Gå til innhold

Ventetid....


Lil'sis

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

GRATULERER!!!!!!!!!!!

Så herlig følelse, eller hur???

Er SÅÅÅÅ glad på dine vegne, Lil'sis!!!

Det er bare så utrolig gøy når det klaffer for noen!! :D :D :D

Kan tenke meg at det ikke går opp for deg med en gang! Dette er jo bare helt utrolig sinnsykt bra! Så dødsbra! Har bare ikke ord, jeg!

Nok en gang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER SÅ MYE.

Hyggelig lesing så tidlig på morgenen. Man blir litt surrete i hodet etterpå, etter så gode nyheter.

Så fint at det klaffet for dere. :D

Ønsker dere lykke til med den lille spiren.

Når har du termin da?

Klem fra Cobra

9+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE LIL`SIS!!!!!!!! :D :D :D

Gjett om vi andre er misunnlige nå da!!..jøje meg, noen har virkelig flaks!!....lykke til i graviditeten da, skal følge med på hvordan det går med deg!!!'

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene! :D :D :D

Jeg har fått summet meg litt nå, selv om jeg har litt vanskelig for å riktig tro det enda. Magefølelsen sa jo at det var noe "muffens", men at det skulle bli to blå så fort, hadde jeg ikke ventet.

Føler det nesten som urettferdig, og på sett og vis er det jo det. Altså overfor alle som prøver og prøver, og bare blir skuffet hele tiden. Så kommer jeg og blir gravid nesten før jeg når å prøve.

*blåser masse baby-støv på alle prøvere her inne* :)

Har regnet termin til 11. mars 2003, og er da... 4+2 nå.

Happy hilsen og klem fra -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅÅÅÅ MYE MED SPIREN !!!! :D :D :D :D

Dette var kjempe artig!!!!!!! Det skal bli koselig å følge deg i månedene fremover!!!! :blunke:

Har du meldt deg inn i marsklubben på snartmamma????

Lykkeklemmer fra Lille Håp(10+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker igjen!!! :D

Det er fint å kunne dele dette med noen! Det er bare jeg og gubbeluren og mamma som vet at jeg er gravid. Måtte si det til mamma, ingenting blir "virkelig" før jeg får snakket med henne om det... :D Hun er jo bare 43 og venter sitt tredje barnebarn! Men jeg brenner av lyst til å rope det ut til hele verden. Men jeg vil vente enda ei stund før jeg forteller det. Det er jo en så GOD hemmelighet! :P Men det tar vel ikke så lang tid før folk skjønner det, har allerede takket nei til en kjempefest.

Har veldig lyst til å fortelle det til eldste-karen min, for han har mast lenge på en lillebaby... Men jeg vet at han ikke vil klare å holde på hemmeligheten, og dessuten korter jeg jo ventetiden hans litt om jeg forteller det senere. Vet bare at han skal få vite det før noen andre.

Har ikke begynt å føle meg særlig gravid enda, skjønt det virker som om jeg ikke gjør annet enn å springe på do... :)

Har vel ikke så mye annet å fortelle, det skjer jo ikke så voldsomt mye så tidlig, som man legger merke til iallefall.

Klem til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Lil'sis!!!

Dette var virkelig hyggelig lesing :D

Håper alt er bra med deg, og at du slipper unna de værste plagene i svangerskapet (hehe... selv om det er en "god" måte å være "syk" på :lol: )

klemmer fra

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket første snev av den kvalmen jeg har gruet meg litt for. :-? Har vært ganske uggen hele dagen, først på kvelden begynte det å letne. Har ikke hatt lyst på noe mat, men har tvunget i meg noe fordet.

Samtidig er jeg litt glad også, først nå begynner jeg å føle meg gravid. Men jeg syns det var litt tidlig å bli kvalm. I det første sv.sk ble jeg kvalm rundt uke ti, og i det andre var jeg nesten ikke kvalm overhodet.

Men det varierer vel det også. Har også lagt merke til at jeg begynner å bli overfølsom for flere lukter. Disse ferdig-salat-posene som jeg likte så godt før stinker pyton nå for tiden. :roll: Og mange andre udefinerbare stinkende lukter smyger seg inn i nesen min og får det til å vrenge seg i magen...

:lol: Det kan jo selvfølgelig ha sin årsak i at jeg har lagt bort røyken, da! :D :D :D Syns jeg er SÅÅÅÅ flink. Har aldri vært skikkelig storrøyker, men likevel!

Gubben kom hjem i dag med et kjempespann med jordbær han hadde fått, gjett hvem som nikosa seg da!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Må bare le litt jeg altså..

Men det er ingen ondskapsfull latter, altså! Men du forteller bare på så morsom måte om hvordan du begynner å kjenne at du er gravid! :D

Så flott av deg at du ikke røyker!! Jeg røyker også, men er fast bestemt på at den dagen jeg finner ut jeg er gravid, så stumper jeg røyken tvert. (Men så fikk jeg for ikke lenge siden høre at legene råder mange gravide røykere til å trappe ned istedenfor å slutte tvert, for det er et så stort sjokk for kroppen - iallfall hvis du har røyket en stund)

Anyways... Skulle bare innom å kikke hva du hadde skrevet, jeg... Også si hei, selvfølgelig! :wink:

Håper du slipper unna masse kvalme da!! :roll:

Du får ha en nattinatt, og kos deg med jordbærene! (hvis det er igjen noen, da...)

koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lil'sis!

Gratulerer så mye med de to blå!

Det var morro. Tusen takk for hilsen i dagboken min. Koselig.

Håper ikke kvalmen tar overtaket på de første månedene i svangerskapet. Skal krysse fingrene for at den holder seg borte. :P

Lykke til videre.

Klem fra

Leo-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Nå har jeg begynt å lese dere andre jentene sine dagbøker også, og det er så gøy når noen blir gravide!!!!

GRATTIS LIL`SIS!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for hilsninger! :)

Kvalmen har ikke vært så ille disse dagene. Av og til bare kommer det is/varme-følelse i magen, så jeg må sitte musestille og knapt puste for at det skal gå over.

Men herlighet så trøtt jeg har vært! Snakket i dag med min svigermor på telefonen, og det første hun sa var at jeg hørtes nyoppstått ut -klokken to på formiddagen! :-? Men det har vært et slit å holde øynene åpne idag. Men selvfølgelig, når klokken nærmet seg ti, og en noenlunde anstendig leggetid, var trøttheten som blåst bort.

Og jada, ungene har vært overaktive i dag! Minstekaren holder på å bli tørr, (Kråka hentet bleiene hans forrige søndag!!! :ler: ), men i dag har han ikke giddet å si ifra når han måtte på do. Så jeg har kreket meg opp av sofaen (for tiden den kjæreste eiendel!), for å finne tørre klær og ta rett på de våte. Og reddet katta fra å bli sminket med mammas maskara. Og JADA- sprunget på do for å tisse hver halvtime!

Gubben har vært ute/borte hele dagen i dag, og han har to uker igjen til ferie. Vet ikke hva jeg skal gjøre om ikke denne trøttheten gir seg. Kan ikke legge meg å sove uten at noen holder øye med guttene.

Nå skal jeg legge meg, selv om jeg ikke er trøtt. Men kanskje jeg ikke er riktig så trøtt i morgen da. Pleier jo å klare meg meg forholdsvis lite søvn, men det er visst andre tider nå, ja! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom kvalmen for alvor! UGH! Sto opp som vanlig i morges, og kjente meg uvanlig tørst, så jeg drakk et glass saft på styrten. Kvalmen kom som kastet på meg. ---Det var som å bli slått i magen med en knyttneve, og vannet fosset i munnen. :tunge1: Jeg sprang på do og forberedte meg på saften i retur, men det kom ingenting. Så jeg sjanglet meg inn i stua for å legge meg litt ned, og da kom minstemann, med nattbleien full av vått og mindre vått... :-? :-? :-? Jeg fikk tatt av ham bleien og kledt på ham, under store anstrengelser og små pauser, mens kvalmen bølget.

Laget frokost, eldstemann ville ha makrell i tomat på brødskiva, og jeg så bare for meg hvordan det ville ende... :sjokk: Så jeg overtalte ham til å ta nugatti istedet... :oops: Har litt dårlig samvittighet for akkurat det der, men det var meg eller ham!!! :rodme: Tvang i meg ei halv skive uten pålegg -hærtes ikke noe. Og kaffen kunne jeg bare glemme... :-?

Sånn gikk hele formiddagen, kvalme i bølger og mye enten ligge på sofaen, eller stå/gå. Sitte klarte jeg ikke.

Så nå har jeg handlet inn eplejuice og kjeks til å spise før jeg står opp i morgen. Appelsinjuice klarer jeg fortsatt ikke etter mitt første svangerskap, da det var omtrent det eneste jeg fikk i meg i 4 måneder...

Lurer på hvordan det går i morgen. Man vel ikke være kvalm hver dag? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+0 allerede, får jeg vel si. Tiden fyker jo bare avgårde. Rart å tenke på at jeg har visst om "bubla" :) i tre uker, og klart å la være å si det til noen. Men det tar vel ikke så lang tid før folk begynner å lure litt. Tre kjempefester og en konserthelg er i anmars, og jeg tror ikke jeg har unnskyldninger gode nok til å dekke alle... :roll:

Kvalmen er stadig merkbar, og jeg må ha noe i magen hele tiden for å roe den ned litt. Mat er pyton!!! Eneste jeg har lyst på for tiden er meloner av alle slag...

Har også denne intense trøttheten i kroppen og øynene hele tiden, føler meg nesten syk. Ser i speilet også at jeg ser langt fra opplagt ut. :-?

Håret er blitt matt og livløst. Det henger rett ned... :x

Og så vi som har tre års bryllupsdag i dag... :o Ikke for det, gubben hadde ikke mulighet til å komme hjem i dag, så vi skal feire litt på fredag. Håper jeg livner til litt til da.

Nå skal jeg gå å legge meg. Måtte bare klage litt til dere, som vet hvordan det er... :)

LOVE YA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lil'sis!

Ser at du ikke føler deg helt på topp om dagen. Har det litt på samme måte. Bortsett fra at jeg kaster ikke opp enda. Små gulpet litt i dag tidlig bare når jeg pusset tennene. Føler meg ofte kvalm og uggen. Men ikke så galt at jeg ikke orker å spise. For når jeg spiser så hjelper det nemlig. Jeg sitter her med Ritz kjeks på jobben og småspiser innimellom. Middagsmat går ned på høykant det også. Men det kan jo snu seg...for all del.

Kjenner meg igjen i at du føler deg trøtt og sliten. Må ha en liten lur hver dag når jeg kommer hjem fra jobb. Er helt utslitt.

Gleder du deg fælt til å fortelle det til folk. Det gjør vi...men vi skal prøve å holde det igjen en stund enda...! Så får vi se hvor lenge det blir til...!!

Så nå vet du at du ikke er alene.... :wink:

Klem fra

Lille nurket 4+0 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen. :)

I dag har vært et mareritt å komme seg igjennom... Håper det ikke blir mange slike. Kastet opp fire ganger, og svimte av et par ganger.

Nok å bare flytte blikket så seiler hele rommet. Kvalmen har vært kraftig i dag, men det er verre å være svimmel syns jeg. :(

Magen føles enda ikke god, men det hjalp etter at jeg fikk i meg litt tomatsuppe. Hva skulle man gjort uten tomatsuppe??? Har drukket kaldt vann med sitron i, det hjelper iallefall på å svelge unna spyttet. :tunge1:

Og har handlet kjeks og sure, grønne epler. Håper på en bedre dag i morgen!

Og jeg har aldri skjønt dette med morgenkvalme---jeg er kvalm til alle døgnets tider. Som regel letner det mot kvelden, men da vil jeg helst bare sove....

MEN---Det er for en , så jeg får vel bare finne meg i det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har nesten ikke vært kvalm eller svimmel i dag. Kun i morges, men det gikk over like plutselig som det kom. 8)

I går var det heller ikke så ille, kastet opp en gang. Men jeg hadde timeplanen full, og hadde ikke tid til å være dårlig. Har litt tro for at denne kvalmen har noen psykiske årsaker. Som at om jeg legger meg ned og synes synd i meg selv, så vil kvalmen få ordentlig tak. Men det er ikke bare psykisk, da... Ikke når man våkner om morgenen og det første man vil er å ha unormal nærkontakt med toalettet... :tunge1:

Nå har jeg fortalt til noen få utvalgte at jeg er gravid. Kusina mi ringte meg i går og fortalte at hun venter sin fjerde nå (dette blir den tredje jula i strekk hun går gravid...). Hun er ikke sikker på hvor langt hun er på vei, pga p-piller og tulleblødninger, men det eneste jeg tenkte var: Hurra, noen å gå gravid sammen med!!! :lol: Så jeg fortalte det til henne.

Det jeg ikke var klar over var at min lille sønn satt med ørene på stilk og lyttet... Jeg satt på kjøkkenet og snakket i telefonen, mens barna så på film i stua. Men da jeg var ferdig og kom ut satte han øynene i meg og spurte strengt: -MAMMA, har du baby i magen??? :lol:

Jaja, jeg er ganske moden for å la det bli offentlig egentlig. Fælt å sitte å late som ingenting når jeg helst vil få folk å holde håret mitt når jeg kaster opp... :P

Samtidig er det fint å ha en så deilig hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de to blå!

Du er jammen en liten hverdagshelt! Ikke bare bare å ta seg av to viltre gutter i beste alder samtidig som du har deg selv å tenke på! Du har all grunn til å være litt stolt av deg selv nå. Du er gravid, og da er du litt konge!

Lykke til! Litt tålmodighet, og så er du kvitt den hersens kvalmen også!

Nå gir jeg kvalmen en spark i stumpen, så får si se om han ikke er borte i morgen!! :blunke: :blunke: :blunke:

Klem fra Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...