Gå til innhold

Bli snekker som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nærmer meg 30 år og har ikke annen utdanning enn grunnskolen. Har kommet fram til at jeg har lyst til å bli snekker.

Ifølge internett kan jeg da være praksiskandidat i 5 år (innen relevant arbeid), for så å ta fagbrevet som privatist.

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan det foregår? Er det vanskelig å få en slik plass?



Anonymous poster hash: e5180...03d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har relevat kompetanse/gode uttalelser fra tidligere arbeidsgiver bør det la seg gjøre å få kontrakt som hjelpearbeider, kjenner flere som er i det bedriften jeg jobbet i som hadde gått 5år som hjelpearbeider i stede for skole først-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må ha jobbet med noe lignende før jeg eventuelt kunne blitt hjelpearbeider? Strøyk på elektro og har ellers kjørt taxi. Da kommer jeg mest sannsynelig ikke inn på det..?

Anonymous poster hash: e5180...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må ha jobbet med noe lignende før jeg eventuelt kunne blitt hjelpearbeider? Strøyk på elektro og har ellers kjørt taxi. Da kommer jeg mest sannsynelig ikke inn på det..?

Anonymous poster hash: e5180...03d

Nei, det øker bare sjangsen. Du kan komme inn uten noen gang å ha jobbet med noe i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det øker bare sjangsen. Du kan komme inn uten noen gang å ha jobbet med noe i nærheten.

Ok, så bra :-) nå ble jeg glad.

Anonymous poster hash: e5180...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så bra :-) nå ble jeg glad.

Anonymous poster hash: e5180...03d

Det du dog bør gjøre er å sette deg inn i hva som kreves i faget og de fleste bedrifter ønsker/krever et studie (kveldsstudie for noen) eller lignende før du får plass, det er altså ikke bare å troppe opp og begyne helt uten videre, dette kan du ta med opplæringskontoret i din region, eller søke på nett om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...