Lil'sis Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter #61 Del Skrevet 1. oktober 2002 Og tiden bare går og går... Er 17 uker på vei alt, syns det var nylig jeg sto og nistirret på de to blå... :D Har en uke igjen å jobbe, og det passer meg utmerket. Har begynt å merke bekkenløsningen godt nå, ja. :x Da er det nok ikke av det gode å jobbe som renholder, akkurat. Jeg har bestemt meg for å takke nei til det prøveprosjektet. Det kunne nok vært fint med mange ultralyder ettersom vi står uten jordmor, og jeg slett ikke er så trygg på legen som jeg burde være. Men det er for langt å kjøre til Tromsø omtrent en gang i måneden vinterstid... Lurer på hva som egentlig skjedde i sommer heromkring... Jeg, og 3 kusiner er gravide, pluss en god venninne, og et par andre bekjente. Typisk med så mange gravide når jordmora er laaaaangtidssykemeldt... :-? Fortsatt kan kvalmen innhente meg av og til... Og svimmelheten er ille noen ganger. Må sitte ei stund å kjenne godt etter før jeg tør å kjøre bil. Og jeg er fortsatt like plaget av trøtthet. kunne godt tenke meg å zzzove nesten døgnet rundt. Vel, C YA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 2. oktober 2002 #62 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei, Lil`sis. Ser du og har fått tilbud om det prøveprosjektet ved UNN, jeg fant også ut at det ble litt i lengste laget å kjøre såpass langt om vinteren. Føler ikke for å kjøre ca 2 timer hver vei for det, men det hadde jo vært morsomt med flere ultralyder da. Jeg har og fått bekkenløsning så jeg er sykemeldt ut denne uken, men regner med å bli lengre sykemeldt. Jeg jobber også som renholder, har en 50% stilling, og det er ikke den letteste jobben man kan ha når man har bekkenløsning, det har du vel erfaring med tenker jeg. Håper du blir bedre både av kvalmen og svimmelheten, ikke så morsomt å måtte kjøre bil når du blir svimmel regner jeg med. :o Cobra 21+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter #63 Del Skrevet 6. oktober 2002 Cobra; takk for hilsen. Jeg har ikke fullt to timers kjøretur til Tromsø, men det er ikke langt unna. Ganske ergelig, for egentlig har jeg godt kunnet tenkt meg å delta i prøveprosjektet. Har ligget med en real dose omgangssyke i helga... Ugh, våknet fredag morgen og var helt utrolig svimmel og kvalm. Tenkte at det var nok enda et av disse typiske anfallene mine. Men da det ikke ga seg etter jeg hadde kastet opp et par ganger måtte jeg bare resignere, og innse at jeg var syk på ornkli... :x Kjedelig å ligge syk nesten hele helga. I dag har jeg vært oppe, og følt meg rimelig bra, men har kaldsvettet når jeg har anstrengt meg litt for hardt. Jaja. Nå er det bare en uke til jeg skal på ul. Både gleder og gruer for det... Gleder meg vel mest, da, men bekymrer meg litt for at de skal finne ut noe jeg ikke vil høre... Syns det har vært så stille i magen i det siste. Håper bare at Bubla har hatt en stille periode... Og, jada, det er fortsatt tidlig å kjenne så mye liv, men det har da vært aktivitet der tidligere. Nei, blir ikke klokere av å gruble på dette. Og prøver å slutte å vente på spark hele tiden. Nå skal jeg ta turen innom SM, og se om det er noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 6. oktober 2002 #64 Del Skrevet 6. oktober 2002 Heia Ville bare ønske deg lykke til videre i svangerskapet og si at du har koselig dagbok En annen ting, kan du være så snill og sende meg noen gravide vibber er du kjempe snill? På forhånd tusen takk Kos og klems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harefrøken Skrevet 9. oktober 2002 #65 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei, hei! Fint å vite at det er noen som er omtrent akkurat like langt på vei som jeg! Det lir nok skikkelig spennende på ultralyden skal du se. Virker som om du er en uke lenger på vei enn meg når du skal dit. Kanskje den nye terminen din ikke blir så langt unna min? Har du forresten lyst til å vite hvilket kjønn det blir? Spennende blir det uansett. Om man vet det eller ei! Blir spennende å se hvordan det går på ultralyden din :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter #66 Del Skrevet 11. oktober 2002 UL-time på mandag... Gru/gleder meg om hverandre. Skal være glad når det er unnagjort. Tror litt av engstelsen over at det kanskje er noe galt kommer av at jeg ikke har fått høre fosterlyden eller noenting enda. Er ikke vant til å ikke ha gått til JM minst en gang før ul. Og har også tenkt litt som så at jeg har allerede to perfekte unger, hvorfor skal jeg da være så sikker på at nr 3 er like perfekt? Hadde ikke tilgang til internett med de to første, denne gangen har jeg sugd til meg absolutt alt av informasjon og erfaringer fra andre. Og det er så utrolig mange som har opplevd mye vondt i forbindelse med svsk og fødsel. -Så hvorfor skulle jeg få alt like problemfritt med nr 3... Sukk. Håper jeg fikk "dosen" min ved andremanns fødsel, som holdt på å gå riktig ille. Lå der i senga på fødeavd. og så på nyttårsrakettene gjennom et lite vindu, mens leger og jordmødre strevde med å få liv i gutten i magen igjen... Alt jeg tenkte på var hvordan i all verden jeg skulle kunne ringe hjem til alle der som ventet spent og si at: -Nei, jeg kommer hjem tomhendt... Huff, det var fryktelig. Navlestrengen ble klemt på noe vis, så fosterlyden dalte hurtig, og ble nesten borte før JM fikk flyttet rundt så mye på ungen at blodgjennomstrømningen tok seg opp igjen. Etter 7 1/2 time fikk jeg ordre om å presse han ut, med 7 cm åpning. Alt fostervannet var rent ut, så det var tørt i tillegg... Helt forferdelig opplevelse den der fødselen. Har nok glemt smertene og det nå, ja, og husker egentlig bare bruddstykker av fødselen selv. Men det knyter seg endel i magen med tanke på å føde igjen, ja. Men nå vet jeg iallefall at om det samme skjer som sist, så skal jeg kreve keisersnitt. Det ble gjort klart til det den gangen også, men de skulle vente og se, og vente og se.... Det finner jeg meg ikke i en gang til , selv om det endte bra. Men nå har jeg sporet heeeelt av. Skulle jo bare lufte mine bekymringer for ul på mandag... Ul-rapport kommer iallefall. Men jeg vet ikke sikkert om jeg rekker å legge inn noe før tidligst tirsdag kveld. Muligens mandag kveld. Skal prøve... Ønsk meg lykke til da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 12. oktober 2002 #67 Del Skrevet 12. oktober 2002 Lykke til på Ultralyd på mandag. Du skal se at det går nok bra, tror alle er litt bekymret før de skal på UL. Vet at jeg var litt bekymret for at det var noe galt, men alt så helt fint ut. Vil du vite hva slags kjønn det er da??? Cobra 22+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter #68 Del Skrevet 13. oktober 2002 Joda, om de bare klarer å se kjønnet, så vil jeg gjerne vite det, jah. Er så inderlig lei av lilla,gult og grønt babytøy... Skulle gjerne kle babyen opp i jente- eller guttefarge, jeg. Og siden jeg må gjøre noen kraftige innkjøp på babyklær uansett kjønn, så vil jeg få et lite tips om fargevalg. Spurte ikke etter kjønnet da jeg gikk med de to andre, da hadde jeg uansett en kraftig guttefølelse. -Begge gangene. Denne gangen har jeg ikke noen feeling på hva slags kjønn det blir. Takk for lykkeønskning, Cobra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter #69 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hmmm... Er vel egentlig beroliget nå, for det meste iallefall. Så jo hjertet som banket, hender og føtter som viftet, fostervann i magen og urinblæra på den lille... Men noen mindre samarbeidsvillig enn denne lille tassen skal man lete lenge for å finne. H*n nektet å flytte litt på seg så legen fikk målt det hun skulle... Neste gang skal jeg pimpe i meg masse kald brus, så blir det vel liv i Bubla, vil jeg tro... Legen understreket for meg at hun ikke fant noe feil noen steder, og at grunnen til at jeg må tilbake er utelukkende fordi hun ikke fikk tatt alle målene. ----Men bare det syns jo jeg er litt bekymringsfullt... Vel, jeg får trøste meg med at grunnen til lite sparking er at morkaka ligger foran. Nå vet jeg jo i det minste at h*n lever!!! :D Eldstekaren så ul-bildet, og mente det var en gutt. Men så ønsker han seg så veldig en til lillebror... Håper de klarer å se kjønnet neste gang, da... -Og resten av det de ikke fikk med seg denne gangen. *sukk* Det blir over to nye uker med å vente i spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 15. oktober 2002 #70 Del Skrevet 15. oktober 2002 Heia