Sphynx Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg bor i Oslo, men går ikke så ofte ut å spiser, iallefall ikke nå som jeg har blitt glutenfri! Da blir det de samme trygge stedene som jeg veit serverer glutenfri mat.... Meeeeen jeg skulle så gjerne hatt litt kinamat! Elsker kinamat! Noen gode restauranter å anbefale? Gjerne andre typer restauranter også...
nattsvermer Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Hvis du vil ha skikkelig god mat, anbefaler jeg Le Benjamin på Søndre gate, nederst på Grünerløkka. De vet hva de har i maten, og de har til og med skikkelig dessert til min gluten- og melkefrie kjæreste Det litt dyrt, men verdt det en gang i blandt! Men kinamat er litt verre. Har litt inntrykk av at mange ikke helt vet hva gluten er, særlig ikke de rimeligere take-away-stedene... Typen ender som regel opp med sushi siden det er vanskelig å være helt sikker. Men følger med i tråden om noen andre har tips
Sphynx Skrevet 27. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2014 Hvis du vil ha skikkelig god mat, anbefaler jeg Le Benjamin på Søndre gate, nederst på Grünerløkka. De vet hva de har i maten, og de har til og med skikkelig dessert til min gluten- og melkefrie kjæreste Det litt dyrt, men verdt det en gang i blandt! Men kinamat er litt verre. Har litt inntrykk av at mange ikke helt vet hva gluten er, særlig ikke de rimeligere take-away-stedene... Typen ender som regel opp med sushi siden det er vanskelig å være helt sikker. Men følger med i tråden om noen andre har tips Noterer meg Le Benjamin! Ja, akkurat det med kinamat er så vanskelig...de sier bare 'gluten ja, ja glutenfri, nei, ikke gluten, gluten hva?' Har spurt om retter kan bli laget med glutenfri soyasaus, sånn at hele retten blir glutenfri, men mange som ikke har peiling. Var på en i sverige en gang og da sto det at alle rettene kunne fåes i glutenfri variant ved ønske, synes det var så kjekt! Anbefaler forresten VanGuard om noen vil ha grutenfrie burgere, de har riktignok ikke glutenfrie hamburgerbrød, men de har prødskiver som de griller. Det blir utrolig digg. Burgerene kan også være vegtar/veganer! Og om noen skulle forvirre seg til Finnmark, Varangerbotten, så har Trattoria Capri helt utsøkt mat! Både kjøttretter, pasta og pizza, og alt kan bli glutenfritt!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Jeg har gitt opp kinesisk. De bruker hvetenudler, soyasaus med gluten og hvetemel i alt. Har enda tilgode å treffe en servitør som vet hva gluten er. Anonymous poster hash: 0a2e3...b7a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå