Gå til innhold

Ventetid....

Lil'sis

Anbefalte innlegg

Tror jammen kvalmen begynner å gi seg, den verste kvalmen i allefall. :briller: Jeg har ikke kastet opp på noen dager!!! :D

Joda, er fortsatt kvalm av og til, men det gir seg som regel ganske fort. Spesielt om jeg trosser ned noe spiselig. Mat er fortsatt æsj!

Er allerede 8+1 i dag. Tenkte å bestille legetime i neste uke en gang, slik at jeg er der rundt uke 11/12. -Det er ca 2 1/2 uke ventetid på legetime her.

Har løst Guffstock-problemet. Jeg skal sitte på en veranda like ved der konserten holdes, sammen med søstra mi, som er klar over at hun skal bli tante igjen. Så slipper jeg unnskyldninger for å la være å drikke alkohol.

Og en annen fest jeg er nødt til å dra på skal jeg "ha urinveisinfeksjon, og går på penicilin!" Men det tar nok ikke så lang tid før dette er offesielt. Det er så mange av mine nærmeste som vet det, og det skulle vært rart om ikke noen forsnakket seg.

Nei, nå må jeg gå å drikke noe. Jeg hikker noe alldeles forferdelig... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt ei fin helg, med lite kvalme, og mye gøy! :)

Fikk lokket utav enda et vennepar av oss at de venter barn. De skal ha i februar. Etterhvert måtte jeg innrømme at vi kommer etter i mars. Har fortalt det til ganske mange venner nå. Men har bedt de om å ikke skrike for høyt om det enda, siden det er så tidlig. Dessuten er det jo mye artigere å fortelle det selv til folk, enn at ryktet skal nå ut før vi får sjansen til det.

Ikveld blir det nok en film-kveld. Fin avslapning etter at det har vært full fart hele helga. 8)

Ellers er det vel ikke så mye nytt å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duverden så fort denne tida går da gitt! :)

I dag hadde eldstegutten min seks-årsdag, :) med tilhørende bursdagsfeiring. Var oppe til langt på natt i går og pyntet kaker og ordnet ting og tang. Også tidlig oppe i dag, fordi den stolte seksåring jo måtte få gaven sin! Så har det vært en jevn strøm av besteforeldre, (han er jo så heldig og har hele tre par! :ler: ) og tanter og onkler, og lekekamerater av alle slag. Først i ni-tiden fikk jeg kommet meg på jobb! (-Har en rengjøringsjobb, som må tas mellom 17.00 og 07.00.) Det er helt utrolig at jeg enda klarer å sitte oppreist her. Er så sliten og trøtt!

Hmmm, er 9+1 nå, og synes allerede at jeg merker livmoren "over horisonten". Det er noe der nede iallefall. Husker ikke når jeg merket noe til magen sist. NÅ begynner jeg å føle meg skikkelig gravid. Gleder meg til de første små sparkene kjennes.

Har også bestilt time hos legen nå. Fikk det den 21.08. Da vil jeg være 11 uker på vei. En uke fra eller til på den første kontrollen har vel ikke så mye å si?

Har enda ikke merket noe til ømme bryster, bare litt kløe/stikkinger i brystvortene. Men det kan vel kanskje ha en liten sammenheng med at jeg nesten ikke produserer melk. Hadde ikke brystmelk til de to første iallefall. Hadde aldri brystspreng eller melkespreng. Med barn nr 2 slet jeg som en gal med å få opp produksjonen, med stadige amminger + pumping, amme-te, og diverse andre kjerringråd, men det hjalp ikke. Pumpet meg en hel dag, uten å amme, da gutten var tre/fire uker, og fikk ut knapt en desiliter melk. Ingen hjelp å få hos helsesøster eller noen andre heller, for den del. Alle bare sa at ALLE HAR MELKDet kom noen tårer i disse ammeperiodene, ja... :(

Denne gangen skal jeg gi det lille jeg har av melk, og gjøre ungen mett av flaske, og ikke la meg deprimere av forleste helsesøstre :evil: og annet helsepersonell. Vet nå at ikke alle, men de fleste har melk, og at få av kvinnene i slekta mi har hatt melk.

