Bondenisse Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Vi er to studenter på 20/21 år som vil ta sydenturen litt sent iår. Har en uke til rådighet og tenker å ta det etter høstferien i håp om at prisene har gått litt ned. Vi ønsker det klassiske strand/sol og litt fest, men også litt opplevelser og gjerne litt utenfor typiske turiststeder. Unngår helst Gran Canaria og sånt. Bør heller ikke være for langt å reise. Noen som har tips? Vi tenker litt på Kartago, men lurer på om det blir for kaldt?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Det sier seg selv at på den tiden må man reise langt (dvs. andre siden av ekvator) om man vil ha strand og sol. Kartago har temperaturer på 20 grader på den tiden hvis du er heldig. Anonymous poster hash: b95eb...a9a 1
caroprins Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Strand, sol, litt fest og litt opplevelser. Kartago ligger i Tunisia og har fine ruiner da men jeg så ingen strand akkurat rundt der. Da velger jeg meg Hammamet eller eventuellt øya Djerba om Tunisia et aktuellt . Dette er et land med gode muligheter for opplevelser. Har selv vært med på utflukter fra Tunis by i nord til Douz i sør ved Sahara ørkenen. Kllima rundt 20 grader på den tiden og varmere lenger sør. Øya Djerba ligger også lenger sør. Landet har masse historie og er et spennende land og besøke og med et bra hotell f.eks i Hammamet , sunn fornuft, god hygiene og aksept av et meget masete folkeslag så kan man ha en fin ferie i Tunisia. Akkurat det med festing kan dere se bort i fra her da. Muslimsk land. I Marokko så kan man reise til Agadir. Også et annderledes alternativ til de vanlige sydendestinasjonene. Eventuellt så har Star tour Kapp Verde på sitt program. Masse strand her i alle fall. Egypt har mye bråk så det hadde jeg hoppet over akkurat nå. Alt i alt med Ebola viruset som herjer i den verdensdelen så hadde jeg ventet med å besøke det afrikanske kontinentet inntil videre tror jeg. Madeira er en vinterdestinasjon. Ikke så mye strender da men bra med opplevelser. Har ikke sjekket ut Azorene men tror det er et ok sted å besøke. Mest om man liker aktiv ferie da. Solia har Azorene. Dubai har vel ok temperatur og våger man seg inn i denne kulturen så er det sikkert en opplevelse å besøke dette landet. Av andre alternativer til sydenvarme på den tiden så er det vel kanariøyene som gjelder innenfor kriteriene deres som jeg kan komme på. Middelhavslandene er kjøligere da og andre alternativer har vel for lang flytur. Men ta en titt på Tenerife da. Sydsiden rundt playa des americas har bra temperatur. Øya har gode hoteller, bra strand, mye opplevelser og sikkert noe party liv selv om det vet jeg ikke noe om da jeg sover på den tiden av døgnet, haha. En utflukt til vulkanen Teide er spennende og et besøk i den flotte parken Loro Park på nordsiden er verdt å få med seg. Samtidig kan man besøke Puerto de la cruiz som er en veldig koselig by å vandre rundt i. Eller bli med til øya La Gomera der plystrefolket bor. Så kan man bli med ned under havet i en undervannsbåt og se på fiskene og man kan besøke det fine badeanlegget Siam Park eller så kan man bli med ut på katamaran og se delfiner og hvaler som svømmer i havet. Playa des Amerikas har en fin strand og mange restauranter der man kan spise bl.a. spansk mat. Personlig så går jeg for paella eller fersk fisk med salte kanariske poteter og grønn mojo dipp og søte kanariske bananer til dessert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå