Gå til innhold

hva er dette

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei tror kanskje jeg har en soppinfeksjon. Ringte SUSS telefon for å forhøre meg litt og han sa det virket som det og at jeg burde sjekke med lege. Problemet er at jeg har angst for den typen undersøkelser prøvde også å ta stikkpille Cannesten men klarte ikke å få den lagt nok inn (prøvd i 4 timer). Har utsatt for seksuelle overgrep. Har prøvd å ha gynokologisk sjekk for et par år siden men det gikk ikke klarer ikke slappe av nedentil i slike situasjoner. bare kniper igjen.

Har fast partner, kun brukt kondom med han. og symptomene er svie, tjukk hvit utflod, og vond lukt.

Noen som har noen tips om behandlinger som kun er utvendig?

og kan man eventuelt være neddopet eller noe for en undersøkelse hos lege.

Spørr om noe er uklart setter pris på alle feedbacks.

Endret av latterbox
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Behøver ikke å være kjempelangt oppe, bare langt nok til at den ikke sklir ut igjen med det samme. Slapp helt av og ta deg tid, smør den med canesten krem (ikke farlig) om den lettere glir inn da.

Du behøver ikke å dra til lege eller la deg undersøke nå, prøv både pillen og krem og se om det hjelper først. Er det snakk om sopp og du følger anvisningen, vasker deg som normalt (dog ikke bruk intimsåpe heller, spesielt ikke nå, å skylle i varmt vann holder lenge) og lufter så mye som mulig, bør du føle god virkning hvertfall iløpet av et døgn.

Vet helt ærlig ikke hvor viktig det er, men det anbefales også å holde seg unna mye sukker hvertfall.

Men viktig at du bruker pillen også og ikke bare smører utvendig.

Red: Skjønner det kan være vanskelig for deg altså, men tror det er mye bedre for deg om du får gjort det selv enn å dra til legen. Blir du ikke bedre så bør du jo derimot dra såklart.

Men finnes også Canesten krem til innvendig bruk såvidt jeg har forstått, eller om det bare er den samme som jeg hvertfall vet ikke er skadelig å få innvendig. Sjekk det ut, om det evt. er lettere for deg å få til.

Ikke skadelig å bruke Canesten om det skulle vise seg å ikke være sopp allikevel heller, men såklart burde man ikke bruke det "bare i tilfelle", men når man er rimelig sikker.

Endret av Pheel
Skrevet

Kjøp canestenkrem. Hjelper det ikke på et par dager må nok stikkpiller til. Men begge deler får du jo reseptfritt på apoteket og ingenting er farlig å bruke om det ikke skulle være sopp.

Anonymous poster hash: 78837...ac5
  • Liker 1
Skrevet

Du må få tatt innvendig behandling også, ellers kommer soppen til tilbake. Men om du ikke klarer å få inn stikkpillen, forklar dette for fastlegen og få resept på Diflucan. Det tas gjennom munnen, og virker på hele kroppen.

Man kan få gynekologisk undersøkelse med narkose i spesielle tilfeller. Snakk med fastlegen om det du forteller her (overgrep), så kan du bli henvist til nærmeste sykehusavdeling.

Anonymous poster hash: 3c67a...1b9

• Liker 1
Skrevet

Sopp lukter ikke, har selv hatt kronisk sopp. Kan være bakteriell vaginose.

Men om det viser seg å være sopp så kan du behandle deg selv med vann og eddik, google underlivssopp og eddik. Men du må behandle deg innvendig og. Anbefaler deg på det sterkeste å komme deg til lege/gynekolog for en sjekk, en kvinnelig om du ikke er utsatt for overgrep av en kvinne. Har selv vært utsatt for overgrep av menn men tar en underlivsundersøkelse når det er nødvendig fordi det er så viktig. Men kun hos kvinner Tror ikke at klamydia lukter heller men klamydia kan og ligne på sopp. Og klamydia kan man bli steril av. Så er veldig lurt å få en sjekk der nede. Men finnes piller du kan svelge mot sopp som en annen nevnte. Og er det sopp og du ikke bytter partner (og han ikke er utro, med tanke på klamydia) så trenger du ikke dra til legen flere ganger om du klarer å bli kvitt det selv med eddikk el canesten. Eller kan ringe og si at du har sopp og får respt på noe annet. Er iallfall det fastlegen min sa, at man bare trenger å få bekreftet sopp en gang.

Forebygging av sopp er å kun vaske med vann, bruke bomullstruser, å ikke spise sukker, sove uten truse om nattwn og kanskje mer. Er bare å google.

Anonymous poster hash: fc175...7cb

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Hos meg lukter soppinfeksjonen, så jeg tror nok det varierer veldig jeg :)

Om canesten ikke fungerer kan du få diflucan (som tas oralt) på resept av lege. Jeg har i alle fall aldri måtte ta noen prøver der nede eller noe slikt for å få det.

Gjest avocadoen
Skrevet

Sopp lukter ikke, har selv hatt kronisk sopp. Kan være bakteriell vaginose.

Men om det viser seg å være sopp så kan du behandle deg selv med vann og eddik, google underlivssopp og eddik. Men du må behandle deg innvendig og. Anbefaler deg på det sterkeste å komme deg til lege/gynekolog for en sjekk, en kvinnelig om du ikke er utsatt for overgrep av en kvinne. Har selv vært utsatt for overgrep av menn men tar en underlivsundersøkelse når det er nødvendig fordi det er så viktig. Men kun hos kvinner Tror ikke at klamydia lukter heller men klamydia kan og ligne på sopp. Og klamydia kan man bli steril av. Så er veldig lurt å få en sjekk der nede. Men finnes piller du kan svelge mot sopp som en annen nevnte. Og er det sopp og du ikke bytter partner (og han ikke er utro, med tanke på klamydia) så trenger du ikke dra til legen flere ganger om du klarer å bli kvitt det selv med eddikk el canesten. Eller kan ringe og si at du har sopp og får respt på noe annet. Er iallfall det fastlegen min sa, at man bare trenger å få bekreftet sopp en gang.

Forebygging av sopp er å kun vaske med vann, bruke bomullstruser, å ikke spise sukker, sove uten truse om nattwn og kanskje mer. Er bare å google. Anonymous poster hash: fc175...7cb

Klamydiatest trenger man heller ikke GU til. Pasienter får nå ta den selv. Er jo bare å putte den opp i vagina og rote litt rundt. Så TS kan spørre legen sin om hun kan gå på toalettet og gjøre det selv.

Skrevet

Hei takk for svar. mye forskjellig som blir sagt på nett og her og der.

Var hos legen i går og fortalte om symptomene og at jeg hadde prøvd Cannesten med at jeg ikke klarte å ta det. tok ikke noe GU

Tok en urinprøve og fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon og fikk antibiotika for det. Fikk i tillegg en pille jeg skulle svelge for soppinfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...