Gå til innhold

Avføring og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lurt på dette en stund nå.

Har betydelig mer avføring når jeg får mensen. Er dette vanlig? Er det evt. en sammenheng mellom mens og mer avføring, noen konkret årsak?

Anonymous poster hash: 083a7...55b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir gjerne oppblåst, mye gass og får forstoppelse i uken før mens..
Når den endelig kommer, går det seg til igjen, så ja...jeg har vel det...
men hvorfor vet jeg ikke, er vel så mye hormoner og diverse som roter litt rundt i systemet xD

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg merker en helt vannvittig stor forskjell selv. Jeg blir også dårlig da, like før avføring begynner jeg å skjelve, kaldsvette og blir svimmel. Blitt utredet for dette, men viste seg etterhvert at dette for meg, er helt normalt :fnise: Kroppen er virkelig rar.

Skrevet

Samme her, og også løs mage

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg merker en helt vannvittig stor forskjell selv. Jeg blir også dårlig da, like før avføring begynner jeg å skjelve, kaldsvette og blir svimmel. Blitt utredet for dette, men viste seg etterhvert at dette for meg, er helt normalt :fnise: Kroppen er virkelig rar.

jeg skal faktisk utredes for cyste på eggstokkene (? usikker på om det er akkurt det legen kalte det nå, hadde et annet ord for det tror jeg). Da jeg har opplevd det du beskriver med skjelving, svimmelhet, kaldsvette, og avføring bare at jeg kan legge til oppkast, kvalme og ekstreme smerter ved to anledninger. Var litt usikker på om annerledes avføring ved mens hadde noe med dette å gjøre, eller om det var noe alle opplever i mindre grad.

-TS

-TS

Skrevet

Jeg opplever også dette.

Får alltid "matforgiftning light" før hver menstruasjon.

Tror det er ganske vanlig.

Anonymous poster hash: 061bd...cee

• Liker 1
Skrevet

jeg skal faktisk utredes for cyste på eggstokkene (? usikker på om det er akkurt det legen kalte det nå, hadde et annet ord for det tror jeg). Da jeg har opplevd det du beskriver med skjelving, svimmelhet, kaldsvette, og avføring bare at jeg kan legge til oppkast, kvalme og ekstreme smerter ved to anledninger. Var litt usikker på om annerledes avføring ved mens hadde noe med dette å gjøre, eller om det var noe alle opplever i mindre grad.

-TS

-TS

Endometriose tenker jeg? Det jeg også ble utredet for, hadde alle symptomene, så "spretta" de meg opp, rotet rundt i magen i en times tid, men fant ikke noe. Alltid greit å utrede når det er noe som ikke føles eller er "normalt". Lykke til!:-)

Skrevet

Kjemiske signaler blir sendt til livmoren for å få den til å trekke seg sammen (menskramper), og dette påvirker også andre nærliggende organer på samme måte (for å si det sånn).

• Liker 1
Skrevet

Er visst normalt tror jeg. Har det sånn jeg også.

Anonymous poster hash: 62ae0...e55
Skrevet

jeg skal faktisk utredes for cyste på eggstokkene (? usikker på om det er akkurt det legen kalte det nå, hadde et annet ord for det tror jeg). Da jeg har opplevd det du beskriver med skjelving, svimmelhet, kaldsvette, og avføring bare at jeg kan legge til oppkast, kvalme og ekstreme smerter ved to anledninger. Var litt usikker på om annerledes avføring ved mens hadde noe med dette å gjøre, eller om det var noe alle opplever i mindre grad. -TS -TS Anonymous poster hash: 083a7...55b

Kan legen ha nevnt sjokoladecyste, eller endometriose?

Anonymous poster hash: eb637...1bb

Skrevet

Det er jo en grunn til at det kalles mensmage...

Anonymous poster hash: 22295...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...