Hadde jeg vært ei ku, ville jeg blitt slaktet! :ler:

Noen som har samme problem?

Nåvel, det var bare en liten utblåsning, fint å få lettet litt på trykket. :)

Inntil videre; klem fra --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti uker på vei i morgen!!! Allerede! :o

Kvalmen har jeg ikke merket så mye til i det siste. Har begynt å blande litt eplecidereddik i vannet jeg drikker om morgenen, og har stor tro på at det er den som hjelper! Godt er det ikke akkurat, men man blir vant til det. :tunge1:

Ellers må jeg spise hele tiden, synes jeg. Blir jo fort mett, da, men kommer nok til å se ut som en middels blåhval før jeg er ferdig med dette svangerskapet. Om ikke denne sultfølelsen avtar snart så vet jeg ikke hva jeg skal putte i munnen for ikke å ese ut noe fryktelig. Ingenting sunt er godt! Nå for tiden iallefall. Neida, det går i surt godteri og salt potetgull. *sukk* :-?

Har prøvd å forklare for minstemann at han skal bli storebror, og at vi skal få en liten baby. Men det vil han ikke ha noe av! Ikke så rart, han er mammas fangeban! Vant til å få kos når han vil, og det er ofte! Så noen baby vil han ikke ha, nei! Skal bli gøy å se om vi merker noe til søskensjalusi denne gangen. Tror nok det... :)

Men det er jo enda ei goood stund å forberede ungene på at det kommer en til.

Kjøpte to bodyer da jeg var i Tromsø på fredagen. Styrte bevisst unna alle de deilige babyplaggene, men plutselig var body-rekken foran meg, og da måtte jeg jo bare... :ler:

Vel, har god tid til innkjøp også... :)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jammen unna i svingene! 10 Uker allerede!

Så godt at kvalmen er på tilbaketur. Kanskje det hjalp at jeg gav kvalmen en skikkelig spark bak? Så spennende å kjenne at det er noe som smyger seg frem bak skambenet allerede! Jeg er 15 uker på vei i morgen, og merker nesten ingen ting! Kan fremdeles ha på meg de trangeste buksene mine. Nå gikk jeg jo ned 2,5 kilo i begynnelsen så det kan jo hende det har noe med det å gjøre. Måtte flire da jeg var på ferie forrige uke. Da tok jeg på meg en piratbukse som faktisk var litt trang for en måned siden. Nå satt den som et skudd! :wink::wink:

Var jo ikke akkurat det jeg hadde regnet med da for å si det sånn....

Jeg håper på å se en begynnende mage snart så jeg kan føle meg litt mer gravid. Det eneste jeg merker nå er at jeg holder på å kaste opp hver gang jeg pusser tenner og hver gang jeg kjenner en ubehagelig lukt.

Lykke til videre! Nå er du jo snart over de magiske 12, så dette går bra!

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror nok det var sparket ditt som hjalp, Helene Harefrøken. :D Det var iallefall da kvalmen begynte å gå tilbake... Kan jo fortsatt få kvalmebølger nå og da, men de går som regel fort over igjen.

Merkelig å få et siffer til i uke-tellingen min. Tiden går fort, jah! :) Heldigvis, for nå er det jo bare 30 uker igjen.... 8)

Har begynt å merke enkelte forkjølelses-symptomer bak i nesa og halsen... Tør ikke å bruke rød solhatt som jeg ellers heller i meg, så jeg får vel heller la det gå sin gang... :-?

En uke til første kontroll. Har nettopp fått vite at kommunen står uten jordmor for tiden og det er så irriterende. Er vant til å ha nesten samtlige kontroller hos jordmor, og fastlegen min er mannlig. Joda, han kan sikkert sine ting, men han er jo mann!!! Hvordan skal han kunne vite hvordan det føles i kvinnelige underliv, liksom...

Nå skal jeg gå å lese litt i deres dagbøker, det er jo så mye spennende som skjer for tiden. Mange som venter ikke-mens... :o

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mye å si, egentlig... Men har merket at livmoren er blitt større, og når jeg ligger flatt kan jeg kjenne den med fingrene... :P

Magen er blitt større også. Det var litt tidlig, synes jeg, men men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, heisann!

Begynnende mage..... Du er heldig du! Men det er kanskje jeg som er gravid for første gang som er ekstra utålmodig. På onsdag er jeg 16 uker på vei, og ikke engang samboeren min kan se antydning til mage! Derfor var det godt å høre hjertelyden, for da ER det jo noe der ihvertfall!

Jeg begynner å forstå hvorfor mange ikke merker at de er gravide før det har gått lang tid. Hadde jeg ikke visst det, så hadde jeg ikke reageret på de ørsmå forandringene i kroppen min. Klart man kan jo lure når ikke mensen dukker opp, men det er jo ikke alle som har den engang!

Ja, ja nok om meg! Hyggelig å høre at kvalmen din har gått litt tilbake. Skal hviske kvalmedrogen i øret at han kan forsette å holde seg borte! Ellers må det hardere midler til!

Takk for hilsen i dagboken min :P:P

Det er alltid like hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til de magiske 12... :)

Eldstekarens første skoledag! :D Det var stort det!!! GØY!

I morgen er første legebesøk. Heldigvis har jeg time på morgenen, så jeg slipper forhåpentligvis å sitte å vente lenge før jeg slipper inn. Skal prøve å mase meg til å slippe gu. :rodme: Det er jo bare litt over tre måneder siden jeg hadde det, og tok samtlige prøver. Dessuten er jo livmora såpass stor nå at legen kan kjenne den utenpå, uten å måtte presse den opp med fingrene... :roll: *Håpe, håpe* -Hater GU!!! :-?

Uansett- jeg har kjøpt meg south park sokker, med Eric Cartman's utsagn "Respect my autority" påtrykket, som jeg skal ha på meg... :P Så har legen i det minste noe å lese på, og håper han tar hintet.... :ler: Heldigvis er legen veldig grei, og har humoristisk sans.

Kommer vel kanskje med rapport i morgen, om jeg får tid å logge på på kveldingen... :wink: Gubben kommer hjem på "skvettartur"... :blunke:

Koz og Klemz. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lil`sis!

Takk for hilsen i dagboken min. Koselig når noen tar turen innom. Så heldig du er som bare har en uke igjen til 12 uker....skulle ønske det var meg...jeg har fire igjen.

Helt enig med deg når det gjelder GU. Jeg hater det jeg også. Føler meg så liten i den stolen. Jeg passet på å ta GU`n i går når jeg alikevel måtte ta innvendig UL. Så da er jeg ferdig med det. Ville nemlig ta den undersøkelsen hos en kvinne. Fastlegen min er nemlig mann. Jeg måtte betale for UL selv for det var ikke noen grunn til at jeg skulle ta det så tidlig. Det var noe vi gjorde for vår egen nyskjerrighets skyld! Hadde lyst til å vite om alt var bra så langt.

Så spennede med eldstemann på skolen. Kommer nok til å utvikle seg mye fremover nå han da.

Lykke til videre med den voksende magen!!! :P

Klemmer fra

Lille nurket 7+6 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg !! :)

Nå hvordan gikk det hos legen i dag ?? Unslapp du GU ????

Syntes egentlig tiden har gått utrolig fort her. Nå er du straks 12 uker på vei! Var det ikke i går du testet 2 BLÅ !!

Neida, tiden løper i fra meg her. Jeg har jo snart kommet halvveis!!! :o

Håper du kommer med en oppdatering snart. Jeg venter i spenning! :blunke:

Klemmer fra Lille Håp(17+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådde ikke å logge på i går. Var på fisketur med ungene, og bare koste oss. Da vi kom hjem var jeg så sliten at jeg gadd ikke å sette meg foran PC'n. :oops:

Og JAH, JEG SLAPP UNNA "SKREVEBENKEN"!!! :D :D :lol:

Kom ikke så langt at jeg spurte om å få slippe heller, for legen mente det var ikke noen vits i å ta gu igjen så tidlig etter siste gu. Han bare klemte meg på magen, tok blodtrykket og fylte ut helsekortet. Og det var det! Fort gjort. Slapp også unna "puppe-klemminga" denne gangen!

Kontorsøster tok blodprøvene og målte vekta. Hun stakk bare en gang, men har likevel fått en passe stor blågrønn kul i armen. Hun har vel bommet littegrann.

Legen kom fram til samme termin som jeg selv. Første gang min og legens termin har stemt overens.

Ellers;

BT: 135/70 -Han sa det var ok, så lenge undertrykket holdt seg nede. (-Og jeg har alltid hatt litt høyt overtrykk.)

Hb: 13,9 -Ikke så verst?

Og minus på urinprøven.

Fikk time om fire uker hos legen igjen. Da får jeg vel svar på blodprøvene. Og henvisning til ultralyd.

:ler::ler::ler: Legen mente jeg måtte være verdens beste planlegger! Han spurte om jeg i det hele tatt nådde å ha mens etter spiraluttaket, før jeg ble gravid. :ler:

Nå skal jeg gå å slenge meg på sofaen, og se en film, er trøtt som en dupp. Vaska nesten hele huset i dag, og må ta lekerommet i morgen. Oppdaget nå i kveld at den :evil: :evil: :evil: -katta har pisset i lekekassa!!! :x

Klem og kos til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER I ANDRE TRIMESTER!!! :hoho:

Så kom da de MAGISKE 12:( Men hittil har alt vært bare lykken! :)

Har begynt å få tut på magen!!! :hoho: Og min mage er fra før ikke av de minste, for å si det slik... Mye løsskinn og "slikt" som henger og slenger etter de to tidligere fødslene. :oops: Men nå begynner det jo å strammes opp igjen, og det synes jeg er deilig!!! Kan også kjenne livmoren presse på når jeg ligger på magen. Litt tidlig, velvel, men jeg har alltid hatt ganske høyt symfyse-fundusmål. Passe store barn, men mye fostervann.

Og nå vet nesten alle om det, jungeltelegrafen svikter aldri!!! :P Spesielt ikke på et så lite sted som dette. Og kanskje også fordi vi er veldig mange som venter barn på senvinteren/våren heromkrig. Vi er faktisk tre kusiner som venter barn med 6 ukers mellomrom fra den første til den siste. Så bestefar får tre oldebarn til, og dermed blir antallet oppe i 13 oldebarn. Hun som kommer "sist" er 6 uker på vei, og det er ikke offesielt enda.

Kvalmen er så godt som forsvunnet, men plages fortsatt litt med svimmelhet. :roll:

Det var statusen til nå.

Skriver mer neste gang, har mindre tid til å "henge på nett" på kveldene...

KOZ fra Bubla (12+1) og--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært syk!

Så over til "the good news":

Jeg har kjent liv!!!

Nå nå. Skal gå å gjøre meg klar for loppekassa. Er trøtt som bare det.

Hadebra så lenge, snuppene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!

Det var godt å høre at også jordmødre kan ta feil angående terminen på ultralyd! For meg har jordmødre vært fødselsguruer! Fødsels spesialister som nesten aldri tar feil. Får håpe det samme blir tilfelle med meg. Uansett blir det spennende å se når jeg skal tilbake til ultralyd for å fastbestemme termin. Håper knøttet har vokst fletta av jordmoren!!!

Hyggelig at alt går bra! Lykkke til videre.

Go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over en uke siden sist jeg har skrevet noe inn her. Er bare å holder meg oppdatert hvordan dere andre har det, for hos meg skjer det lite for tiden.

Magen vokser sakte, men sikkert. :) Kvalmen kommer av og til når nesa fanger opp uggne lukter. :tunge1: Trodde også at den evinnelige tissetrangen skulle begynne å gå over nå, men er fortsatt oppe på do 3-4 ganger på natta. :roll: Og er fortsatt plaget av trøtthet. Men det kan jo selvfølgelig også komme av at det (endelig :briller: ) begynner å bli mørkt om kveldene, og at jeg er opp tidlig for å få eldstemann på skolen.

Men energien som som i det siste har vært totalt fraværende hos meg, har nå kommet tilbake med fornyet styrke! :) Har vasket huset i dag, . Er mektig stolt over meg selv. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har røyksuget begynt å tære kraftig på humøret mitt igjen. :x Irriterende!!! Har vært såååå flink så lenge, og har enda ikke sprukket. Men det klør i fingrene etter å tenne en røyk og ta et kraftig magedrag... Nei, FYYYYYY :evil:

Har spist omtrent alt jeg kommer over av pastiller og tyggis, men det hjelper så lite. OK, OK, skal ta meg sammen! :roll: *tenker på alle positive ting som skjer når man kaster røyken for godt*

Nåvel, en liten utblåsning, bare. Det er ikke ofte suget kommer, men når det gjør det, så er det ikke bare enkelt! :roll:

Over til en mer positiv tanke: Bubla svømmer og spreller så jeg kjenner det hver dag nå. :D :D :D

På tirsdag skal jeg på andre kontrollen, og håper legen prøver doppleren! Gleder meg til å høre fosterlyden. Sist nådde jeg å være på ul. i uke 18 før jeg fikk høre f.lyden. Det var kjedelig. Den jormora vi hadde her da insisterte på å ikke bruke doppleren, fordi den forstyrret fosteret så mye, påsto hun. Så hun brukte kun den derre jordmor-trådsnella. Men nå står vi uten jordmor, og tror nok legen vil foretrekke doppleren.

Fant ut at minus bare noen få dager så er det nøyaktig et halvt år til terminen. 26 uker igjen... *sukk* Er så bansjuk allerede, jeg... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll nr 2 ble en nedtur! :(

Er så irriterende når man opplever å være "samlebånds-pasient". :x Skulle ønske vi hadde jordmor her, for jeg vet at de fleste JM tar seg tid til å snakke med de gravide.

Legen bare ordnet med henvisning til ultralyd, sa det var bra jeg hadde lagt bort røyken, og hadde jeg det bra? Og that's it! Ble ganske så irritert.

Hver gang jeg åpnet munnen for å si noe, så fant han noe å gjøre mens jeg snakket. Og jeg følte det som at jeg ikke burde snakke, fordi det forstyrret ham i arbeidet, og at det jeg sa var heller ikke viktig.

Vel, blodtrykket var på 134/84, Hb -12,15 og glucosenivået på 4,4.

Blodprøvene viste som så:

Treponema (syfilis): neg

Rubella: pos

HIV 1 og 2: neg

Toxoplasmose IgM og IgG: neg

Er litt sur på fastlegen min for øyeblikket, og skulle ønske jordmora kunne komme tilbake på jobb snart. Hun har vært sykemeldt i flere måneder. Ser ikke fram til å kunne måtte gå hele svangerskapet kun til fastlegen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden forrige innlegg. Nåja, det skjer jo ikke akkurat så mye da heller. :)

Kjenner liv nesten hver dag nå, og kulen på magen er veldig tydelig på morgenen før jeg kommer meg opp av senga. Og buksene strammer ganske godt. :P

Vel, har fått time til ul. 14.oktober. Da vil jeg være 18+6, og håper de klarer å se kjønnet. Vi må investere i ganske mye nytt av både babytøy og utstyr uansett, pga at det gamle er utslitt etter å ha gått i arv til unge etter unge. Og jeg er så gørre lei av babyting i lilla/gult/grønt, som jo liksom er kjønnsnøytralt. Joda, jeg kledde guttene mine i rødt, men ikke rosa! Og det er ikke akkurat så mye babytøy i sterke farger, alt MÅ være i pastell... Irriterende. :roll::roll::roll:

Velvel, fikk også tilbud om å være med i et forskningsprosjekt, hvor de visstnok skulle sjekke blodgjennomstrømningen i navlestrengen. (Tror det var det det sto i papirene som fulgte med.) Og det innebar 4-5 ekstra ultralyder i løpet av svangerskapet. Er det noen andre som deltar i dette prosjektet?

Vel, skulle bare komme med en liten tilstandsrapport. Det har så lett for å bli langt når jeg først setter meg ned ved tastaturet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...