Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for det, Siam!

Victoria var noen timer i barnehagen i dag og så ble jeg ringt etter. Valgte å hente henne selv, i stedet for mamma. For da kunne vi reise hjem. Men vi var en liten tur innom kroa og da var hun veldig i form. Har akkurat kommet hjem nå og hun har fått sovet litt i bilen.

Datteren til søskenbarnet til mamma, hun med spisevegring, har nesten ikke fått i seg noe mat siden lørdag. Har gått ned ytterligere 3kilo og må sitte i rullestol for ikke å bruke ekstra energi.. Må ha spesial madrass for ikke å få liggesår! Huttetu :forvirret: Og i dag reiste faren til Thailand :frustrert: Går ikke an det veit du!! Hun er 13år. Gud, så synd jeg synes på dem! Det må være helt forferdelig.. Hun er på sykehus og alle instanser er koblet inn..

Endelig er det helg og deilig vær! Får se hva vi finner på. Håper i allefall at Victoria blir frisk igjen snart..

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa grusomt med hun som er rammet av anoreksi. Haaper behandlingen fungerer slik at hun blir bedre.

Haaper Victoria kommer seg i helgen!

Ha en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Holly!

Tenkte vi skulle ut på shopping i dag. Har lyst til å kjøpe sklie til Victoria. Er en sånn stor lekebutikk med billige(?) leker i nærheten av et kjøpesenter et lite stykke unna. Tror vi tar en tur dit. Men mannen ligger enda, han var så kvalm, får bare håpe det går over snart. Victoria hoster og er litt snørrete enda, men i dag har hun spist en hel brødskive til frokost og det er noen dager siden sist!

På mandag skal vi egentlig ta bilder på svømminga, bare håper hun er frisk til da!

Mannen pratet med svigermor her om dagen og da hadde hun lurt på om vi skulle bygge leilighet i nybygget til mannens bestefar :overrasket: Er det mulig!!!? Vi skal da vel ikke ha han boende der. Han har en hytte i nærheten som han mest sannsynlig flytter til. Ellers bor jo kona hans i bygda, men hun er ikke til å bo sammen med tror jeg. Har litt nerveproblemer.. Har aldri vært på den lokale matbutikken, selv om det bare er 5min unna :sjenert: Men at han skal bo hos oss, det er det dummeste jeg har hørt! Svigerfar hadde sagt til mannen at hun hadde ingenting med vår bygging å gjøre :sjarmor: Godt at i allefall han har skjønt det. Og gjett om jeg skal få til det rålekre huset!! Da kan svigermor sitte der og være misunnelig... Og vaskehjelp har vi også bestemt oss for å ha når vi flytter dit. Huset blir jo på over 300kvm! Og jeg vil heller prioritere å bruke tid på familien.. Det burde jo en vær idiot skjønne, selv om jeg tror svigers vil ha tungt for å svelge den. Må jo kunne klare så pass selv tenker de sikkert. Men det er jo ikke det som det handler om. Jeg bryr meg forresten heller ikke så mye om hva de mener, men det er veldig moro å se hvor stor forskjell det er på hva mamma mener og svigers mener, mamma er jo stortsett enig med meg.. :sjarmor:

Tror jeg skal prøve å vekke mannen!

Ha en deilig dag i det fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, LT :klem:

Da er vi tilbake fra shoppingrunden. Fikk tak i sklie til Victoria. Kom dit halv tolv og så hadde de sånn sklie jeg vil ha på tilbud fra klokka tolv :hoppe: Kjøpe en bukse og golfjakke til meg selv, og Victoria fikk sommerhatt og en bluse. Så det ble da litt i dag og. Om 14 dager reiser vi til Oslo med IV og G på shopping. :sjarmor:

Mannen holder på å montere sklien og Victoria sover i bilen. Jeg får gå ut å vekke henne, det er ikke så lenge før hun skal legge seg. Og så må vi vel skli litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med sklie, da!

