Gå til innhold

Har alder noe å si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det galt å være 19 og like en som er 36???

Jeg er jenta som ikke kunne tenke seg i å være sammen med noen som er eldre enn 23....Men så plutselig dukker denne 36 år gamle karen opp og jeg er forelska.:0.....what to do?

Anonymous poster hash: 89a89...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En normalt oppegående 36 år gammel mann vil aldri - ALDRI - være interessert i en jente på 19 år. Han kan nok synes at hun er pen og ha lyst til å ligge med henne, men ikke noe mer enn det.

Jeg er 33 år selv, og ser på 19-åringer som litt store barn/ungdommer.

Anonymous poster hash: 3d6e1...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldri si aldri, men jeg synes det høres ut som en ganske dårlig idé. Ser for meg at når forelskelsen går over vil du oppdage alle problemene og feilene som kommer av den store aldersforskjellen. Dere er jo sannsynligvis (forhåpentligvis!) på vidt forskjellge steder i livet, og det kan bli ganske vanskelig mtp. vennegjenger, hva dere ønsker å bruke tiden på, hva dere vil prate om og diskutere, når dere eventuelt ønsker å slå dere til ro og få barn osv.

Ikke at du skal planlegge resten av livet ditt nå som 19-åring, så klart ikke — men bare ha dette i bakhodet når du går og titter på denne eldre karen.

Og med fare for å høres litt nedlatende ut, for det er virkelig ikke sånn ment, så tror jeg mange unge jenter har litt lett for å falle for eldre gutter/menn fordi de liksom er så mye eldre og tøffere og klokere. Og så går det noen år, og så ser man tilbake og lurer på hva i alle dager det var man tenkte på, for denne kule eldre karen var jo enten bare en taper, eller en helt normal uinteressant eldre mann. Har vært der selv :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt det veeldig rolig hvis jeg var deg. Ikke noe å hoppe inn i selv om du er forelsket som bare det :)

Jeg er derimot veldig uenig i AB over meg. Mulig du bare ser sex og utseende i en 19 åring, men slik er det ikke med alle. Det er stor forskjell i modenhet, både når det gjelder en 19 åring og en 36 åring... Selvfølgelig er sjansene for at et slikt forhold ikke vil fungere større enn en del andre, man har ulike preferanser, interesser, erfaringer, er ofte på forskjellige steder i livet når det gjelder jobb, barn og etablering, dessuten vil mange slike forhold slite med stigmatisering og sterke meninger fra andre rundt.

Vanskelig å råde deg til noe. Kjærlighet kjenner jo ingen alder. Et vennepar av meg som nå er gift, har en aldersforskjell på 24 år, men på mange måter betyr alder mindre jo eldre begge er. Gå rolig frem, og lykke til!.



Anonymous poster hash: 6f2c7...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 år er litt for drøy aldersforskjell. Du bør klare å finne en som er nærmere din alder. Hvis du ender opp med denne mannen du nå har forelska deg i, - ja så kan du jo se hva som hender den dagen han går over i pensjonistenes rekker, og blir litt eldre og mer pleietrengende og ja...dere "vokser fra hverandre" om det går an å si det på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

det er ikke galt å like noen som er 17 år eldre. men å inngå et forhold vil neppe vare evig. da dere er på helt ulike stadier i livet og dt har lite å si hvor "moden" du er, du har knapt begynt voksenlivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

En normalt oppegående 36 år gammel mann vil aldri - ALDRI - være interessert i en jente på 19 år. Han kan nok synes at hun er pen og ha lyst til å ligge med henne, men ikke noe mer enn det.

Jeg er 33 år selv, og ser på 19-åringer som litt store barn/ungdommer.

Anonymous poster hash: 3d6e1...476

ja så alle burde være å tenke som deg ellers er de ikke oppegående.

herregud ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 års forskjell behøver ikke være et problem, men det er ofte det når den yngste "bare" er 19. Du vil forandre deg en del i årene som kommer og forholdet har mye større sannsynlighet for å ryke. Er den yngste rundt 30 så er begge ganske voksne nok til å vite mer om hvem de er. Selv er jeg 33 og det skulle nok mye til for å date ei jente på 19. Da skulle hun vært eksepsjonelt moden for alderen. De kvinnene finnes, men det er ikke mange av dem i den generelle befolkningen.



Anonymous poster hash: c16ea...a2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 års forskjell behøver ikke være et problem, men det er ofte det når den yngste "bare" er 19. Du vil forandre deg en del i årene som kommer og forholdet har mye større sannsynlighet for å ryke. Er den yngste rundt 30 så er begge ganske voksne nok til å vite mer om hvem de er. Selv er jeg 33 og det skulle nok mye til for å date ei jente på 19. Da skulle hun vært eksepsjonelt moden for alderen. De kvinnene finnes, men det er ikke mange av dem i den generelle befolkningen.

Anonymous poster hash: c16ea...a2e

Hva er det laveste du kunne gått da? 20-21...?

Anonymous poster hash: 87cad...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann på 40. Og har vært i forhold med damer som har vært både 11 og 15 år yngre enn meg.

Sikkert en gammel gris i manges øyne. Men det har litt med tilfeldigheter at det har blitt slik.

Men jeg ville aldri inngått ett forhold med ei på 19 om jeg var 36. Jeg ser på årene mellom 19 og 23/25 som ekstremt viktige for en persons utvikling.

Anonymous poster hash: 28c4d...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Man kan vel ikke noe for hvem man faller for. Uansett hvor gamle de er.
Det som avgjør det er jo det om man "gjør" noe mer ut av det.

Jeg ser kan godt tillate meg selv i å "se" på menn som er en del eldre enn meg.
Men hvorvidt man gjør noe mer ut av det burde jo du selv som person kjenne på selv..

Jeg har alltid, og kommer sikker alltid, til å falle for menn som er eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...