Gå til innhold

Merkelige opplevelser på visning?


Tjorven

Anbefalte innlegg

Siden vi er i gang med salg av boligen vår er visning et aktuelt tema for tiden. Hadde noen som var innom oss forrige uke (utenfor avtalt visningstid), og det å ha visning var jo en ny opplevelse for oss. Vi er nok selv veldig snille de gangene vi har vært på visning. :wink:

På denne visningen endte det opp med at gutten på 4-5 år hoppet i senga vår, fløy rundt og skrudde av og på lys, var nesten på tur inn i skapene o.s.v. Moren sa "nei" til ham, men uten å gjøre særlig mye mer med det...

Hva hadde du funnet deg i av merkelige ting på visning? Hvor går grensen? Har du opplevd merkelige ting enten ved å ha hatt visning eller å ha vært på visning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren sa nei :o

Hadde det vært mitt barn hadde jeg gjort mere enn å si nei. Det er utrolig hva foreldre finner seg i fra sine små "håpefulle". Tror jeg hadde sagt ifra til dette barnet :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For noen drittfolk. Dette må være mennesker uten oppdragelse og respekt for andre mennesker. Slik oppfører man seg bare ikke, og iallefall ikke på visning hos helt ukjente mennesker :roll: Kan man ikke kontrollere bøllefrøet sitt, så får man la det være igjen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tenker ikke alltid lenger enn sin egen nesetipp ang. sine søte små... Jeg har vært på visning hvor ungene slo seg vrange, jeg. Og ikke mine, for jeg har ingen, men ungene i huset som vi så på! Vi har ikke noe mot barn, men barnefri visning hadde vi da regnet med - og i alle fall drittungefritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å ta med små barn på første visning hadde jeg ikke gjort. Visning tar man seg gog tid. unger kan finne på å gjøre slikt, men man regner jo med at de ikke gjør det hos fremmede. da burde mor vert mer aktiv.

På visning kan en regne med litt av hvert.

ble overlumplet av at noen gikk i kjøkkenskapet. :( Phu, hadde ikke vasket der og det sto søppel. krøp nesten under dusj/badekar. Ville se innhold av plass i skaper osv......De har sin fulle rett. (og plikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er rare.

Sist jeg solgte leilighet så kom det masse folk som tydeligvis bare var nyskjerrige. Husker spesielt EI dame/jente som kom brasende inn 5 minutter etter at visningen var over. Hun åpnet klesskap og kjøkkenskap og fniste hele tiden (hadde med seg en venninne). Hun spurte ikke om noe som hadde med leiligheten å gjøre egentlig, bare snakket om garderobeskap og klær og sånt.

På en annen visning kom det ei jente som virket fryktelig jålete og sånt. Hun satt og pirket med sluket på badet i en halvtime før hun spurte hvor bussen gikk fra.

Foreldrene til dette barnet burde da virkelig ha tatt ham i nakken og fortalt at SÅNT GJØR MAN IKKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De moren min solgte huset til satte seg ned i sofaen vår og begynte å diskutere om de skulle kjøpe eller ikke :o . Og så prøvde sønnen å prute på prisen, forstod vel ikke at salget kom til å gå via selger og i form av en budgiving. Solgt ble i hvert fall huset og vi håper vi aldri har noe mer med dem å gjøre igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var dårlig gjort- av FORELDRENE til barnet! Jeg har selv en meget aktiv sønn på 4 år (på grensen til hyperaktiv)... Når det ikke har vært mulig å få barnepass har det hendt at han har vært med på visning og andre ting (i møbelbutikker etc...)..og ofte så prøver han seg, men vi gjør selvsagt mer enn å si NEI- da er det foreldrenes ansvar å ta barnet ut av situasjonen (evt ut av huset). Det er helt uakseptabelt at de lat barnet oppføre seg slik borte hos andre - uansett ærend. Men jeg kan skrive under på at det er slitsomt- 24 timer i døgnet! Men jeg synes det på veldig på kanten av mange her å kalle barnet drittunge, drittfolk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd så mye rart på visninger jeg har holdt, men da vi skulle kjøpe leilighet hadde vi en litt sær opplevelse.

Paret som hadde bodd der hadde gått fra hverandre og den som holdt visningen var den meget bitre kvinnelige halvdelen av det tidligere forholdet.

Hun pratet utrolig mye om eksen - for en kronidiot han var og at han egentlig fortjente at hun solgte leiligheten for en krone.

Hun kunne fortelle at hun egentlig hadde lyst til å kjøpe han ut og bo der selv, men at han hadde vært utro på soverommet deres, så hun orket ikke tanken på å være der, så hun ble ikke med oss inn når vi skulle se på det rommet. Vi fikk utallige historier om han, om de hemmelige tekstmeldingene han sendte, om forretningsreiser som ikke var forretningsreiser allikevel og mye annet rart jeg ikke ville vite.

Syntes oppriktig synd i jenta, men hun valgt kanskje feil fora for å lufte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi solgte vår leilighet, fikk vi et par besøk av de gamle damene i borettslaget. De skrøt på seg en historie om en somm som skulle flytte etc. Og jeg hilste blidt på dem der de satt i de vanlige solstolene sine i bakgården dagen etter. :)

Og så hadde vi Ane Dahl Torp på visning. Og den lille hunden. :) Det var før hun hadde slått gjennom, så vi ante ikke hvem det var, bare at hun var en bestemt ung dame. 3 dager etter oppdager vi hvem hun var, det var stort bilde av henne og hunden i Aftenposten, da som "Kvinnen i mitt liv".

Den rareste vi hadde på besøk var hun damen som ville ha litt ro og fred. Beklager, damen, da er det ingen vits i å henge rundt i en leilighet som ligger i 1. etg ut mot Finnmarksgata på Carl Berner i Oslo. Der er det merkelig nok mye trafikk, ja... (Vår leilighet lå omtrent midt mellom Aker sykehus og Oslo Legevakt. Det var utrykninger av et eller annet slag ca 2 ganger pr døgn, og konstant trafikk i lyskrysset utenfor.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente jeg kjenner skulle selge leiligheten sin, og et eldre ektepar ringte på. Mens kona så seg rundt benyttet mannen husets toalett-fasiliteter og la igjen skikkelig dårlig lukt av magesjau. De takket for seg og gikk uten å ta med seg prospekt.

Med lettere panikk fikk hun luftet ut badet før neste visningsgjest kom. :hoho:

Tiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Å ta med små barn på første visning hadde jeg ikke gjort. Visning tar man seg gog tid. unger kan finne på å gjøre slikt, men man regner jo med at de ikke gjør det hos fremmede. da burde mor vert mer aktiv.

:pirke pirke: MOR?? Hvorfor kunne ikke far vert mer aktiv?

På visning kan en regne med litt av hvert.

ble overlumplet av at noen gikk i kjøkkenskapet. :( Phu, hadde ikke vasket der og det sto søppel. krøp nesten under dusj/badekar. Ville se innhold av plass i skaper osv......De har sin fulle rett. (og plikt)

Undskyld at jeg kverulerer, men de som eventuelt skal kjøpe boligen din kjøper også kjøkkenskap, garderobeskap, dusj etc. Jeg ville helt klart sjekket skap og sluk etc. hvis jeg skulle vurdert en leilighet. Ikke for å se om du har søppel i skapet, men for å se hva jeg får for pengene mine. Som du sier, de er i sin fulle rett og det er rett og slett idioti å kjøpe en leilighet/hus uten å sjekke det ordentlig først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
:pirke pirke: MOR?? Hvorfor kunne ikke far vert mer aktiv?

Undskyld at jeg kverulerer, men de som eventuelt skal kjøpe boligen din kjøper også kjøkkenskap, garderobeskap, dusj etc. Jeg ville helt klart sjekket skap og sluk etc. hvis jeg skulle vurdert en leilighet. Ikke for å se om du har søppel i skapet, men for å se hva jeg får for pengene mine. Som du sier, de er i sin fulle rett og det er rett og slett idioti å kjøpe en leilighet/hus uten å sjekke det ordentlig først!

Kverulere? Vet ikke hva du gjør, men jeg er da for f...meg ikke dum. visningen kom i en HEKTISK periode og en HEKTISK dag. Lite hjemme og tok 2overflatebeh2 til visning. ja, jeg sjekka jo skaper, sluker og under alt selv på visning. det kom bare så brått på den dagen-

dessuten har kjøper en plikt selv også og sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heldigvis eksplodere på en saklig måte, og da gjør barna som jeg vil... (de slutter å herje, kler på seg og går ut og leker... )

Jeg hadde sagt i fra til barnet...

"Hører du ikke hva moren din sier til deg? Du slutter med det der, øyeblikkelig!" :evil: :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sånne unger som ikke hører etter. Et nei bør være nok!! Man kan liksom ikke snakke til en unge som ikke tilhører seg selv heller... ialfall ikke når man ikke kjenner foreldrene engang.

Skal man på visning, synes jeg ungene bør være hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Det å ta med barn på visning må kunne gå ann. Det er ikke like lett å få barnevakt bestandig. Og man er gjerne på mange visninger og man får kort varsel når det er visning.

Det er foreldrene som har ansvaret for at barnet oppfører seg ordentlig. Hadde jeg opplevd noe sånt så hadde jeg sagt høyt og klart fra at det ikke var akseptabelt i mitt hus. Du kan nok regne med at den ungen ikke kan oppføre seg i andre situasjoner heller når foreldrene ikke setter grenser.

Jeg har selv hatt med barn på visning. Husker jeg hadde en skikkelig alvorsprat med ham før vi dro. Jeg var ikke redd for at han skulle hoppe i sofaen, men han kan være en skravlebøtte og det jeg ønsket minst av alt var at han skulle begynne å kommenteret huset. Gikk bra det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ta med barn på visning må kunne gå ann. Det er ikke like lett å få barnevakt bestandig. Og man er gjerne på mange visninger og man får kort varsel når det er visning.

Sant nok.. Tenkte ikke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...