Oliver husket på huska si i dag, og han lo høyt! Det er så koselig når de har det gøy.

Ha en fin lørdagskveld og søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Siam!

Jeg har noen spm som dere som leser her kan få svare på hvis dere gidder..

Hvor lenge skal jeg bruke strømpebukse? Kutta ut i dag, siden det var så varmt. Men kan nok hende jeg bruker det på kjølige dager igjen..

Hvor vanlig er det med boller, is og vafler i barnehagen? Victoria har vært der 4 ganger og 3 av dagene har det vært boller eller is eller vafler og det synes jeg er veldig unødvendig når det ikke er noe spesielt.

Ellers datt en en idè i hodet mitt når jeg var ute og gikk nå. Jeg har lyst på en til neste sommer :sjarmor: Synes det er så lenge å vente to år til. Var for at IV og jeg skulle gå sammen at jeg måtte vente, men det får ikke være så viktig lenger. Vil heller gjøre det som kjennes riktig for oss. Hvis vi (bare) skal ha to barn, så synes jeg tre år i mellom er mye. To år er akkurat passe. Neste sommer starter byggingen og jeg tenker at det er bedre å ha en liten baby da, enn å være gravid. Med tanke på at man ikke kan gjøre alt mulig når man går gravid.. Men vi får se. Vi må diskutere litt her hjemme. Tenker litt på jobb også. Men prøvetiden min er over i september, satser på at jeg får være der videre etter det. Når man driver med regnskap er det jo hektisk fra januar til mai, derfor passer det godt å få f.eks i juni. Og da kan jeg være borte frem til neste høst igjen. Men så tenker jeg på kundene, noen må jo ta over de. Og hva om de liker vikaren bedre og så har jeg ingenting å gå tilbake til igjen...

Hva er passe alder i mellom egentlig? Fordeler og ulemper med for mye eller for lite..?

Håper noen har noen kommentarer til meg :)

Ha en flott søndag i det deilige været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så masse spennende tanker ;)

Har ikke så mange gode råd. Jeg har en to år eldre søster og jeg synes det er helt topp. Vi er kjempe venner, hun var min forlover og er fadder på Marthe. Så derfor vil vi ha ca to år mellom våre. Ja, hvis vi er heldig å få flere da.... Det er iallefall mitt gode argument for to tette, men vet det kan bli litt styr når det står på. Men jeg vil og ha barna mine litt tett nå, slik at jeg er ferdig med det. Da kan jeg kose meg masse sammen med de oppover. Tror det er litt mer jobb å begynne påan igjen etter at barna er så store at de klarer seg selv...

Håper du finner ut av det! En spennende tid iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange spørsmål du hadde en søndags kveld, da! :ler:

Om strømpebukser: vi har ikke brukt strømpebukser på lenge, vi....

Om barnehager: ja, det kan jeg værtfall ikke svare på. :ler:

Om når få barn: tja, det passer vel aldri helt, så det er bare å kjøre på.

Det var nok ikke å mye fornuftig å hente hos meg i dag, gitt.

Ha en fin-fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Hei, jeg har aldri svart deg før, ikke lest dagboken din heller, men jeg sitter nå her og kjeder meg og da kommer man gjerne inn på litt forskjellig. Og ettersom jeg har to gutter på hhv 3 og 1,5 år så har jeg jo litt erfaring som du trenger akkurat nå. To tette er veldig slitsomt i begynnelsen(les:det første året), og jeg anbefaler å ha eldstemann i barnehage/hos dagmamma 2-3 dager i uken. Både for at mor og minstemann skal få tid til hverandre og den hvilen som trengs i forbindelse med økedager og våkenetter og barseltreff (for ikke å snakke om hvor mye enklere det er å dra på handleturer med bare en!!), for at eldste skal få noen andre å bryne seg på.

Nå som guttene mine har blitt såpass store så er det en fryd å se hvor godt de leker sammen og hvor glade de er i hverandre. De holder alltid på med noe og har alltid en å leke sammen med, og krangle med :)

Ønsker dere lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg blir helt overrasket over holdningen svigermora di har :overrasket: Dere må da få bestemme hva dere skal gjøre selv. Men det huset høres jo ut som et kjempeflott prosjekt. Gleder meg til å høre mer om det.

Og så spørsmålene dine:

- Vi har i utgangspunktet kutta ut strømpebukse, men den kommer nok på igjen på kaldere dager. Det er jo meldt en del kaldere til uka, så da kan det hende stømpebuksa kommer på igjen. Så helt borte der den ikke enda.

- I vår barnehage er de veldig moderate med boller og is. De har koselunsj på fredager, og da er det vafler, pizza, pølse, tomatsuppe og sånne ting. Det er jo forskjell på en dag i uka og 3 - 4 dager i uka. Is har de kun om det er bursdag og barnet vil ha is (de kan velge mellom is, gele og sjokoladekake til bursdager). Er det barnehagen som holder all maten? Hva får de ellers å spise? Frukt? Jeg tror at jeg hadde sendt med matpakke om det hadde blitt servert boller hver dag.

- Om to tette. Jeg ønska meg og to tette da Torstein var rundt året, men nå har jeg ombestemt meg. Nå synes jeg både tre og fire år mellom høres greit ut ;)

Håper du får en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så mange svar :hoppe:

Må bare svare i full fart. Victoria får lunsj i barnehagen og så har de et fruktmåltid også. Frokost må jeg sende med til henne. Jeg som trodde dere skulle ha to tette, Monja ;) Tenkte på det når jeg gikk tur, kanskje jeg kommer til å gå gravid samtidig som Monja og Holly H. :) Jeg synes to år i mellom er akkurat passe, men vi har ikke bestemt noe enda. Vi får diskutere det litt til. Men jeg burde hvert fall egentlig ikke la jobben stå i veien...

Men det jeg kom for å skrive egentlig: :hoppe:Mannen er ferdig i Heimevernet :hoppe: HURRA!!! Det har gått fort. Skrev søknad for en mnd siden og nå hadde de ringt han i dag og da kan han levere HV-utstyret sitt 15. mai!!

Must work! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen... så spennende med det store huset dere skal bygge... 300m2 !!! Det er stort! Vi har 145m2 boa over to etg, og jeg synes det er god plass... :overrasket: Blir mange soverom og flere bad osv da vel? Gleder meg til å høre mer.

Over til spørsmålene dine:

Strømpebukser: vi har sluttet med det, er for varmt nå synes jeg , men jeg har sånne litt tynne noen liggende hvis hun skal bruke kjole og det er litt overskyet e.l. Må vel bare se det an?

Mat i barnehage: synes det høres utrolig ofte ut.. får håpe det var litt tilfeldig akkurat nå... jeg ville ha sagt ifra at jeg synes det var litt ofte i allefall. :ironi:

Vedr. to tette: jeg har en storebror som er nøyaktig 2 år eldre enn meg, og mannen har en søster som er nøyaktig 2 år eldre enn han, og vi har begge utrolig gode minner fra barndommen med søsknene våre. Vi hadde alltid noen å leke med, og den dag i dag er vi alle suupre venner, og er masse sammen støtt og stadig. Vi ønsker også to tette, og har tenkt å begynne prøvingen i september ser det ut som. Da blir det ca 2 år i mellom barna, litt avhengig av når vi får klaff.

Lykke til med valget i allefall!

Ha en fin fin uke!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen og svar, shy :)

Skal skrive mer om huset senere.. ;)

Er hjemme med Victoria i dag. Hun var fryktelig urolig i går kveld og våkna da vi la oss. Hadde litt over 39 i feber.. Skjønner ikke hva det er altså! Hun har ligget mellom oss i natt og vært såå urolig. Jeg har ikke sovet så veldig mye.. I dag tidlig var feberen 38,6, så den har gått ned noe heldigvis. Hvis den blir bedre kan det hende jeg reiser på jobb etterpå, jeg får se. Sikkert kjempe populært å være så mye hjemme også :sjenert: Victoria har egentlig barnehagedag i morgen, men det må vi vel bare droppe. Skal jo helst ha en feberfri dag først..

Victoria datt da vi var på bading i går og slo hodet i murgulvet, vet ikke om det kan ha noe med dette å gjøre. Hun var veldig trøtt og ville bare sove etterpå, synes det var litt skummelt jeg :forvirret: Men i dag er hun i grei form, bare litt mer sutrete enn ellers.

Jeg får gå å ta meg av Victoria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Victoria kommer seg snart. Vi har og hatt sykdom de siste dagene, så det kan jo være noe som kommer av skarp vårluft innimellom all varmen. God bedring iallefall.

Kan jo hende vi blir gående gravide samtidig da, for nå er det jo bare 4 mnd til Torstein blir 2 år så vi må jo begynne å prøve snart ;) Når hadde dere tenkt å begynne prøvingen da? Om dere blir enige om to tette vel og merke.

Håper du får en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Victoria kommer seg. Ikke noe gøy å falle på murgulv. Hadde selv en søster som gjorde det og det endte med sying.

Har lært av min mor at hvis de slår seg slik så er det ialefall viktig å vekke de av og til igjennom hele natten.... Vet ikke om dette stemmer da!

Ha en super dag, og håper lillemor blir frisk snart. Har ei selv som spyr i dag. Kjedelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :klem:

Strømpebukse har vi også kutta ut, nå som det er så varmt! Men været kan jo fort forandre seg...

I barnehagen til Brage er de veldig forsiktige med søtt. Når noen av ungene har bursdag får de velge selv hva de vil ha, og mange velger da mer sunne ting istedefor kaker og is. Bare fint det synes jeg.

God bedring til Victoria! :troest:

Håper det går fort over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme med syke Victoria i går, har feber som går opp og ned. Mannen har vært hjemme i dag. Jeg måtte bare på jobb! Synes ikke sjefen min virket så veldig blid når jeg kom i dag.. Men hallo! Jeg har liksom en liten unge og den er laaaangt viktigere enn jobben min.. Mannen fikk vært hos legen i dag og Victoria har altså øreverk... :forvirret: Forferdelig kjedelig, men greit å vite hva det er. Jeg begynte å bli bekymret for at det kunne være noe veldig alvorlig..

Lurer på om vi skal droppe babysvømmingen nå og heller begynne igjen til høsten. Kanskje det er det beste.. Får høre litt med mannen!

Ellers er det ørtentusen kataloger å kikke når det gjelder huset-dører, vinduer, takstein, parkett, panel, kjøkken, bad, fliser etc etc. MEN sååå gøy som det er :hoppe:

Når det gjelder å få en til. Hvis jeg skal sette alt til side, så vil jeg gjerne ha en til neste sommer, juni f.eks. Men så tenker jeg på jobb, har jo ikke vært der så veldig lenge og da er det kanskje dumt å bli gravid allerede. Og så er det bygginga og det vi skal gjøre selv der, hvor lett er det med en liten baby eller å være gravid? Tenkte evt. å starte prøving i september, Monja.. Men hvor mye skal jeg ta hensyn til alt? Vi har penger til det, kan jo bruke alt utstyret etter Victoria, vi vil begge to, vi har vel sånn halvveis plass her vi bor nå til en til.

Nå må jeg kose med mann og barn!!

Ha en deilig fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å hive seg ut i det ;) Passer jo ALDRI å få barn....

Vi satser på en til fort vi og. Men må også legge inn at det ikke alltid klaffer med en gang da! Kan jo ta litt tid....

Så kan vi følge hverandre en gang til :ler:

Ha en super fredag med familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...