Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Ja, du sier noe, Glossy! Må snakke litt mer med mannen om det tror jeg.. Men etter den runden i natt, frister det ikke å få flere.. Victoria hadde 40,4 i feber. Det var IKKE gøy.. Ringte legevakta og vi skulle bare følge med på allmenntilstanden og at hun ikke fikk noe utslett. Og så kunne vi prøve å gi paracet igjen. Hadde gitt en tidligere på kvelden, men alikevel økte feberen. Kan godt si jeg var litt småstressa da ja! Huff, jeg synes det er såå fælt altså når hun er syk.. Hun er ikke helt i form i dag heller. Men hun får antibiotika for øreverk, så jeg håper virkelig hun blir bedre snart. Det er fryktelig kjedelig når det står på.

Ha en fin lørdag i det deilige været!

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter litt diskusjon frem og tilbake ser det ut til at vi satser på en liten en til neste sommer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så gøy med en baby neste sommer :hoppe: Det blir jammen artig!! Ikke sååå lenge til dere må begynne å prøve da.

Skikkelg fælt å lese om lillemor.... 40,4 i feber er jo veldig høyt da! Kan godt forstå at du ble stresset. Det hadde nok jeg og blitt. Vi har jo og hatt sykt barn her. Tok feberen annen hver time, og noterte den. Men heldigvis så roet det seg etterhvert.

Håper virkelig dere får en bedre natt i natt, og at Victoria blir bedre. Krysser iallefall fingrene for dere!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere har bestemt dere for å prøve på en liten en til :hoppe:

Spennende, spennende....

Håper Victoria kommer seg fort når antibiotikaen begynner å virke. Hvilken medisin fikk dere?

Ha en god lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilser, Glossy og Monja!

Blir spennende det :hoppe: Grunnen til at jeg vil det at jeg synes det er greit med to år i mellom. Og så er jeg møkklei problemene med vekta. Var i by`n å skulle finne meg klær i dag og det var håpløst. Jeg har lagt på meg 17kg på under et år og jeg som gikk ned 13kg etter Victoria ble født. Kjempe moro! Det er super nedtur. Så nå skal jeg bli ferdig med de unga jeg skal ha og så får jeg ta meg av kroppen min etter det.

Er bare innom en snartur, har en liten frøken som egentlig skulle være i seng. Men hun vil ikke sove. Har henne mellom oss, håpløs å få til å sove i egen seng når hun er syk. Men jeg gleder meg til å få ha sengen for meg selv igjen. Håper ikke feberen stiger så mye i natt. Hun har fått en pille nå, selvom feberen var 38,6. Prøver å ikke gi pille før den er over 39. Men det var jo greit når hun skulle sove. Jeg får vel bare gå å legge meg selv også, kanskje det hjelper. Hun er i allefall trøtt, men det er farlig å sove virker det som..

Ery-Max heter antibiotikaen. Bare håper den virker snart! Jeg er dritt lei av å ha sykt barn. 14 dager har vi holdt på nå..

Men da får jeg vel komme meg i seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bare sløva. Victoria lå mellom oss i natt, men sov stortsett fra 23 til 8, heldigvis. Er litt småsutrete og trøtt nå på dagen, men det kan vel være antibotikaen også som gjør det sånn..?

Jeg skal på kino og se Mambo i kveld, med ei som fødte dagen etter meg. Det blir sikkert koselig, selv om jeg ikke føler meg helt vel med henne.. Vi får jo ikke prata så mye.

Nå er mannen ute og går med Victoria, håper hun sover en liten dubb nå og så er grei å legge i kveld. Skal prøve å ha henne i senga hennes i natt. Vi skulle egentlig grille, men det er jo blitt så grått. Så jeg holder på å steke flintstek inne.. Blir ikke helt det samme, men men..

Ellers kikker vi kataloger og vi finner masse fint til huset. Men huff, det kommer til å koste. Mest sannsynlig flytter vi neste sommer. Selger her og prøve å leie noe frem til jul og satser på at huset er bobart da. Det blir sikkert slitsomt med en to-åring, en baby og oppussing, men andre greier det da, så da må vel vi få det til også! HVIS vi er så heldig at vi kan få en til da.. Men jeg tror derfor det blir greiest å flytte da også, for da blir det lettere for mannen å kunne gjøre noe på kveldene.

Nå må jeg ordne middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende planer dere har! :Nikke:

Skjoenner godt 17 kilo ekstra er kjipt. Du har ikke vurdert et kostholdskurs eller noe?

Haaper du faar en fin uke i allefall og at Victoria blir frisk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så stas med prøving igjen! Beggyner dere med èn gang? Eller har dere en spesiell "starte å prøve" dato? Vi skal kanskje begynne i september vi.... jeg føler meg ikke helt motivert enda, men det kan jo endre seg innen da. Blir spennende å se om dere får "klaff" like raskt som sist? Vi holdt jo på i noen mnd, så det blir spennende å se her i gården også, om det blir annerledes nå.

Jeg gikk opp 25 kg i svangerskapet totalt.. mye kom på de to ukene på overtid, så jeg tror det var en del vann. Uansett, nå veier jeg 7kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid, og de 7 kg sitter rimelig godt... jeg prøver hardt med trening, turer, sunnt kosthold osv, men de SITTER virker det som.... kan gå ned èn kg innimellom, men vips så er tallet det samme igjen... rart at det skal være så utrolig vanskelig å få av seg disse kiloene....

Jeg har en venninne som la på seg VELDIG mye i første svangerskap, og gikk opp ytterligere etter fødsel...(gikk først ned en del, men så kom det sigende på igjen..) men nå når hun er gravid med nr to, har hun nesten ikke gått opp noenting, tiltross for at hun nå er 1 uke unna termin, og det betyr jo egentlig at hun faktisk har gått NED i svangerskapet... dette takkt være veldig sunnt kosthold hele svangerskapet og mange turer sammen med oss.

Kan jo hende det kan skje med deg og? Når du blir gravid igjen mener jeg... det betyr jo ikke at du skal gå opp masse denne gangen selvom du blir gravid? Og man blir ofte veldig bevisst på kostholdet når man er gravid, så det nesten kan gå av seg selv...?!

Vel, nok om det.... ønsker deg en fin uke, og en knallfin 17.mai!!

:klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner :klem:

Jeg har nok vurdert mye forskjellig, Holly. Men jeg kommer aldri i gang, bare utsetter.. Jeg veier nok ca.35kg over idealvekt dessverre. Men jeg var jo heldig da jeg gikk med Victoria og lå bare på meg 3kg total, gikk ned litt i begynnelsen. Og så raste jo kiloene bare av meg, 13kg etter fødselen. Men nå har jeg altså latt disse+litt til komme på igjen. Får bare håpe at jeg ved et neste svangerskap er like heldig og da skal ikke kiloene få komme på i etterkant heller. Det er grusomt å være som nå, men alikevel klarer jeg ikke å gjøre noe med det.

Men jeg er jammen meg litt usikker altså på å få en til. Jeg er livredd for hva de vil si her på jobben. Tror ikke det blir så veldig populært.. Men vi har tenkt å starte prøving i september, shy. Vet jo ikke det klaffer like fort, men jeg tørr ikke begynne før tilfelle det skulle gjøre det..

Victoria er ikke helt i form, hun er i barnehagen. Jeg snakket med de i stad og da var hun litt sutrete. Får bare håpe det blir bedre etter hun fikk sovet litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ei venninne som jeg også har en del kontakt med. Sønnen hennes gikk i klassen til mannen, så vi kjenner dem godt. Han er gift med ei fra Thailand som er like gammel som meg. Og i dag ble de foreldre til en gutt :hoppe: Han ble tatt med planlagt keisersnitt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babylaging i september! :hoppe:

Håper det klaffer sånn som dere vil da!

Og god bedring til Victoria. Ikke mye gøy med syke barn altså :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hvordan du har det mht kiloene. Det "snakket" vi jo mye om før bryllupene våre.

Jeg har også i hvert fall 10 kilo mer enn min trivselsvekt, og det er IKKE gøy. Det er trist å alltid være den tykkeste i en forsamling. Og jeg klarer heller ikke å sette igang med tiltak, jeg er ganske flink til å bevege meg, men er ikke flink til å begrense matinntaket.

Skrekk og gru! Hvordan skal det gå når jeg slutter å amme!! :grine:

Jeg meldte meg nesten på et Grete Roede kurs for en liten stund siden, men nesten river ingen mann av hesten...

Spennende med prøverstart. Vi begynner prøvingen i juni! Litt skummelt. Vi har det jo så bra nå, blir det like bra med to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner :kyss:

Måtte hente Victoria i barnehagen i går. Mamma hadde henne etterpå og da hadde hun vært kjempe snill og ikke noe problem. Skjønner ikke helt hva de driver med i barnehagen. Greit nok så er hun ikke helt frisk, men hun er da stortsett grei å ha med å gjøre alikevel.. Men jeg har sendt henne dit i dag også jeg, mamma henter henne rundt halv ett. Victoria virker bedre i dag. Vi har begynt å legge henne inne hos seg igjen og bare la henne gråte til hun sovner. Hun er stuptrøtt, men skal ikke sove..

Jeg er også spent på hvordan det blir med to, Siam. Men de fleste sier at den største overgangen er fra null til en, så vi får håpe det går bra. Jeg er spent på hvor fort det klaffer denne gangen. Mamma mener det vil bli slitsomt med to så tett , men det er da ikke så tett heller da.. Victoria vil jo være over 2 år. Og klart det vil bli mer slitsomt. Men jeg tenker at barna får større glede av hverandre og så tror jeg man blir fortere ferdig med den slitsomme perioden, får nå er vi så godt i gang alikvel. Andre får det da til, så da må vel vi greie det også..

Skulle så gjerne vært inne her mye mer, men jeg rekker ikke. Prøver å lese i dagbøkene dere så ofte jeg kan, men det er ikke alltid jeg rekker å skrive noe..

Men nå må jeg vel nesten jobbe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner, Siam og LT!

Her er alt bra. Victoria er endelig frisk igjen og i natt sov hun fra ni til nesten åtte :klappe:

17. mai gikk kjempe fint! Victoria var såå fin i bunad, skal få lagt ut bilder etterhvert. Hun sov seg gjennom hele toget, men det var moro (for meg) å se en del kjent folk og mange av de jeg har gått i klasse med. Etter på spiste vi på kroa til stefar med svigers. Var faktisk hyggelig det og.

I går var vi i Oslo med IV og G. Jeg fikk shoppa en del til Victoria! Fant Donaldson på Aker Brygge og da var jeg overlykkelig :hoppe: Trodde ikke det var i Norge lenger. Måtte jo ha en liten genser til Victoria der da. Ellers fikk hun en sommerpysj, hvit linbukse og tunika, skjørt og solbriller fra H&M og turkis shorts og t-skjorte fra Benetton. Jeg fant meg et par sko på Din sko.

Ellers tenker jeg veldig mye(igjen). Jeg har veldig lyst til å få en baby til snart, eller hvert fall bli gravid. Men det med jobben holder meg litt igjen og byggingen. Så jeg lurer litt på om vi skal vente med prøving til denne tiden neste år og heller satse på en vinter-08 baby. Det er ikke det jeg har mest lyst til, men det er litt viktig for meg at jeg kan få ha den jobben jeg har nå og. Ikke det at de kan kvitte seg med meg bare for at jeg blir gravid, men jeg føler litt på det selv også. Men jeg har jo sååå lyst til å bli gravid igjen snart!! På en annen måte, så er jo fordelen med å vente at jeg kan prøve å kvitte meg med noen av de x-antall overflødige kiloene før jeg blir gravid. Selv om det ikke var helt det jeg hadde tenkt. Men det er uansett ikke farlig å kvitte seg med noen av de. Det er fordeler og ulemper uansett hva jeg velger. Jeg har jo egentlig ikke lyst til at det skal bli 3år i mellom barna heller, føler liksom at to år er mer passe. Uff, det skal ikke være lett..

Nå håper jeg mannen står opp snart. Vi skal på Foreldre og barn messe på Hellerudsletta, gleder meg masse til det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde ventet med prøvingen av baby til prøvetiden i jobben var ferdig jeg.. Er ikke det til høsten en gang da?`. Da får du jo en 07 baby og det blir ca 2 år mellom barna (klart kommer jo ann på hvor lang tid prøvingen tar da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det vi egentlig tenkte litt på, IdaH, å starte i september. Men foreløpig ser det ut til at vi venter. Må tenke litt til på det.. Vi vil som sagt ha snart begge to, men hvis vi tenker litt mer praktisk så tror jeg det lureste er å drøye det. Vi får se!

Messen var super!!! Vi ble noen kroner fattigere.. Victoria fikk ullbody fra Nøstebarn, ullgenser fra Lillelam, skilt til vogna fra Barnevognskilt, leketelefon fra Fisher-Price og dukkeseng(har ikke dukke enda, men falt for den senga)fra Barneverden. Ellers var det diverse gratis produkter som vi fikk. Jeg synes det var mye bra der og kommer nok til å ta turen dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i dag.. :Gjesp:

Tror jeg har blitt arbeidssky, ellers er det det at jeg ikke trives så godt i jobben min. Skulle ønske jeg var en av de som fikk jobb med noe som de virkelig brenner for. Jeg har forskjellig ting jeg kunne tenkt meg å begynne med, men jeg er altfor avhenging av fast inntekt. Men det kan jo komme en gang senere..

Nå synes jeg alt er fryktelig slitsomt. Det å vite at vi får masse gjeld igjen, det er mye som må gjøres for at huset blir i orden, jeg har langt vei til jobb nå, får en ekstratur for å komme i barnehagen. Jeg hater og ha det jaget her. Det er ikke sånn det skal være. Det firma jeg kunne tenkt meg å jobbe for der jeg bor nå, søker så klart etter folk. Men det er ikke noe vits å søke der nå. Det er jo opp hit vi skal flytte og Victoria har barnehageplass her nå.

Men så var det å lære å sette pris på det man har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...