Skulle bare innom og ønske deg lykke til og si sååå heldig du er som har sett babyen din, og skal se babyen igjen Alt er nok iorden, babyen din ville nok at du skulle se henne igjen, derfor ville hun ikke flytte på seg hu Må bare si så heldig du er som får se babyen din 2 hele ganger Kos deg masse med babyen i magen og lykke til Du, om de forrige fødselene dine var like? varte de like lenge? Kos og klems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter #71 Del Skrevet 17. oktober 2002 Idag har bubla "bublet" og sparka noe voldsomt. Nå ser det endelig ut til at vi skal få tak i jordmor her i kommunen i en overskuelig fremtid! Men iallefall så jobber helsesøstrene nå med å få tak i jordmor. :D Gla'klem til alle som vil ha!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter #72 Del Skrevet 22. oktober 2002 :o :D Guri- det var rart å begynne med et 2-tall og ikke et 1-tall... :D HALVVEIS!!!! :D Bubla holder et kjempeliv inne i magen nå. Igår hadde jeg det første store anfallet av halsbrann. Nå hadde jeg drukket endel appelsinjuice, og tror nok det var en stor grunn til halsbrannen. Men fy så ubehagelig. Har egentlig ikke så mye mer å si denne gangen... Er liksom ikke så mye som skjer nå for tiden. Vel, skal til ny legetime på mandag, on ny ul neste torsdag, så det er jo litt som hender, dah... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter #73 Del Skrevet 26. oktober 2002 Neeeida, den halsbrannen var nok ikke enestående, nei. Har hatt halsbrann hver dag nå. :x Sitter å gulper magesyre, og det svir og brenner langt ned i brystet. Skal handle meg link nå tror jeg. Har også vært syk igjen. God gammeldags "ræksjuka"... Med oppkast og diaré. Lekkert... Heldigvis står det ikke på så lenge, da. Bubla vokser og trives, tror jeg. Det er ikke måte på liv der nedi nå. :D Fikk barnestolen i posten i dag. Den var fin. Helt uten mye unødvendig stæsj og dæsj. ---Og den var jo så billig at det var gøy! Satt å så på den og tenkte meg hvordan det vil være når det sitter en baby i den. HVEM som kommer til å sitte i den... *Su-hu-hukk* :D Håper vi får vite kjønnet nå på torsdag, det klør i fingrene etter å begynne å handle inn babyplagg. Og jeg blåser i alle overtroiske pessimister som advarer meg mot å kjøpe inn noe før barnet er født. Skulle noe gå galt (BANK i bordet for at det ikke gjør det- er nok litt overtroisk jeg og...) så er det jo ikke noe i veien for at jeg selger det da, eller sparer det til en evt. ny baby. Baby må jo ha klær!!! Mars måned er ikke akkurat noen typisk varm måned her oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter #74 Del Skrevet 28. oktober 2002 Møkkakontroll i dag. Ikke målte legen fosterlyd, ikke målte han SF. Har mest lyst til å skifte fastlege. Har en annen jeg kan velge, en eldre finsk gubbe-lege, men sikkert koseligere enn denne typen her. Han klemte meg bare på magen og påsto at det var for lite til at han kunne gjøre noe av delene. Ville protestere, men hadde mest lyst til å gråte, så jeg beit meg i leppa... Hadde a-spor i urinen, men det tar jeg ikke så tungt. Resten var normalt etter forholdene. En skikkelig nedtur i dag! Vel, var på samtaletime med læreren til eldstekaren, og han hadde nesten bare positivt å si om gutten. Det varmet et stakkars morshjerte , spesielt etter en drittdag som dette! Trist og lei hilsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #75 Del Skrevet 30. oktober 2002 Er i bedre humør i dag. Skal jo på ny ul og hilse på Bubla i morgen! :D Søstra mi skal også være med. Hun er bare 16 år, og skal få være gudmor når den tid kommer. Hun gleder seg kjempemye til ul'en. Tenk, 21+1 allerede. Tiden flyr avgårde. Det er jo jul snart og allting. :D Gleder meg som en unge til jul! :D Og etter jul er det nyttår, og 2003 kommer, og i 2003 skal Bubla bli født... Tenker man sånn er det i hvert fall ikke lenge til fødselen... Glad i dag, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 1. november 2002 Forfatter #76 Del Skrevet 1. november 2002 Så var den ultralyden også historie. Alt var vel, og normalt så langt legen kunne se iallefall. Spurte henne om hun kunne se kjønnet, og det ville hun helst ikke si noe om, egentlig. Men hun hadde en student med seg, som spurte