nå, hun var sååå trøtt. Men hun får legge seg til vanlig tid i kveld alikevel. Mannen skal ha henne i morgen og fredag har jeg tatt fri, siden barnehagen har planleggingsdag. Jeg har bestilt time til Prevenarvaksinen på fredag, gruer meg litt til hun skal ta den. Er så redd for at det skal være noe bivirkninger.. Endret 23. mai 2006 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. mai 2006 #2083 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei April, har dessverre ingen gode raad mtp. naar faa nummer to...men haaper dere finner ut av det! Lykke til med vaksinen - det gaar vel helst bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. mai 2006 #2084 Del Skrevet 23. mai 2006 Mer enn tre år bør man ikke ha, visstnok, hvis barna tidlig skal ha glede av hverandre. Samtidig tenker jeg nå, etter å ha fått min andre, at det er greit å opparbeide seg litt lyst til å gå gravid og ha liten baby igjen. Noen har vel det med en gang, men for meg tok det litt tid. Og at nummer en er litt selvhjulpen hjelper også, kjekt at hun kan ta på seg jakken selv mens jeg styrer med babyen. Men det viktigste er vel å gjøre som man har lyst til, alt det andre ordner seg alltids. Huset er jo en praktisk ting å tenke over, jobben derimot, skal man ha i hundre år, den er ikke viktig nok til å styre det som virkelig er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. mai 2006 #2085 Del Skrevet 23. mai 2006 Ang aldersforskjell På meg og broren min er det 21 mnd forskjell. (jeg er yngst) og vi kranglet veldig i barndommen og er ikke spesielt nære hverandre nå heller. sambo derimot som har en bror som er nesten 5 år eldere er veldig god venn med han og har et nært forhold både nå og mens de var små.. så kort avstand mellom barna trenger ikke nødvendigvis bety at de får så mye glede av hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. mai 2006 #2086 Del Skrevet 24. mai 2006 Nei, selvfølgelig gjelder det ikke alle. Ingenting gjelder noengang alle. Men det er det generelle rådet vi har fått, og de barna vi kjenner som har fx. fire år mellom, har ikke så mange felles interesser i første del av oppveksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #2087 Del Skrevet 24. mai 2006 Takk for råd! Tror egentlig svarene deres, Klips og IdaH, gav meg et bra svar. Jeg har sett det samme som det dere sier, at liten aldersforskjell nødvendigvis ikke trenger å være positivt. Mannen er 16mnd eldre enn broren sin og de hadde nok et bra forhold når de vokste opp, men de er ikke så veldig nære i dag. Tror vi drøyer det jeg og så satser vi heller på vinter/vår 2008. Da vil Victoria være i underkant av 3år og jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobb, hvis jeg skulle bli sykemeldt og hvis vi er heldig så har vi da fått flyttet inn i huset, selv om alt kanskje ikke er klart. Tror det er det lureste nå. I stedet for å stresse med en liten baby, flytting og oppussing til neste sommer. Tror det er det beste for alle parter, selv om vi er klare for en til nå. Greit å nyte tiden litt med Victoria også. Og så blir det en ny tur til Penthouse`n på Anfi neste april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #2088 Del Skrevet 25. mai 2006 Jammen meg er det en del som fikk barn rundt samme tid som meg her inne, som er i gang med prøvingen eller gravide igjen.. Men jeg tror vi velger å drøye det litt, da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobben om jeg skulle bli tidlig sykemeldt som sist og vi får gjort en del på huset. Og hvis jeg skulle blitt gravid igjen nå og sykemeldt, så måtte jeg kjøre evt. 40min hver vei for å levere Victoria i barnehagen og det blir litt for dumt. Så jeg tror vi roer oss med denne avgjørelsen nå. Mannen sa i går, når jeg fortalte han hva jeg tenkte, at det hadde vært greit for han uansett hva jeg hadde kommet frem til. Han hadde vært greit for han å få en til nå også.. I går var det en dødsulykke her i by`n. Sykelist som kjørte inn i en lastebil, viste seg at det er søskenbarnet mitt som kjørte lastebilen. Han har det ikke så veldig bra nå, men vi må bare prøve å støtte han så godt vi kan I dag har vi ikke så mange planer. Må få vasket her og så lurer jeg må om jeg skal plante litt ute.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #2089 Del Skrevet 26. mai 2006 I dag har jeg hatt fri, siden barnehagen har planleggingsdag. Victoria fikk første dose med Prevenar i dag, neste dose skal settes sammen med MMR vaksinen på 15mnd kontrollen. Gruer meg til den. Kunne gå 1-2 uker før bivirkningene kom, kjedelig.. Vi har fått shoppa litt i dag da. Mamma og de kommer hjem i morgen, og hun ville så gjerne ha noe til Victoria. Men så fant jeg noe her i by`n og da ville hun heller kjøpe det i stedet for at hun måtte prøve å finne noe der nede. Så da har Victoria fått en brun høyvannsbukse med rosa t-skjorte til. Og så kjøpte jeg en rød t-skjorte til henne og en rosa jakke. I dag begynner mannen å jobbe 7-19, skal det hvert fall t.o.m søndag. Vi får se hva vi finner på. Virket som alle venninnene mine hadde planer og mamma kommer jo ikke før i morgen kveld. Kanskje vi kan ta en tur dit på søndag da. Ha en fin fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #2090 Del Skrevet 27. mai 2006 Har akkurat pratet med pappa via Skype! Kult Det var en morsom sak.. Tror jeg må kjøpe meg kamera også, så kan de få se Victoria litt oftere. Fikk kjøpt meg mikrofon i dag, så da fikk jeg til Skype jeg også. Må prøve å få mamma og de til å få det også. Regner med stefar blir tent på den idèen, han synes alt sånt er moro.. Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #2091 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg er så utrolig stolt over Victoria.. Ikke det at hun er så mye mer spesiell enn andre barn, men for meg så er hun jo det. Jeg blir nesten rørt til tårer når jeg ser hun sitter og pusler for seg selv. Styrer med å putte opp i ting og plukke ut igjen. Og hun skjønner så mye mer enn hva jeg trodde de gjorde på den alderen her. Det er så moro å se!! Og så er det jo så nydelig når hun ler.. Barnelatter er bare helt herlig! Nei, nå skal jeg kose med nurket mitt i stedet for å sitte her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 27. mai 2006 #2092 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei vennen.... så fint at dere har kommet til en konklusjon på dette med barn... er greit å ha det i orden, så slipper man å tenke på det hele tiden. Vi har en plan vi også, men foreløpig er det jeg som vingler litt... vi får se hva det blir tilslutt. Jeg vet hvordan du har det når du snakker om datteren din... jeg føler også det samme ofte med Pernille... er så stolt over lille prinsessen vår! De er så utrolig gode, og det er så kos når de viser hvor glad de er i oss tilbake... Pernille er inne i en "kose" alle fase... og hun tror hun kysser sånn som oss, men vi blir selvsagt helt klissvåte på hele kinnet... er jo så utrolig søtt.... smelter helt vi! Ønsker deg en fin lørdagskveld. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #2093 Del Skrevet 1. juni 2006 Tusen takk for hilsen, shy Mensen er nå offisielt en uke forsinket... Kjente litt murringer i stad, men det har ikke skjedd noe mer. Regner med at når jeg skriver det her inne, dukker den opp. Er ganske sikker på at jeg ikke er gravid. Men skal ta en test når jeg kommer hjem! Jeg har vært hos mamma siden tirsdag, siden hun skulle ha Victoria i går og i dag. I dag ringte hun litt etter jeg hadde reist og da hadde Victoria våknet og senga hadde vært full av oppkast Jeg har ikke hørt noe i natt og jeg var inne hos henne før jeg dro, synes det luktet litt gulp, men tenkte ikke mer på det.. Burde jo ha sjekka skikkelig da, føler meg så dårlig mor. Men heldigvis har det da gått bra og hun har vært i fin form i hele dag. Jeg har vel ringt mamma ørten ganger i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 1. juni 2006 #2094 Del Skrevet 1. juni 2006 Håhåhå... Så spennende det var her inne om dagen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. juni 2006 #2095 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja, nå er jeg spent på om du har tatt den testen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #2096 Del Skrevet 1. juni 2006 Testen var negativ Det var det jeg regnet med og jeg er overlykkelig på en måte. Hadde vært så flaut og kommet på jobben etter 2mnd og sagt at jeg er gravid. Men utenom det hadde det var HELT i orden å være gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #2097 Del Skrevet 3. juni 2006 Victoria begynner å bli syk.. IGJEN!! Fatter ikke at det går an jeg. Det er bare to uker siden hun ble frisk, så jeg hadde trodd det skulle holde litt til. Men nei da! Hun er snørrete, så jeg bare håper det går fort over. Tenkte vi skulle ut å kjøre litt nå. Skal kjøpe sandkasse til mamma. Hun ville ha det og badebasseng til Victoria hjemme hos seg. Jeg spurte henne i stad hva hun skulle ha for å ha Victoria. Hun passer henne jo ganske mye. Men hun svarte at hun skulle ikke ha noe for alt i verden! Snille mamma`n min. Jeg får heller kjøpe noe fint til henne en dag.. Men nå får jeg ta meg en dusj og komme meg ut.. Har allerede gått en tur med Victoria, luket ute, støvsugd og vasket inne her. Victoria og jeg var oppe kvart på sju.. Ha en deilig lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 3. juni 2006 #2098 Del Skrevet 3. juni 2006 trur det er ganske vanlig at barnehagebarn er litt snørrete nesten konstant.. jeg syntes i allefall at tantungen min på 3 år er det nesten hele tiden.. spesielt om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. juni 2006 #2099 Del Skrevet 5. juni 2006 Angaanede aldersforskjell, saa er det fire aar og noen maaneder mellom meg om smaabroedrene mine, og vi hadde masse glede (og litt krangel...) av hverandre da vi var smaa! Jeg var visst saapass stor at jeg var til god hjelp for foreldrene mine, og veldig stolt storesoester, og mine foreldre syntes ikke aldersforskjellen ble for stor. Men saa synes vi jo ofte at de valg vi selv tar er best, saa det finnes mange vinklinger! Ellers er det koselig aa lese om dagene med Victoria! Haaper du har en fin pinse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #2100 Del Skrevet 5. juni 2006 Takk for hilsner! Jeg lurer litt på om jeg bare skal melde meg helt ut herfra.. Føler at tiden ikke strekker til og så vil jeg så gjerne innom å hilse på så mange dagbøker. Men jeg rekker ikke alt. Trives jo veldig godt her inne også da og jeg synes det er greit å skrive litt i dagboken av og til. Jeg får se.. Victoria er fremdeles litt snufsete, men har aldri blitt ordentlig syk. Kanskje Sambucol faktisk funker! I morgen er det barnehage igjen.. I dag er det fint vær, så vi får prøve å være litt ute. I går kom mensen igjen og jeg blør masse! Urk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå