Gå til innhold

Ventetid....

Lil'sis

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en dagbok her, jeg også. Selv om jeg ikke er gravid enda... :-?

Men jeg tror nok det kan være fint å skrive bort noe av frustrasjonen her. (Altså over ventetiden etter el fram til mens, og -håper-tante-ikke-kommer-på-besøk, og ikke minst skuffelsen om den skulle vise seg å komme :evil: )

Jeg er nå på dag 20 i syklusen, og venter (helst ikke) mens 3.juli.

Og hele tiden går jeg og kjenner etter mulige tegn på graviditet, tankene kretser om det hele tiden. :roll: Det blir nok laaaaange dager fram til eventuell teste-dag. Har kjøpt inn en sekspakning med snart-gravid-tester. (Regner ikke med at det skal klaffe så fort...) Har hørt at de slår ut senere enn cb-tester, stemmer det?

Jeg og mannen min koste oss to dager før el, -som kom med skikkelige smerter i et par dager, og masse slim. Smerter har jeg alltid hatt ved el, men ikke så kraftige. Nesten som mens-smerter var de. Men det var vel ikke så altfor stor sannsynlighet for unnfangelse denne gangen.

Mannen min er ukependler og kan risikere å bli sendt over store deler av Nord-Norge for å jobbe. Men jeg sier bare; neste gang jeg har el, så skal han ha værsågod å komme hjem, om han ikke er mer enn en times kjøring unna! :D

Åååå, jeg blir sprø av denne ventingen!!! Noen tips hva jeg kan gjøre for å korte ventetiden? :roll::roll::roll:

*sukker langt og inderlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hyggelig hilsen i dagboken min!

Når man har så høye forventninger er selvfølgelig ventetiden helt pyton! Det er beste er sikkert å slappe av mest mulig så slipper man å bli så skuffet! Det var ingen dum ide å starte dagboken mens du enda prøver, her får du masse støtte og heiarop!

Skal krysse fingre og tær frem til 3 juli! Blir spennende å høre hvordan det går med deg!

:D :D

Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg var også kjempe utålmodig i tiden mellom EL og (ikke)mens ! Det var en pine og en plage å gå der å vente og vente!!! Det var liksom ingenting som hjalp for å få tiden til å gå fortere.

Håper at klaffer snart for dere. Og du må nok bare jage gubben hjem når det er EL pågang!!! :lol::lol: Her er det ingen nåde, får du si til han! :P

LYKKE TIL !!!!

Klem fra Lille Håp(9+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI OG VELKOMMEN!

Ønsker deg velkommen hit som dagbokskriver og lykke til som prøver! Hadde vært utrolig kjekt med flere gravide her inne, så jeg XXX fingre og tær for at du tester 2 blå snart :D

Lykke til videre!! :)

Kos og klem fra Sessa og Lille-Frø 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også: Velkommen til oss her i dagbok-verdenen!! Håper du kommer til å trives!!

Og at de 2 etterlengtede blå snart dukker opp!!!

aktion083.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som dagbok skriver.

Jeg begynte også å skrive dagbok før jeg ble gravid, det er greit å lufte sine problemer og spørsmål til andre som er i samme situasjon som deg selv. Så slipper gubben å bli gjenstand for all frustrasjonen. *hihi*

Det er vel ikke så mye å gjøre for å korte ned ventetiden. Det kan bli veldig mye tenking på om det klaffet eller ikke. Kos deg med gubben når han er hjemme, og prøv å la vær å tenke så mye på baby. (lettere sagt enn gjort, vil jeg tro)

Jeg var sikker på at jeg skulle få mensen, og tenkte: Ja,ja, nå var det løpet kjørt. Hadde skikkelig sånn mensmurring dagene før jeg skulle ha mensen. Men det kom ingen mensen heldigvis, så nå er jeg 8+1 på vei ca.

Ønsker deg lykke til.

Klem fra

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER!!

Blir spennende om du tester TO BLÅ i morgen.

Dette er noen kjempe sider .

Skal krysse fingrer og tær for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hilsninger! Disse sidene er virkelig flotte!!! :D

Har mange venninner, men ingen :-? med barn, eller planer om barn, så de er selvfølgelig ikke så veldig interesserte i å snakke om el-slim og mulige graviditetstegn...

ER SÅ GLAD FOR AT JEG HAR FUNNET DERE! :lol::lol:

Dere alle virker som en kjempeflott gjeng, og jeg ser fram til å bli bedre kjent med dere! :D

*kooooseklemmer* :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har ikke vært noen bra dag, egentlig. Jeg har blitt ganske forkjølet, og ungene mine er syke. :( Begge med feber og hoste, og falsk krupp om natten... Det er i tider som dette jeg er glad jeg "bare" har to.

Nå har de endelig sovnet, og jeg kan tillate meg en avslapningsrunde har inne. Utrolig hvor vanedannende dette blir. :) Men har jo den unnskyldningen at gubben er borte, på TV er det kun NRK1... :x ...og har ikke lyst å overlate barna til barnevakt når de er syke.

Har hatt litt stikking i magen i dag, men det kan like godt være innbildning. Det sikreste mens-på-tur-tegnet jeg har er at det popper opp kviser rundt en uke før mens, men det har enda ikke kommet noen. Ikke for det at det gjør noe, kan godt klare meg uten kviser... :) Og det er jo en uke til mensen, såh...

Prøver å slutte med denne innbilt-gravid-tankegangen min, for det er jo en ganske så liten sjans for at noe har festet seg denne måneden, men det er vanskelig å la være.

:oops: Kom på at jeg egentlig ikke har kommet med noen skikkelig presentasjon av meg selv, her kommer det:

Jeg er 25 år, og gift. (Han er nylig blitt 30, og jeg har lugget ut hans første grå hår! :hoho: )

Ble gravid som attenåring, men nådde å bli nitten før han ble født. Var kjæreste med faren hans i et halvt år, og gjorde det slutt med ham da jeg skjønte jeg var gravid. Han var absolutt ikke noe fars-emne, og har da heller ikke vist seg siden...

Da gutten var tre måneder ble jeg sammen med min mann, som godtok ham som sin egen.

I 1999 startet året med fødsel av gutt nr 2, som akkurat klarte å holde nesetippen inne til det sto 1.januar på kalenderen. (Sta, den karen! :) )

Vi giftet oss den sommeren. Og nå prøver vi altså på nr. tre. Det hadde vært fint med ei jente, som kan hjelpe meg når det blir for mye traktor/bilsnakk i denne mannsdominerte lille familien min. :) Samtidig har det vært bra å fått en gutt til, ettersom vi har masse gutteklær/leker/utstyr.

Dette ble et langt innlegg, gitt.

Nå skal jeg gå å se til rampungene mine.

Kommer vel innom i morgen igjen og titter litt, enkelte er jo på mens-overtid... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det går med deg til uken, skal krysse alle fingre og tær jeg har. Vel, de som lar seg krysse ihvertfall... :blunke:

Du er ihvertfall heldig som har to flotte barn fra før! Det er ingen selvfølge bare det. Med to små i huset får du ivertfall noe annet å tenke på innimellom. Men tankene har en tendens til å smyge seg inn på deg når det er stille i huset og alle har lagt seg. :cry: :cry:

Onsdag er den store dagen! Go girl! Vi tenker på deg.

Klem Helene Harefrøken 8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Spennende...spennende!!!

Velkommen som dagbokskriver, forresten. Glemte å skrive det først, da men... pytt,pytt...

Her skal jeg love deg at du vil storkose deg, altså!

Lykke til i uken!

Håper det blir full klaff for deg allerede!

Men gjør det ikke det, så pris deg selv lykkelig for at du allerede har TO deilige sønner fra før som du kan glede deg over!!

KOZ, Nathalie...på jakt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager igjen til tantebesøk. :-? Har som regel brukt å ha mensmurringer noen dager på forhånd, men har enda ikke merket noe. Ingen kviser heller... -Men; jeg har da heller ikke hatt noen symptomer på at jeg er gravid. Håper bare at tante kommer presis i det minste. Hun er ekkel nok fra før, også skal hun i tillegg gå rundt å lure folk! :evil:

Men---har enda et liiiiite håp om at hun ikke kommer.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå venter vi alle mann (eh, kvinner da) i spenning!!

Noe tegn til etellerannet????

XXXX alt jeg har!!!!!!!

Lykke til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lil'sis!!

Da jeg leste dagoka di ble jeg bare mer og mer nervøs for å se en "mensen-er-her-melding".... :-?

Den kom heldigvis ikke, og jeg håper jeg slipper å se den :ler: Spennende dette her, håper du snart kan teste positivt med en av dine sg-tester :wink:

Takk for hyggelig velkomstmelding i dagboka mi forresten, alltid hyggelig at noen følger med :D

Lykke lykke til!!

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kul: Har en merkelig følelse.... Hmmm... Skal jo få tantebesøk i morgen, men... OK, har ikke fått noen kviser, har ikke hatt mensmurringer, og oppdaget i dag at jeg ikke har vært sur, sint eller hatt noen form for PMS-eksplosjoner!!!!!! Jeg som går rundt dagene før mensen periodevis dryppende av edder og galle... Har også vært passe uggen i magen i dag, sånn kvalm-light. :-?

Nei, nå må jeg slutte å innbilde meg saker her. Vi bomma jo ganske mye på el også...

Hrmf.... Det føles bare veldig merkelig, alt dette her..........

Men; Jeg sier bare at om tante ikke kommer i morgen, så blir det testing torsdag morgen!!! Har nok ikke tålmodighet å vente lengre enn det.

*sukker* -Noen som vet hvordan man kan dempe forventningene, jeg vet jeg kommer til å bli skuffet om hun hurpa kommer i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Først, TAKK for varme ord i min dagbok :oops:

Som du har lest hos meg, så har jeg ingen råd å komme med for å dempe forventningene dine... Ble jo en stor skuffelse for meg denen gangen også. Men det du skal vite, er at uansett hvordan det går (i morra eller torsdag) så ER JEG HER FOR DEG!!!

:D

Lykke til, krysser fingrer og tær og alt jeg har for deg!!

***måtte ikke den dumme tanta komme***

koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så enkelt å dempe forventningene - hadde det vært noe middel å få for det hadde jeg stått først i køen :blunke:

Lykke til med prøving, og håper dere treffer blink fort og gæli' :lol:

Det er koselig her inne på KG som du sikkert har merket - men det er kjedelig når man føler at man ikke kommer noen vei med prøvinga.

(Har noen forferdelige humørsvingninger om dagen, som du sikkert skjønner - men er normalt veldig snill og grei ... :blunke: )

Ville bare ønske deg velkommen inn i gjengen jeg Lil'sis - kos deg med mann, prøving og masse kos.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det renner og renner.... men bare utflod..... :-?

Som regel starter tantebesøket tidlig på morgenen, med dertil ubehag i magen. Har ikke kjent noenting.

Mannen min ringte meg midt på dagen og spurte om hun hadde kommet. Fortalte han i går om disse rare følelsene. Plutselig i halv syv tiden i kveld kom han kjørende inn her, (jeg tenkte at det måtte skjedd noe galt...) men han kom inn med en dobbel pakke clearblue, og forlangte testing i kveld... Tror pinade han er mer på tuppa enn jeg selv! :P

Jeg hadde ikke fortalt ham om sn-testene, fordi jeg var redd han skulle synes jeg var vel overivrig. Så viste det seg at han er minst like spent.

Men jeg kan nesten ikke tro at jeg kan ha sånn kjempeflaks å teste positivt allerede nå. Så tidlig i prøvingen, mener jeg. Jeg begynte jo for søren å ta folsyre for bare tre dager siden...

Nei, skulle bare skrive av meg litt nerver, skal teste når ungene er i seng. :roll::roll::roll: -Kan vel ikke nekte gubbeluren det når han først har kommet ekstratur hjem. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

:o SÅ SPENNENDE!!!

Gleder meg til å høre hvordan det går/gikk... Vet ikke når du legger ungene, jeg, men jeg gleder meg iallfall!! :D

LYKKE TIL!!!

koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

DET BLE TO BLÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:o :sjokk::ler2: Hva gir dere meg?? Helt utrolig!

Er totalt i sjokk, tror ikke det har gått opp for meg... Skulle lese en artikkel i et ukeblad etterpå, og da jeg var kommet halvveis oppdaget jeg at det var samme artikkelen jeg leste et kvarter tidligere....

Måtte ta en sn-test like etterpå, bare for å dobbeltsjekke, :blunke: og jammen var det to røde der også!

Dette er bare helt sprøtt! Vi traff jo ikke engang el! Det er iallefall bevis på at soldatene er levedyktige noen dager.

Gubben bare ser på meg og smiler hele tiden. :D

Nå skal jeg gå å slappe av litt i badekaret, og la dette synke inn litt.

Er helt forstyrra!!! :hoho:

LOVE YOU ALL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...