om det samme, så da innrømmet legen nokså motvillig at hun trodde det var ei jente. Så forklarte hun hvorfor hun trodde det, men understreket overfor meg at dette ikke var sikkert. Så da er jeg vel like langt... Men det gjør ikke noe. Så lenge alt var ok med den lille, så er det ikke nøye med hvilket kjønn det er. Skal på neste legekontroll den 29.november. Skulle virkelig ønsket at det gikk litt fortgang i denne JM-jakta. Rådmannen har overlatt all jobben til helsekontoret. Gubben har fått kjenne på sparkene til Bubla nå. Han var nesten helt andektig... Fikk handlet litt babyklær i går. Mest i nøytrale farger, selvfølgelig. En del hvitt til en forandring. Er ellers veldig glad i barneklær med sterke farger. Går å smugtitter på de små plaggene, og gleder meg til å vaske de for første gang og legge dem nedi kommodeskuffa... Skal til Tromsø igjen om et par uker, på linsekontroll. Regner med å få handlet enda litt mer babyklær. --Og julegaver. Liker ikke så godt å handle i julerushet, så jeg tar det gjerne så tidlig som mulig. Og gubben er naturlig nok ikke så glad i å handle, så det overlater han gjerne til meg... Bare jeg får han til å hjelpe til å bære posene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 5. november 2002 Forfatter #77 Del Skrevet 5. november 2002 Er sliten, og bekkenet verker. Har vært på en skoletilstelning nå i kveld, og det er jammen slitsomt. Både for kropp og sjel, nær sagt. Har begynt på en ny uke nå. Uke 22. Ikke så verst det heller. Nei, er så trøtt nå at jeg tror jeg skal bare logge av og legge meg i bløtt i badekaret... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 7. november 2002 Forfatter #78 Del Skrevet 7. november 2002 Har kommet meg litt etter den travle "skoledagen" -på kveldstid... Det var nok sikkert flott for guttungen å ha mamma med på skolen for å vise fram ditt og datt. Men det tok på kreftene, jah. På lørdagen måtte jeg kjøre over til en kompis som var alene hjemme med ungene -for første gang(!!!) :o Eldstemann er 3 1/2 og yngste 1 1/2. Han klarte ikke med dem alene. :-? Hans egne barn, også klarer han ikke med dem!!! Men jeg passet på å gi ham hans egne ord tilbake i fleisen... (-Kona hans er hjemmeværende, og dermed har hun jo ikke noen fullverdig jobb, ungene og husarbeid er lettvint, så hun har ikke lov til å være trøtt eller sliten. Det er bare noen av meningene hans...) Så jeg fortalte ham hvor David kjøpte ølet... Føles godt å være litt ond av og til. Han er en kjempegod venn, men har en tendens til å uttale seg sterkt om saker han ikke har peiling på. Så kanskje kona hans får lov til å være sliten en gang iblant heretter! Nå har også eldstekaren fått kjent sparkene i magen. Han prater med babyen også. Yngstemann er forøvrig gravid han også! :D Ingen får lov til å røre magen hans, for da blir nok babyen sint! Men av og til må vi kjenne når den sparker. Skikkelig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 7. november 2002 Forfatter #79 Del Skrevet 7. november 2002 Glemte å fortelle at jeg har fått flere plastnett med babyklær hos ei venninne. :D Takk og pris for gode venner!!! Nå blir det ikke så forferdelig stressende å måtte kjøpe inn babytøy. Nå kan jeg jo kjøpe egentlig bare det jeg har lyst på... :D :D :D Også de pittesmå klærne da! Gleder meg kjempemye til å få de vasket og brettet sammen. Nå skal jeg gå å lage meg et krus gløgg... Det er godt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 13. november 2002 Forfatter #80 Del Skrevet 13. november 2002 Idag har det vært et voldsomt rabalder i magen. :D Og noen krafige velretta spark rett ned i blæra mi. Ikke så gøy å stå i butikk-kø da, man ser jo ikke riktig klok ut... Bekkenløsningen har begynt å bli mer vond. Smertene stråler ned i lårene bak, og jeg finner knapt noen behagelig sitte-/liggestilling. Gåing er et kapittel for seg. I hvert fall de første meterne, så virker det som det løser seg opp litt. Men går jeg for mye blir det vondere igjen. Har fått helt dilla på salt-salt lakris, helst med en kraftig salmiakksmak. 8) Av typen heksehyl. Om det er så lurt å gumle i seg så mye av det vet jeg ikke, så jeg prøver å begrense det. Ikke det letteste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå