Gå til innhold

Cerazette - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen andre her inne som har prøvd disse (mini-)pillene?

Jeg har gått på de nå i fire uker, men begynner å revurdere hele greien. Har blødd siden jeg gikk på pillene liksom, og vet ikke hvor lenge man skal "holde ut". Er ikke mye blod, men litt hver dag.

Har ingen andre bivirkninger.

Noen som vet om disse blødningene gir seg etter hvert, eller om dette bare ikke er riktig valg for meg? Hvor lang tid skal man gi de...? Er ganske lei allerede.

Anonymous poster hash: 3cea7...0b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde ikke annet enn å blø jeg heller i starten. Nå har jeg gått på den i 4 år ca og har sjelden mensen. Nå husker jeg ikke sist gang jeg hadde den. Men prøv å ta pilla på ganske likt tidspunkt, virker som det er mindre sjangse for blødninger da :)

Anonymous poster hash: ca51e...3a9

Skrevet

Gjorde ikke annet enn å blø jeg heller i starten. Nå har jeg gått på den i 4 år ca og har sjelden mensen. Nå husker jeg ikke sist gang jeg hadde den. Men prøv å ta pilla på ganske likt tidspunkt, virker som det er mindre sjangse for blødninger da :)

Anonymous poster hash: ca51e...3a9

Tusen takk for svar! :) Skal prøve å være ekstra nøye på tidspunktet jeg tar pillen fremover, så håper jeg at blødningene forsvinner. Får vel tenke sånn at bivirkningene gjerne er mest fremtredende i starten, og ta det derfra.

Skrevet

Fikk mensen som varte i 6 måneder, så fikk jeg mensen i tide og utide, mensen slutter jo å komme slik man kjenner den, så jeg fikk plutselig bare blødninger rett som det var. Måtte gå med bind mesteparten av tiden.

Sexlysta døde, jeg gråt lettere, var smålei meg hele tiden, ganske ubalanse egentlig.

Sluttet tvert og ting ble normalt igjen, er så glad for det.

Anonymous poster hash: 2e6c4...aec
Skrevet

Jeg hadde aldri mensen på Cerazette. Flott det, men sexlysten forsvant også. Fullstendig.

Anonymous poster hash: 673e0...218

• Liker 1
Skrevet

Skjedde det samme med meg, så sluttet jeg og begynte igjen - ikke hatt mensen siden (det er over 4 år siden). Eneste er at jeg har fått litt dårligere hud, men det er faen meg verdt det.

Skrevet

Mista sex lysta helt etterhvert.

Hvor lang tid gikk det før du merket at lysten dabbet av?

Gjest lillelarve
Skrevet

Det er helt vanlig og bruker for de fleste (har jeg hørt) å stoppe opp. Enten kommer det perioder der du blør bittelitt (etterhvert) eller så stopper du helt å blø. Og begge er vanlige :)

Skrevet

Har brukt Cerazette i omtrent 6 år nå og det er mulig det var uregelmessige blødninger i starten, men det ga seg i så fall relativt raskt og nå har jeg ikke hatt mensen, eller blødninger, på flere år.

Jeg har også merket reduksjon i sexlysten, men vet jo ikke for sikkert at det kommer av pillene selv om jeg mistenker det. Har liksom sexlyst i teorien, men i praksis reagerer kroppen veldig tregt og det bidrar til at det er litt mer pes.

Anonymous poster hash: 4f17a...48d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å forvente opp til 3 måneders tilvenning. Jeg gav opp etter 2, fordi jeg var så forelsket. :P Men jeg forsøkte igjen senere og da forsvant menstruasjonen helt, så lenge jeg gikk på de.

Anonymous poster hash: 19c10...41b
Skrevet

Jeg gikk på Cerazette i to år, og merket ikke noe særlig bivirkninger :-) Tror jeg også blødde litt i starten, men så stoppa det helt opp og jeg fikk aldri mensen. Jeg hater å ha mensen og begynte på Cerazette med et håp om å slippe, men da den forsvant merket jeg at jeg savnet den som et tegn hver måned på at kroppen fungerer som den skal og ingen baby i magen ikke minst :-) Til slutt kjøpte jeg graviditetstest hver måned og da fant jeg ut at det var på tide å skifte piller.

Anonymous poster hash: ffdb6...150
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Cerazette. Gikk på de i et halvt år og blødde så og si hver dag. Humøret mitt svingte veldig, noe som var utrolig slitsomt. I tillegg mistet jeg matlysten, gikk med konstant hodepine og magesmerter og til slutt begynte jeg å miste hår fra hodet. Jeg har heldigvis tykt hår, så det gikk fint. Sluttet på de og da tok det noen uker før blødningene stopper, men er så glad for at jeg gjorde det og kommer nok aldri til å starte på de pillene igjen :)

Det varierer veldig fra person til person, noen mistet mensen helt og synes disse pillene er topp, og andre ikke! Man må nesten bare gi de et forsøk for å finne ut hvordan kroppen reagerer.

Anonymous poster hash: 16439...b1c
Skrevet

Min erfaring er at jeg små-blødde hele tiden i drøye 2 uker da jeg først startet på Cerazette. Nå har jeg mens 3 til 4 ganger i året og er fornøyd med det. Det som er litt plagsomt er at jeg kan få mens-symptomer ganske lenge før jeg faktisk får mensen, men det holder jeg ut med. Nå skal det sies at jeg ikke kan bruke p-piller, stav eller plaster og de få plagene jeg får er verdt det.

Dersom du ikke er fornøyd syns jeg du skal gå tilbake til legen din og be om en vurdering av andre merker.

-Dacini-

Skrevet

Beklager å kuppe tråden her, men jeg begynte på Cerazette denne uka (mandag). Natt til i dag fikk jeg noen helt intense mensensmerter i nedre del av magen. Kan faktisk ikke huske å ha hatt så vondt under mens før. I dag var det litt blod når jeg gikk på do, men ikke kjempemye. Har fremdeles menssmerter... Hvor vanlig er dette ved oppstart på Cerazette? Har brukt Yasmin tidligere, og har ikke opplevd menssmerter i det hele tatt da. (Eller at mensen plutselig bare kommer).

Anonymous poster hash: 00304...00b
Skrevet

Beklager å kuppe tråden her, men jeg begynte på Cerazette denne uka (mandag). Natt til i dag fikk jeg noen helt intense mensensmerter i nedre del av magen. Kan faktisk ikke huske å ha hatt så vondt under mens før. I dag var det litt blod når jeg gikk på do, men ikke kjempemye. Har fremdeles menssmerter... Hvor vanlig er dette ved oppstart på Cerazette? Har brukt Yasmin tidligere, og har ikke opplevd menssmerter i det hele tatt da. (Eller at mensen plutselig bare kommer).

Anonymous poster hash: 00304...00b

Det står et par ting om dette i pakningsvedlegget, hvis du har intense smerter og det ikke snart blir bedre må du vurdere å ta kontakt med lege.

Anonymous poster hash: 19c10...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...